abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176956901
https://www.gtplanet.net/(...)d-drives-like-troll/

Ex formule 1 coureur en huidig Global Rally Cross kampioen Scott Speed heeft een schorsing aan zijn broek gekregen van iRacing nadat hij zich als een idioot gedraagde in de online simulator. Scott Speed kreeg het tijdens een race aan de stok met professioneel sim coureur Jake Hewlett waarna Scott als een ware troll Jake uit de race probeerde te beuken. Beelden hiervan staan in het artikel.

Scott Speed was ambasadeur voor iRacing maar heeft ondertussen zijn sim rig te koop gezet. iRacing users hebben een video edit gemaakt van de troll acties van Scott met voice overs van zijn eigen videos.


Trolls en crashers veroorzaken al sinds jaar en dag een hoop ongenoegen in de online race wereld. Maar dat zelfs professionele real life coureurs zich hieraan schuldig maken is nogal verrassend en zijn minst opmerkelijk te noemen.
  zondag 4 februari 2018 @ 20:53:36 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_176957273
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 20:39 schreef Sjemmert het volgende:
Maar dat zelfs professionele real life coureurs zich hieraan schuldig maken is nogal verrassend en zijn minst opmerkelijk te noemen.
Gek genoeg is het juist het omgekeerde. De meeste professionele coureurs zien zo'n simulator juist als een slap aftreksel van hun 'echte werk' en nemen het daarom minder serieus. Barrichello bijvoorbeeld ben ik ook al eens tegengekomen op deze manier :').

Voorbeeld van hoe het wel kan is Nicki Thiim.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_176957607
quote:
14s.gif Op zondag 4 februari 2018 20:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Gek genoeg is het juist het omgekeerde. De meeste professionele coureurs zien zo'n simulator juist als een slap aftreksel van hun 'echte werk' en nemen het daarom minder serieus. Barrichello bijvoorbeeld ben ik ook al eens tegengekomen op deze manier :').

Voorbeeld van hoe het wel kan is Nicki Thiim.
Haha misschien zal dat het zijn ja.

Al denk ik dat het eerder uitzondering dan regel is hoor. Barrichello ben ik ook weleens tegengekomen maar toen geen problemen mee gehad.
pi_176957949
Waarom zou dit niet mogen of waarom wordt hij hierdoor zelfs gedemoniseerd?

Als het in de sim kan, hoort dat er toch bij?

Serieuze vraag van een leek, ik zit niet in dit wereldje.
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 februari 2018 @ 21:25:45 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176958020
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 21:21 schreef Stompzinnig het volgende:
Waarom zou dit niet mogen of waarom wordt hij hierdoor zelfs gedemoniseerd?

Als het in de sim kan, hoort dat er toch bij?

Serieuze vraag van een leek, ik zit niet in dit wereldje.
Iemand moedwillig van de baan rammen en wel meer dan eens is natuurlijk niet de bedeling.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_176958063
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 21:21 schreef Stompzinnig het volgende:
Waarom zou dit niet mogen of waarom wordt hij hierdoor zelfs gedemoniseerd?

Als het in de sim kan, hoort dat er toch bij?

Serieuze vraag van een leek, ik zit niet in dit wereldje.
In het echt kan je ook proberen anderen opzettelijk er uit te rammen maar dat hoort er niet bij en zal je ook een schorsing of iets dergelijks opleveren. Racen is geen contact sport, hetzelfde geld voor sim racen. Dit is geen need for speed spel maar een redelijk serieuze online race simulatie met banden met echte race organisaties. Het is opgezet om zo dicht mogelijk bij het echte werk te komen. Vandaar dat dit soort gedrag niet geaccepteerd wordt door gebruikers en de organisatie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sjemmert op 04-02-2018 21:53:27 ]
pi_176962167
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 21:21 schreef Stompzinnig het volgende:
Waarom zou dit niet mogen of waarom wordt hij hierdoor zelfs gedemoniseerd?

Als het in de sim kan, hoort dat er toch bij?

Serieuze vraag van een leek, ik zit niet in dit wereldje.
Omdat je niet het spel aan het spelen bent om races te winnen, maar het spel voor anderen aan het verpesten bent.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  maandag 5 februari 2018 @ 01:11:12 #8
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_176962254
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 21:21 schreef Stompzinnig het volgende:
Waarom zou dit niet mogen of waarom wordt hij hierdoor zelfs gedemoniseerd?

Als het in de sim kan, hoort dat er toch bij?
Het punt is juist dat het volgens de regels van de sim niet toegestaan is. Wat dat betreft is er eigenlijk niet zoveel aan de hand, de persoon die hij probeerde te rammen heeft een protest ingediend en Speed is gewoon geschorst net zoals ieder ander die dat zou dan.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 6 februari 2018 @ 13:19:31 #9
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_176990595
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 21:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Iemand moedwillig van de baan rammen en wel meer dan eens is natuurlijk niet de bedeling.
Heb het wel eens per ongeluk gehad, ik gleed gewoon weg.
Kreeg ook de melding dat het expres was -O-
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_177039009
Is toch leuk. Beetje kneuzen rammen.
U MAD?
pi_177073089
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 21:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Iemand moedwillig van de baan rammen en wel meer dan eens is natuurlijk niet de bedeling.
u zegt?

"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')