Kijkt U eens, 2 seconden google: https://www.japoto.nl/honda-sloperijquote:Op donderdag 27 december 2018 11:12 schreef das_phantom het volgende:
[..]
wil het hele land wel door voor deze auto.
Niet alles staat online, maar er zijn autodemontagebedrijven zat; gewoon effe bellen, ik weet zeker dat je binnen no time een peilstokkie hebt. Sowieso, als ik die prijzen zo zie, zou ik hem gewoon nagelblingbling nieuw bestellen bij de dealer, die heeft hem ook gewoon, en anders next day, als hij hem moet bestellenquote:Op donderdag 27 december 2018 11:12 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Dankjewel voor je reactie! Gaat om een Civic 1.5 GL, 4 cilinders, 1488cc, omgeving Haarlem maar wil het hele land wel door voor deze auto.
https://www.autoweek.nl/auto/739/honda-civic-15-gl/#specs
Goei bezigquote:Op donderdag 27 december 2018 11:37 schreef Donkergroen het volgende:
[..]
Kijkt U eens, 2 seconden google: https://www.japoto.nl/honda-sloperij
Geen dank
Gewoon even op de Liede kijken dan... Een miljoen miljard sloperijen..quote:Op donderdag 27 december 2018 11:12 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Dankjewel voor je reactie! Gaat om een Civic 1.5 GL, 4 cilinders, 1488cc, omgeving Haarlem maar wil het hele land wel door voor deze auto.
https://www.autoweek.nl/auto/739/honda-civic-15-gl/#specs
Dat werkt meestal met een gewoon schakelaartje bij de bediening.. die zal iets te strak staan afgesteld.. even opzoeken waar hij zit en een klein tikje losser zetten.quote:Op woensdag 2 januari 2019 10:09 schreef nanuk het volgende:
Mijn Daihatsu Cuore uit 2012 laat soms het handremlampje branden als ik de handrem er af heb gedaan. Na een paar seconden en de handrem een paar keer bewegen gaat het dan wel uit. Heeft dat een verdere betekenis of zit er gewoon vuil rond het drukknopje? Ik zal sowieso eens wat schoonmaken daar.
OK, dank je. Dat ga ik wel vinden. Schoonmaken er om heen zal ook wel helpen.quote:Op woensdag 2 januari 2019 12:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat werkt meestal met een gewoon schakelaartje bij de bediening.. die zal iets te strak staan afgesteld.. even opzoeken waar hij zit en een klein tikje losser zetten.
Zoals eerder aangegeven geen V-snaar maar Multiriem.quote:Op woensdag 2 januari 2019 02:17 schreef LangeTabbetje het volgende:
Vraagje van een A-technisch persoon.
Sinds een paar dagen hoor ik bij het opstarten van mijn zes jaar oude Toyota met 109k kilometers een knarsend piepend geluid vanonder de motorkap wat verdwijnt als de motor warmgedraaid is, na een paar minuten.
Volgens mij als leek is dit de v-snaar? Kan dit kloppen? En zo ja, kan het kwaad? Of is het verstandig de v-snaar te vervangen?
Ik vraag het even hier, want ik woon in het buitenland en als ik de toyota dealer vraag, zegt ie gerust dat het het beste is om een nieuwe auto te kopen 😊,
Dank alvast voor jullie goede raad
Als je perse de winterbanden op een andere velg wilt hebben moet je inderdaad tijdig houden met juiste steek ET waarde. Je kunt ook banden wisselen op je huidige velg, dan hoef je enkel rekening te houden met de afrolomtrek.quote:Op zondag 6 januari 2019 15:17 schreef racerdkb het volgende:
Ik heb me best er in verdiept maar ik zit toch een beetje vast.
Ik heb een Volvo V40 uit 1999 en wil winterbanden. Nu zit er op: 195/55R15.
Op de velg zelf staat 6Jx15x44 en typenummer 30813598 wat mij brengt op een steek van 4x114.3 en ET van 44.
Kan ik dan deze banden monteren? Volgens mij klopt de steek wel maar ze zijn minder hoog.
Zit op marktplaats te speuren maar dan kom ik bijvoorbeeld ook op dit soort advertenties waar geen steekmaat bij staat.
Top. Ik wil sowieso met andere velg zodat ik ze zelf kan wisselen.quote:Op zondag 6 januari 2019 17:00 schreef Rob310 het volgende:
[..]
Als je perse de winterbanden op een andere velg wilt hebben moet je inderdaad tijdig houden met juiste steek ET waarde. Je kunt ook banden wisselen op je huidige velg, dan hoef je enkel rekening te houden met de afrolomtrek.
Dat kan, bijvoorbeeld, hier: (inclusief uitleg).
https://www.autodemontage(...)nadvies/afrolomtrek/
Natuurlijk moet je hier ook rekening mee houden wanneer je een complete velg met band koopt.
Hoe het met steek en ET waarde zit, ben ik helaas niet in thuis. Ik weet dat die waardes bestaan en wat ze zijn maar marges daarin weet ik niet (steek is steek en dat past of past niet).quote:Op zondag 6 januari 2019 17:04 schreef racerdkb het volgende:
[..]
Top. Ik wil sowieso met andere velg zodat ik ze zelf kan wisselen.
Dus als het 4 steek is en ET44 dan zit het sowieso wel goed en gaan ze passen? Ik ga naar 185/60R15 dus dat is 1,26% naar boven wat nog binnen de marge van 1,50% valt.
Bij moderne voertuigen staat het zekerweten in de boordcomputer, veel oudere auto's hebben het inderdaad nog in de complete tellergebeuren opgeslagen.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:38 schreef Miniem het volgende:
Ik stel de vraag maar ff hier.
Ik wil naar een auto gaan kijken maar daar staat de km stand onlogisch geregistreerd. Ik vroeg waarom aan de verkoper. Hij zegt dat de km teller (snelheid) het niet deed en dat dat verplicht was voor de apk. Daarom is er een klok met een lagere km stand ingezet. Alleen die klokken zijn digitaal. Dus zou zon klok de km stand dan niet over moeten nemen van de boordcomputer?
Betreft een Yaris Verso uit 1999.
Dan nog weet je de echte stand niet want je weet niet hoeveel er daarna is gereden.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:55 schreef Hamplakje het volgende:
De enige manier om de echte stand te weten is om te kijken naar stickertjes in de motorruimte die verklappen wanneer de olie, KVS airco etc allemaal is gedaan.
Thanks, vanmiddag eens luisteren hoe het klinkt. Wat is een flush?quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:32 schreef bokkepoot het volgende:
Je kan hem ook een flush geven, dat wil ook wel het een en ander oplossen.
Precies wat het woord zegt doorspoelenquote:Op donderdag 17 januari 2019 11:39 schreef Piles het volgende:
[..]
Thanks, vanmiddag eens luisteren hoe het klinkt. Wat is een flush?
Wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld (kms.)?quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:20 schreef Piles het volgende:
Opel Astra H 1.6 Easytronic staat nu bij de garage voor een beurt. Er zit sindskort ook een ratel(tje) in de motor. Ze geven aan dat de kleppen gesteld moeten worden (minimaal 400 euro). Auto is 15 jaar oud en heeft 250k op de teller. Wat zouden jullie doen? Ik vind het nogal een hoop geld
Ik lees hier en daar dat olie verversen het ook nog wel eens oplost/verminderd. Dat zit sowieso in de huidige beurt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |