abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 februari 2018 @ 06:03:30 #1
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_176897746
Mijn kat is niet de jongste meer en waarschijnlijk leeft ie nog maximaal een jaar of 3 a 4. Toch zit ik al min of meer te denken aan wat te doen als het beestje eenmaal overleden is. De laatste keer dat ik (we) dat gedaan hebben hebben we de kat (de kat van mij en mijn moeder), gewoon in een normale kartonnen doos gedaan, met een doekjes om hem heen, en met doos en al de grond in.

Nu weet ik zeker dat de natuur z'n werk wel doet en die doos verteerd volledig, het doek niet, en de kat zelf natuurlijk ook. Op wat botjes na.

Wat zou er nu gebeuren mocht mijn huidige kat overlijden als ik em begraaf in een (tupperware) plastic bak, die luchtdicht is? Blijft het lichaam van het dier dan beter bewaard? Of vergaat het alsnog? Zal de plastic bak barsten omdat de bacteriën het dier van binnenuit ook verteren en hierbij gassen vrijkomen? Mocht dat zo zijn dan is het luchtdicht begraven van een dier ook niet echt een optie. Opzetten is op zich nog wel een idee, om een zichtbare herinnering aan het dier te houden, maar dat is vast niet goedkoop.

Ik zou em overigens ook niet in de tuin begraven maar in een hoekje in de garage. Daar zou ik dan de klinkers even loshalen, een diep gat graven, bak met de kat daarin, zand ervoor, klinkers er over en een fotootje aan de wand. In die hoek staat toch nooit wat en mijn garage is groot genoeg voor zoiets.

Ik hoor graag jullie meningen hierover en wat jullie zoal gedaan hebben met jullie overleden huisdieren.
pi_176897752
Eerste WTF-moment van vandaag. :') Waarom zou je in vredesnaam een kat in een tupperwarebak bewaren onder je garage? Om hem later weer op te warmen?
  vrijdag 2 februari 2018 @ 06:31:56 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_176897797
Als er geen lucht bijkomt, vergaat het lichaam langzamer. Gewoon weer in een doos, of Chuck Testa bellen. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_176897804

Leuk idee?
pi_176897809
De kat heeft zelf een heleboel bacteriën en andere vretertjes bij zich, in z'n darmstelsel.
Stop je de dode kat in een plastic bak, dan gaan die nog nog een tijdje hun goddelijke gang. De kat zal dus grotendeels wél afbreken. Met inderdaad nogal wat gasvorming.

Het wordt een kledderige stinkende bende.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176897829
Ik heb een keer een kitten in een glazen pot gedaan toe ie nog heel klein was. Vanaf daar laten groeien en nu zit ie dus volgroeid in de pot.

Staat erg leuk en decoratief, vooral als je die ogen afentoe ziet knipperen
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  vrijdag 2 februari 2018 @ 07:38:06 #7
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_176897995
Waarom doe je dat bakje met dode kat niet in de vriezer? Wel even duidelijk labelen.
pi_176898140
Je kan je kat ook aan een hond geven, als cadeau dan.
pi_176898399
Je kan de kat ook opeten, dan is die voor altijd onderdeel van jou, tot op zekere hoogte dan.
pi_176899093
Jammer dat je geen kip als huisdier hebt, daarvoor is er een complete handleiding om te mummificeren.

https://www.wikihow.com/Mummify-a-Chicken
  Redactie Frontpage vrijdag 2 februari 2018 @ 09:37:15 #11
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_176899218
Waarom zou je in godsnaam je kat in een tupperware bak begraven? Zodat hij na een jaar nog stinkt?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_176899546
Eeeehhhhh. Doe gewoon in een kartonnen doos man. Waarom zou hij langer bewaard moeten blijven? Je gaat hem toch niet terug opgraven ofzo?
  vrijdag 2 februari 2018 @ 13:43:54 #13
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_176903518
Ik wou eigenlijk wel graag dat ie langer bewaard bleef, maar dat kan dus alleen maar met opzetten.
En met opzetten worden gewoon alle ingewanden direct verwijderd en opgevuld, zodat de buitenkant, de vacht en zijn uiterlijk feitelijk niet veranderd, maar dat is kostbaar.
pi_176904563
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 13:43 schreef TechnoCat het volgende:
Ik wou eigenlijk wel graag dat ie langer bewaard bleef, maar dat kan dus alleen maar met opzetten.
En met opzetten worden gewoon alle ingewanden direct verwijderd en opgevuld, zodat de buitenkant, de vacht en zijn uiterlijk feitelijk niet veranderd, maar dat is kostbaar.
Opzetten of mummificeren.
Je kan de kat (eenmaal dood) droog en koel proberen uit te drogen. Bij ratten gebeurt het vaak natuurlijk, dus het moet wel kunnen. Je kan je wat verdiepen in handleidingen enzo.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176905987
Maak er dan een drone van

pi_176906826
Koop zo'n vacuum keukenmachine en stop hem in zo'n vacuumzak en trek die vacuum.
pi_176910275
Gewoon in een doek wikkelen, gat graven en klaar. De natuur doet de rest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')