abonnement Unibet Coolblue
pi_176866161
Goedendag,

Ik zal mijn probleem, of althans dilemma, zo duidelijk mogelijk proberen te omschrijven:

* Momenteel 28 jaar oud
* In 2011 heb ik een bachelor Biologie behaald aan de UU.
* Tussen (eind) 2011 t/m 2016 heb ik uitsluitend bij de GGZ gelopen wegens ernstige persoonlijkheidsproblematiek.
* Tussen 2016 en en 2017 gepoogd een masterstudie in deeltijd te volgen. Niet gelukt en bovenstaande problematiek blijft tot op heden aanwezig maar ik klim momenteel op gezonde wijze uit een heftig dal.

Op dit moment woon ik (nog) in een (individuele) studio van de SSH. Dit betekent dat ik momenteel de volgende twee keuzes heb:

1). Mijzelf voor 1 mei opnieuw inschrijven voor (helaas) een tweede bachelor, gezien persoonlijke interesses, mede door de beschreven problematiek, fel zijn veranderd. Voordeel is dat ik kan blijven wonen waar ik woon, nadeel zijn de erg hoge kosten voor een 2e bachelor, het moeten beslissen "tussen nu" en voor 1 mei en de vraag hoe het eind dit jaar gaat qua gesteldheid.

2). Mijzelf voor 1 mei niet inschrijven, teruggaan naar mijn geboortestad (met 5+ jaar inschrijving WoningNet, hetgeen daar voldoende is) en eerst actief aan mijzelf werken. Voordeel is meer rust; nadeel is het kwijt zijn van een ideale woning in Utrecht voor studeren (gekregen via urgentie bij de SSH) en een groot deel van mijn sociale cirkel verliezen.

Kortom; ik zit momenteel met vragen en stress omtrent drie vraagstukken; wil ik verder (in feite opnieuw) gaan studeren als 28-jarige en mijzelf/mijn ouders op hoge kosten jagen onderwijl mijn toekomstperspectief (ook gerelateerd aan persoonlijkheidsproblematiek) nog onduidelijk is óf trek ik terug naar mijn geboortestad, leef dicht bij mijn ouders en probeer eerst zo mijn leven op poten te krijgen?

Eigenlijk voel ik in 'mijn hart' naar beide opties toe, maar dat is helaas niet haalbaar. Studieadviseur en -decaan contacteren heeft vooralsnog weinig opgeleverd, hetgeen ook geld voor de GGZ.

Kortom, dilemma; wat zouden jullie doen / hebben jullie gedaan?

Groeten,

Eufonie
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_176866478
Persoonlijkheidsproblematiek is vrij breed he, welke persoonlijkheidsstoornis gaat het om?
Waarom denk je de bachelor nu wel te kunnen halen? En welke dingen heb je geleerd en jezelf verbeterd en waar moet je nog aan werken?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_176866697
quote:
7s.gif Op woensdag 31 januari 2018 18:28 schreef Seam het volgende:
Persoonlijkheidsproblematiek is vrij breed he, welke persoonlijkheidsstoornis gaat het om?
Waarom denk je de bachelor nu wel te kunnen halen? En welke dingen heb je geleerd en jezelf verbeterd en waar moet je nog aan werken?
Dysthyme en schizotypische persoonlijkheidsstoornis, met verslavingsgevoeligheid en wat 'her-en-der' trekken. Vrij complex wat dat betreft. Weten of ik het nu wel ga halen is er niet, maar de motivatie om iets te willen doen qua studie is er wel. Echter, je hebt absoluut gelijk dat het een gok is.

Qua huidig therapeutisch vooruitzicht; lastig, gezien de GGZ op dit moment ook wat tegen een einde loopt qua opties. Ben naast mijn vaste behandelaars wel in gesprek met een hoogleraar klinische psychologie voor een individueel programma. Wel is het zo dat bepaalde psychiatrische aspecten ( alcoholmisbruik et cetera achter mij liggen).

[ Bericht 2% gewijzigd door Eufonie op 31-01-2018 19:00:57 ]
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_176880367
Is een premaster geen optie?
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  donderdag 1 februari 2018 @ 11:46:21 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_176880651
Waarom zoek je geen baan in plaats van verder te studeren?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_176893981
Heb je geïnformeerd bij de studentendecaan naar één van de studentenfondsen? Ik weet daar het fijne niet van maar ik weet dat er wel zoiets bestaat voor studenten met speciale omstandigheden bij mijn universiteit.
pi_176894589
Er is vast toch wel werk te vinden met een bachelor biologie? Ga eerst werken, werkervaring opdoen, kan je ook gelijk aan jezelf werken (daar heb je praktisch geen tijd voor als je studeert), en als je een zakcentje hebt opgebouwd en je zit beter in je vel kan je met een master beginnen. Wie weet kom je erachter dat een master helemaal niet nodig is.

Welke studie zou je anders willen doen nu?
pi_176932842
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 11:46 schreef Tinkepink het volgende:
Waarom zoek je geen baan in plaats van verder te studeren?
Op dit moment 100% afgekeurd door het UWV, en deel-/voltijd werken gaat ook verhuizen betekenen, ergo buiten mijn volledige sociale cirkel vallend oa. Verder, ik heb wel een interesse in studeren, de vraag is vooral (althans mijns inziens) in hoeverre dit een verstandige keuze is.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_176932864
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 22:13 schreef Biekuh het volgende:
Heb je geïnformeerd bij de studentendecaan naar één van de studentenfondsen? Ik weet daar het fijne niet van maar ik weet dat er wel zoiets bestaat voor studenten met speciale omstandigheden bij mijn universiteit.
Ga ik maandag verder achteraan. Decaan en studieadviseur kennen mij, dus hopelijk wordt rond de tafel zitten ietwat gunstig.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 11:28 schreef wimjongil het volgende:
Is een premaster geen optie?
Ook een mogelijk plan. Genoteerd.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_176941522
Kan me voorstellen dat je sociale cirkel belangrijk voor je is, ivm je medische problemen. Van de andere kant kan een nieuwe omgeving wonderen doen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_176942372
waarom wil die die master doen dan? een bepaalde baan of niveau wat dat vereist? je hebt al een universitair diploma, lijkt me dat je een baan zou moeten kunnen vinden. werkervaring opdoen en geld verdienen is ook erg prettig.
There are only 151 Pokémon.
pi_176946979
Biologie bachelor is volgens mij zo'n studie waar je praktisch gezien niet zo bijster veel mee kunt doen, zonder een Master.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_176949611
Gewoon doen, maak duidelijke afspraken met de decaan en studieadviseur.
Als je dat wilt doen dan moet je dat doen.
Later is het alleen maar lastiger en je kunt ook eerst aan jezelf werken en volgend jaar pas beginnen met een master.
Kortom doen waar je goed bij voelt.
pi_177129350
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 13:54 schreef Lyrebird het volgende:
Biologie bachelor is volgens mij zo'n studie waar je praktisch gezien niet zo bijster veel mee kunt doen, zonder een Master.
Klopt, dat is helaas zo.
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 15:55 schreef lonsjes het volgende:
Gewoon doen, maak duidelijke afspraken met de decaan en studieadviseur.
Als je dat wilt doen dan moet je dat doen.
Later is het alleen maar lastiger en je kunt ook eerst aan jezelf werken en volgend jaar pas beginnen met een master.
Kortom doen waar je goed bij voelt.
Ik heb inmiddels met de studieadviseur, -decaan en SSH gesproken en we gaan gezamenlijk kijken hoe dit het beste uit te werken is binnen het scenario van een nieuwe studie :)
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 09:23 schreef Eenskijken het volgende:
waarom wil die die master doen dan? een bepaalde baan of niveau wat dat vereist? je hebt al een universitair diploma, lijkt me dat je een baan zou moeten kunnen vinden. werkervaring opdoen en geld verdienen is ook erg prettig.
Ik wil graag een tweede bachelor doen. Met Biologie alleen kan je weinig en de betreffende wetenschap hierbinnen (vrijwel volledig labwerk) heeft mijn interesse doorheen de jaren volledig verloren.

Bedankt voor het meedenken sowieso! :)
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')