abonnement Unibet Coolblue
pi_176981549
Zoals de titel al zegt, vraag ik mij af in hoeverre het hebben van 2 bachelordiploma's voor een grotere kans zorgt bij de toelating voor een master aan een topuniversiteit. Ik zat te denken aan een Engelse universiteit als LSE, Cambridge, Oxford, UCL of Imperial College. Alhoewel de Amerikaanse universiteiten mij ook aanspreken, prefereer ik de Engelse wegens de lagere kosten (die nog steeds erg hoog zijn vergeleken met de kosten hier in Nederland, maar goed). In mijn geval gaat het om de studie Economie erbij te doen naast m'n huidige studie Econometrie.
  maandag 5 februari 2018 @ 23:14:44 #2
378801 Tuttel
Krab Krabt Krullen
pi_176983455
Als je dat hier denkt te moeten vragen niet.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 13:53:36 #3
286575 Roces18
Chef de party
pi_176991284
0.7% meer kans
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 6 februari 2018 @ 19:47:22 #4
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_176998125
Mijn gevoel zegt me dat ceteris paribus het alleen maar kan helpen natuurlijk, maar als je er andere dingen voor inlevert, zoals cijfergemiddelde of langere studieduur of minder extracurriculaire activeiten kun je het beter laten.
pi_177003446
Ik zie dat mijn korte openingspost hoogstwaarschijnlijk voor de eerste twee onserieuze antwoorden zorgden. De reden dat de post zo kort is, is omdat ik er niet veel meer over te zeggen heb. Ik had gehoopt dat iemand op deze site hiermee ervaring had of in ieder geval informatie over heeft.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:47 schreef tfors het volgende:
Mijn gevoel zegt me dat ceteris paribus het alleen maar kan helpen natuurlijk, maar als je er andere dingen voor inlevert, zoals cijfergemiddelde of langere studieduur of minder extracurriculaire activeiten kun je het beter laten.
Dit gevoel heb ik ook. Tijd voor extracurriculaire activiteiten houd ik wel over, daar heb ik over nagedacht. Voor mij is het mogelijk om stabiele cijfers voor mijn huidige studie te halen (zessen en zevens, hier en daar een acht). Hoge cijfers behalen vind ik wel erg lastig en als ik er realistisch naar kijk, acht ik de kans niet hoog dat ik een overall cijfergemiddelde kan halen waar menigeen onder de indruk van zou raken. Mogelijk zou een vertraging van 1 jaar door deze keuze aan de orde zijn. Word zo'n minieme vertraging al als nadelig beschouwd?
pi_177003819
Ik ben bang dat je het met zo’n cijfergemiddelde kan vergeten, ook bij een studie als econometrie. Deze universiteiten vragen echt een hoger niveau, al staat proberen natuurlijk altijd vrij ;)
Met deze cijfers zal een tweede bachelor je ben ik bang vooral een lager gemiddelde geven, wat je kansen verder omlaag zou halen.
pi_177004812
Buitenlandse topuniversiteiten kijken vooral naar je bachelorgemiddelde als je je aanmeldt voor een master. Met zessen, zevens, en hier en daar een acht gaat het je waarschijnlijk niet lukken, ook niet met een tweede studie. Laten we wel wezen, een bachelor halen is over het algemeen best makkelijk, dus of je er nou 1 of 2 hebt maakt niet veel verschil. Een bachelor halen met een 8+ gemiddeld is andere koek, laat staan als je er 2 hebt met hoge gemiddelden, dat maakt dan wel weer indruk.
pi_177005079
Oxbridge vereisen sowieso een "very strong 2:1", dus een erg hoog cijfergemiddelde. Daarna nog interviews en cases, maar zonder de cijfers kom je de selectie niet door. Ik heb altijd het idee dat bij de omrekening van NL cijfers naar UK/US je al een beetje benadeeld bent.

Uit de universiteiten die jij noemt is UCL iets beter haalbaar denk ik.
The road to success is always under construction.
pi_177021383
Bedankt voor jullie reacties! Het hebben van een tweede bachelor is dus helaas niet een enorm voordeel. Ik heb hier inmiddels met meerdere mensen over gesproken en die hadden dezelfde mening. Hoewel ik de finance richting van economie interessant vind, heb ik er niet veel trek in als ik meer werk moet verrichten en zelfs een studiejaar vertraging zou oplopen, zonder dat dit het waard.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')