Het aantal bouten klopt en de steekmaat zal ook vast wel kloppen ja. Gaat om 175/65R14. Het is bijvoorbeeld de ET-waarde wat je nu niet weet, die dus wel belangrijk is. Maarja die vent rijdt al jaren op die velgen rond dus lijkt mij dat het wel goedzit.... maar ik ben ook maar een leek. Ik wil wel zo zeker mogelijk zijn dat het goed is en niet dat straks de wielen aanlopen ofzo of niet goed gecentreerd zijn.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 11:16 schreef Coritchando het volgende:
Belangrijker is de steekmaat en aantal bouten. Maar dat wel kloppen.
Op basis van de bandenmaat weet je ook de velgenmaat, bijvoorbeeld: 195/65R15 is een 15 inch velg.
Net of jij dat ooit zal kunnen betalenquote:
Ik ook want je banden zijn het enige contact met de weg.quote:
Dat zijn zaken die je kunt controleren.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 16:25 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Niks mis met tweedehands banden en velgen, mits ze niet raar afgesleten zijn en nog voorzien zijn van voldoende profiel (houd 4mm aan als minimum, dan zit je goed).
quote:Op vrijdag 2 februari 2018 16:25 schreef Coritchando het volgende:
Net of jij dat ooit zal kunnen betalen
Niks mis met tweedehands banden en velgen, mits ze niet raar afgesleten zijn en nog voorzien zijn van voldoende profiel (houd 4mm aan als minimum, dan zit je goed).
Spreek uit ervaring: eens 4 winterbanden occasions in Friesland opgehaald met zat profiel, 3 maanden later auto afgekeurd vanwege scheurtjes aan de binnenzijde band.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 16:26 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik ook want je banden zijn het enige contact met de weg.
Als je 120 rijdt ben ik niet gerust als het 2ehands banden zijn en ik niet weet hoe sjonnie ermee is omgegaan.
Nou ik heb naar een dealer hier in de buurt gebeld, en die hadden gewoon nog een setje staan! Dus heb nu voor minder dan op marktplaats en inclusief montage 4 winterbanden incl lichtmetalen velgen met nog 8mm profiel. En die toko staat heel goed aangeschreven dus dat zit wel goedquote:Op vrijdag 2 februari 2018 18:21 schreef VEM2012 het volgende:
Zou een keer naar de dealer bellen niet beter zijn dan zoiets vragen op een forum?
Graag gedaan. En gefeliciteerd met de aankoop.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 21:14 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Nou ik heb naar een dealer hier in de buurt gebeld, en die hadden gewoon nog een setje staan! Dus heb nu voor minder dan op marktplaats en inclusief montage 4 winterbanden incl lichtmetalen velgen met nog 8mm profiel. En die toko staat heel goed aangeschreven dus dat zit wel goed
Ik ken geen apk keurmeester die zomaar in de banden gaat kijken, tenzij ze echt heel slecht zijn van buiten. Beter opletten voortaan.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 17:00 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
Spreek uit ervaring: eens 4 winterbanden occasions in Friesland opgehaald met zat profiel, 3 maanden later auto afgekeurd vanwege scheurtjes aan de binnenzijde band.
Dat zie je wel aan de band en zeker aan de velgen.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 16:29 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat zijn zaken die je kunt controleren.
Maar dat stoeprandje dat regelmatig wordt meegenomen en zorgt voor zwakke plekken in het karkas van de band, dat is niet te zien.
Met binnenzijde bedoelt ie waarschijnlijk de wang aan de binnenkant, dus wat je ziet als je je hoofd onder je auto steekt. Buitenkant is de kant die je ziet als je naast de auto staat. Voor apk halen ze echt je banden niet van de velg.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 21:44 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Ik ken geen apk keurmeester die zomaar in de banden gaat kijken, tenzij ze echt heel slecht zijn van buiten. Beter opletten voortaan.
Je hebt toch ogen?quote:Op vrijdag 2 februari 2018 16:26 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ik ook want je banden zijn het enige contact met de weg.
Als je 120 rijdt ben ik niet gerust als het 2ehands banden zijn en ik niet weet hoe sjonnie ermee is omgegaan.
Wat een scherpzinnigheid!quote:Op vrijdag 2 februari 2018 21:44 schreef Coritchando het volgende:
Ik ken geen apk keurmeester die zomaar in de banden gaat kijken, tenzij ze echt heel slecht zijn van buiten. Beter opletten voortaan.
Dat bedoel ik, daar zat een 2 cm lang scheurtje door het canvas bij 2 banden.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 08:40 schreef JF_ het volgende:
Met binnenzijde bedoelt ie waarschijnlijk de wang aan de binnenkant, dus wat je ziet als je je hoofd onder je auto steekt.
Dat kan je toch zien? Dan ben je echt blind als je dat mist, zou je ook geen auto meer mogen rijden.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 08:40 schreef JF_ het volgende:
[..]
Met binnenzijde bedoelt ie waarschijnlijk de wang aan de binnenkant, dus wat je ziet als je je hoofd onder je auto steekt. Buitenkant is de kant die je ziet als je naast de auto staat. Voor apk halen ze echt je banden niet van de velg.
Niet aan de binnenkantquote:Op zaterdag 3 februari 2018 08:48 schreef rival het volgende:
[..]
Je hebt toch ogen?
Je kan zo’n band gewoon checken hoor
TS heeft ze al.. Zo te lezen heeft hij een mooie deal weten te vinden, als het Michelins/Goodyears oid zijn zou ik het ook meer vertrouwen dan nieuwe Linglongs.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 14:24 schreef DJSmiley het volgende:
Wil je perse winterbanden?
Winterbanden hebben t meeste voordeel bij <7 graden en natuurlijk sneeuw enz. Laat die 2 in Nederland steeds minder voorkomen.
gemiddeld is het eerder 10 graden en regen.. Ik vraag me af hoeverre winterbanden dan nog in het voordeel zijn.
De ontwikkelingen staan ook niet stil en tegenwoordig heb je ook zeer goede all-season banden. (Denk aan bv de Michelin CrossClimate+ of de Goodyear Vector4 gen2).
Imho zijn die banden, in het Nederlandse klimaat, een minstens zo goede keus als telkens banden wisselen, en op de long-term ook nog goedkoper (minder slijtage door te hoge temperaturen voor winterbanden, minder opslag/wisselkosten).
Alleen bij echt sneeuw zal een winterband beter presteren. Maar hoe vaak gebeurt dat?
Een goede band onder je auto hebben is 1, maar je auto kennen en *kunnen* rijden is belangrijker. Met winterbanden win je 0.0 als je denkt te kunnen gaan racen'want ik heb winterbanden' en/of je voertuig niet kunt beheersen.
Als ik zie hoe sommige rijden bij regen of sneeuw denk ik dat dat gevaarlijker is dan een slechte band.. Daar is meer veiligheid mee te halen dan de duurste geschikte seizoensband.
Februari bijna zomer?quote:Op dinsdag 6 februari 2018 01:35 schreef pechvogel-010 het volgende:
Winterbanden? In februari? Het is bijna zomer. Ik zou het geld in je zak houden of uitgeven aan een goede onderhoudsbeurt
Met 8 van de 15 Elfstedentochten die gereden zijn in februari kun je inderdaad wel stellen dat februari een van de warmste maanden van het jaar isquote:Op dinsdag 6 februari 2018 01:35 schreef pechvogel-010 het volgende:
Winterbanden? In februari? Het is bijna zomer. Ik zou het geld in je zak houden of uitgeven aan een goede onderhoudsbeurt
Je moet ze ook niet laten wisselen, maar zelf wisselen en opslaan.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 14:24 schreef DJSmiley het volgende:
Imho zijn die banden, in het Nederlandse klimaat, een minstens zo goede keus als telkens banden wisselen, en op de long-term ook nog goedkoper (minder slijtage door te hoge temperaturen voor winterbanden, minder opslag/wisselkosten).
Klopt, maar mensen kun je niet wisselen.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 14:24 schreef DJSmiley het volgende:
Als ik zie hoe sommige rijden bij regen of sneeuw denk ik dat dat gevaarlijker is dan een slechte band.. Daar is meer veiligheid mee te halen dan de duurste geschikte seizoensband.
En dan zelf elke keer met die klote dingen sjouwen, vieze handen krijgen, 3 kwartier aan een kloterig krikje zwengelen, erachter komen dat de spanning te laag is en ga zo maar door?quote:Op dinsdag 6 februari 2018 08:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Je moet ze ook niet laten wisselen, maar zelf wisselen en opslaan.
En dat had je niet zelf kunnen zien?quote:Op zaterdag 3 februari 2018 09:07 schreef blomke het volgende:
Dat bedoel ik, daar zat een 2 cm lang scheurtje door het canvas bij 2 banden.
Leuk werk toch? Zelf sleutelen?quote:Op dinsdag 6 februari 2018 09:02 schreef Coritchando het volgende:
En dan zelf elke keer met die klote dingen sjouwen, vieze handen krijgen, 3 kwartier aan een kloterig krikje zwengelen, erachter komen dat de spanning te laag is en ga zo maar door?
Ik rol ze de garage in en uit. 2 minuten werk om ze op de oprit te krijgen. Wisselen 30 minuten hooguit.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 09:02 schreef Coritchando het volgende:
Heb ze vroeger zelf naar zolder lopen sjouwen elk half jaar, ik leek wel gek
Ja, ik ben te goed van vertrouwen en heb me laten naaien door een bandenverkoper .quote:Op dinsdag 6 februari 2018 09:06 schreef Coritchando het volgende:
Kocht je de tweedehands banden in een gesloten zak en heb je ze met ogen gesloten gemonteerd?
Ik vermoed dat het kopen van een garage duurder is dan de komende 100 jaar opslaan en laten wisselen.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 09:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Leuk werk toch? Zelf sleutelen?
[..]
Ik rol ze de garage in en uit. 2 minuten werk om ze op de oprit te krijgen. Wisselen 30 minuten hooguit.
Ook zo wat: je moet met je auto naar de garage en terug. Reken je ook die km's en tijd mee?quote:Op dinsdag 6 februari 2018 09:54 schreef Coritchando het volgende:
Maar als ik dan bereken wat het kost, buiten de vieze handen, als ik thuis blijf om het te doen of te laten doen dan kan ik het beter laten doen. Mijn tijd is duurder dan de tijd van de garage.
Garage ligt naast mijn werkgever, het is ongeveer 2 minuten lopen. 's Ochtends kwak ik hem neer en 's middags neem ik hem mee. Ik rijd er dus zelfs minder kilometers door, zeker 400 meterquote:Op dinsdag 6 februari 2018 10:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Ook zo wat: je moet met je auto naar de garage en terug. Reken je ook die km's en tijd mee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |