abonnement Unibet Coolblue
pi_177029106
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 08:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Rusland en Iran zijn er om de overheid te ondersteunen en hun eigen belangen natuurlijk ;) Amerika en Turkije daarentegen hebben er echt niets te zoeken en moeten gewoon weg.

Helaas leven we nou eenmaal in een wereld waar Amerika ongestraft allerlei landen kan binnenvallen en in chaos kan storten, zolang het haar belangen dient.
Rest is bijvangst.
  donderdag 8 februari 2018 @ 08:52:32 #52
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177029123
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 08:50 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Rest is bijvangst.
Alsnog zit Rusland er op aanvraag van de Syrische overheid en vanuit een historisch lange samenwerking. Hun werk wordt ook gewaardeerd door in ieder geval een deel van de bevolking. Dat kan Amerika niet zeggen. Welke Syriër wil Amerika in zijn land hebben?
pi_177029158
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 08:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Alsnog zit Rusland er op aanvraag van de Syrische overheid en vanuit een historisch lange samenwerking. Hun werk wordt ook gewaardeerd door in ieder geval een deel van de bevolking. Dat kan Amerika niet zeggen. Welke Syriër wil Amerika in zijn land hebben?
Geen idee, ik geef alleen aan dat Rusland er zit vanwege eigen belangen. Of denk je dat Iran en Rusland zich niet zouden mengen indien Syrië daar niet om had gevraagd?

Het volk is verdeeld, niet iedereen staat te springen om Rusland/Iran.
  donderdag 8 februari 2018 @ 09:03:37 #54
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177029224
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 08:56 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Geen idee, ik geef alleen aan dat Rusland er zit vanwege eigen belangen. Of denk je dat Iran en Rusland zich niet zouden mengen indien Syrië daar niet om had gevraagd?

Het volk is verdeeld, niet iedereen staat te springen om Rusland/Iran.
Rusland is pas gekomen toen de nood echt hoog was. De trigger is de aanvraag geweest vanuit Damascus en haar eigen inzicht dat Syrië in gevaar kwam door het succesvolle Idlib offensief in 2015, gesteund door Turkije en Amerika. Daarna werd echt het hart van de Syrische staat bedreigd.

Klopt, niet iedereen staat om hen te springen, maar al helemaal niemand om Amerika.
pi_177029231
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 08:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Alsnog zit Rusland er op aanvraag van de Syrische overheid en vanuit een historisch lange samenwerking. Hun werk wordt ook gewaardeerd door in ieder geval een deel van de bevolking. Dat kan Amerika niet zeggen. Welke Syriër wil Amerika in zijn land hebben?
De Syrische Democratische Strijdkrachten? De Syriers die zijn gevlucht voor Assad en bijvoorbeeld nu hier zitten?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  donderdag 8 februari 2018 @ 09:08:45 #56
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177029272
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:04 schreef truthortruth het volgende:

[..]

De Syrische Democratische Strijdkrachten? De Syriers die zijn gevlucht voor Assad en bijvoorbeeld nu hier zitten?
De SDF wil alleen maar Amerika hebben voor de wapens en weet dat ze voor geen meter zijn te vertrouwen. Kijk naar hoe Amerika hun "bondgenoot" de YPG nu laat vallen.

De vluchtelingen hier zullen niet pro Amerika zijn. Ze hebben kunnen zien in Irak wat het voor Syrië betekent als Syrië "democratisch" wordt met hulp van Amerika.
pi_177029318
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:08 schreef Richestorags het volgende:
De SDF wil alleen maar Amerika hebben voor de wapens en weet dat ze voor geen meter zijn te vertrouwen. Kijk naar hoe Amerika hun "bondgenoot" de YPG nu laat vallen.

De vluchtelingen hier zullen niet pro Amerika zijn. Ze hebben kunnen zien in Irak wat het voor Syrië betekent als Syrië "democratisch" wordt met hulp van Amerika.
Ik denk dat het wel wat genuanceerder ligt, net zoals niet iedere Syriër blij is met de Russen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  donderdag 8 februari 2018 @ 09:15:33 #58
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177029337
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:12 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel wat genuanceerder ligt, net zoals niet iedere Syriër blij is met de Russen.
Natuurlijk is niet iedere Syriër blij met de Russen. In "rebellen" gebied waar men anti overheid is en Russische bommen kopt zijn ze niet blij met de Russen.
pi_177029469
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:15 schreef Richestorags het volgende:
Natuurlijk is niet iedere Syriër blij met de Russen. In "rebellen" gebied waar men anti overheid is en Russische bommen kopt zijn ze niet blij met de Russen.
Net zoals niet iedere Syriër anti VS is.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  donderdag 8 februari 2018 @ 09:32:17 #60
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177029516
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:27 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Net zoals niet iedere Syriër anti VS is.
Er zullen er maar weinig pro zijn. Als je in het Midden-Oosten opgroeit is het moeilijk om pro Israël en Amerika te zijn.
pi_177029545
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 00:50 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

NUnl twitterde op donderdag 08-02-2018 om 00:48:08 Coalitie geleid door VS voert luchtaanval uit op Syrisch leger: https://t.co/8coJZj62VE reageer retweet
100 slachtoffers? als het waar is trekken ze wel een duidelijk streep in het zand.
quote:
11s.gif Op donderdag 8 februari 2018 07:24 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Volgens mij kun je dat van iedere niet-Syrische presentie zeggen.
de assadisten reageren hierop altijd met, ja maar de russen, iraniers, libanezen, irakezen, pakistanen zijn op uitnodiging van het regime.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 08:37 schreef IPA35 het volgende:
Gisteren al dat Nusra account VivaSyria die beweerde dat SAA YPG wilde aanvallen. Fishy...
fishy how?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177029562
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 08:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Alsnog zit Rusland er op aanvraag van de Syrische overheid en vanuit een historisch lange samenwerking. Hun werk wordt ook gewaardeerd door in ieder geval een deel van de bevolking. Dat kan Amerika niet zeggen. Welke Syriër wil Amerika in zijn land hebben?
de koerden en iedereen die met het sdf samenwerkt iig
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 8 februari 2018 @ 09:38:18 #63
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177029599
quote:
10s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

100 slachtoffers? als het waar is trekken ze wel een duidelijk streep in het zand.

[..]

de assadisten reageren hierop altijd met, ja maar de russen, iraniers, libanezen, irakezen, pakistanen zijn op uitnodiging van het regime.

[..]

fishy how?
Ze zijn er ook op uitnodiging van het regime ;)

Wat is overigens een Assadist? Je deelt mensen nogal graag in hokjes in: Gulenist, PKK'er, Assadist. De wereld heeft meer smaken dan die hokjes ;)
  donderdag 8 februari 2018 @ 09:40:13 #64
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177029628
quote:
10s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

de koerden en iedereen die met het sdf samenwerkt iig
Oh ja want de Koerden hebben kunnen zien hoe betrouwbaar Amerika is als bondgenoot. In 1991 konden ze dat al zien :')

De Koerden hebben Amerika nodig in hun droom voor onafhankelijkheid, dat is iets anders dan dat ze ze echt in het land willen.
pi_177029761
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:38 schreef Richestorags het volgende:

Wat is overigens een Assadist?
die vraag heb je me eerder gesteld, iedereen dus die assad graag op zijn stoel ziet zitten, als front mannetje van baath.

en toen ik dit antwoord gaf, zei jij zoiets van,

"nee ik heb weinig liefde voor assad, nog voor baath, maar als ik kijk naar het land zijn baath en assad wel de spelers die ik steun, omdat de andere opties nog verwerpelijker zijn, uiteraard dienen ze op de lange termijn wel te hervormen bla..."
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177029783
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Oh ja want de Koerden hebben kunnen zien hoe betrouwbaar Amerika is als bondgenoot. In 1991 konden ze dat al zien :')

De Koerden hebben Amerika nodig in hun droom voor onafhankelijkheid, dat is iets anders dan dat ze ze echt in het land willen.
gelegenheidscoalitie zeker, neemt niet weg dat ze diep in de hol van de amerikanen zitten en niet zonder hen kunnen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 8 februari 2018 @ 09:51:29 #67
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177029802
quote:
10s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

die vraag heb je me eerder gesteld, iedereen dus die assad graag op zijn stoel ziet zitten, als front mannetje van baath.

en toen ik dit antwoord gaf, zei jij zoiets van,

"nee ik heb weinig liefde voor assad, nog voor baath, maar als ik kijk naar het land zijn baath en assad wel de spelers die ik steun, omdat de andere opties nog verwerpelijker zijn, uiteraard dienen ze op de lange termijn wel te hervormen bla..."
Een beetje dezelfde argumentatie als waarom jij Erdoganist bent dus ;)
pi_177029895
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:51 schreef Richestorags het volgende:

Een beetje dezelfde argumentatie als waarom jij Erdoganist bent dus ;)
deels zeker, maar ik geloof ook in erdogans "revolutie", denk niet dat jij gelooft in baath/assad ook al ben ik het niet altijd eens met de strategieen die hij toepast. zoals het oneindig blijven verlengen van het staat van beleg sinds de coup, maar zo zijn we weer beland bij turkije geneuzel en dat willen we niet ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 8 februari 2018 @ 10:02:52 #69
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177029962
quote:
10s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

deels zeker, maar ik geloof ook in erdogans "revolutie", denk niet dat jij een gelooft in baath/assad ook al ben ik het niet altijd eens met de strategieen die hij toepast. zoals het oneindig blijven verlengen van het staat van beleg sinds de coup, maar zo zijn we weer beland bij turkije geneuzel en dat willen we niet ;)
Ik geloof dat Assad nu de beste is voor de job. Voor de lange termijn in Syrië weet ik het niet. Het is lastig te zeggen naar wat voor staat Syrië afglijdt met een andere regeringsvorm. Je wil niet dat Syrië een Saudi-Arabië 2 wordt, maar ook niet een Libanon 2 waar alles langs sektarische lijnen is verdeeld.
  donderdag 8 februari 2018 @ 10:20:02 #70
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_177030210
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_177030230
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik geloof dat Assad nu de beste is voor de job. Voor de lange termijn in Syrië weet ik het niet. Het is lastig te zeggen naar wat voor staat Syrië afglijdt met een andere regeringsvorm. Je wil niet dat Syrië een Saudi-Arabië 2 wordt, maar ook niet een Libanon 2 waar alles langs sektarische lijnen is verdeeld.
als we kijken naar de casus zoals ie nu is, het regime stevig in het zadel met als belangrijkste backers iran en rusland. het land in puin.

stevig in het zadel zitten betekent, geen reden hebben om te hervormen. het regime staat immers nog steeds en is "succesvol" gebleken.
rusland en iran als backer hebben betekent, dat aan concepten als democratie, delen van de macht of mensenrechten weinig waarde wordt gehecht.
het land in puin betekent, dat iemand het moet betalen, het regime is bankroet en denk niet dat de russen en iraniers die last in hun eentje kunnen dragen.

rozengeur en maneschijn dus.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177030374
dit is best grappig, gisteren tijdens een panel gaf lister nog aan dat het regime het sdf zou aanvallen dat de amerikanen duidelijk stelling moesten nemen, 100 doden is best duidelijk :P

Charles_Lister twitterde op donderdag 08-02-2018 om 01:20:04 I testified to @HouseForeign yesterday & made clear that pro-#Assad attacks would inevitably seek to probe/test US/#SDF lines... I said strong but defensive airstrikes should follow.Good to see US standing it’s ground; this must continue next time, as there will be a next time. https://t.co/T8ngsbj7c7 reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 8 februari 2018 @ 10:37:19 #73
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177030444
quote:
10s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

als we kijken naar de casus zoals ie nu is, het regime stevig in het zadel met als belangrijkste backers iran en rusland. het land in puin.

stevig in het zadel zitten betekent, geen reden hebben om te hervormen. het regime staat immers nog steeds en is "succesvol" gebleken.
rusland en iran als backer hebben betekent, dat aan concepten als democratie, delen van de macht of mensenrechten weinig waarde wordt gehecht.
het land in puin betekent, dat iemand het moet betalen, het regime is bankroet en denk niet dat de russen en iraniers die last in hun eentje kunnen dragen.

rozengeur en maneschijn dus.
Eerst moet de oorlog helemaal zijn afgelopen. Daarnaast moet vanuit Westers perspectief elke Midden-Oosten regering hervormen. Hervormen gaat niet zo snel gebeuren en niet op een wijze gebeuren die iedereen tevreden zal stemmen.
pi_177030592
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 23:56 schreef Aloulu het volgende:

[..]

HTS heeft recent een "derde evolutie" ondergaan. Bewijs is oppakken van eigen hardline ideologen (niet Syriers) en met name de voormalige al qaida "shariah rechter" in Nusrah. Die direct bij het begin erbij was en ook met Zawahiri in contact stond. En meer focus (hoewel die er van begin af aan al was) op de lokale strijd tegen Assad. Geen internationaal jihadisme.

De switch naar Fatah al Sham was marketing technisch. Naar HTS door een deel was geheel van Al Qaida en Zawahiri af en een eigen weg. De hardliners als voormalige Nusrah rechter was nu helemaal oneens en openlijk en beschuldigde Jowlani dat hij zelfde als Baghdadi deed ("breken met Qaida en azawahiri en eigen club oprichten). En toen werd die vastgezet.

HTS is overigens met andere niet Nusrah fracties gefuseerd waaronder afsplitsing van Ahrar Sham, Zinki etc etc.

De echte al Qaida diehards zijn boos. Zawahiri ook boos op HTS.
ze zijn altijd wel bezig geweest om zichzelf te "hervinden" wat op zich goed is, maar organisatorisch "niet al qaida" zijn betekent helemaal niks als je al qaida gedrag vertoont en dan heb ik het met name over het feit dat ze oa de overige rebellen groepen bestrijden die hen niet zinnen of bv dat ze de revolutie vlag als bedreiging zien terwijl het een symbool is van de revolutie, maar dat is dus het probleem geweest van nusra en later isis, ze hebben de opstand nooit een warm hart toegedragen, maar hebben ze opstand gebruikt om hun eigen agenda te vervullen.

al qaida central kan boos op hen zijn, dat neemt niet weg dat ze opeens ander gedrag gaan vertonen of dat ze succesvol zullen zijn in hun "hervormingen" en het hervormde beleid kunnen doorzetten.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177030920
Wow, lees nu pas die uitspraak van Erdo naar aanleiding van wat Turkish Medical Association te zeggen had over de inval:
quote:
After the Turkish Medical Association stated that "every clash, every war, causes physical, psychological, social and environmental health problems and causes human tragedy", they were issued arrest warrants against 11 board members of the Turkish Medical Association for spreading terrorist propaganda.
Erdogan besloot toen maar alle boardmembers als verraders te betitelen. Wow.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')