abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 31 januari 2018 @ 16:26:39 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176863467
In de nature van een paar weken geleden las ik wel een opmerkelijk verhaal. Namelijk dat ze een nieuwe holte hebben gevonden in de pyramide van cheops (die tegenwoordig blijkbaar de pyramide van khufu heet) Opzich hoor je dat soort verhalen wel vaker maar wat ik bijzonder vind is de manier waarop.

Ze hebben muons van cosmische straling gemeten binnen in de pyramide. Deze muons zijn bijproducten van de cosmische straling en worden maar gedeeltelijk geabsorbeerd door de stenen. Door deze muons dus precies te meten konden ze een nieuwe holte vinden. Vind het wel bijzonder dat dit soort geavanceerde metingen worden gebruikt om een gebouw van 5000 jaar oud te analyseren. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 31-01-2018 16:43:25 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 31 januari 2018 @ 16:29:04 #2
474664 FlatEarther
De aarde is plat
pi_176863547
Misschien is daar aliens begraven.
Een TV is geen TV. Een Mobiel is geen Mobiel. Een Laptop is geen Laptop. Met Meltdown en Spectre zit je naar pixels te kijken. Of eigenlijk elektriciteit. Voel je je al dom?
pi_176863557
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 16:26 schreef Bosbeetle het volgende:
de pyramide van cheops is gevonden (die tegenwoordig blijkbaar de pyramide van khufu heet)
Cheops is de Griekse naam van Khufu.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator woensdag 31 januari 2018 @ 16:30:19 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176863588
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 16:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Cheops is de Griekse naam van Khufu.
Ah duidelijk vandaar dat het dus de pyramide van khufu genoemd werd in het artikel, met tussen haakjes cheops omdat de meeste mensen het waarschijnlijk zo kennen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176863592
Ah, komt er nu straks weer zo'n Discovery Chanel-uitzending over het 'openen van de kamers' welke altijd veel spanning vooraf geeft en achteraf enkel teleurstelling nalaat ... ;)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_176863678
quote:
2s.gif Op woensdag 31 januari 2018 16:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ah duidelijk vandaar dat het dus de pyramide van khufu genoemd werd in het artikel, met tussen haakjes cheops omdat de meeste mensen het waarschijnlijk zo kennen.
Precies. Egypte wil de naam Khufu gebruiken, maar Cheops is de bekendere naam, dus dan maar "Khufu (Cheops)", om zo over een paar jaar Cheops weg te laten.

Anyway, back OT:
Interessant. Er zal wel niks in die ruimte zitten, maar het kan allicht een nieuw licht schijnen op de geschiedenis van de piramide.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_176863692
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 16:30 schreef RM-rf het volgende:
Ah, komt er nu straks weer zo'n Discovery Chanel-uitzending over het 'openen van de kamers' welke altijd veel spanning vooraf geeft en achteraf enkel teleurstelling nalaat ... ;)
Hahaha, je zit zelfs door 40 minuten aan reclame heen (ook alle commercials van "Dirty Jobs", die 50 seconden duren), om het te kunnen zien. Blijkt dat het spannends wat je had gezien in de intro, ook echt alles was.

Vroeger kon ik uren kijken naar Discovery, maar nu vind ik dat het weinig waarde brengt. Wat dat betreft vind ik National Geographic sterker.
Weggegaan en opgerot
  Moderator woensdag 31 januari 2018 @ 16:34:46 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176863718
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 16:33 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Precies. Egypte wil de naam Khufu gebruiken, maar Cheops is de bekendere naam, dus dan maar "Khufu (Cheops)", om zo over een paar jaar Cheops weg te laten.

Anyway, back OT:
Interessant. Er zal wel niks in die ruimte zitten, maar het kan allicht een nieuw licht schijnen op de geschiedenis van de piramide.
De insteek was inderdaad om meer te weten te komen over het bouwproces.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 31 januari 2018 @ 16:43:56 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176863977
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 16:33 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Hahaha, je zit zelfs door 40 minuten aan reclame heen (ook alle commercials van "Dirty Jobs", die 50 seconden duren), om het te kunnen zien. Blijkt dat het spannends wat je had gezien in de intro, ook echt alles was.
Zo herkenbaar...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176864214
verschiet ervan dat ze steeds openingen vinden.
je zou denken dat die mensen beter kunnen tellen en gangen zoeken :P
pi_176875341
Drilboor ertegen aan en kijken wat er verborgen ligt. Ik snap er geen kut van hoe het werkt, maar gave techniek! Nu de andere piramides ook doen.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_176877321
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 16:30 schreef RM-rf het volgende:
Ah, komt er nu straks weer zo'n Discovery Chanel-uitzending over het 'openen van de kamers' welke altijd veel spanning vooraf geeft en achteraf enkel teleurstelling nalaat ... ;)
Ik had die uitzending van 1922 toch graag gezien...
pi_176877332
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 16:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Cheops is de Griekse naam van Khufu.
Zolang ze het niet de pyramide van Kuzu noemen zou ik me er niet druk om maken.
  donderdag 1 februari 2018 @ 07:12:28 #14
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176877393
Ik bereid me voor op een teleurstellende lege kamer.

Al is de manier waarop de ruimte gevonden is wel veelbelovend.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_176879311
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 06:48 schreef Broomer het volgende:

[..]

Ik had die uitzending van 1922 toch graag gezien...
Jaja, en dan zou je zien dat opeens een paar miljoen toeschouwers onder mysterieuze omstandigheden sterven ;) :P
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 1 februari 2018 @ 10:30:47 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176879421
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 16:30 schreef RM-rf het volgende:
Ah, komt er nu straks weer zo'n Discovery Chanel-uitzending over het 'openen van de kamers' welke altijd veel spanning vooraf geeft en achteraf enkel teleurstelling nalaat ... ;)
Waarschijnlijk. Maar het zou wel extreem gaaf zijn als daar tot ieders verbazing opeens 2 Aliens van 3 meter lang in begraven blijken te liggen. Extreem gaaf.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 1 februari 2018 @ 10:33:25 #17
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176879453
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 10:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarschijnlijk. Maar het zou wel extreem gaaf zijn als daar tot ieders verbazing opeens 2 Aliens van 3 meter lang in begraven blijken te liggen. Extreem gaaf.
Iedere keer dat er berichten zijn over lichamen van reuzen, verdwijnen de lichamen plots.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_176879578
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 10:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarschijnlijk. Maar het zou wel extreem gaaf zijn als daar tot ieders verbazing opeens 2 Aliens van 3 meter lang in begraven blijken te liggen. Extreem gaaf.
of dat stiekem YHWH daar bljkt te zitten en dus dattie daadwerkelijk bestaat en hij vervolgens een leuke goochelshow op Discovery channel krijgt waar hij met enige regelmaat braambos in vlammen zet of bv het egyptische leger laat verdrinken (zou wel een typische jodenstreek zijn, maar niet de eerste keer die ouwe Tzevaot zulke streken uithaalt met de omliggende volken)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_176882604
Ondanks dat er vorige keer weinig te zien viel bij de opening van de "shafts" is het toch interessant en nog steeds mysterieus wat ze daar vonden. Een sluitsteen met 2 bronzen haakjes. Eerder (in 1872) was er in dat kanaal / shaft al een bronzen haak gevonden, een ronde stenen bal en iets van hout. (het is jammer dat ze dat hout niet gebruiken voor het (carbon) dateren van de pyramide)



Volgens sommigen liepen er "draden" tussen de bronzen haakjes in de sluitsteen en de bronzen haak die eerder onderaan gevonden was. waarbij de stenen bal (in een houten omhulsel) als gewicht diende om spanning op de bedrading te zetten.

Waarvoor dit dan allemaal diende is bron voor speculatie.

http://www.guardians.net/(...)he_great_pyramid.htm

Deze piramide is voer voor speculatie en nog steeds uiterst mysterieus. Benieuwd wat er in de nieuw ontdekte ruimte zit, wat mij betreft mag die uitzending 24 uur duren.
  donderdag 1 februari 2018 @ 14:01:54 #20
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176882718
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 13:54 schreef zoost het volgende:
Ondanks dat er vorige keer weinig te zien viel bij de opening van de "shafts" is het toch interessant en nog steeds mysterieus wat ze daar vonden. Een sluitsteen met 2 bronzen haakjes. Eerder (in 1872) was er in dat kanaal / shaft al een bronzen haak gevonden, een ronde stenen bal en iets van hout. (het is jammer dat ze dat hout niet gebruiken voor het (carbon) dateren van de pyramide)

[ afbeelding ]

Volgens sommigen liepen er "draden" tussen de bronzen haakjes in de sluitsteen en de bronzen haak die eerder onderaan gevonden was. waarbij de stenen bal (in een houten omhulsel) als gewicht diende om spanning op de bedrading te zetten.

Waarvoor dit dan allemaal diende is bron voor speculatie.

http://www.guardians.net/(...)he_great_pyramid.htm

Deze piramide is voer voor speculatie en nog steeds uiterst mysterieus. Benieuwd wat er in de nieuw ontdekte ruimte zit, wat mij betreft mag die uitzending 24 uur duren.
Welke randdebiel heeft nou weer met Typex op dat ding zitten kliederen?
And so is the past
  Moderator donderdag 1 februari 2018 @ 14:07:27 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176882839
quote:
11s.gif Op donderdag 1 februari 2018 14:01 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Welke randdebiel heeft nou weer met Typex op dat ding zitten kliederen?
:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176927595
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 16:30 schreef RM-rf het volgende:
Ah, komt er nu straks weer zo'n Discovery Chanel-uitzending over het 'openen van de kamers' welke altijd veel spanning vooraf geeft en achteraf enkel teleurstelling nalaat ... ;)
Als ze echt iets bijzonders vinden dan wordt het vast wel in de doofpot gestopt joh.
  Moderator zondag 4 februari 2018 @ 11:01:26 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176943879
quote:
Nice ga ik eens kijken
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_177289959
Nu men er wel een beetje achter is hoe de piramides gebouwd zijn met die "in ramp" techniek waarbij men spiraalgewijs naar boven ging binnenin en langs de randen zal het wel duidelijk zijn dat men nog wel wat holtes zal vinden die voor constructieredenen zijn gebruikt net als dat de Koningsgallerij eigenlijk een grote handmatige lopende band was. Die theorie gaf veel prijs maar daarmee verloren de piramides ook wel een beetje van de mystiek die eromheen hing.

Daarom zijn verborgen kamers nog wel interessant maar niet alle verborgen ruimtes zijn "kamers"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')