abonnement Unibet Coolblue
pi_177042818
Wat is je probleem / punt nu eigenlijk?
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_177043230
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 21:23 schreef Gremen het volgende:
Wat is je probleem / punt nu eigenlijk?
Dat de transactiegeschiedenis van een zekere exchange (of exchanges) geen weerpsiegeling is van gebruikersactiviteit / menselijk handelen, maar de indruk wekt van een geautomatiseerd systeem dat zich voordoet alsof.

Als dat zo is, dan is de volgende vraag hoe dat te exploiteren :P
pi_177044006
Maar dat is toch niet gek? Volgens mij vinden meer dan de helft van trades plaats door bots. (net als in de reguliere aandelen markt).
Hoe denk je dat anders arbitrage plaatst vind? Dat zijn echt geen mensen die snel handelen ofzo.
Maar zo een bot (zijn eigenaar) "betaald" ook gewoon met echte ETH/BTC of wat dan ook. Dus wat is er mis mee?
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_177045989
Veel inkomende transacties bij de main Binance wallet de hele dag. Maar er is al de hele dag onderhoud en de exchange werkt niet...?

https://etherscan.io/addr(...)d833d26ba9b5c936f0be

quote:


[ Bericht 15% gewijzigd door Het_Peenvarken op 08-02-2018 23:24:13 ]
pi_177046388
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 22:01 schreef Gremen het volgende:
Maar dat is toch niet gek? Volgens mij vinden meer dan de helft van trades plaats door bots. (net als in de reguliere aandelen markt).
Hoe denk je dat anders arbitrage plaatst vind? Dat zijn echt geen mensen die snel handelen ofzo.
Maar zo een bot (zijn eigenaar) "betaald" ook gewoon met echte ETH/BTC of wat dan ook. Dus wat is er mis mee?
Als in de aandelenmarkt partijen onderling afspraken maken en een vals-verhoogd trading volume of whatever het gevolg is, dan krijgen ze straf.

https://www.marketwatch.c(...)00-stocks-2016-12-12

Dat het in dit geval een bot is maakt inderdaad niet zoveel uit. Misschien is de TT in die zin een beetje achterhaald.

edit: al is een bot natuurlijk wel essentieel om systematisch een dergelijk patroon rendabel te maken, geen mens die dat volhoudt. Het is bij wet wel verboden om een computer te gebruiken met zulke intenties overigens, vrijwel in elk land is het misbruik van een computer een misdaad (cyber crime) bovenop de initialize misdaad. In Singapore valt zelfs oneerlijkheid daaronder.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 04:59:21 #56
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_177048294
Op Gate.io is momenteel de handel in Bluzelle (BLZ) stilgelegd, vanwege een "lage liquiditeit".

Misschien gerelateerd aan de Binance downtime? BLZ werd daar geintroduceerd net voor de downtime. Geen continuering van de hele stroom currency van Binance -> Gate.io... Geen voeding voor de Gate.io wallets...

https://gate.io/article/16369

Je zou verwachten dat mensen juist nu naar Gate.io trekken om die munt te ruilen. Behalve als het allemaal niet waar is natuurlijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door Het_Peenvarken op 09-02-2018 05:07:44 ]
  vrijdag 9 februari 2018 @ 06:09:03 #57
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_177048370
Binance... ben benieuwd wat daar terecht van gaat komen.

edit: verkeerd topic :')

[ Bericht 53% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 09-02-2018 06:28:16 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 9 februari 2018 @ 06:57:03 #58
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_177048554
Gate.io is niks anders dan een systeem waar trading volume een boost wordt gegeven.

Het trading volume van BLZ zou helemaal niet gerelateerd aan de Binance exchange moeten zijn als er daadwerkelijke handel in BLZ zou plaatsvinden op Gate.io.

Als Binance zo weer online gaat zul je zien dat er een hele beweging van tokens (BLZ) richting Gate.io stroomt. Alsof daar dan ineens heel veel mensen in die token gaan handelen.

Ik zal wel veel te achterdochtig zijn. Als ik het mis heb beloof ik naar bed te gaan.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 11:12:18 #59
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_177051545
Mja, dus wat zei ik ook alweer. De tokens gaan in ieder geval al een uur lang Binance in en uit, terwijl Binance nog niet werkt. Eens kijken waar ze aankomen.

https://etherscan.io/toke(...)d833d26ba9b5c936f0be

Kan natuurlijk zijn dat bepaalde mensen al wel kunnen inloggen en een withdrawal doen. We gaan het zien.

edit: en zolang Binance niks naar een andere exchange doorsluist is er ofc ook niks aan de hand
pi_177247751
Zeer frustrerend dat hier onduidelijkheid over blijft bestaan. Heb wel een aantal keer geprobeerd om duidelijkheid te krijgen door te mailen, maar daar wordt niet op gereageerd. Gate reageerde wel in het Chinees trouwens met een automatisch bericht (waarvoor dank).

Het is moeilijk in te schatten of een exchange hier zelf actief aan meewerkt, of dat het een of meerdere gebruikers van buitenaf zijn die helpen dit te faciliteren. Het patroon lijkt echter systematisch en is niet te vergelijken met de wallet van een willekeurig persoon, wie dan ook.

Ik heb er over nagedacht hoe een dergelijke uitwisseling kan ontstaan (als dienst), en er zijn vele mogelijkheden. De vraag is echter meer in de richting van wat al de verschillende exchanges met elkaar verenigt bij die "dienst", om het dan maar zo te noemen.

Het wekt in ieder geval de schijn van een netwerk binnen een netwerk, waarbinnen zeer groot volume van exchange naar exchange verschuift. De heveelheden ETH en tokens verschuiven ook systematisch in plusminus hetzelfde volume per wallet.
pi_177247761
Als jullie een withdraw doen van een munt, maak je dan voor elke withdraw / elke munt een aparte nieuwe wallet?

Bij ERC20 tokens bedoel ik dan he.
pi_177248753
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 05:38 schreef Het_Peenvarken het volgende:
Als jullie een withdraw doen van een munt, maak je dan voor elke withdraw / elke munt een aparte nieuwe wallet?

Bij ERC20 tokens bedoel ik dan he.
Nee
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')