ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Sneltrein uit Praag naar Decin komt hier Usti nad Labem binnen, 26 april 2017
[ Bericht 0% gewijzigd door Pirtdator op 04-02-2018 20:23:54 ]
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Vanaf vandaag een eerste klas weekendvrij abonnement gekocht waardoor ik samen met mijn studentenov bijna het hele jaar gebruik kan maken van de geel-blauwe taxi's
... tot die tijd zullen reizigers in Brussel de trein uit moeten.
Dan vraag ik me wel af wat het nut is van de gebouwen die nu in Amsterdam en Rotterdam worden gebouwd. Gaan hier misschien al wel de veiligheidsinspecties worden gegaan maar nog geen paspoortcontroles?
... tot die tijd zullen reizigers in Brussel de trein uit moeten.
Dan vraag ik me wel af wat het nut is van de gebouwen die nu in Amsterdam en Rotterdam worden gebouwd. Gaan hier misschien al wel de veiligheidsinspecties worden gegaan maar nog geen paspoortcontroles?
denk het wel, anders moet je de treinen zelf ook nog weer helemaal inspecteren toch?
Een vijfminutendienst neemt wel de nadelen van een tienminutendienst weg (bij aansluitende kwartiersdiensten is er altijd aansluiting) en is pas echt hoogfrequent en spoorboekloos te noemen.
Als het goed is, zijn de Connexxion-Flirts in dienst gekomen vandaag. Ik zag op RijdenDeTreinen dat er Connexxion-Flirts ingepland waren op de dienst tussen Amersfoort en Barneveld. Aangezien er uitgebreid is getest zou de Connexxion-Flirts geen problemen meer moeten geven.
Voor de liefhebbers is het jammer dat de Eurostar pas later gaat rijden, maar die veiligheidscontroles zijn toch wel absurd. Voor treindiensten die door lange bergtunnels rijden zijn er ook geen veiligheidscontroles. Het is vooral dat populistisch gedram van de UK dat verantwoordelijk is voor de veiligheidscontroles.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Op maandag 5 februari 2018 09:23 schreef Pirtdator het volgende: Voor de liefhebbers is het jammer dat de Eurostar pas later gaat rijden, maar die veiligheidscontroles zijn toch wel absurd. Voor treindiensten die door lange bergtunnels rijden zijn er ook geen veiligheidscontroles. Het is vooral dat populistisch gedram van de UK dat verantwoordelijk is voor de veiligheidscontroles.
Het probleem is dat ze in de UK niet in staat zijn om mensen die illegaal in het land verblijven uit te zetten omdat ze zelfs niet eens weten hoe het met de wel-legalen zit. Daardoor valt geen onderscheid te maken en moet je alles bij de poort al tegenhouden. Anders kom je er niet meer vanaf.
Bij de Mont Blanc-tunnel zijn er wel degelijk veiligheidscontroles, je ziet ze alleen niet. Er wordt onder andere gecontroleerd of het voertuig niet buitengewoon warm is, wat op een beginnende brand zou kunnen duiden.
Deze maatregelen zijn ingevoerd na de brand in die tunnel in 1999.
Nu eens geen Rail Away, maar wel wat anders leuks. Denk ik
quote:
19.55-20.30 uur 3 OP REIS MIDWEEK
Nieuwe reisavonturen worden gemixt met fragmenten uit de beste binnen- en buitenlandse reisprogramma's.
Deze hele week staat in het teken van de meest romantische manier van reizen: de trein! Jurre is in Sri Lanka,voor één van de de mooiste treinritten ter wereld.Hij begint in de hoofdstad Colombo,waar hij zijn weg moet vinden op het station,en aan zijn treinreis begint.
We blikken terug op Chris die op de trein stapt in Japan,en op Floortje die de trein naar Minneapolis pakt.
Op maandag 5 februari 2018 09:23 schreef Pirtdator het volgende: Een vijfminutendienst neemt wel de nadelen van een tienminutendienst weg (bij aansluitende kwartiersdiensten is er altijd aansluiting) en is pas echt hoogfrequent en spoorboekloos te noemen.
Vijfminutendienst, hoe komen ze daar nu weer bij? Er gaan 8 IC's per uur rijden tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal. Dat zijn twee kwartierdiensten. Die wellicht op 5 minuten na elkaar rijden, maar dan gaat daarna de volgende toch pas weer na 10 minuten.
Vijfminutendienst, hoe komen ze daar nu weer bij? Er gaan 8 IC's per uur rijden tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal. Dat zijn twee kwartierdiensten. Die wellicht op 5 minuten na elkaar rijden, maar dan gaat daarna de volgende toch pas weer na 10 minuten.
Plus 6 sprinters per uur. Volgens mij kom je daarmee aardig in de buurt
Voor Delft-Rotterdam kan je die sprinters wel meetellen, daar is het verschil in reistijd maar klein en worden de sprinters vooralsnog niet ingehaald, maar voor Den Haag-Rotterdam heb je er niks aan, dan tellen alleen de IC's.
Op maandag 5 februari 2018 13:07 schreef ReisT het volgende: Voor Delft-Rotterdam kan je die sprinters wel meetellen, daar is het verschil in reistijd maar klein en worden de sprinters vooralsnog niet ingehaald, maar voor Den Haag-Rotterdam heb je er niks aan, dan tellen alleen de IC's.
Als Delft Zuid ook 4 sporen krijgt dan valt dat nog maar te bezien, dan zie ik het nog wel gebeuren dat de sprinter op Delft Zuid door de IC wordt ingehaald.
Of je laat alles overal stoppen, ben je ook van het probleem af. Rijswijk een IC-stop, Delft Zuid (of wordt het straks Delft Universiteitspark?) een IC-stop, en Den Haag Moerwijk gooien we plat.
Op maandag 5 februari 2018 19:37 schreef James1988 het volgende: Of je laat alles overal stoppen, ben je ook van het probleem af. Rijswijk een IC-stop, Delft Zuid (of wordt het straks Delft Universiteitspark?) een IC-stop, en Den Haag Moerwijk gooien we plat.
Die mensen die daar uit moeten gaan maar roeien over de vaart hoor.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.