abonnement Unibet Coolblue
pi_177033546
Hallo Fokkers!

Hoop dat dit een niet al te informele opening is.

Anyway, ik vroeg me af waarom er zo weinig Russische restaurants/winkeltjes e.d. zijn in Nederland.
Waarom zijn mensen niet geïnteresseerd in de Russische keuken?
Heb namelijk een idee om een Russische winkel/eet tentje te beginnen.

Of zijn er hier wel mensen, van niet Russische afkomst die hier wel interesse in zouden hebben?

Moet er wel bij vermelden dat ik niet uit een grote stad(Utrecht, Rotter/Amsterdam e.d. kom dus kan mijn kijk op de werkelijkheid een beetje uit verband zijn gerukt.

Alvast bedankt voor je reactie!

M.v.g. Jasper Schoonbeek.

Edit op de vraag om wat specifieker te zijn: Er zijn bijvoorbeel veel Turkse winkels.

Ik denk zelf dat het met meerdere dingen te maken heeft zoals, wat de boer niet kent vreet hij niet maar ook een niet zon groot verschil in voedsel als bijvoorbeeld Nederlands en Chinees.

Dus ik zoek nog meer mogelijke redenen waarom er zo weinig Russische winkels e.d. zijn.
En zou graag reacties krijgen van mensen die hier wel interesse in hebben.

[ Bericht 16% gewijzigd door Grotebozebeer op 08-02-2018 14:18:13 ]
Kan je doen, kan je laten, kan je laten doen.
pi_177033558
Hoi welkom op FOK! Grotebozebeer.
  donderdag 8 februari 2018 @ 13:56:43 #3
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_177033614
Welkom,

Misschien kan je iets specifieker zijn. Dat zorgt waarschijnlijk voor een hoger cijfer bij deze schoolopdracht.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_177033667
Snert moet groen zijn en niet rood, daarom.
pi_177033724
Kan me niet voorstellen dat Russisch voedsel lekker is
pi_177033755
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan me niet voorstellen dat Russisch voedsel lekker is
Waarom niet? Heb je het ooit geprobeerd?
pi_177033761
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:05 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Waarom niet? Heb je het ooit geprobeerd?
Ja, enorme graten in zalm, doodgekookte aardappels. Nee ik laat het passeren
pi_177033777
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:06 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ja, enorme graten in zalm, doodgekookte aardappels. Nee ik laat het passeren
Waar was dat dan? In Nederland of in Rusland?
pi_177033831
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan me niet voorstellen dat Russisch voedsel lekker is
Aan zulke antwoorden heb ik wel wat. Het geeft namelijk aan dat mensen de Russische keuken niet goed kennen denk ik. Ik bedoel dit serieus btw. Maar alle grappen zijn welkom :)
Kan je doen, kan je laten, kan je laten doen.
pi_177033838
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:06 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Waar was dat dan? In Nederland of in Rusland?
Rossiya
pi_177033917
Rusland staat niet echt bekend om hun keuken (vet en zout, weg te spoelen met wodka) en je hebt hier gewoon niet zo enorm veel Russen. Zodra Poetin met de annexatie van Nederland begint door het land met Russen te laten infiltreren, zal je vanzelf meer Russische winkels tegenkomen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  roze donderdag 8 februari 2018 @ 14:18:46 #12
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_177033989
Ik woon naast een Russisch winkeltje maar zie er eigenlijk nooit klanten. :')
Your beauty never ever scared me.
pi_177034052
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:14 schreef Jordy-B het volgende:
Rusland staat niet echt bekend om hun keuken (vet en zout, weg te spoelen met wodka) en je hebt hier gewoon niet zo enorm veel Russen. Zodra Poetin met de annexatie van Nederland begint door het land met Russen te laten infiltreren, zal je vanzelf meer Russische winkels tegenkomen.
Ja, ik hoor er zelf ook niet veel over, maar volgens mijn vriendin is de Russische keuken toch best wel uitgebreid en lekker maar dat kan zijn omdat ze zelf uit Rusland komt en er zo gewend aan is dat ze het automatisch lekker vind. Er lijken idd weinig russen in Nederland te wonen maar volgens mijn vriendin zitten ze wat meer verspreid, ze trekken wat minder naar elkaar toe en vallen wat minder op.
Kan je doen, kan je laten, kan je laten doen.
pi_177034416
Leuk idee wel. Ik heb alleen geen idee wat echt Russische gerechten zijn en of deze wel lekker zijn. Ik denk dat velen met mij zijn. Het is te onbekend.

Edit: heb even gegoogeld, maar ik denk dat ik pas. En de namen van de gerechten liggen ook niet echt smakelijk in het gehoor.
pi_177034524
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:43 schreef Colafles63 het volgende:
Leuk idee wel. Ik heb alleen geen idee wat echt Russische gerechten zijn en of deze wel lekker zijn. Ik denk dat velen met mij zijn. Het is te onbekend.

Edit: heb even gegoogeld, maar ik denk dat ik pas. En de namen van de gerechten liggen ook niet echt smakelijk in het gehoor.
Oke, bedankt!
Kan je doen, kan je laten, kan je laten doen.
pi_177034647
quote:
2s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:18 schreef Amarantha het volgende:
Ik woon naast een Russisch winkeltje maar zie er eigenlijk nooit klanten. :')
AK-47 kopen onder de toonbank
  donderdag 8 februari 2018 @ 15:00:15 #17
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_177034674
russische keuken is lastig omdat rusland zo groot is, en het westen hebben ze andere tradities dan in het oeralgebergte en in siberië eten ze weer anders dan in vladivostok enz enz
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  donderdag 8 februari 2018 @ 15:02:33 #18
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_177034716
Er zit hier een Russische winkel in de stad. Die is van een achterafstraatje naar de grote winkelstraat gegaan, dus het lijkt me dat het winst maakt. Toch zie ik er nooit klanten, gek genoeg.

Een probleem voor mij is dat er niks in het Nederlands of Engels opstaat, dus ik van de producten niet weet wat het is. En met al die ingevroren of gedroogde spul heb ik wel een naam nodig.

Een ander punt is dat er weinig Russen of Oost-Europeanen wonen in de regio, behalve Polen. En er zijn wel een aantal Poolse winkels.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_177034763
quote:
14s.gif Op donderdag 8 februari 2018 15:00 schreef cherrycoke het volgende:
russische keuken is lastig omdat rusland zo groot is, en het westen hebben ze andere tradities dan in het oeralgebergte en in siberië eten ze weer anders dan in vladivostok enz enz
Klinkt logisch, bedankt voor de inbreng!
Kan je doen, kan je laten, kan je laten doen.
pi_177034777
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 15:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
Er zit hier een Russische winkel in de stad. Die is van een achterafstraatje naar de grote winkelstraat gegaan, dus het lijkt me dat het winst maakt. Toch zie ik er nooit klanten, gek genoeg.

Een probleem voor mij is dat er niks in het Nederlands of Engels opstaat, dus ik van de producten niet weet wat het is. En met al die ingevroren of gedroogde spul heb ik wel een naam nodig.

Een ander punt is dat er weinig Russen of Oost-Europeanen wonen in de regio, behalve Polen. En er zijn wel een aantal Poolse winkels.
Ja, ons idee was om idd ook pools erbij te doen. Ook bedankt voor je inbreng!
Kan je doen, kan je laten, kan je laten doen.
pi_177034825
Schoolopdracht meuk weggehaald :%
Volgende die er over begint krijgt klappen.
pi_177034910
Vraag/ Aanbod... te weinig Russen in Nederland die daadwerkelijk ook op zoek zijn naar typische Russische ingrediënten. Van Nederlandse aardappels kan je ook prima wodka maken.
pi_177034917
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:52 schreef Grotebozebeer het volgende:
Hallo Fokkers!

Hoop dat dit een niet al te informele opening is.

Anyway, ik vroeg me af waarom er zo weinig Russische restaurants/winkeltjes e.d. zijn in Nederland.
Waarom zijn mensen niet geïnteresseerd in de Russische keuken?
Heb namelijk een idee om een Russische winkel/eet tentje te beginnen.

Of zijn er hier wel mensen, van niet Russische afkomst die hier wel interesse in zouden hebben?

Moet er wel bij vermelden dat ik niet uit een grote stad(Utrecht, Rotter/Amsterdam e.d. kom dus kan mijn kijk op de werkelijkheid een beetje uit verband zijn gerukt.

Alvast bedankt voor je reactie!

M.v.g. Jasper Schoonbeek.

Edit op de vraag om wat specifieker te zijn: Er zijn bijvoorbeel veel Turkse winkels.

Ik denk zelf dat het met meerdere dingen te maken heeft zoals, wat de boer niet kent vreet hij niet maar ook een niet zon groot verschil in voedsel als bijvoorbeeld Nederlands en Chinees.

Dus ik zoek nog meer mogelijke redenen waarom er zo weinig Russische winkels e.d. zijn.
En zou graag reacties krijgen van mensen die hier wel interesse in hebben.

Een rus die anyway zegt. ;(
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_177035119
TS heeft een nieuwe schoolopdracht hoor :')

quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:52 schreef Grotebozebeer het volgende:

Edit op de vraag om wat specifieker te zijn: Er zijn bijvoorbeel veel Turkse winkels.

Ik denk zelf dat het met meerdere dingen te maken heeft zoals, wat de boer niet kent vreet hij niet maar ook een niet zon groot verschil in voedsel als bijvoorbeeld Nederlands en Chinees.

Aantal turken in Nederland: 400.000 tot 500.000
Aantal Chinezen in Nederland: 80.000 tot 125.000, en dan tel je Indonesiërs enzo al niet mee die ook 'chinese' restaurants beginnen. Babi Pangang is bijvoorbeeld helemaal niet chinees :')

Aantal russen in Nederland: 30.000.

Ben je d'r toch. Daarom zijn er minder russische winkels dan turkse en chinese. En de keuken spreekt mij als blanke bleekscheet he-le-maal niet aan. Ik denk soms wel 'yum, doner' of 'yum, ik ga chinees halen'

Ik heb volgens mij nog nooit thuisgezeten en gedacht: Boh, ik heb zin in Borsjt.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2018 15:37:55 ]
pi_177035223
Niemand heeft zin in gekookte bieten met erwten.

Waarom denk je dat die mensen er daar zo uit zien?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_177035377
Is vooral -zoals hierboven al opgemerkt- gebrek aan vraag. Wat ook enigszins vervelend is t.o.v. bijvoorbeeld Poolse producten is de certificatie van het voedsel conform Europese normen. Zonder een kostbare berg papierwerk gaat de Voedsel & Waren Inspectie niet geloven dat je niet doodgaat van wat Russisch voedsel. Die kosten moet je dus spreiden over een laag aantal artikelen. Of genoegen nemen met het aanbod van bijvoorbeeld Duitse leveranciers gericht op Russische migranten in Europa, wat veelal van mindere kwaliteit is als het Russische voedsel in Rusland.
pi_177035453
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Sigaartje op 08-02-2018 15:51:53 ]
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_177036150
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 15:16 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Een rus die anyway zegt. ;(
Een rus die jasper schoonbeek heet ? :)
Kan je doen, kan je laten, kan je laten doen.
pi_177036190
quote:
4s.gif Op donderdag 8 februari 2018 15:10 schreef Leonos het volgende:
Schoolopdracht meuk weggehaald :%
Volgende die er over begint krijgt klappen.
haha
Kan je doen, kan je laten, kan je laten doen.
pi_177036241
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 15:32 schreef Vanillekwark het volgende:
TS heeft een nieuwe schoolopdracht hoor :')

[..]

Aantal turken in Nederland: 400.000 tot 500.000
Aantal Chinezen in Nederland: 80.000 tot 125.000, en dan tel je Indonesiërs enzo al niet mee die ook 'chinese' restaurants beginnen. Babi Pangang is bijvoorbeeld helemaal niet chinees :')

Aantal russen in Nederland: 30.000.

Ben je d'r toch. Daarom zijn er minder russische winkels dan turkse en chinese. En de keuken spreekt mij als blanke bleekscheet he-le-maal niet aan. Ik denk soms wel 'yum, doner' of 'yum, ik ga chinees halen'

Ik heb volgens mij nog nooit thuisgezeten en gedacht: Boh, ik heb zin in Borsjt.
kijk, dat zijn idd wel duidelijke cijfers. thanks ^O^
Kan je doen, kan je laten, kan je laten doen.
  donderdag 8 februari 2018 @ 16:20:07 #31
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177036276
Denk dat de meeste mensen niet veel verder zullen komen dan eens proberen borsjt te maken. Maar daar heb je geen Russische winkel voor nodig, die ingrediënten krijg je ook bij de Lidl.
And so is the past
pi_177036324
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 15:45 schreef bloemfontein het volgende:
Is vooral -zoals hierboven al opgemerkt- gebrek aan vraag. Wat ook enigszins vervelend is t.o.v. bijvoorbeeld Poolse producten is de certificatie van het voedsel conform Europese normen. Zonder een kostbare berg papierwerk gaat de Voedsel & Waren Inspectie niet geloven dat je niet doodgaat van wat Russisch voedsel. Die kosten moet je dus spreiden over een laag aantal artikelen. Of genoegen nemen met het aanbod van bijvoorbeeld Duitse leveranciers gericht op Russische migranten in Europa, wat veelal van mindere kwaliteit is als het Russische voedsel in Rusland.
ja, we spelen pas net met het idee. Dus nog niet echt verdiept in logistiek maar als ik het zo allemaal hoor word het geen vetpot. bedankt voor de inbreng!

[ Bericht 0% gewijzigd door Grotebozebeer op 08-02-2018 16:31:55 ]
Kan je doen, kan je laten, kan je laten doen.
pi_177036331
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 16:18 schreef Grotebozebeer het volgende:

[..]

kijk, dat zijn idd wel duidelijke cijfers. thanks ^O^
Geen probleem. Laat je even weten welk punt je hebt gekregen voor je schoolopdracht als hij klaar is?
pi_177036346
quote:
zit iets te veel haar in denk ik haha
Kan je doen, kan je laten, kan je laten doen.
pi_177036381
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 16:22 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Geen probleem. Laat je even weten welk punt je hebt gekregen voor je schoolopdracht als hij klaar is?
met jouw inbreng een 10 natuurlijk ;)
Kan je doen, kan je laten, kan je laten doen.
pi_177036799
Noem eens een paar typisch Russische gerechten? Graag ondersteund met foto's
pi_177040997
Ik heb recent Pierogi gegeten, dat was lekker en zou ik in een NL-zaakje ook zo bestellen :Y
dag
pi_177080682
Turken en Marokkanen zijn gewoon een grote minderheidsgroep in Nederland, vandaar al die vele kleine winkeltjes.

Russen heb je hier niet in die aantallen. Een zaak beginnen dat Russisch voedsel of ander spul verkoop terwijl je niet van een goede omzet zeker bent is gewoon vragen om problemen.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 13:51:41 #40
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_177081263
Superleuk russisch winkeltje in groningen genaamd vjatka waar ik wel eens kwam maar weet niet of die er nog zit.

Nieuweweg 19
9711TB groningen

Zou er zeker heengaan als je er naar op zoek bent.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_177114275


Hier zijn er twee in een straat zelfs
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_177114693
In Leeuwarden zat Matroesjka aan de Voorstreek. Bestaat nu niet meer zie ik.
Toen ik nog in L'warden werkte kwam ik er wel. Leuk winkeltje, erg aardige mensen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 11 februari 2018 @ 21:29:16 #43
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_177118110
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 20:16 schreef Peter het volgende:
Ik heb recent Pierogi gegeten, dat was lekker en zou ik in een NL-zaakje ook zo bestellen :Y
Pierogi als in vareniki, of letterlijk pierog? Dat eerste hebben ze bij Poolse winkels doorgaans ook.

In Den Bosch kwam ik altijd bij een Russische winkel, zij hadden er eerst ook een soort restaurantje bij waar je Russische gerechten kon eten; van soepen tot cheburek. Sinds ze zijn verhuisd naar een andere locatie verkochten ze echter alleen nog Russische producten, maar er kwamen ook steeds meer Turkse producten bij. Naar enkel Russische producten was simpelweg niet genoeg vraag.
pi_177118266
Leuk idee!
-"Just the colour Pink makes me smile!"-
pi_177120120
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 21:29 schreef Voszje het volgende:

[..]

Pierogi als in vareniki, of letterlijk pierog? Dat eerste hebben ze bij Poolse winkels doorgaans ook.

In Den Bosch kwam ik altijd bij een Russische winkel, zij hadden er eerst ook een soort restaurantje bij waar je Russische gerechten kon eten; van soepen tot cheburek. Sinds ze zijn verhuisd naar een andere locatie verkochten ze echter alleen nog Russische producten, maar er kwamen ook steeds meer Turkse producten bij. Naar enkel Russische producten was simpelweg niet genoeg vraag.
Deze: http://www.pierogarnie.com/en/menu,3,menu-stary-mlyn-wroclaw.html
:9
dag
  zondag 11 februari 2018 @ 23:21:10 #46
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_177120288
Wat zijn leuke recepten om eens te proberen?
pi_177120444
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:38 schreef Gruj0 het volgende:
Turken en Marokkanen zijn gewoon een grote minderheidsgroep in Nederland, vandaar al die vele kleine winkeltjes.

Russen heb je hier niet in die aantallen. Een zaak beginnen dat Russisch voedsel of ander spul verkoop terwijl je niet van een goede omzet zeker bent is gewoon vragen om problemen.
Blijft de vraag wat de Russen die in Nederland wonen eten.
Ik vermoed dat ze rijk genoeg waren om hun eigen kok mee te nemen.
  maandag 12 februari 2018 @ 15:00:50 #48
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_177131387
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:27 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Blijft de vraag wat de Russen die in Nederland wonen eten.
Ik vermoed dat ze rijk genoeg waren om hun eigen kok mee te nemen.
Van Hollandse tot Russische gerechten, ook zonder eigen kok. :P
  maandag 12 februari 2018 @ 15:11:20 #49
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_177131676
quote:
Die 'traditional pierogi' noemen we in Rusland vareniki. In Poolse winkels kun je dit gewoon kopen, maar natuurlijk wel een iets minder lekker dan bij zo'n restaurant. ;) De 'oven-baked' pierogi heet in Rusland simpelweg pierog.

[ Bericht 0% gewijzigd door niepleuje op 12-02-2018 15:16:45 ]
pi_177131734
Lekker man, Kip Kiev en dan natuurlijk een slabbertje om tijdens het eten. Kom maar door hoor, ts.
  maandag 12 februari 2018 @ 15:17:32 #51
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_177131845
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:13 schreef LurkJeRot het volgende:
Lekker man, Kip Kiev en dan natuurlijk een slabbertje om tijdens het eten. Kom maar door hoor, ts.
Kotlety po-kievski _O_
  maandag 12 februari 2018 @ 15:46:04 #52
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_177132499
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:52 schreef Grotebozebeer het volgende:
Hallo Fokkers!

Hoop dat dit een niet al te informele opening is.

Anyway, ik vroeg me af waarom er zo weinig Russische restaurants/winkeltjes e.d. zijn in Nederland.
Waarom zijn mensen niet geïnteresseerd in de Russische keuken?
Heb namelijk een idee om een Russische winkel/eet tentje te beginnen.

Of zijn er hier wel mensen, van niet Russische afkomst die hier wel interesse in zouden hebben?

Moet er wel bij vermelden dat ik niet uit een grote stad(Utrecht, Rotter/Amsterdam e.d. kom dus kan mijn kijk op de werkelijkheid een beetje uit verband zijn gerukt.

Alvast bedankt voor je reactie!

M.v.g. Jasper Schoonbeek.

Edit op de vraag om wat specifieker te zijn: Er zijn bijvoorbeel veel Turkse winkels.

Ik denk zelf dat het met meerdere dingen te maken heeft zoals, wat de boer niet kent vreet hij niet maar ook een niet zon groot verschil in voedsel als bijvoorbeeld Nederlands en Chinees.

Dus ik zoek nog meer mogelijke redenen waarom er zo weinig Russische winkels e.d. zijn.
En zou graag reacties krijgen van mensen die hier wel interesse in hebben.

Rusland is de afgelopen jaren vaak negatief in het nieuws geweest. Denk aan het MH17-dossier, de mishandeling van een Nederlandse diplomaat, de Russische boycot van Nederlandse landbouwproducten etc.
Die zaken hebben natuurlijk niks met de Russische keuken te maken maar de beeldvorming in de media speelt wel mee als mensen een restaurant uitzoeken. Dus dat heb je al tegen als je een Russische tent wil beginnen. Misschien is het een idee om je winkeltje niet prominent als 'Russisch' te profileren, maar meer Oost-Europees/Slavisch of zo.
En verder: ga er gewoon voor ^O^
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  maandag 12 februari 2018 @ 16:50:33 #53
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_177133746
We eten toch zat aardappelen hier.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_177286956
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:00 schreef Voszje het volgende:

[..]

Van Hollandse tot Russische gerechten, ook zonder eigen kok. :P
Maar hey, zo denken ze hier niet nee. Die Russen moeten wel zo dom zijn dat ze hun eigen eten niet eens kunnen bereiden. Vandaar de noodzaak om een kok. :')
pi_177291261
Wat is rusisch eten dan? Zou eigenlijk geen enkel gerecht op kunnen noemen? Voorbeelden met pics graag
There are only 151 Pokémon.
  maandag 19 februari 2018 @ 09:02:59 #56
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177291941
In Den Haag hebben twee Russische restaurants gezeten, hebben het niet lang uitgehouden afaik.

Wat tegen de Russische (en Slavische) keuken werkt is dat het als boers wordt voorgesteld. Blozende boerinnetjes met rode sjaals, veel donker datschahout, emmers wodka, zuurkool hier, trojka daar.
Terwijl de tsaar meer aan de Franse keuken deed.

Om het meer hipster te kunnen maken, zou je full sovjet kunnen gaan: een hipsterachtig restaurant met architectuur van het constructivisme en ornamenten uit de Sovjet-Unie. Misschien in de stijl van een fabriekskantine, vleugje dieselpunk.
En daar dan de echte Russische gerechten, vooral de soepen. Maar natuurlijk ook de blini's en kartofli fri. Kaviaar voor de nomenklatoera.
Eten is een totaalervaring :Y)

Op zondagen een Russisch ontbijt serveren. Dat is ook anders dan anders.

Wat mensen proeven kunnen ze dan later zekf proberen te maken met de spullen uit de winkel. Piment, dille. Kolbasa.
  maandag 19 februari 2018 @ 09:07:33 #57
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177292010
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:13 schreef LurkJeRot het volgende:
Lekker man, Kip Kiev en dan natuurlijk een slabbertje om tijdens het eten. Kom maar door hoor, ts.
Kiev ligt in de Oekraïne, gaan die Russen niet blij mee zijn ;)
  maandag 19 februari 2018 @ 09:13:49 #58
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177292114
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:38 schreef Gruj0 het volgende:
Turken en Marokkanen zijn gewoon een grote minderheidsgroep in Nederland, vandaar al die vele kleine winkeltjes.

Russen heb je hier niet in die aantallen. Een zaak beginnen dat Russisch voedsel of ander spul verkoop terwijl je niet van een goede omzet zeker bent is gewoon vragen om problemen.
Je moet je niet richten op de Russen, hun moeder is altijd de beste bij comfortfood.

Richt je op Nederlanders die eens iets anders willen proberen, gewoon echt eerlijk en vrij simpel eten voor arbeiders, met exotische smaken die ze niet van andere keukens kennen.
pi_177293974
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 09:07 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Kiev ligt in de Oekraïne, gaan die Russen niet blij mee zijn ;)
Over 40 jaar is het weer Rusland, dus ik schaar dit gewoon onder Russisch eten.
  maandag 19 februari 2018 @ 11:20:23 #60
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177294376
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 08:20 schreef Eenskijken het volgende:
Wat is rusisch eten dan? Zou eigenlijk geen enkel gerecht op kunnen noemen? Voorbeelden met pics graag
https://www.culy.nl/inspi(...)russische-gerechten/
  dinsdag 20 februari 2018 @ 15:27:35 #61
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_177322891
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:29 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Maar hey, zo denken ze hier niet nee. Die Russen moeten wel zo dom zijn dat ze hun eigen eten niet eens kunnen bereiden. Vandaar de noodzaak om een kok. :')
Waarschijnlijk niet dom, gewoon rijk. :7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')