abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 30 januari 2018 @ 07:42:56 #1
475405 Jettz
the sky is not the limit
pi_176832618
Zijn er hier mensen die na hun BSc. Business Administration of HRM een Master in Organisatiepsychologie (of een soortgelijke route) hebben afgerond? Ik focus me nu voornamelijk op Human Resource Management tijdens mijn bachelor en ik wil graag organisatiepsychologie gaan studeren.

Heeft iemand hier een toelatingsprogramma voor psychologie gedaan die advies kan geven? Ik vraag me af of het het waard is een toelatingsprogramma te volgen terwijl de master maar 1 jaar duurt.
pi_176833864
Geen directe ervaring mee, maar ik weet uit eerste hand dat psychologiestudies over het algemeen niet zo happig zijn om 'buitenstaanders' toe te laten, omdat ze al veel te veel 'eigen' studenten hebben. Waarmee ik wil zeggen dat het toelatingsprogramma gemiddeld genomen zwaarder is (meer EC) dan voor andere masters. Zeker als je uit een andere hoek komt.

Of het het waard is, hangt af van hoe graag jij die master wilt doen.

P.S. En waar?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 30 januari 2018 @ 10:04:11 #3
475405 Jettz
the sky is not the limit
pi_176834109
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 09:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Geen directe ervaring mee, maar ik weet uit eerste hand dat psychologiestudies over het algemeen niet zo happig zijn om 'buitenstaanders' toe te laten, omdat ze al veel te veel 'eigen' studenten hebben. Waarmee ik wil zeggen dat het toelatingsprogramma gemiddeld genomen zwaarder is (meer EC) dan voor andere masters. Zeker als je uit een andere hoek komt.

Of het het waard is, hangt af van hoe graag jij die master wilt doen.

P.S. En waar?
Bedankt voor je reactie. Ik studeer nu nog in Londen en heb verschillende Masters gezien in NL zoals UvA, VU en Tilburg. Maar gezien alle toelatingseisen is het waarschijnlijk beter om voor een Master in HRM te kiezen.
pi_176834460
De meest voor de hand liggende optie is gewoon de programmacoördinatoren te mailen met jouw situatie en de vraag wat de omvang van jouw premaster zou worden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 1 februari 2018 @ 12:58:13 #5
475405 Jettz
the sky is not the limit
pi_176881739
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 10:28 schreef DireStraits7 het volgende:
De meest voor de hand liggende optie is gewoon de programmacoördinatoren te mailen met jouw situatie en de vraag wat de omvang van jouw premaster zou worden.
Gedaan. Kreeg van de UvA een vrij vaag antwoord dus zal eens een andere uni proberen
pi_176884904
Ik weet niet wat vaag is, maar waarschijnlijk ga je van iedereen een vaag antwoord krijgen. Bureaucratie is een bitch en die mensen krijgen van 500 verschillende richtingen eenzelfde soort vraag.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')