abonnement Unibet Coolblue
pi_176887716
Help mij meedenken lieve reislustige fokkers;

Ik kom graag op de Canarische eilanden en geniet daar erg van de rust,klimaat, bergen en de zee. De mix van mensen spreekt mij ook aan; (Canariers,Latino's en Spanjaarden)
Echter is het 4,5 uur vliegen en dat is voor een korte trip erg vervelend.

Nu zoek ik zoiets als bovenstaand in Spanje op max 2.5uur vliegen..

Wie weet er een leuke regio waar het rustig is maar ik wel de drukte kan opzoeken?
pi_176889226
Niemand?
  donderdag 1 februari 2018 @ 19:11:42 #3
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_176889435
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 17:40 schreef Brybry het volgende:
Help mij meedenken lieve reislustige fokkers;

Ik kom graag op de Canarische eilanden en geniet daar erg van de rust,klimaat, bergen en de zee. De mix van mensen spreekt mij ook aan; (Canariers,Latino's en Spanjaarden)
Echter is het 4,5 uur vliegen en dat is voor een korte trip erg vervelend.

Nu zoek ik zoiets als bovenstaand in Spanje op max 2.5uur vliegen..

Wie weet er een leuke regio waar het rustig is maar ik wel de drukte kan opzoeken?
Welke reisperiode? Het Noorden van Ibiza is aardig rustig. Gebied rond Girona zou ook prima passen, Andalusië heeft ook zat mooie regio's.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_176897904
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 19:11 schreef Bugno het volgende:

[..]

Welke reisperiode? Het Noorden van Ibiza is aardig rustig. Gebied rond Girona zou ook prima passen, Andalusië heeft ook zat mooie regio's.
De reisperiode varieert, meestal in het voorjaar en de winter.
Bij Ibiza springen de vooroordelen gelijk in mijn hoofd haha, gebied rondom Girona ben ik een aantal keren geweest en is prima toeven maar voldoet niet helemaal..
Andalusië spreekt mij wel erg aan maar dat is natuurlijk een aardig gebied..
Suggesties?
pi_176897914
Andalucia .... salobreña, motril, (rustig weinig toeristen)half uur van granada en alpujara.
pi_176897918
Muchasss vale!! Ole
  vrijdag 2 februari 2018 @ 07:20:44 #7
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_176897921
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 07:13 schreef Brybry het volgende:

[..]

De reisperiode varieert, meestal in het voorjaar en de winter.
Bij Ibiza springen de vooroordelen gelijk in mijn hoofd haha, gebied rondom Girona ben ik een aantal keren geweest en is prima toeven maar voldoet niet helemaal..
Andalusië spreekt mij wel erg aan maar dat is natuurlijk een aardig gebied..
Suggesties?
In het noorden van Ibiza heb ik een heerlijk rustige vakanties gehad. Niks van partydrukte.

In Andalusië zou ik een beetje landinwaarts gaan. Uurtje naar boven rijden van Malaga, rond Ronda. Mooie natuur, rustig, en heerlijk slaperige dorpjes en stadjes.

Let op, het kan wel flink regenachtig zijn in Andaluz in de winter.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_176897943
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 07:19 schreef Abela010 het volgende:
Muchasss vale!! Ole
Thanks! Ja,dat geloof ik gelijk!
pi_176897947
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 07:20 schreef Bugno het volgende:

[..]

In het noorden van Ibiza heb ik een heerlijk rustige vakanties gehad. Niks van partydrukte.

In Andalusië zou ik een beetje landinwaarts gaan. Uurtje naar boven rijden van Malaga, rond Ronda. Mooie natuur, rustig, en heerlijk slaperige dorpjes en stadjes.

Let op, het kan wel flink regenachtig zijn in Andaluz in de winter.
Ahh Malaga is ook snel en goedkoop te bereiken dus dat is een echte plus...

Aiiii die regen :(
  vrijdag 2 februari 2018 @ 07:37:44 #10
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_176897992
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 07:28 schreef Brybry het volgende:

[..]

Ahh Malaga is ook snel en goedkoop te bereiken dus dat is een echte plus...

Aiiii die regen :(
Voorjaar zeker doen! Malaga zelf ook fijne stad trouwens.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_176898033
Malaga, rondrijden door provincie Granada, wandelen rondom Sierra Nevada,grotten en grotwoningen bekijken en strand van Mortril...Dat zijn wel een paar leuke bouwstenen
pi_176898040
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 07:37 schreef Bugno het volgende:

[..]

Voorjaar zeker doen! Malaga zelf ook fijne stad trouwens.
Geen regen hoor. Er is hier watettekort! De camposinos wachten en wachten op regen. In de wintermaanden is het gem 22 graden en in zomer kan het oplopen tot 40 graden. Zeker als je verder binnen land ingaat richting granada
pi_176898042
Mijn Spaans variërend van oké tot steenkolen Spaans heeft inmiddels een Canarische tongval, hopelijk kom ik daarmee uit de voeten haha

Ik wil nog een cursus proper Spaans gaan volgen maar vind het lastig een goede taalschool te vinden die echt is gericht op conversatie
pi_176898051
Steand van motril is verschrikkelijk leleijk en kaal . Rijd dan 6 km terug naar salobrena. Prachtig oud dorpje met een gezellig strand en lekker eten!
pi_176898054
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 07:46 schreef Abela010 het volgende:

[..]

Geen regen hoor. Er is hier watettekort! De camposinos wachten en wachten op regen. In de wintermaanden is het gem 22 graden en in zomer kan het oplopen tot 40 graden. Zeker als je verder binnen land ingaat richting granada
Aiiii muy caliente dus! In de zomer blijf ik er weg want ik hou echt niet van die extreme warmte. Maar perfect dus voor de winter en voorjaar
pi_176898057
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 07:48 schreef Abela010 het volgende:
Steand van motril is verschrikkelijk leleijk en kaal . Rijd dan 6 km terug naar salobrena. Prachtig oud dorpje met een gezellig strand en lekker eten!
Oh thanks, ik zet het op mijn lijstje
pi_176898074
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 07:47 schreef Brybry het volgende:
Mijn Spaans variërend van oké tot steenkolen Spaans heeft inmiddels een Canarische tongval, hopelijk kom ik daarmee uit de voeten haha

Ik wil nog een cursus proper Spaans gaan volgen maar vind het lastig een goede taalschool te vinden die echt is gericht op conversatie
Die zijn er in elk dorp. Wel is het accent van spaans-andalusich zeer moeilijk te volgen voor de normal sprekende spanjaard. Omdat wij alles inslikken en korter maken!
Ik zal ff een goede spaanse les app opzoeken en die link zal ik je sturen!
Ta-luego🤗
  vrijdag 2 februari 2018 @ 07:51:42 #18
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_176898078
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 07:46 schreef Abela010 het volgende:

[..]

Geen regen hoor. Er is hier watettekort! De camposinos wachten en wachten op regen. In de wintermaanden is het gem 22 graden en in zomer kan het oplopen tot 40 graden. Zeker als je verder binnen land ingaat richting granada
Mm, interessant. Het is alweer een paar jaar geleden dat ik er was. En had ter bevestiging nog even hier gekeken:

http://www.klimaatinfo.nl/spanje/andalusie.htm

Maar zo zie je maar dat het klimaat nogal aan verandering onderhevig kan zijn.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_176898095
Taal Trainer LanguageCourse.net gratis Spaans
Via google play. Goede leerzame app zonder reclame
pi_176898118
Kijk salobrena /motril ligt net in een inhammetje met combinatie warme zeelucht uit afrika en koude lucht uit de sierra. Door deze combinatie is de regen max een dag of minder en dan klaart jet op. Maar let wel hier is het prachtig weer maar tegelijkertijd in malaga is het 10 graden kouder! Tis heel vreemd maar het is zo ik maak het ieder jaar mee. Me achtetuin kijkt op de sierra en me voortuin op de middelandse zee
  vrijdag 2 februari 2018 @ 07:58:33 #21
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_176898125
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 07:57 schreef Abela010 het volgende:
Kijk salobrena /motril ligt net in een inhammetje met combinatie warme zeelucht uit afrika en koude lucht uit de sierra. Door deze combinatie is de regen max een dag of minder en dan klaart jet op. Maar let wel hier is het prachtig weer maar tegelijkertijd in malaga is het 10 graden kouder! Tis heel vreemd maar het is zo ik maak het ieder jaar mee. Me achtetuin kijkt op de sierra en me voortuin op de middelandse zee
Ah ok, duidelijk! Is de Sierra eigenlijk beetje begaanbaar in de winter?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_176898136
Zeker! En goedkope dagkaarten voor pistes! Wel als je met de auto gaat kom je niet de berg op zonder sneeuwketting. Ik geloof dat er in het winterseizoen pendelbussen rijden van granada naar de sierra
pi_176898252
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 07:51 schreef Abela010 het volgende:

[..]

Die zijn er in elk dorp. Wel is het accent van spaans-andalusich zeer moeilijk te volgen voor de normal sprekende spanjaard. Omdat wij alles inslikken en korter maken!
Ik zal ff een goede spaanse les app opzoeken en die link zal ik je sturen!
Ta-luego🤗
Ohh maar dat is net zoals Canarisch-Spaans,alles inslikken en korter maken.
Ik heb Duolingo maar ik wil ook echte gesprekken voeren want dan leer ik het het snelst
pi_176898259
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 07:57 schreef Abela010 het volgende:
Kijk salobrena /motril ligt net in een inhammetje met combinatie warme zeelucht uit afrika en koude lucht uit de sierra. Door deze combinatie is de regen max een dag of minder en dan klaart jet op. Maar let wel hier is het prachtig weer maar tegelijkertijd in malaga is het 10 graden kouder! Tis heel vreemd maar het is zo ik maak het ieder jaar mee. Me achtetuin kijkt op de sierra en me voortuin op de middelandse zee
Ik zoek nog een slaapplek.......:P
  vrijdag 2 februari 2018 @ 09:28:39 #25
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_176899078
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 08:18 schreef Brybry het volgende:

[..]

Ik zoek nog een slaapplek.......:P
Well played :o
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')