Een seizoen of twee wellicht? Die velgen vind ik op zich niet zo'n probleem. Beter dan die zwarte dingen in ieder geval. Dit is de enige set die ik in de buurt (<25km) ben tegengekomen die er normaal uitzien en nog redelijk wat profiel over hebben.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 20:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van after market velgen, maar als dat je niet boeit ziet het er wel goed uit. Bedenk wel dat winterbanden met minder dan 4mm hun winter eigenschappen zo goed als kwijt zijn. Dus met 6mm kun je niet nog heel wat jaren voort.
Ligt uiteraard hoeveel je gaat rijden. Maar als je alleen op wintersport gaat kun je ze ook alleen dan er onder gooien, dan kun je er uiteraard wel een tijdje mee doen. Verder zijn het Continentals dus dat is over het algemeen prima. Als je de velgen goed vind zou ik dat doen en dan pas van de zomer nieuwe bandjes op de zomerset gooien.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 21:05 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Een seizoen of twee wellicht? Die velgen vind ik op zich niet zo'n probleem. Beter dan die zwarte dingen in ieder geval. Dit is de enige set die ik in de buurt (<25km) ben tegengekomen die er normaal uitzien en nog redelijk wat profiel over hebben.
Wil je perse 2 aparte sets winter/zomer banden?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 20:03 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Zoiets?
https://www.marktplaats.n(...)0c1b&previousPage=lr
Ziet er wel uit als een goede deal toch?
Vanuit de glazen bol is er weinig van te zeggen, laat er eens een techneut naar kijken?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 20:57 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Het houdt niet op, niet vanzelf. Ik moet afleren om knakenbakken te kopen . Zoals eerder vermeld, gaat om een BMW 316ti (2002), N42 blok. Rij dagelijks ongeveer 240km.
De afgelopen tijd merkte ik olieverbruik op, laten we zeggen een goede 0.5l om de tankbeurt a 800km. Sensortje gaat af, ik vul braaf bij en google en kom op veel gezeik met klepseals uit. Zo ook vandaag maar toen zag ik gelige troep aan de peilstok. Onder de vuldop niets raars, maar weer in het blok leek ik meer van die troep te zien. Eergister op de snelweg liep de temperatuur ineens af en in de file weer op, ik vermoedde de thermostaat. Maar gisteren en vandaag weer niets aan de hand daarmee. Verder wat mij vandaag opviel is tijdens het rijden een redelijk ruisend geluid wat meeging met gas geven, leek op wind maar m'n ramen zaten goed dicht.
Symptomen:
- olieverbruik, 0,5l op 800km~
- temperatuur kvs ging op de snelweg op een dag ineens omlaag, in de file omhoog
- rookt soms grijzig/wittig stationair, niet verward met condens
- geen koelvloeistofverbruik tot nu toe
- geen performance verlies
Ik rijd niet als een idioot, het ding krijgt lange ritten. Waar moet ik aan denken, het ergste? Koppakking? Ik lees ook carterventilatie, de klepseals kunnen een issue zijn. Wat denken jullie vanuit de glazen bol?
Ik twijfel wat handiger is, vandaar m'n eerdere vraag. Ik moet in ieder geval nu iets nieuws, want de huidige voorbanden zijn wel echt op.quote:Op vrijdag 1 november 2019 06:33 schreef Rob310 het volgende:
[..]
Wil je perse 2 aparte sets winter/zomer banden?
Voor hetzelfde bedrag als deze set koop je ook 4 nieuwe Vredestein Quatrac5 (allseason banden)
Heb je nieuw, prima band met goede nat-weer eigenschappen en zit je niet met banden wissels.
Bovendien hebben deze banden, net als eerder genoemde Michelin crossclimate, het sneeuwvlok/berg symbool waarmee je officieel toegelaten bent in Duitsland.
Dit lijkt mij een betere deal dan deze gebruikte set die al bijna op de helft van de levensduur is.
Gedaan en rijdt weer als een zonnetje!quote:
Ligt eraan of beide versleten is.quote:Op dinsdag 5 november 2019 22:52 schreef 1marcelfilms het volgende:
De trommel achterremmen van mijn swift maken echt enorm kabaal als het regent. Kan ik nou alleen de remschoenen vervangen of moet ik ook gelijk trommels ook vervangen?
Misschien dat er na het vervangen van de slang en het vullen van het systeem er nog een beetje lucht in zat die er nu uit is.quote:Op zondag 10 november 2019 15:31 schreef Schuifpui het volgende:
Vraagje:
Gisteren m'n winterbanden eronder gezet en direct even bandenspanning, motorolie, koelvloeistof, sproeivloeistof e.d. nagelopen. Ik zag dat m'n koelvloeistof redelijk laag stond, nog wel ruim boven minimum, maar een stuk lager dan een paar maanden terug.
Een maand of 3-4 geleden stond hij precies op de helft. Nu stond het tankje op een kwart. Aangezien het tankje het hoogste punt is, denk ik dat er zo'n 100-200ml bij gaat om op het originele niveau te komen. Dat is natuurlijk geen probleem.
De grote vraag is: Waar is het heen? Komt dit door uitzetten/krimpen bij temperatuurwisselingen? Oftewel, is het een normale variatie? Ik heb in mei een lekke koelslang gehad waardoor m'n vloeistof helemaal weg was. Ben een beetje bang dat er weer iets is. Aan de andere kant is het nu wel zo weinig, dat een vergelijkbare lekkage me sterk lijkt. Maar het hoort wel een gesloten systeem te zijn, dus er mag eigenlijk niets weggaan.
Gaat om een Clio IV.
Oké thanks. Ik kreeg precies dezelfde reactie van m'n garage. Sinds ik stil heb gestaan langs de snelweg, ben ik een beetje bang voor alles wat daaruit verdwijnt of onder m'n auto ligt.quote:Op maandag 11 november 2019 16:21 schreef vannelle het volgende:
[..]
Misschien dat er na het vervangen van de slang en het vullen van het systeem er nog een beetje lucht in zat die er nu uit is.
Of dat er via de overloop een klein beetje verdwenen is......
Maar het is zo enorm minimaal dat ik me er absoluut niet druk om zou maken.
Ahh, dat is wat ik zocht. Dank je welquote:Op maandag 18 november 2019 09:00 schreef oldford het volgende:
Volgens de FAQ op de KIA website:
Informatie over de geldigheidsduur en de dekking van de Kia Internationale Wegenhulpgarantie staat vermeldt op de MijnKia klantenkaart. De MijnKia klantenkaart kunt u vinden achter de zonneklep aan de bestuurderszijde van uw Kia.
De voorwaarden kun je hier downloaden:
https://www.kia.com/conte(...)/kiw-brochure-19.pdf
Voor wat betreft de kosten van een nieuwe accu:
Als die nog onder de fabrieks-garantie valt is dat gratis. Daar kan een leeftijdbeperking op zitten.
Is de accu leeg omdat de dynamo defect is, dan valt reparatie van de dynamo onder de garantie.
Ik gebruik velgenreiniger van Jemako. Niet perse goedkoop maar wel goed. Je hebt er ook een speciale borstel (cleanstick) voor.quote:Op vrijdag 29 november 2019 21:55 schreef Hupje het volgende:
Welke velgenreiniger gebruiken jullie?
Ik was altijd teveden over de velgenreiniger van Kruidvat (werkte goed en niet duur) maar die gaat uit de handel. Ik ben vooral op zoek naar iets wat goed werkt, maar betaal liefst niet de hoofdprijs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik dacht https://www.amazon.com/dp/B00EPLCP3U?tag=garach2-20 goed of is of zijn er beter? En geen xenon of led troep AUB.vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_vándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_prätéñ
Monteur doet dat meestal ook wel bij de APK als het daar op stuk loopt, althans bij mij. Had je ‘m voor de APK wel goed warm gereden?quote:Op vrijdag 14 februari 2020 19:57 schreef Charged het volgende:
Iemand ervaring met een flesje injector cleaner? M'n Lupootje 1 hele liter staat net 0,1% te hoog qua uitlaatgas om door de apk te komen. Begrijpelijk aangezien ik normaal een auto koop van apk tot apk en en helemaal niks aan doe qua onderhoud. Echter kwam het beestje er met vlag en wimpel doorheen op de uitstoot na...die was tijdens meting 8.0 en na vervanging van de lambda sonde 0.6. Ik rij dagelijks 12 km max dus komt ie nooit lekker op temperatuur. Zat dus te denken om een kleine beurt te doen en een flesje cleaner in de tank te mikken en eens goed warm rijden,km-tje of 50. Welk merk is een beetje oke,Wynn's of is er een beter iets op de markt?
Nee,ik moet het dingetje zelf eigenlijk eens goed warm rijden,ik had totaal niet verwacht dat alleen dat het euvel zou zijn,met de km's die ik per dag met deze auto rij weet ik dat het fout (kan) gaan, vandaar apk tot apk auto's...anyway,ze denken dat het met een flesje cleaner gedaan kan zijn,ik neem het zekere voor het onzekere en plak er een beurt tegenaan. Vandaar ook de vraag of zo'n flesje (en welk merk) verschil uit kan maken. Helemaal in combinatie met een beurtje..verse lucht en vonkjes kan nooit slecht zijn..quote:Op vrijdag 14 februari 2020 20:10 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Monteur doet dat meestal ook wel bij de APK als het daar op stuk loopt, althans bij mij. Had je ‘m voor de APK wel goed warm gereden?
Toen ik mijn auto had geïmporteerd en naar de eerste APK ging kwam ‘ie er doorheen (motor warm) en moest toen 2 uur ofzo op de steekproef wachten en toen lukte het niet meer. Gingen ze even een tijdje rijden en daarna ging het prima.
Flesje kan wel helpen volgens mij. Ik weet dus dat ze het in het verleden weleens in m'n auto (andere auto's) hebben gekieperd om 'm door de APK te krijgen. Zelf gooi ik ook weleens zoiets in m'n auto. Heb zelf niet zoveel verschil gemerkt omdat ik niet met een meetapparaat in het achterste... eeh de uitlaat zit Mijn broer had het laatst toevallig in z'n Renault R5 gegooid en zei dat 'ie merkbaar lekkerder liep.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 21:19 schreef Charged het volgende:
[..]
Nee,ik moet het dingetje zelf eigenlijk eens goed warm rijden,ik had totaal niet verwacht dat alleen dat het euvel zou zijn,met de km's die ik per dag met deze auto rij weet ik dat het fout (kan) gaan, vandaar apk tot apk auto's...anyway,ze denken dat het met een flesje cleaner gedaan kan zijn,ik neem het zekere voor het onzekere en plak er een beurt tegenaan. Vandaar ook de vraag of zo'n flesje (en welk merk) verschil uit kan maken. Helemaal in combinatie met een beurtje..verse lucht en vonkjes kan nooit slecht zijn..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |