abonnement Unibet Coolblue
pi_176979873
Welke momenten zijn jullie het meest bijgebleven?
pi_176979924
Voor mij persoonlijk één van de absolute hoogtepunten in Sochi. Carina Vogt die tot ieders verrassing als eerste vrouw ooit olympisch kampioen schansspringen wordt. De spanning, de emoties, het drama...


Mooie video wel van het Olympic Channel.
pi_176980085
Petra Majdic die kernment en schreeuwend van de pijn brons pakt in Vancouver.

Bradbury in Salt Lake City.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_176980210
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:15 schreef franklop het volgende:
Petra Majdic die kernment en schreeuwend van de pijn brons pakt in Vancouver.

Bradbury in Salt Lake City.
Antoine Deneriaz (met startnummer 30) in Turijn gaat me ook voor altijd blijblijven. De eerste winterspelen die ik gevolgd heb.

Met Frans commentaar:


Met Oostenrijks commentaar:

  maandag 5 februari 2018 @ 21:20:09 #5
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_176980238
Feyenoord!!! * Barça
  maandag 5 februari 2018 @ 21:24:12 #6
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 5 februari 2018 @ 21:29:26 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_176980479
Van Velde, Uytdehaage op de 10km, Deneriaz en natuurlijk bovenal Kasai in Sochi, helemaal uit mn plaat toen _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_176980537
Verkeerde wissel van Sven, natuurlijk niet echt een 'mooi' moment maar wel zeer memorabel.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 5 februari 2018 @ 21:34:17 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_176980649
De Oekraïense biatletes die Rusland versloegen in de estafette, op dat moment _O_

De bizarre coup op de 50km van de Russen _O- Cologna die kort voor de finish zijn ski brak :'(

De doffe ellende rond de Duitse biatlonploeg bij de dames. De zelfmoord van Pieper, Sachenbacher en haar doping, de estafette waarin werkelijk álles fout ging, eeuwige medelijden met Preuss sinds die dagen en die zie ik bijna nog liever goud winnen dan Kasai nu.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 5 februari 2018 @ 21:38:50 #10
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
  maandag 5 februari 2018 @ 21:43:54 #11
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_176980985
Die hilarische verkeerde baanwissel van Sven Kramer natuurlijk _O_
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  maandag 5 februari 2018 @ 21:44:52 #12
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_176981015
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:31 schreef Columbiafan het volgende:
Verkeerde wissel van Sven, natuurlijk niet echt een 'mooi' moment maar wel zeer memorabel.
Mooi hoeft niet alleen maar succes te betekenen.
Bart Veldkamp die met z'n schaatsen gooit is ook prachtig.

Feyenoord!!! * Barça
  maandag 5 februari 2018 @ 21:48:02 #13
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_176981095
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:43 schreef Ingolstadt het volgende:
Die hilarische verkeerde baanwissel van Sven Kramer natuurlijk _O_
Feyenoord!!! * Barça
pi_176981654
Goud van Marianne Timmer in Turijn met minieme verschillen ... zal de sfeer op de tribune nooit vergeten!

Maar ook goud van Sauerbreij en Tuitert in Vancouver!
pi_176981740
Koss die in Noorwegen alles en iedereen compleet naar huis rijdt _O_

Amerikaanen die de Russen verslaan bij het ijshockey

Dan Jansen die op zijn laatste 1000m die hij niet kon winnen, toch wint. En van Velde die dat jaren later kopieert

shimizu in Nagano

Pirmin zurbriggen goud op de afdaling
pi_176981806
De 10.000 meter van Romme in Nagano waarbij hij in het begin op een schema reed van bijna een halve minuut onder het wereldrecord van Koss. Uiteindelijk slechts 15 seconden onder het WR. Hier met Noors commentaar (Nederlands kon ik niet vinden):
Vanaf ongeveer 36:16

(In dezelfde video ook helden als Frank Dittrich en Lasse Saetre):
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_176981834
Ijshockey finale in 2010 was ook genot
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_176982068
Tony Nieminen die als tiener 2x goud en 1x brons op ging halen in Albertville _O_
  maandag 5 februari 2018 @ 22:22:11 #19
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_176982120
Epke in Londen.
pi_176982189
quote:
Dit.Jammer dat de beelden incl tv commentaar niet te vinden zijn
  maandag 5 februari 2018 @ 22:25:55 #21
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176982232
Voor mijn moeder in ieder geval deze. Die krijgt nog steeds tranen in d'r ogen als ze hiernaar kijkt:

Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 5 februari 2018 @ 22:36:51 #23
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_176982515
Katharina Witt, die vrouw... wat een uitstraling! Calgary 1988:


En deze in een ijsshow:
pi_176982531
Ook wel een bijzondere gouden medaille achteraf, vooral omdat ze veel te goed was voor maar 1x goud:
pi_176982681
Ook uit Turijn, Fabris die met een Fabrisschema het goud wint:

Maar vooral de huldiging was mooi:
Iedereen die uit volle borst mee zingt (vanaf 4:30). _O_
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_176982781
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:34 schreef heywoodu het volgende:
De Oekraïense biatletes die Rusland versloegen in de estafette, op dat moment _O_

De bizarre coup op de 50km van de Russen _O- Cologna die kort voor de finish zijn ski brak :'(

De doffe ellende rond de Duitse biatlonploeg bij de dames. De zelfmoord van Pieper, Sachenbacher en haar doping, de estafette waarin werkelijk álles fout ging, eeuwige medelijden met Preuss sinds die dagen en die zie ik bijna nog liever goud winnen dan Kasai nu.
Ze is ook zo lief en nuchter.

https://www.eurosport.de/(...)d1030545/video.shtml
  maandag 5 februari 2018 @ 22:49:51 #27
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_176982835
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
Voor mijn moeder in ieder geval deze. Die krijgt nog steeds tranen in d'r ogen als ze hiernaar kijkt:

Prachtig was dit!
  maandag 5 februari 2018 @ 22:49:57 #28
39333 Zelva
Fortunate observer of time
  maandag 5 februari 2018 @ 23:26:32 #29
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_176983689
Er zijn al een aantal voor mij zeer memorabele momenten voorbij gekomen. Wel wil ik nog het Japanse goud bij het schansspringen in Nagano nog toevoegen. Ik kan er eigenlijk geen fatsoenlijke video van vinden, dus daarom hieronder een Japanse terugblik op die dag:


Het mooie van die wedstrijd was uiteraard de genoegdoening voor Masahiko Harada. Vier jaar daarvoor in Lillehammer was het namelijk (mede) door zijn zeer tegenvallende tweede sprong in de teamwedstrijd dat Japan van de hoogste trede afviel en met zilver naar huis moest. Dat was toen al best een gedoe en vooral in Japan kwam Harada er niet echt goed vanaf.

Vier jaar later in Nagano kon hij gelukkig revanche nemen. Hij hier wel nog het voordeel dat Funaki (god) die tijd op de toppen van zijn kunnen aan het springen was. Die won toen namelijk al goud en zilver individueel. De eerste sprong leek het echter toch weer helemaal fout te gaan door toedoen van Harada, want door een waardeloze sprong leek goud er niet in te zitten. Maar met zijn tweede sprong maakte hij het helemaal goed. Met een reuzensprong van 137 meter evenaarde hij het Olympische record. Waarna Japan weer helemaal in de race was voor goud. Funaki maakte het vervolgens af in de vierde sprong, waarmee het eerste Japanse teamgoud op deze discipline een feit was.

Ik herinner mij van dat moment vooral het interview met Harada die volledig in tranen was van blijdschap. Prachtige beelden waren dat _O_
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_176983708

Steven Bradbury die goud pakt namens Australië op de 1000m shorttrack in Salt Lake City, vanuit geslagen positie, omdat zijn 4 tegenstanders in de laatste bocht allemaal op hun plaat gingen _O_
  maandag 5 februari 2018 @ 23:29:36 #31
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_176983742
Om overigens nog terug te komen over Funaki. Dit was in Nagano uiteraard ook een niet te missen moment.

Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 5 februari 2018 @ 23:33:35 #32
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_176983822
Het Olympische goud van Sauerbreij vind ik ook nog steeds een hele mooie. De twee voorgaande Spelen toch vooral een reputatie opbouwen als enorme kluns (verkeerde wax gebruiken en een straatlengte voorsprong weggeven vier jaar later), dan toch eindelijk het goud pakken. Plus natuurlijk de eerste medaille in de sneeuw voor Nederland ^O^

Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 5 februari 2018 @ 23:36:42 #33
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_176983875
quote:
Dit was ook een geweldig moment ja :D
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 5 februari 2018 @ 23:44:21 #34
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_176984018
quote:
When showboating goes wrong :P En uiteindelijk achtervolgt het nog haar hele carrière. Want ze werd geloof ik vier keer wereldkampioen ofzo, maar steeds als favoriet ging er wel iets mis op de Spelen :D
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_176984392
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:36 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dit was ook een geweldig moment ja :D
Compleet terzijde, maar die Friesinger had me een lichaam zeg. :D
  dinsdag 6 februari 2018 @ 00:16:26 #36
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_176984435
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 00:12 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Compleet terzijde, maar die Friesinger had me een lichaam zeg. :D
Ze was altijd een opvallende verschijning ja :P En daarbij ook nog eens heel tof mens :) Dat heeft Ids goed bekeken :+

Al vind ik haar dan weer niet zo geschikt voor analyses bij het schaatsen wat ze ook een tijdje deed.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 6 februari 2018 @ 06:51:50 #37
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_176985320
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 22:07 schreef Riofan83 het volgende:
Goud van Marianne Timmer in Turijn met minieme verschillen ... zal de sfeer op de tribune nooit vergeten!

Maar ook goud van Sauerbreij en Tuitert in Vancouver!
Dat ook ja, het 'acht jaar later weer!' hoor ik nog steeds in m'n hoofd als ik aan Timmer denk :) (het Timmertje Timmertje wat ga je doen veel minder, daar was ik te jong voor)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 6 februari 2018 @ 06:57:24 #38
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_176985326
Oh, de golden goal van Sidney Crosby in het ijshockey in Vancouver, dat moet toch wel de grootste vreugdeuitbarsting ooit op de Spelen zijn geweest (in elk geval in de winter), het hele land ontplofte zo'n beetje _O_

4:05 voor Grueter :+

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 6 februari 2018 @ 06:58:38 #39
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_176985329
quote:
Jij bent echt veel ouder dan ik had verwacht, of pak je er ook gewoon sowieso mooie momenten bij ipv wat je je zelf nog kan herinneren van destijds?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 6 februari 2018 @ 06:59:32 #40
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_176985332
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:26 schreef Redefine het volgende:
Er zijn al een aantal voor mij zeer memorabele momenten voorbij gekomen. Wel wil ik nog het Japanse goud bij het schansspringen in Nagano nog toevoegen. Ik kan er eigenlijk geen fatsoenlijke video van vinden, dus daarom hieronder een Japanse terugblik op die dag:


Het mooie van die wedstrijd was uiteraard de genoegdoening voor Masahiko Harada. Vier jaar daarvoor in Lillehammer was het namelijk (mede) door zijn zeer tegenvallende tweede sprong in de teamwedstrijd dat Japan van de hoogste trede afviel en met zilver naar huis moest. Dat was toen al best een gedoe en vooral in Japan kwam Harada er niet echt goed vanaf.

Vier jaar later in Nagano kon hij gelukkig revanche nemen. Hij hier wel nog het voordeel dat Funaki (god) die tijd op de toppen van zijn kunnen aan het springen was. Die won toen namelijk al goud en zilver individueel. De eerste sprong leek het echter toch weer helemaal fout te gaan door toedoen van Harada, want door een waardeloze sprong leek goud er niet in te zitten. Maar met zijn tweede sprong maakte hij het helemaal goed. Met een reuzensprong van 137 meter evenaarde hij het Olympische record. Waarna Japan weer helemaal in de race was voor goud. Funaki maakte het vervolgens af in de vierde sprong, waarmee het eerste Japanse teamgoud op deze discipline een feit was.

Ik herinner mij van dat moment vooral het interview met Harada die volledig in tranen was van blijdschap. Prachtige beelden waren dat _O_
En Kasai die zich die dag naar de tering ging zuipen, omdat hij (ten onrechte) niet in het team opgenomen was.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 6 februari 2018 @ 07:02:41 #41
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_176985340
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:44 schreef Redefine het volgende:

[..]

When showboating goes wrong :P En uiteindelijk achtervolgt het nog haar hele carrière. Want ze werd geloof ik vier keer wereldkampioen ofzo, maar steeds als favoriet ging er wel iets mis op de Spelen :D
Dit keer is ze verre van favoriet, misschien lukt het nu dan :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 6 februari 2018 @ 12:06:30 #42
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_176989390
Volgens mij tijdens de Spelen van ‘92: een Zwitserse tennisser had niet gedacht dat ie ver zou komen en feestte er rustig op los tijdens de Spelen, tot het hem begon op te breken toen hij een vijfsetter kreeg geloof ik, in de kwartfinale. Je leefde gewoon met ‘m mee.
pi_176989855
Dat Yvonne Van Gennip hier nog niet voorbij is gekomen, verbaast mij.

Yvonne die in 1988 maar liefst drie maal onverwacht Karin Kania en Andrea Ehrig had afgetroefd.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 12:46:04 #44
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_176989990
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 07:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dit keer is ze verre van favoriet, misschien lukt het nu dan :+
Ja, wie weet. Zou opeens anders kunnen zijn. Zou het verhaal wel rond maken als ze m nu wel pakt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_176996905
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 06:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Jij bent echt veel ouder dan ik had verwacht, of pak je er ook gewoon sowieso mooie momenten bij ipv wat je je zelf nog kan herinneren van destijds?
Nieminen heb ik als klein kind gezien. Om als 16 jarige eerst de vierschanzentournee te winnen en daarna zo te presteren bij de OWS heeft indruk gemaakt. Niet veel later werden de regels aangepast voor de lengte van de skies en de wijdte van de pakken en toen was het feest over voor Toni.

Pirmin heb ik denk ik niet gezien op de OWS maar ik herinner wel races van hem en hij heeft tot 1990 geskied. Misschien later opgepikt want ik was toen nog wel erg jong.

Daehlie en OEB heb ik in mijn jeugd wel gezien op de OWS dus daarom spring ik iets minder snel op de Klaebo is de beste ooit wagen ;)
pi_176996910
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:26 schreef Redefine het volgende:
Er zijn al een aantal voor mij zeer memorabele momenten voorbij gekomen. Wel wil ik nog het Japanse goud bij het schansspringen in Nagano nog toevoegen. Ik kan er eigenlijk geen fatsoenlijke video van vinden, dus daarom hieronder een Japanse terugblik op die dag:


Het mooie van die wedstrijd was uiteraard de genoegdoening voor Masahiko Harada. Vier jaar daarvoor in Lillehammer was het namelijk (mede) door zijn zeer tegenvallende tweede sprong in de teamwedstrijd dat Japan van de hoogste trede afviel en met zilver naar huis moest. Dat was toen al best een gedoe en vooral in Japan kwam Harada er niet echt goed vanaf.

Vier jaar later in Nagano kon hij gelukkig revanche nemen. Hij hier wel nog het voordeel dat Funaki (god) die tijd op de toppen van zijn kunnen aan het springen was. Die won toen namelijk al goud en zilver individueel. De eerste sprong leek het echter toch weer helemaal fout te gaan door toedoen van Harada, want door een waardeloze sprong leek goud er niet in te zitten. Maar met zijn tweede sprong maakte hij het helemaal goed. Met een reuzensprong van 137 meter evenaarde hij het Olympische record. Waarna Japan weer helemaal in de race was voor goud. Funaki maakte het vervolgens af in de vierde sprong, waarmee het eerste Japanse teamgoud op deze discipline een feit was.

Ik herinner mij van dat moment vooral het interview met Harada die volledig in tranen was van blijdschap. Prachtige beelden waren dat _O_


Ook mijn favoriete moment _O_

Op de onderste nog een seconde Mart aan het eind _O_
pi_176997253
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:27 schreef Timmeehh het volgende:

Steven Bradbury die goud pakt namens Australië op de 1000m shorttrack in Salt Lake City, vanuit geslagen positie, omdat zijn 4 tegenstanders in de laatste bocht allemaal op hun plaat gingen _O_
Niet vergeten dat hij in de kwart en halve finale ook al mazzel had
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator dinsdag 6 februari 2018 @ 21:32:16 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177001233
de deelname van de Nederlandse mannen ijshockeyploeg in 1980


zelf niet bewust meegemaakt helaas maar het heeft me in zekere zin wel gevormd en deze heren waren natuurlijk mijn grote helden toen ik opgroeide :Y

als ik moet kiezen uit wat ik zelf heb meegemaakt dan is het een beetje een gelijkspel tussen T.J. Oshie's shootout antics


en Sauerbrei dr gouden medaille
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177001585
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:36 schreef Idisrom het volgende:
Dat Yvonne Van Gennip hier nog niet voorbij is gekomen, verbaast mij.

Yvonne die in 1988 maar liefst drie maal onverwacht Karin Kania en Andrea Ehrig had afgetroefd.
Toen was ik een half jaar oud. Ik kan mij er weinig van herinneren. :+
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 6 februari 2018 @ 22:00:47 #50
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_177002341
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
Voor mijn moeder in ieder geval deze. Die krijgt nog steeds tranen in d'r ogen als ze hiernaar kijkt:

Ja O+ Fantastisch!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')