Heel google staat er ook vol mee..quote:Op maandag 29 januari 2018 17:34 schreef Barcaconia het volgende:
Toevallig een paar weken terug ook een corsa bekeken met hetzelfde probleem. Er waren een paar verdachte plekken: afwatering van kofferklep loopt via de achterlichten. Waar de kabels de carrosserie ingaan hoort een afdichting te zitten. Die kan rot zijn. Verder de rubbers onder het reservewiel, die bedoeld zijn voor afwatering, kunnen weg zijn.
Voorzijde vooral afwatering van de paravan, onder/achter de ruitenwissers. En bij de bestuurder de afdichting van de ecu box in de hoek onder de ruitenwisser.
Moet eerlijk zeggen dat ik de uiteindelijk uitkomst niet meer gehoord heb, ik had alleen ff gekeken voor een vriend die ik toen naar de garage gestuurd heb.
Ik hoop dat dit niet het probleem is. Daar lijkt me weinig tot niks aan te doen?quote:Op maandag 29 januari 2018 17:12 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Misschien de bodem door roest poreus en komt er opspattend water tijdens het rijden de auto in.
Hoe bedoel je gaatjes in de afvoergoten? Heb je het over de rubbers?quote:Op maandag 29 januari 2018 17:28 schreef Zolderkamer het volgende:
Er zitten meestal gaatjes (met slangetjes er aan) in de afvoergoten.. Als je de kofferklep opentrekt in de rand dus..
Meestal zijn die verstopt, is het slangetje halverwege ergens gescheurd etc..
Ik weet niet precies waar ze bij een corsa zitten, maar je vind ze vrij snel.. ze zitten ook wel eens vooraan in de auto..
Als de achterlichten inderdaad in contact staan met de kofferbak, dan zal ik onderzoeken of zo het water misschien binnenkomt. Ongeveer 2 jaar geleden heb ik een kleine aanrijding gehad, waardoor mijn mist achterlicht gebroken is.quote:Op maandag 29 januari 2018 17:34 schreef Barcaconia het volgende:
Toevallig een paar weken terug ook een corsa bekeken met hetzelfde probleem. Er waren een paar verdachte plekken: afwatering van kofferklep loopt via de achterlichten. Waar de kabels de carrosserie ingaan hoort een afdichting te zitten. Die kan rot zijn. Verder de rubbers onder het reservewiel, die bedoeld zijn voor afwatering, kunnen weg zijn.
Voorzijde vooral afwatering van de paravan, onder/achter de ruitenwissers. En bij de bestuurder de afdichting van de ecu box in de hoek onder de ruitenwisser.
Moet eerlijk zeggen dat ik de uiteindelijk uitkomst niet meer gehoord heb, ik had alleen ff gekeken voor een vriend die ik toen naar de garage gestuurd heb.
Nee gewoon waterafvoer.. als in een doucheputje met een slangetje eraan die door de auto heen naar beneden looptquote:Op dinsdag 30 januari 2018 14:38 schreef Raoul93 het volgende:
Hoe bedoel je gaatjes in de afvoergoten? Heb je het over de rubbers?
Bedankt voor je snelle antwoord.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 14:47 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee gewoon waterafvoer.. als in een doucheputje met een slangetje eraan die door de auto heen naar beneden loopt
Ja ik zat al te zoeken naar een voorbeeldje maar kan er zo snel geen vinden van een corsa..quote:Op dinsdag 30 januari 2018 14:56 schreef Raoul93 het volgende:
[..]
Bedankt voor je snelle antwoord.
Zou ik deze slangetjes moeten zien uitsteken onder de auto of hoe moet ik me dit voorstellen?
Achterlicht zit met 2 torx schroefjes vast, als je ze er uit haalt kun je zo zien of het afdichtrubber doorgelekt heeft (of was het een stuk foam?).quote:Op dinsdag 30 januari 2018 14:38 schreef Raoul93 het volgende:
Goedemiddag,
Bedankt voor de reacties zover
[..]
Ik hoop dat dit niet het probleem is. Daar lijkt me weinig tot niks aan te doen?
[..]
Hoe bedoel je gaatjes in de afvoergoten? Heb je het over de rubbers?
[..]
Als de achterlichten inderdaad in contact staan met de kofferbak, dan zal ik onderzoeken of zo het water misschien binnenkomt. Ongeveer 2 jaar geleden heb ik een kleine aanrijding gehad, waardoor mijn mist achterlicht gebroken is.
Een jaar geleden ben ik inderdaad bij de dealer geweest voor een missende rubber onder mijn reservewiel, destijds ook af en toe last gehad van water op de plek van het reservewiel. Na hier een nieuwe rubber in te plaatsen, liep het water niet meer weg, maar kwam er wel water bij.
Paravan heb ik gisteren ook volgespoten met water. Zowel aan de bestuurderskant als aan de bijrijderskant geen natte plekken gevoeld aan de voorkant van de auto (enkel de matten waren nat).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |