abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176831693
Al een tijdje loop ik rond met het idee om een rijbewijs te halen. Ik doe het eigenlijk al jaren zonder, omdat je in de stad toch niet kunt parkeren. Nou wil ik mijn leven helemaal omgooien en niet enkel B, maar ook C halen.

Nou is dat in Nederland blijkbaar best wel moeilijk en ook duur. Maar nu vond ik op youtube de volgende film:

Blijkbaar is het dus mogelijk om makkelijk in Kenia een rijbewijs te halen en dit in Tsjechie om te wisselen.

Nu is dus de vraag: kan ik dat Tsjechische rijbewijs ook voor een Nederlandse inwisselen? Ook met categorie C?

Dus zeg maar Kenia->Tsjechie->Nederland?
  dinsdag 30 januari 2018 @ 00:40:52 #2
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_176831761
Ga gewoon een paar keer oefenen op het industrieterrein.

Je wilt eerst naar kenia vliegen om je rijbewijs te halen, vervolgens naar Tsjechië om hem om te wisselen en dan terug naar Nederland..

Alleen met het geld van je tickets ben je al meer kwijt
pi_176831770
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:40 schreef denattedweil het volgende:
Gelijk B en C he. Dus dat durf ik dus te betwijfelen. Verder kost mijn tijd ook geld, dus als je dit met een vakantie weet te combineren, ziet het er best aantrekkelijk uit.
pi_176831792
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:42 schreef faekalienpumpe het volgende:

Gelijk B en C he. Dus dat durf ik dus te betwijfelen. Verder kost mijn tijd ook geld, dus als je dit met een vakantie weet te combineren, ziet het er best aantrekkelijk uit.
Kan je je winst reserveren om de eerste tijd schadegevallen te betalen. Strak plan ^O^
pi_176831804
Er is een reden dat het behalen van je rijbewijs "moeilijk" is....
pi_176831820
Politie kijkt u even mee?
pi_176831922
quote:

Je wilt eerst naar kenia vliegen om je rijbewijs te halen, vervolgens naar Tsjechië om hem om te wisselen en dan terug naar Nederland..

Je kan toch niet zomaar als Nederlander in Tsjechie je Keniaanse rijbewijs omwisselen? Je zal er toch zeker eerst inwoner moeten zijn en er dus een adres moeten hebben.
5 Ferrari's op videoband!
  dinsdag 30 januari 2018 @ 01:05:40 #8
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_176831944
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 01:03 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Je kan toch niet zomaar als Nederlander in Tsjechie je Keniaanse rijbewijs omwisselen? Je zal er toch zeker eerst inwoner moeten zijn en er dus een adres moeten hebben.
Ik heb deze constructie niet bedacht. Vraag het aan TS :')
pi_176831966
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 01:03 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Je schijnt je als Nederlander in Tsjechie te kunnen inschrijven.
pi_176832013
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 01:07 schreef faekalienpumpe het volgende:

[..]

Ik denk dat het beter is als je gewoon blijft fietsen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_176832035
Weer een genomineerde voor de Darwin-awards.... :|W
Feel the fuzz!
  dinsdag 30 januari 2018 @ 01:47:05 #12
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_176832090
Wtf is dit nou weer joh :')
pi_176832122
Ik ken iemand die voor weinig geld op Curacao of Aruba al zijn rijbewijzen heeft gehaald en die in Nederland heeft laten omzetten voor een Nederlands rijbewijs. Maar dan moet je daar wel een tijdje gewoond hebben (halfjaar of jaar).
pi_176832472
Ik kan je vertellen dat er echt mensen zijn die dit hebben laten doen. Kost je ¤900,-.

Diep triest. Dat je hier je rijbewijs niet kan halen is met een reden.
Protège moi de mes désirs.
pi_176832487
Wat een ontzettend kansloos plan.
pi_176832567
Je moet wel minimaal n half jaar in Tsjechië hebben gewoond, voor dit plan. Daarnaast zijn regels voor het rijbewijs gelijk getrokken voor EU-landen en heeft Kenia geen overeenkomst met de EU hiervoor. Dus dat is ook nog n probleem.

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2018 07:37:04 ]
pi_176832703
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 02:11 schreef Physsic het volgende:
Ik ken iemand die voor weinig geld op Curacao of Aruba al zijn rijbewijzen heeft gehaald en die in Nederland heeft laten omzetten voor een Nederlands rijbewijs. Maar dan moet je daar wel een tijdje gewoond hebben (halfjaar of jaar).
Dat was de gebruikelijke route en een stuk makkelijker (meteen volle kaart, dus alle categorieën achter elkaar lessen en afrijden) omdat die eilanden Nederlands grondgebied zijn. Geen idee of je ook meteen een NL rijbewijs kreeg of dat het omwisselen makkelijk ging. Ik dacht dat dit soort rijbewijstoerisme al was aangepakt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Redactie Frontpage dinsdag 30 januari 2018 @ 08:09:09 #18
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_176832805
Doe maar niet, ik wil graag dat mijn kinderen morgen ook nog leven.

Debiel.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_176832817
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 07:32 schreef DW457 het volgende:
Je moet wel minimaal n half jaar in Tsjechië hebben gewoond, voor dit plan. Daarnaast zijn regels voor het rijbewijs gelijk getrokken voor EU-landen en heeft Kenia geen overeenkomst met de EU hiervoor. Dus dat is ook nog n probleem.
Ik heb even gegoogled, en voor zover ik het juist heb kun je in elk bananenland een half jaar wonen, een rijbewijs halen door een kwartier achterstevoren op een skelter rijden en daarna omwisselen voor minimaal een categorie B Nederlands rijbewijs. Voor de andere categorieën moet je iets verder uit de jungle gaan wonen (EU, Zwitserland en nog wat meer geciviliseerde landen als Japan)
pi_176832865
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 01:07 schreef faekalienpumpe het volgende:

[..]

Je kunt je als Nederlander overal in de EU inschrijven. Althans, het gaat een stuk makkelijker dan ergens anders.
pi_176833012
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 08:10 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik heb even gegoogled, en voor zover ik het juist heb kun je in elk bananenland een half jaar wonen, een rijbewijs halen door een kwartier achterstevoren op een skelter rijden en daarna omwisselen voor minimaal een categorie B Nederlands rijbewijs. Voor de andere categorieën moet je iets verder uit de jungle gaan wonen (EU, Zwitserland en nog wat meer geciviliseerde landen als Japan)
Klopt niet.
Protège moi de mes désirs.
pi_176833065
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 08:10 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dit zegt t RDW hierover:

quote:
Alleen rijbewijzen uit landen buiten de EU/EVA waarmee Nederland een overeenkomst heeft afgesloten, kunnen omgewisseld worden. De landen die genoemd worden in de tabel hebben een overeenkomst en voldoen aan de Europese rijbewijsrichtlijn (2006/126/EG). Voor de overige landen buiten de EU is er geen overeenkomst afgesloten. Rijbewijzen uit die landen kunnen dus niet worden omgewisseld voor een Nederlands rijbewijs.
Dus nee, wat je zegt klopt niet.

Bron: website RDW
pi_176833101
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:35 schreef faekalienpumpe het volgende:
........ Nou wil ik mijn leven helemaal omgooien .......
De kans dat je op deze wijze ook het leven van anderen helemaal omgooit is ook ernstig aanwezig
  dinsdag 30 januari 2018 @ 08:51:11 #24
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176833177
quote:

Ehm nee. Dit is gek genoeg een stuk goedkoper dan gewoon "eerlijk" je rijbewijs in Nederland te halen. En dan heb je alleen C waar je op zichzelf weinig aan hebt, dan moet E achter C nog.
And so is the past
  dinsdag 30 januari 2018 @ 08:52:40 #25
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176833189
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 08:45 schreef paardendokter het volgende:

[..]

De kans dat je op deze wijze ook het leven van anderen helemaal omgooit is ook ernstig aanwezig
Een stuk papier beschermt je niet tegen achterlijk rijgedrag.
And so is the past
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')