abonnement Unibet Coolblue
pi_177034254
Hallo allen,

Ik zit er even een beetje doorheen. Gisteren eindelijk een lange stressvolle periode van school kunnen afsluiten. Eindelijk even rustig ontspannen. Ga ik later die avond naar het toilet en ik krijg me toch een pijn op het einde van het plassen. Ik herkende dit gevoel omdat ik het een jaar geleden ook had: Een blaasontsteking. Ik had precies dezelfde klachten als toen, kleine beetjes plassen, branderig gevoel, soms troebel en soms met bloed. Vorige keer heb ik er 1-2 weken mee gelopen maar aangezien ik maandag stage ga lopen wilde ik er dit keer snel bij zijn.

Vanmorgen plas opgevangen en 5-10 minuten later afgeleverd bij de dokter. Na 2 uur kon ik eindelijk bellen: Helemaal schoon. Niks te zien. Wtf? :{ Nu moet ik morgenochtend weer plas inleveren en dan kijken wat daar dan uit komt. Terwijl het precies dezelfde symptomen zijn als de vorige keer. Indien nodig wordt t nog met de huisarts besproken en krijg ik alsnog antibiotica mee. Maar ik voel me wel kut. Het liefst had ik gewoon nu die kuur gehad zodat ik er zo snel mogelijk van af ben. Ondertussen drink ik veel thee, neem Cranberry pillen en sap.

Zijn er andere mensen die duidelijk de symptomen hadden maar waarbij de test negatief was?
pi_177034306
Cranberrypillen? Ik kan het helemaal mis hebben, maar je komt vrij gestresst over. Kan het niet zijn dat je het onbewust erger maakt?
pi_177034345
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:36 schreef Colafles63 het volgende:
Cranberrypillen? Ik kan het helemaal mis hebben, maar je komt vrij gestresst over. Kan het niet zijn dat je het onbewust erger maakt?

Deze :P

En ja ik heb snel last van stress. Daardoor heb ik wel eens periodes gehad dat ik vaak naar de wc moest alleen zonder pijn... ik herken gewoon de klachten al is het voor nu wel minder dan de vorige keer. Maar ik wil er ook niet te lang mee lopen met de eventuele kans dat het escaleert naar nierproblemen.
  donderdag 8 februari 2018 @ 14:49:56 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177034526
Kan misschien ook een niersteen zijn. Volgens mij kijken die klachten wel op elkaar
pi_177035723
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:38 schreef Knijpflesje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Deze :P

En ja ik heb snel last van stress. Daardoor heb ik wel eens periodes gehad dat ik vaak naar de wc moest alleen zonder pijn... ik herken gewoon de klachten al is het voor nu wel minder dan de vorige keer. Maar ik wil er ook niet te lang mee lopen met de eventuele kans dat het escaleert naar nierproblemen.
maar er wordt toch gewoon morgen weer gekeken door een arts?

Ik weet niet hoe zinvol topics op fok zijn voor die paar uur er tussen

Ook al is het kut natuurlijk
pi_177037645
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:49 schreef hugecooll het volgende:
Kan misschien ook een niersteen zijn. Volgens mij kijken die klachten wel op elkaar
Een kleine nier- of blaassteen is helemaal geen gekke gedachte.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:32 schreef Knijpflesje het volgende:
Ik zit er even een beetje doorheen. Gisteren eindelijk een lange stressvolle periode van school kunnen afsluiten. Eindelijk even rustig ontspannen.
Het is heel normaal dat je ziek wordt na een stressvolle periode. Veel mensen worden om dezelfde reden ook vaak ziek aan het begin van hun vakantie. Lang verhaal kort: stress heeft een groot effect op ons immuunsysteem, daar is al best veel over bekend.

quote:
Ik herkende dit gevoel omdat ik het een jaar geleden ook had: Een blaasontsteking. Ik had precies dezelfde klachten als toen, kleine beetjes plassen, branderig gevoel, soms troebel en soms met bloed.
Klinkt inderdaad als een blaasontsteking, maar omdat je de symptomen goed kent kan je jezelf dit aangepraat hebben. Je voelt alle pijntjes echt (je bent niet gek!) maar die zouden in werkelijk kleiner of anders kunnen zijn dan je ervaart. Ook een heel normaal verschijnsel. Tijdens mijn studie voelde het ook alsof ik alle ziektes had die op dat moment behandeld werden. Gelukkig was ik bekend met dit effect en heb me nooit langer dan 5 seconden zorgen gemaakt. Heel normaal en onderschat niet hoeveel invloed onze gedachten hebben over fysieke pijn.

quote:
Vanmorgen plas opgevangen en 5-10 minuten later afgeleverd bij de dokter. Na 2 uur kon ik eindelijk bellen: Helemaal schoon.
"Helemaal schoon" betekent meestal dat het aantal bacteriën onder een bepaalde grens zitten. Het is nooit echt schoon. Met een beetje "pech" heb je net een wat schoner moment/gedeelte van je urine opgevangen.

quote:
Terwijl het precies dezelfde symptomen zijn als de vorige keer. Indien nodig wordt t nog met de huisarts besproken en krijg ik alsnog antibiotica mee. Maar ik voel me wel kut. Het liefst had ik gewoon nu die kuur gehad zodat ik er zo snel mogelijk van af ben.
Veel gebruik van antibiotica is momenteel een gigantisch medisch probleem vanwege bacterie resistentie. Zonder medische doorbraken hebben we over een paar jaar niks meer om infecties te behandelen en zullen heel veel mensen sterven door wat nu "onschuldige" infecties zijn. Hoe minder antibiotica wordt voorgeschreven hoe meer tijd we hebben om dit enorme probleem op te lossen. Dus alleen antibiotica als je zeker weet dat het een bacterie infectie is of als je moet gokken bij een levensbedreigende situatie. Goede actie van je huisarts.
pi_177392960
Eventjes een update. Na 2-3 weken had ik er nog steeds last van. Dronk wel erg veel de afgelopen weken dus had eigenlijk nauwelijks last tot niet maar het gevoel bleef aanhouden. Uiteindelijk toch maar weer naar de huisarts vanmorgen en het was positief dit keer. Dus zo mijn antibiotica ophalen. :P
pi_177401571
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 14:33 schreef Knijpflesje het volgende:
Eventjes een update. Na 2-3 weken had ik er nog steeds last van. Dronk wel erg veel de afgelopen weken dus had eigenlijk nauwelijks last tot niet maar het gevoel bleef aanhouden. Uiteindelijk toch maar weer naar de huisarts vanmorgen en het was positief dit keer. Dus zo mijn antibiotica ophalen. :P
Mooi kut. Ook eens gehad. Ik weet dat ik een blaasontsteking heb geef me gewoon die antibiotica, maar nee moest ook dag erna terugkomen want er was nog niks te zien :(
pi_177403367
Mij ook al een paar keer overkomen. En als het dan op kweek werd gezet, vonden ze ineens wel wat. :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')