De radio is zeer waarschijnlijk standaard. De meeste auto's helaas niet. Maar er bestaan verloopstekkers voor. Dat maakt je radio gelijk wel duurder.quote:Op dinsdag 17 april 2018 21:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn autoradio speelt alleen nog maar radio, de cd-speler is stuk en usb of bluetooth heeft 'ie niet. Nu zag ik bij Amazon deze:
[ afbeelding ]
https://www.amazon.de/dp/B074DYNSKP
Kan ik die gewoon aansluiten? Ik heb er geen verstand van verder, dus weet ook niet echt waar ik op moet letten.
Mijn auto: een Mitsubishi Carisma '98
Ik zag ook wel verloopstekkers inderdaad, kost ongeveer 15 euro. Of de radio meegeleverd werd weet ik niet, ik heb 'm derdehandsquote:Op woensdag 18 april 2018 07:44 schreef nanuk het volgende:
[..]
De radio is zeer waarschijnlijk standaard. De meeste auto's helaas niet. Maar er bestaan verloopstekkers voor. Dat maakt je radio gelijk wel duurder.
De huidige radio, zat die er al in bij aflevering van de auto?
Ja, dat is ook weer waar.quote:Op zondag 27 mei 2018 08:12 schreef ColtZ40 het volgende:
Als je auto geschorst is hoef je de auto niet Apk te keuren.
Waarom zou je het doen als je er toch niet mee gaat rijden?
Dan ontschors en verzeker ik hem toch gewoon. Zo gebeurd. Apk hoeft dan niet meer.quote:Op zondag 27 mei 2018 08:34 schreef ColtZ40 het volgende:
Je mag hem niet verplaatsen als hij geschorst is.
Eerste hit op Google https://www.rdw.nl/partic(...)en-tijdens-schorsingquote:Als uw kenteken is geschorst, mag u met dit voertuig geen gebruik maken van de openbare weg. Als uitzondering op deze regel mag u voor een Algemene Periodieke Keuring (APK) met uw geschorste voertuig naar het keuringsbedrijf rijden. De reden voor deze uitzondering is, dat uw voertuig een geldige APK moet hebben op het moment dat de schorsing afloopt of door u wordt beëindigd.
Klopt, dat zeg ikquote:Op zondag 27 mei 2018 10:32 schreef daNpy het volgende:
Volgens mij mag je hem wel naar de APK en terug rijden als hij geschorst is, maar ook alleen die route.
Edit:
Ja dus
[..]
Eerste hit op Google https://www.rdw.nl/partic(...)en-tijdens-schorsing
Waarom ga je dan niet naar een keuringsstation wat wél op afspraak werkt? Dan kun je er ook bij blijven en weten wat er aan de hand isquote:Op zondag 27 mei 2018 10:59 schreef Miniem het volgende:
[..]
Klopt, dat zeg ik
Maar gaat om de verzekering voor 1 dag omdat ik daarheen moet. + dat het keuringsstation niet op afspraak werkt. Zon formulier kan ik niey voorleggen als ik dan aangehouden wordt.
Is een onafhankelijk keuringsstation, daaromquote:Op zondag 27 mei 2018 11:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom ga je dan niet naar een keuringsstation wat wél op afspraak werkt? Dan kun je er ook bij blijven en weten wat er aan de hand is
Bovendien kun je met de factuur altijd tonen dat je onderweg was van of naar het keuringsstation.
En heb je al gebeld met de verzekering? Ik weet dat die het vaak niet (willen) snappen, maar je kan gewoon je kenteken voor 1 dag verzekeren neem ik aan, anders bel je een andere.
lees de TT eens?.quote:Op zondag 27 mei 2018 12:25 schreef xaban06 het volgende:
De airco van mijn Nissan Note doet het niet. Vorig jaar de auto naar een airco specialist gebracht, zijn conclusie was dat wanneer je de airco inschakelt de aircopomp/compressor het niet doet, maar zet je er extern 12V op dan doet de pomp/compressor het wel. Conclusie pomp niet defect; moet wel iets elektrisch zijn.
Gisteren 4 nieuwe banden onder de auto laten zetten en gevraagd of ze tijd hebben om ook naar de airco te kijken. Hebben ze gedaan. Conclusie: Systeem is leeg, zit geen vloeistof in, we moeten vullen. Aan de apparaat gehangen, maar vullen niet gelukt. Systeem schijnt geen vloeistof te accepteren / door te laten. Een en ander doorgemeten, wanneer je de airco inschakelt schijnt er wel signaal naar de pomp te gaan, maar deze schiet niet aan. Zetten ze er 12V op, draait de pomp wel.
Wat is nu het beste te doen? Dealer wordt een duur geintje vrees ik. Kan ik zelf nog iets doen? Of kennen jullie goed airco specialisten in Zuid Holland?
Ruilpomp om te checken of het in de pomp of in de auto zit.quote:Op zondag 27 mei 2018 12:25 schreef xaban06 het volgende:
De airco van mijn Nissan Note doet het niet. Vorig jaar de auto naar een airco specialist gebracht, zijn conclusie was dat wanneer je de airco inschakelt de aircopomp/compressor het niet doet, maar zet je er extern 12V op dan doet de pomp/compressor het wel. Conclusie pomp niet defect; moet wel iets elektrisch zijn.
Gisteren 4 nieuwe banden onder de auto laten zetten en gevraagd of ze tijd hebben om ook naar de airco te kijken. Hebben ze gedaan. Conclusie: Systeem is leeg, zit geen vloeistof in, we moeten vullen. Aan de apparaat gehangen, maar vullen niet gelukt. Systeem schijnt geen vloeistof te accepteren / door te laten. Een en ander doorgemeten, wanneer je de airco inschakelt schijnt er wel signaal naar de pomp te gaan, maar deze schiet niet aan. Zetten ze er 12V op, draait de pomp wel.
Wat is nu het beste te doen? Dealer wordt een duur geintje vrees ik. Kan ik zelf nog iets doen? Of kennen jullie goed airco specialisten in Zuid Holland?
Pomp draait niet, krijgt wel signaal, is niet kapot. Aircospecialist en Garage weten het ook niet, klinkt niet erg eenvoudig of als onderhoud. Zit er iets van electronica op de pomp?quote:Op zondag 27 mei 2018 12:25 schreef xaban06 het volgende:
De airco van mijn Nissan Note doet het niet. Vorig jaar de auto naar een airco specialist gebracht, zijn conclusie was dat wanneer je de airco inschakelt de aircopomp/compressor het niet doet, maar zet je er extern 12V op dan doet de pomp/compressor het wel. Conclusie pomp niet defect; moet wel iets elektrisch zijn.
Gisteren 4 nieuwe banden onder de auto laten zetten en gevraagd of ze tijd hebben om ook naar de airco te kijken. Hebben ze gedaan. Conclusie: Systeem is leeg, zit geen vloeistof in, we moeten vullen. Aan de apparaat gehangen, maar vullen niet gelukt. Systeem schijnt geen vloeistof te accepteren / door te laten. Een en ander doorgemeten, wanneer je de airco inschakelt schijnt er wel signaal naar de pomp te gaan, maar deze schiet niet aan. Zetten ze er 12V op, draait de pomp wel.
Wat is nu het beste te doen? Dealer wordt een duur geintje vrees ik. Kan ik zelf nog iets doen? Of kennen jullie goed airco specialisten in Zuid Holland?
thermokoppel, en pressostaat om de boel te regelen/beveiligenquote:Op donderdag 14 juni 2018 18:00 schreef Fer het volgende:
[..]
Pomp draait niet, krijgt wel signaal, is niet kapot. Aircospecialist en Garage weten het ook niet, klinkt niet erg eenvoudig of als onderhoud. Zit er iets van electronica op de pomp?
is meestal één geheel, en dat is wel aardig zelf te doen. Wel heel secuur doen en opletten dat het allemaal mooi en netjes aansluit, anders heb je binnenkort een topic waar je dompelpompen op kunt aansluiten.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 11:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb een 206 uit 2004 en gisteren zag ik dat mijn linkerachterlicht kapot is.
De buitenste kap is gebroken.
Deze moet dus vervangen worden. Is dat makkelijk zelf te doen?
En moet ik een geheel nieuw achterlicht kopen of volstaat alleen de kap?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |