Mijn kat is niet de jongste meer en waarschijnlijk leeft ie nog maximaal een jaar of 3 a 4. Toch zit ik al min of meer te denken aan wat te doen als het beestje eenmaal overleden is. De laatste keer dat ik (we) dat gedaan hebben hebben we de kat (de kat van mij en mijn moeder), gewoon in een normale kartonnen doos gedaan, met een doekjes om hem heen, en met doos en al de grond in.
Nu weet ik zeker dat de natuur z'n werk wel doet en die doos verteerd volledig, het doek niet, en de kat zelf natuurlijk ook. Op wat botjes na.
Wat zou er nu gebeuren mocht mijn huidige kat overlijden als ik em begraaf in een (tupperware) plastic bak, die luchtdicht is? Blijft het lichaam van het dier dan beter bewaard? Of vergaat het alsnog? Zal de plastic bak barsten omdat de bacteriën het dier van binnenuit ook verteren en hierbij gassen vrijkomen? Mocht dat zo zijn dan is het luchtdicht begraven van een dier ook niet echt een optie. Opzetten is op zich nog wel een idee, om een zichtbare herinnering aan het dier te houden, maar dat is vast niet goedkoop.
Ik zou em overigens ook niet in de tuin begraven maar in een hoekje in de garage. Daar zou ik dan de klinkers even loshalen, een diep gat graven, bak met de kat daarin, zand ervoor, klinkers er over en een fotootje aan de wand. In die hoek staat toch nooit wat en mijn garage is groot genoeg voor zoiets.
Ik hoor graag jullie meningen hierover en wat jullie zoal gedaan hebben met jullie overleden huisdieren.