abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 januari 2018 @ 22:59:35 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176830075
quote:
https://www.rijnmond.nl/n(...)od-voor-dierenbeulen
Rotterdammers die hun huisdier mishandelen, moeten voor de rest van hun leven een huisdierverbod krijgen. Wethouder Joost Eerdmans (Dierenwelzijn, Leefbaar Rotterdam) wil met de drie andere grote steden dat verantwoordelijk minister Carola Schouten gemeenten de bevoegdheid geeft om zo'n verbod op te leggen.

"We zien vaak dat mensen hun huisdier verwaarlozen of mishandelen. Er wordt dan ingegrepen, maar vervolgens blijkt zo'n eigenaar toch weer nieuwe dieren te nemen. Wij willen dieren niet alleen weghalen, maar ook zorgen dat er geen nieuwe dieren meer komen", stelt Eerdmans.

Burgemeester

Een verbod om huisdieren te houden kan nu alleen worden opgelegd door een rechter. Eerdmans wil dat gemeenten die taak overnemen, zodat burgemeesters kunnen optreden zoals ze ook doen met bijvoorbeeld wijkverboden. Een tweede kans krijgen is er dan niet meer bij.

"Waarom zouden we een dierenbeul een tweede kans geven? Het groeit mensen soms ook gewoon boven de pet. Zo iemand moet je beschermen, want het laatste wat ze kunnen gebruiken, is weer zes cavia's om te verzorgen", zegt de wethouder.

Handhaven

Hoe een verbod in de praktijk werkt, is nog onduidelijk. Dierenwinkels wil Eerdmans niet opzadelen met handhaving en controleren is lastig, stelt hij. "Kom maar eens achter die voordeur."

De wethouder wil met de minister bespreken hoe kan worden gehandhaafd, maar voorziet geen problemen. "Wij kunnen dat goed doen met onze opsporingsambtenaren die langs huizen gaan om te toetsen of niet wordt overtreden."

Als het aan Eerdmans ligt, krijgen gemeenten dit jaar nog de mogelijkheid om een huisdierenverbod uit te delen. "We hopen voor de zomer al."

Nota

Het huisdierenverbod is onderdeel van de Nota Dierenwelzijn van de gemeente Rotterdam. Andere maatregelen uit die nota zijn de aanpak van agressieve honden en rattenoverlast.

Dat het huisdierenverbod nu, vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen, aan bod komt, komt volgens Eerdmans door het rijk. "We hebben dit vier jaar geleden al opgeschreven. We hebben steeds zitten wachten. Nu vinden we het tijd er wat aan te doen. Ik ga als wethouder Dierenwelzijn door tot de laatste snik."

Klinkt als een sympathiek voorstel maar de handhaafbaarheid lijkt me wel vrij lastig. Ik weet nog niet echt wat ik er van moet vinden. Het is wel terecht natuurlijk dat dierenmishandelaars beter gewoon niks meer met dieren mogen doen. Maar of je het zo bereikt?
  maandag 29 januari 2018 @ 23:02:09 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176830132
Verboden. De oplossing voor alles.

Misschien dat het voor een hond (door de belasting) nog wel traceerbaar is. Maar wat willen ze doen dan? Je bonuscard scannen om te kijken of je caviavoer koopt?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_176830179
Mooi populistisch statement vlak voor de verkiezingen.
  maandag 29 januari 2018 @ 23:19:09 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_176830456
Leuk om dat te moeten controleren.
Pure tijdverspilling.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_176832313
Buiten controleerbaarheid etc ben ik in essentie wel voor.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 09:27:28 #6
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176833626
Ik vind een levenslang huisdierverbod wel heftig hoor. Met het risico om als een zacht linksgekkie te klinken, misschien is (onder toezicht) een taakstraf bij het asiel en/of een proefperiode met controles bij het houden van een volgend huisdier beter.

Overigens loopt Dion Graus al te janken dat Eerdmans zijn idee heeft ''gestolen''. :')

RidderDionGraus twitterde op maandag 29-01-2018 om 13:40:14 Joost Eerdmans steelt idee van PVV, wil “levenslang verbod op huisdieren na mishandeling” https://t.co/Dmps1Irird reageer retweet
pi_176833779
Dan ook een beroepsverbod voor politici die hun vak mishandelen door alleen maar met onhaalbare symboolpolitiek te komen. Heeft Leefbaar sowieso een handje van.
pi_176834861
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 09:27 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind een levenslang huisdierverbod wel heftig hoor. Met het risico om als een zacht linksgekkie te klinken, misschien is (onder toezicht) een taakstraf bij het asiel en/of een proefperiode met controles bij het houden van een volgend huisdier beter.

Overigens loopt Dion Graus al te janken dat Eerdmans zijn idee heeft ''gestolen''. :')

RidderDionGraus twitterde op maandag 29-01-2018 om 13:40:14 Joost Eerdmans steelt idee van PVV, wil “levenslang verbod op huisdieren na mishandeling” https://t.co/Dmps1Irird reageer retweet
Ridder Dion Graus _O_
  Moderator dinsdag 30 januari 2018 @ 11:27:08 #9
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176835527
quote:
13s.gif Op maandag 29 januari 2018 23:02 schreef Janneke141 het volgende:
Verboden. De oplossing voor alles.

Misschien dat het voor een hond (door de belasting) nog wel traceerbaar is. Maar wat willen ze doen dan? Je bonuscard scannen om te kijken of je caviavoer koopt?
Rotterdam heeft de hondenbelasting net afgeschaft...
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 dinsdag 30 januari 2018 @ 13:56:53 #10
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176838007
Gaat dit ook gelden voor boeren?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176902223
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:59 schreef Hexagon het volgende:

Klinkt als een sympathiek voorstel maar de handhaafbaarheid lijkt me wel vrij lastig. Ik weet nog niet echt wat ik er van moet vinden. Het is wel terecht natuurlijk dat dierenmishandelaars beter gewoon niks meer met dieren mogen doen. Maar of je het zo bereikt?
Zo denk ik er ook over maar dan moet de wet dus veranderd worden en behoorlijk ook. En of dat gaat gebeuren in Nl twijfel ik zen zeerste omdat het gewoon niet in ons DNA zit dat "hard straffen" zoals in de USA.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2018 12:33:11 ]
  vrijdag 2 februari 2018 @ 12:39:36 #12
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_176902333
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 23:19 schreef Harvest89 het volgende:
Leuk om dat te moeten controleren.
Pure tijdverspilling.
Ik ga er heel optimistisch vanuit dat deze maatregel niet heel vaak opgelegd gaat worden. Daarnaast is er een speciale "dierenpolitie" en dit vind ik één van hun taken als het van de grond zou komen. Nu doen ze het ook, trouwens, maar nu zou het meer gestructureerd en gesteund met meer rechtsmiddelen zijn. Ik ben voor.
  maandag 5 februari 2018 @ 19:25:44 #13
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_176977270
quote:
Hoe een verbod in de praktijk werkt, is nog onduidelijk. Dierenwinkels wil Eerdmans niet opzadelen met handhaving en controleren is lastig, stelt hij. "Kom maar eens achter die voordeur."
quote:
De wethouder wil met de minister bespreken hoe kan worden gehandhaafd, maar voorziet geen problemen. "Wij kunnen dat goed doen met onze opsporingsambtenaren die langs huizen gaan om te toetsen of niet wordt overtreden."
quote:
controleren is lastig, stelt hij. "Kom maar eens achter die voordeur."
:?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 5 februari 2018 @ 19:34:24 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176977443
Goh, en als ik nu konijnen houd voor de slacht?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Overall beste user 2022 maandag 5 februari 2018 @ 19:34:31 #15
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176977446
Wil lullig als je guppies ondersteboven zijn gaan drijven omdat je teveel voer in het water hrbt gekieperd. Als je dan de golden retriever in moet leveren zal dat wel kwaad bloed zetten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176977520
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 19:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Goh, en als ik nu konijnen houd voor de slacht?
Dan kom ik graag een keer mee-eten! Wil eventueel best helpen met het doden van flappie.
"Pools are perfect for holding water"
pi_176979172
Hier hebben ze lang over nagedacht
pi_176983012
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 13:56 schreef Ulx het volgende:
Gaat dit ook gelden voor boeren?
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 19:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Goh, en als ik nu konijnen houd voor de slacht?
Dat zijn geen huisdieren
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 februari 2018 @ 14:43:19 #19
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176991969
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 22:56 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

[..]

Dat zijn geen huisdieren
Dus als je als boer een nest kittens hebt verzopen mag je je koeien nog wel houden? Maar doe ik zoiets mag ik geen hond of cavia meer?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 14:52:45 #20
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176992166
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 14:43 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dus als je als boer een nest kittens hebt verzopen mag je je koeien nog wel houden? Maar doe ik zoiets mag ik geen hond of cavia meer?
Ik denk niet dat een verstokte Randstedeling als Eerdmans zover doordenkt.
  woensdag 7 februari 2018 @ 01:46:08 #21
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_177005775
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 14:43 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dus als je als boer een nest kittens hebt verzopen mag je je koeien nog wel houden? Maar doe ik zoiets mag ik geen hond of cavia meer?
Ja en als je, je kind mishandelt en die wordt daardoor uit huis geplaatst dan mag je, je hond nog houden terwijl het maar zeer de vraag is of je die beter behandelt
  maandag 12 februari 2018 @ 01:28:08 #22
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_177121731
Leuk idee maar zolang ik geen duidelijk plan zie voor de handhaving ben ik skeptisch.
pi_177133614
quote:
13s.gif Op maandag 29 januari 2018 23:02 schreef Janneke141 het volgende:
Verboden. De oplossing voor alles.

Misschien dat het voor een hond (door de belasting) nog wel traceerbaar is. Maar wat willen ze doen dan? Je bonuscard scannen om te kijken of je caviavoer koopt?
Dan pak je alleen de mensen die hun cavia wél voeren :'(
pi_177135630
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 14:43 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dus als je als boer een nest kittens hebt verzopen mag je je koeien nog wel houden? Maar doe ik zoiets mag ik geen hond of cavia meer?
De hypocrisie omtrent knuffelbare diertjes versus wandelende biefstukken is sowieso wel grappig. Toen de nu zo verontwaardigde Graus kon stemmen over de bio-industrie beweerde hij opeens dat de kamer daar niet over ging.
Wat dat betreft gaat Stalin's opmerkingen over tragedies versus statistieken ook hier prima op. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177135978
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 09:27 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind een levenslang huisdierverbod wel heftig hoor. Met het risico om als een zacht linksgekkie te klinken, misschien is (onder toezicht) een taakstraf bij het asiel en/of een proefperiode met controles bij het houden van een volgend huisdier beter.

Overigens loopt Dion Graus al te janken dat Eerdmans zijn idee heeft ''gestolen''. :')

RidderDionGraus twitterde op maandag 29-01-2018 om 13:40:14 Joost Eerdmans steelt idee van PVV, wil “levenslang verbod op huisdieren na mishandeling” https://t.co/Dmps1Irird reageer retweet
Er is geen patent op politieke ideeen te krijgen, dus van diefstal kan geen sprake zijn. Hij zou dit eerder moeten toejuichen want hoe meer partijen jouw speerpunten overnemen hoe beter evt samenwerking wordt en hoe eerder zoiets tot uitvoer kan worden gebracht.

Maar ja.. Dion Graus..
  Overall beste user 2022 maandag 12 februari 2018 @ 19:09:05 #26
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177136104
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 18:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

De hypocrisie omtrent knuffelbare diertjes versus wandelende biefstukken is sowieso wel grappig. Toen de nu zo verontwaardigde Graus kon stemmen over de bio-industrie beweerde hij opeens dat de kamer daar niet over ging.
Wat dat betreft gaat Stalin's opmerkingen over tragedies versus statistieken ook hier prima op. :P
Vraag aan een PVV'er of FvD'er wat schoolgaande moslim moet eten en ze roepen in koor: varkensvlees.

Dus tja.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')