abonnement Unibet Coolblue
pi_176929226
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 14:24 schreef DJSmiley het volgende:
Wil je perse winterbanden?

Winterbanden hebben t meeste voordeel bij <7 graden en natuurlijk sneeuw enz. Laat die 2 in Nederland steeds minder voorkomen.

gemiddeld is het eerder 10 graden en regen.. Ik vraag me af hoeverre winterbanden dan nog in het voordeel zijn.

De ontwikkelingen staan ook niet stil en tegenwoordig heb je ook zeer goede all-season banden. (Denk aan bv de Michelin CrossClimate+ of de Goodyear Vector4 gen2).

Imho zijn die banden, in het Nederlandse klimaat, een minstens zo goede keus als telkens banden wisselen, en op de long-term ook nog goedkoper (minder slijtage door te hoge temperaturen voor winterbanden, minder opslag/wisselkosten).

Alleen bij echt sneeuw zal een winterband beter presteren. Maar hoe vaak gebeurt dat?

Een goede band onder je auto hebben is 1, maar je auto kennen en *kunnen* rijden is belangrijker. Met winterbanden win je 0.0 als je denkt te kunnen gaan racen'want ik heb winterbanden' en/of je voertuig niet kunt beheersen.
Als ik zie hoe sommige rijden bij regen of sneeuw denk ik dat dat gevaarlijker is dan een slechte band.. Daar is meer veiligheid mee te halen dan de duurste geschikte seizoensband.
TS heeft ze al.. ;) Zo te lezen heeft hij een mooie deal weten te vinden, als het Michelins/Goodyears oid zijn zou ik het ook meer vertrouwen dan nieuwe Linglongs.

Als ik de reviews moet geloven zijn de o.a. de CrossClimates erg goed inderdaad, het is dat ik bij m'n auto al een extra velgenset heb, anders had ik waarschijnlijk wel geweten wat er de volgende keer onder zou komen.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 01:35:30 #27
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_176984892
Winterbanden? In februari? Het is bijna zomer. Ik zou het geld in je zak houden of uitgeven aan een goede onderhoudsbeurt
pi_176985733
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 01:35 schreef pechvogel-010 het volgende:
Winterbanden? In februari? Het is bijna zomer. Ik zou het geld in je zak houden of uitgeven aan een goede onderhoudsbeurt
Februari bijna zomer?
pi_176985922
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 01:35 schreef pechvogel-010 het volgende:
Winterbanden? In februari? Het is bijna zomer. Ik zou het geld in je zak houden of uitgeven aan een goede onderhoudsbeurt
Met 8 van de 15 Elfstedentochten die gereden zijn in februari kun je inderdaad wel stellen dat februari een van de warmste maanden van het jaar is :Y
pi_176986248
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 14:24 schreef DJSmiley het volgende:

Imho zijn die banden, in het Nederlandse klimaat, een minstens zo goede keus als telkens banden wisselen, en op de long-term ook nog goedkoper (minder slijtage door te hoge temperaturen voor winterbanden, minder opslag/wisselkosten).

Je moet ze ook niet laten wisselen, maar zelf wisselen en opslaan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 14:24 schreef DJSmiley het volgende:
Als ik zie hoe sommige rijden bij regen of sneeuw denk ik dat dat gevaarlijker is dan een slechte band.. Daar is meer veiligheid mee te halen dan de duurste geschikte seizoensband.
Klopt, maar mensen kun je niet wisselen.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_176986490
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 08:43 schreef blomke het volgende:

[..]

Je moet ze ook niet laten wisselen, maar zelf wisselen en opslaan.
En dan zelf elke keer met die klote dingen sjouwen, vieze handen krijgen, 3 kwartier aan een kloterig krikje zwengelen, erachter komen dat de spanning te laag is en ga zo maar door?

Die van mij staan lekker warm en droog voor een paar tientjes per jaar, en dan worden ze gewisseld (bij de prijs inbegrepen).

Heb ze vroeger zelf naar zolder lopen sjouwen elk half jaar, ik leek wel gek :')
pi_176986558
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 13:45 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Niet aan de binnenkant 8)7
:')
pi_176986585
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 09:07 schreef blomke het volgende:
Dat bedoel ik, daar zat een 2 cm lang scheurtje door het canvas bij 2 banden.
En dat had je niet zelf kunnen zien?

Kocht je de tweedehands banden in een gesloten zak en heb je ze met ogen gesloten gemonteerd?
pi_176986965
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 09:02 schreef Coritchando het volgende:
En dan zelf elke keer met die klote dingen sjouwen, vieze handen krijgen, 3 kwartier aan een kloterig krikje zwengelen, erachter komen dat de spanning te laag is en ga zo maar door?

Leuk werk toch? Zelf sleutelen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 09:02 schreef Coritchando het volgende:

Heb ze vroeger zelf naar zolder lopen sjouwen elk half jaar, ik leek wel gek :')
Ik rol ze de garage in en uit. 2 minuten werk om ze op de oprit te krijgen. Wisselen 30 minuten hooguit.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 09:06 schreef Coritchando het volgende:

Kocht je de tweedehands banden in een gesloten zak en heb je ze met ogen gesloten gemonteerd?
Ja, ik ben te goed van vertrouwen en heb me laten naaien door een bandenverkoper o|O .
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_176987279
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 09:32 schreef blomke het volgende:

[..]

Leuk werk toch? Zelf sleutelen?

[..]

Ik rol ze de garage in en uit. 2 minuten werk om ze op de oprit te krijgen. Wisselen 30 minuten hooguit.
Ik vermoed dat het kopen van een garage duurder is dan de komende 100 jaar opslaan en laten wisselen.

En leuk werk, zeker. Heb niet voor niets een compressor, slagmoersleutel en een garagekrik staan.
Maar als ik dan bereken wat het kost, buiten de vieze handen, als ik thuis blijf om het te doen of te laten doen dan kan ik het beter laten doen. Mijn tijd is duurder dan de tijd van de garage.
pi_176988047
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 09:54 schreef Coritchando het volgende:

Maar als ik dan bereken wat het kost, buiten de vieze handen, als ik thuis blijf om het te doen of te laten doen dan kan ik het beter laten doen. Mijn tijd is duurder dan de tijd van de garage.
Ook zo wat: je moet met je auto naar de garage en terug. Reken je ook die km's en tijd mee?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_176989202
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 10:48 schreef blomke het volgende:

[..]

Ook zo wat: je moet met je auto naar de garage en terug. Reken je ook die km's en tijd mee?
Garage ligt naast mijn werkgever, het is ongeveer 2 minuten lopen. 's Ochtends kwak ik hem neer en 's middags neem ik hem mee. Ik rijd er dus zelfs minder kilometers door, zeker 400 meter :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')