abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 29 januari 2018 @ 17:07:04 #1
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_176821700
Defensie wijst militairen op gevaren Strava

Het ministerie van Defensie gaat militairen waarschuwen dat sportapps als Strava kunnen verraden waar ze zich bevinden. Militairen beseffen niet dat ze met deze apps, die bijvoorbeeld een rondje hardlopen of wielrennen registreren, voor kwaadwillenden precies te volgen zijn, denkt het ministerie.

Het blijft voorlopig bij een voorlichtingscampagne. Defensie houdt militairen steevast voor dat ze in het algemeen moeten oppassen als ze zich op sociale media begeven of bepaalde apps gebruiken. Maar wat dat in de praktijk betekent laat het ministerie aan het oordeelsvermogen van de militair zelf over. Alleen bij geheime operaties is dat natuurlijk anders.

Strava bracht eind vorig jaar een wereldkaart uit waarop is te zien waar deelnemers sporten. Daaruit is op te maken waar bijvoorbeeld legerkampen van westerse legers in het buitenland zich bevinden en waar de daar gelegerde militairen sporten. Het lijkt erop dat sommige militairen de app zelfs tijdens patrouilles niet uitschakelen.

(Frontpage)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_176821796
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176821873
Ik snap sowieso niet waarom persoonlijke mobieltjes mee moeten het missie gebied in.
pi_176821985
Als je als militair dit soort basale dingen niet weet ben je wmb per definitie ongeschikt... Man, man, man wat een amateurisme.

Weer net als destijds in Uruzgan, iedereen zijn telefoon inleveren en aan het einde van de uitzending krijg je hem weer terug, klaar. Maar ja, alleen al bij het idee krijgt de huidige generatie militairen een hartaanval en wordt de uitstroom nog groter... :')
  maandag 29 januari 2018 @ 18:16:30 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176822743
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 17:30 schreef AchJa het volgende:
Als je als militair dit soort basale dingen niet weet ben je wmb per definitie ongeschikt... Man, man, man wat een amateurisme.

Weer net als destijds in Uruzgan, iedereen zijn telefoon inleveren en aan het einde van de uitzending krijg je hem weer terug, klaar. Maar ja, alleen al bij het idee krijgt de huidige generatie militairen een hartaanval en wordt de uitstroom nog groter... :')
dat is letterlijk de reden, vandaag nog besproken. Hadden we geen enorme tekorten, was gebruik mobiel (of het drinken van coca cola wat dat betreft¤ nicht om frage
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_176831010
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 18:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

dat is letterlijk de reden, vandaag nog besproken. Hadden we geen enorme tekorten, was gebruik mobiel (of het drinken van coca cola wat dat betreft¤ nicht om frage
Niet heel verrassend natuurlijk aangezien nieuwe recruten al op de kennismakingsdagen met de terugkerende post huiswaarts gaan als ze horen dat hun mobieltje ingeleverd moet worden bij het nemen van de hindernisbaan... :')
pi_176847314
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 23:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niet heel verrassend natuurlijk aangezien nieuwe recruten al op de kennismakingsdagen met de terugkerende post huiswaarts gaan als ze horen dat hun mobieltje ingeleverd moet worden bij het nemen van de hindernisbaan... :')
Neuh dan doen ze het nog wel vrijwillig want hij kan kapot gaan he.

Maar op oef moet je ook altijd je mobiel bij je hebben aangezien de comms toch flink tot behoorlijk ruk zijn over de reguliere lijnen.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_176847505
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 17:30 schreef AchJa het volgende:
Als je als militair dit soort basale dingen niet weet ben je wmb per definitie ongeschikt... Man, man, man wat een amateurisme.

Dit. Ik ben geen militair, maar dit zou ik zelfs nog wel bedenken.
pi_176851344
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:01 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Neuh dan doen ze het nog wel vrijwillig want hij kan kapot gaan he.

Maar op oef moet je ook altijd je mobiel bij je hebben aangezien de comms toch flink tot behoorlijk ruk zijn over de reguliere lijnen.
Ja en? Leer er maar mee leven en verzin een list. Als de Khibiny/ Krasuhka langs komt heb je ook geen coms en zul je over moeten gaan op plan B, en plan B is zeker niet je mobieltje pakken en een beetje gaan bellen over het Roshan netwerk.

Vroegah was coms degradatie gewoon de standaard en ging je over op andere middelen.
  Moderator dinsdag 30 januari 2018 @ 23:16:06 #10
257132 crew  Awsom
pi_176851955
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 22:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja en? Leer er maar mee leven en verzin een list. Als de Khibiny/ Krasuhka langs komt heb je ook geen coms en zul je over moeten gaan op plan B, en plan B is zeker niet je mobieltje pakken en een beetje gaan bellen over het Roshan netwerk.

Vroegah was coms degradatie gewoon de standaard en ging je over op andere middelen.
Wij zijn gelukkig al jaren (onbedoeld) aan het oefenen op coms degradatie :')
pi_176852017
Roshan 😂 wij hadden voor het gemak een aantal van die dingen(zodat je gebeld kon worden als je naar kantoor oid moest komen.gehaktballennet zeg maar).

Ik ben meerdere keren gebeld door een schreeuwende koen pashtun 😂 geen idee of ze nou mn microsoft gegevens vroegen of me dood wensten 😂
  dinsdag 30 januari 2018 @ 23:25:48 #12
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_176852196
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:16 schreef Awsom het volgende:

[..]

Wij zijn gelukkig al jaren (onbedoeld) aan het oefenen op coms degradatie :')
Je hele mobiele netwerk op zijn reet gooien is natuurlijk niet al te ingewikkeld... Maar defensie denkt tegenwoordig dat alles door blijft gaan ofzo. Nou, ik heb nieuws voor je, haal de postduiven, ordonannsen en vlaggen maar weer te voorschijn want via de ether gaat het hem zeker niet worden.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 23:26:26 #13
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_176852208
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:18 schreef Bouke-p het volgende:
Roshan 😂 wij hadden voor het gemak een aantal van die dingen(zodat je gebeld kon worden als je naar kantoor oid moest komen.gehaktballennet zeg maar).

Ik ben meerdere keren gebeld door een schreeuwende koen pashtun 😂 geen idee of ze nou mn microsoft gegevens vroegen of me dood wensten 😂
Maar stug blijven volhouden... :')
pi_176852328
Ach als je weet wat je zegt als je zo'n netwerk gebruikt is dr niks aan de hand.
Voor alle andere/dienstzaken uiteraard titaan.

Dr liepen tig Afghanen op KAIA om de kutklusjes te doen. Die waren echt niet allemaal gescreend...
  dinsdag 30 januari 2018 @ 23:37:14 #15
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_176852474
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:30 schreef Bouke-p het volgende:
Ach als je weet wat je zegt als je zo'n netwerk gebruikt is dr niks aan de hand.
Voor alle andere/dienstzaken uiteraard titaan.

Dr liepen tig Afghanen op KAIA om de kutklusjes te doen. Die waren echt niet allemaal gescreend...
Jij en ik weten dat en kunnen daar mee omgaan. Echter is dat te hoog gegrepen voor de huidige generatie.
  Moderator dinsdag 30 januari 2018 @ 23:43:12 #16
257132 crew  Awsom
pi_176852568
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jij en ik weten dat en kunnen daar mee omgaan. Echter is dat te hoog gegrepen voor de huidige generatie.
pi_176852692
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 17:30 schreef AchJa het volgende:
Als je als militair dit soort basale dingen niet weet ben je wmb per definitie ongeschikt... Man, man, man wat een amateurisme.

Weer net als destijds in Uruzgan, iedereen zijn telefoon inleveren en aan het einde van de uitzending krijg je hem weer terug, klaar. Maar ja, alleen al bij het idee krijgt de huidige generatie militairen een hartaanval en wordt de uitstroom nog groter... :')
In Amerika werden militairen blijkbaar aangemoedigd om het te gebruiken nota bene door het Pentagon. Lijkt me sterk dat ze de consequenties van die beslissing toen niet ingeschat hebben :')
quote:
The Pentagon has encouraged the use of Fitbits among military personnel and in 2013 distributed 2,500 of them as part of a pilot program to battle obesity, according to The Washington Post.
https://www.usatoday.com/(...)ar-zones/1073975001/
Nederland:

Thomas Boeschoten (@boeschoten) heeft getweet:
Strava heeft data online gegooid van hun gebruikers. Nu sporen mensen allemaal militaire kampen op waarvan men soms niet wist dat ze bestaan of bemand zijn. Kan dankzij militairen die hun fitbit niet uitzetten. Dit zijn 'onze' jongens en meisjes in Gao, Mali: https://t.co/Ue2pp8hPEG https://twitter.com/boeschoten/status/957382634065285127?s=17

Hier in Israel zijn ook al een paar basissen 'ontdekt'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')