abonnement Unibet Coolblue
pi_176805177
Zijn er fokkers die naar zo'n pinkstergemeente kerk gaan?
pi_176805494
Niemand?
pi_176805585
Mogen die zondags wel het internet op :?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_176805599
Waarom, TS? :D
pi_176805633
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:36 schreef Mekamotut het volgende:
Niemand?
Vraag het morgen nog eens.

;)
pi_176805743
Is dat die kerk waar die negers altijd naar toe gaan, met dat uitbundige zingen en zo? :D
pi_176805811
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:46 schreef Hamzoef het volgende:
Is dat die kerk waar die negers altijd naar toe gaan, met dat uitbundige zingen en zo? :D
Ja!
pi_176805814
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:46 schreef Hamzoef het volgende:
Is dat die kerk waar die negers altijd naar toe gaan, met dat uitbundige zingen en zo? :D
Precies ja. Niemand die meer inside informatie heeft over deze kerk? Op internet vind ik weinig informatie.
pi_176805842
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:48 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Precies ja. Niemand die meer inside informatie heeft over deze kerk? Op internet vind ik weinig informatie.
Ga jij je bekeren?
pi_176805913
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:49 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ga jij je bekeren?
Tot wat?
Vandaag is mijn zoon gedoopt in zo'n kerk maar ik vond het eerlijk gezegd een beetje raar. Daarom zoek ik mensen die naar zo'n kerk gaan, of geweest zijn.
pi_176805933
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:52 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Tot wat?
Vandaag is mijn zoon gedoopt in zo'n kerk maar ik vond het eerlijk gezegd een beetje raar. Daarom zoek ik mensen die naar zo'n kerk gaan, of geweest zijn.
Wat vond je raar aan de doping? Ik neem aan dat je op de hoogte bent van de rituelen van deze kerk?
pi_176805968
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:52 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wat vond je raar aan de doping? Ik neem aan dat je op de hoogte bent van de rituelen van deze kerk?
Alles. En nee ik was niet bekend met de rituelen van deze kerk.
pi_176805993
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:54 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Alles. En nee ik was niet bekend met de rituelen van deze kerk.
Verklaar je nader? Waarom doop je je kind bij een kerk die je niet kent?
pi_176806073
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:55 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Verklaar je nader? Waarom doop je je kind bij een kerk die je niet kent?
Zijn moeder wilde dat hij daar gedoopt werd, en ik was in de verwachting dat het net als in een gewone kerk zou zijn, gewoon een kind per keer zeg maar. Maar dit was iets totaal anders.
pi_176806116
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:57 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Zijn moeder wilde dat hij daar gedoopt werd, en ik was in de verwachting dat het net als in een gewone kerk zou zijn, gewoon een kind per keer zeg maar. Maar dit was iets totaal anders.
De pinkstergemeente doet toch niet aan het dopen van kinderen?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_176806138
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:57 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Zijn moeder wilde dat hij daar gedoopt werd, en ik was in de verwachting dat het net als in een gewone kerk zou zijn, gewoon een kind per keer zeg maar. Maar dit was iets totaal anders.
Oh zo. Misschien morgen even bellen met de desbetreffende kerk?
pi_176806141
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:59 schreef yosander het volgende:

[..]

De pinkstergemeente doet toch niet aan het dopen van kinderen?
Volgens mij wel, maar dan noemen ze het opdragen (ik had een collega een die bij die club zat)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2018 21:01:46 ]
pi_176806333
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:59 schreef yosander het volgende:

[..]

De pinkstergemeente doet toch niet aan het dopen van kinderen?
Jawel maar blijkbaar behoren ze dan niet meteen bij die kerk. Er stond overigens ook nergens pinkstergemeente ofzo, er waren wel veel negers, en het zat er stampvol.
pi_176806943
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:52 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Tot wat?
Vandaag is mijn zoon gedoopt in zo'n kerk maar ik vond het eerlijk gezegd een beetje raar. Daarom zoek ik mensen die naar zo'n kerk gaan, of geweest zijn.
Vroegah met zo'n adept gewerkt, gast had het de hele dag over zijn geloof en leefde zuinig, alles wat hij over had ging naar de kerk.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_176806976
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:57 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Zijn moeder wilde dat hij daar gedoopt werd, en ik was in de verwachting dat het net als in een gewone kerk zou zijn, gewoon een kind per keer zeg maar. Maar dit was iets totaal anders.
maar dat check je dan toch eerst :@
pi_176807028
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 21:33 schreef Allures het volgende:

[..]

maar dat check je dan toch eerst :@
Tja dopen is dopen toch.
En het was ook niet onaardig ofzo maar er kwamen toch wat dringende vragen bij mij op bij deze manier van dopen.
  zondag 28 januari 2018 @ 22:21:35 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176808211
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 21:36 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Tja dopen is dopen toch.
En het was ook niet onaardig ofzo maar er kwamen toch wat dringende vragen bij mij op bij deze manier van dopen.
is de moeder ook je vrouw? En praten jullie wel eens?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_176808945
Ben er wel eens geweest, te uitbundig en spektakelgericht naar mijn smaak :P
Maar kan me wel voorstellen dat je er een beetje van schrikt als je katholiek of gereformeerd dopen gewend bent.
pi_176808998
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 21:32 schreef halfway het volgende:

[..]

Vroegah met zo'n adept gewerkt, gast had het de hele dag over zijn geloof en leefde zuinig, alles wat hij over had ging naar de kerk.
Dat klinkt wel echt pinksterbeweging ja.
pi_176809868
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 21:36 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Tja dopen is dopen toch.
En het was ook niet onaardig ofzo maar er kwamen toch wat dringende vragen bij mij op bij deze manier van dopen.
Ik zou ze morgen gewoon even bellen. Ik denk dat ze met alle liefde jouw vragen willen beantwoorden.
pi_176817115
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:46 schreef Hamzoef het volgende:
Is dat die kerk waar die negers altijd naar toe gaan, met dat uitbundige zingen en zo? :D
Nee, dat zijn toch juist die ouwe wijven die in tongen spreken? DAt is zo'n beetje HET kenmerk van de pinkstergemeente.
pi_176830517
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:57 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Zijn moeder wilde dat hij daar gedoopt werd, en ik was in de verwachting dat het net als in een gewone kerk zou zijn, gewoon een kind per keer zeg maar. Maar dit was iets totaal anders.
Dan vraag je toch meer info aan de moeder / je vrouw ? Die was er toch bij en is waarschijnlijk lid van die kerk?
pi_176830583
Echt hoor, je kind laten dopen en dan geen idee hebben over het hoe en wat.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 14:50:38 #29
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_176839400
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 13:03 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Nee, dat zijn toch juist die ouwe wijven die in tongen spreken? DAt is zo'n beetje HET kenmerk van de pinkstergemeente.
In tongen spreken komt in ieder geval ook voor bij evangelische en charismatische kerken. Het staat trouwens ook gewoon in de Bijbel.
  woensdag 31 januari 2018 @ 18:58:27 #30
402517 Dactylus
I just watch...
pi_176867144
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:48 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Precies ja. Niemand die meer inside informatie heeft over deze kerk? Op internet vind ik weinig informatie.
Heeft de betreffende kerk geen website waar je die info die je zoekt vandaan kunt halen?
... and I hope it's not bothering you.
  woensdag 31 januari 2018 @ 19:13:42 #31
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_176867521
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 14:50 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

In tongen spreken komt in ieder geval ook voor bij evangelische en charismatische kerken. Het staat trouwens ook gewoon in de Bijbel.
Er zijn legio godsdiensten die gebruik maken van het verschijnsel om in tongen te spreken. Er is niks heiligs aan, maar door het diepe gevoel ervan is het door meerdere geloven opgepikt en als zodanig verklaard.

Dus behalve veel Pinkstergemeenten zijn er ook Soefi's, shamanisten, hindoes en Vodun-aanhangers die eraan doen.
pi_176867734
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 18:58 schreef Dactylus het volgende:

[..]

Heeft de betreffende kerk geen website waar je die info die je zoekt vandaan kunt halen?
Jawel maar wat ik me serieus afvraag is of de erfzonde wel van mijn zoon afgewassen is door het dopen, ik heb twee gesprekken gevoerd met de voorganger. Onze zoon is gedoopt maar kiest pas echt voor God als hij een geloofsbelijdenis heeft afgelegd.
Dus als er iets gebeurt met mijn zoon, gaat hij dan naar de hemel?
pi_176867880
Dat is toch een vrij concrete vraag die je kunt stellen aan de mensen van de kerk

ik snap echt niet dat je dit soort dingen doet als je niet eens de moeite neemt om vooraf te bedenken wat je eigenlijk doet
pi_176868334
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 14:50 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

In tongen spreken komt in ieder geval ook voor bij evangelische en charismatische kerken. Het staat trouwens ook gewoon in de Bijbel.
Volgens mij is het feit dat ze in tongen spreken zo belangrijk vinden de reden dat ze in Nederland de Pinkstergemeente heten, omdat met Pinksteren de heilige geest neerdaalde in de apostelen en ze in tongen begonnen te spreken zodat ze overal heen konden gaan om te preken.

Maar het antwoord op zijn vraag moet ts aan leden van de kerk stellen, die kunnen hem dat ongetwijfeld vertellen.
pi_176868461
Is je contact met de moeder dusdanig slecht dat je haar niet kan vragen? Belangstelling tonend.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_176868533
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 19:45 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Volgens mij is het feit dat ze in tongen spreken zo belangrijk vinden de reden dat ze in Nederland de Pinkstergemeente heten, omdat met Pinksteren de heilige geest neerdaalde in de apostelen en ze in tongen begonnen te spreken zodat ze overal heen konden gaan om te preken.

Maar het antwoord op zijn vraag moet ts aan leden van de kerk stellen, die kunnen hem dat ongetwijfeld vertellen.
Ze zijn erg bezig met spirituele geloofsbeleving en de gaven van de Heilige Geest. Spreken in tongen is een van deze dingen, maar ook bijvoorbeeld gebedsgenezing, profetie spreken. In elke gemeente ligt de nadruk weer op andere dingen.
pi_176902340
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 19:50 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ze zijn erg bezig met spirituele geloofsbeleving en de gaven van de Heilige Geest. Spreken in tongen is een van deze dingen, maar ook bijvoorbeeld gebedsgenezing, profetie spreken. In elke gemeente ligt de nadruk weer op andere dingen.
Bij het spreken in tongen is het ook de bedoeling dat je het weer kunt uitleggen.
Want het moet wel tot opbouw van de gemeente kunnen zijn.
Dus als je het spreekt en je weet alleen zelf wat het betekend is het van geen nut.

lees 1 Korinthiërs 14 vanaf vers 1 tot 18 maar, zie hier onder.

1 Jaag de liefde na en streef naar de geestelijke gaven, en vooral daarnaar dat u mag profeteren.
2 Wie namelijk in een andere taal spreekt, spreekt niet tot mensen, maar tot God, want niemand begrijpt het, maar in zijn geest spreekt hij geheimenissen.
3 Wie echter profeteert, spreekt tot mensen woorden van opbouw en vermaning en troost.
4 Wie in een andere taal spreekt, bouwt zichzelf op, maar wie profeteert, bouwt de gemeente op.
5 En ik zou wel willen dat u allen in andere talen spreekt, maar vooral dat u profeteert. Immers, wie profeteert, is meer dan wie in andere talen spreekt, tenzij hij het uitlegt, opdat de gemeente erdoor opgebouwd wordt.
6 En nu, broeders, als ik naar u toe zou komen en in andere talen zou spreken, wat voor voordeel zou ik u brengen, als ik ook niet tot u zou spreken óf door openbaring, óf door kennis, óf door profetie, óf door onderricht?
7 Dat geldt ook de levenloze dingen die geluid geven, of het nu een fluit is of een citer, als zij zich niet onderscheiden in hun klanken, hoe zal men weten wat op de fluit of op de citer gespeeld wordt?
8 Want ook als de bazuin een onherkenbaar geluid geeft, wie zal zich gereedmaken voor de strijd?
9 Zo is het ook als u door de taal geen goed verstaanbaar woord voortbrengt. Hoe zal dan begrepen worden wat er gezegd wordt? U bent dan namelijk als iemand die maar wat in de lucht spreekt.
10 Er zijn, al naar het voorvalt, zoveel soorten geluiden in de wereld, en niet één daarvan is zonder eigen klank.
11 Als ik dan de betekenis van het geluid niet ken, zal ik voor hem die spreekt een buitenlander zijn en zal hij die spreekt voor mij een buitenlander zijn.
12 Zo ook u, als u naar geestelijke gaven streeft, zoek er dan naar om overvloedig te zijn in gaven tot opbouw van de gemeente.
13 Daarom, laat hij die in een andere taal spreekt, bidden dat hij het mag uitleggen.
14 Want als ik in een andere taal bid, bidt mijn geest, maar mijn verstand blijft zonder vrucht.
15 Hoe is het dan? Ik zal met mijn geest bidden, maar ik zal ook met mijn verstand bidden. Ik zal met mijn geest lofzingen, maar ik zal ook met mijn verstand lofzingen.
16 Want anders, als u dankzegt met uw geest, hoe zal hij die de plaats inneemt van de niet-ingewijde, amen zeggen op uw dankzegging, wanneer hij niet weet wat u zegt?
17 Immers, u dankt wel op een mooie manier, maar de ander wordt niet opgebouwd.
18 Ik dank mijn God dat ik in meer andere talen spreek dan u allen.

Het is in ieder geval veel beter om het ook uit te kunnen leggen, zodat je er de gehele gemeente mee opbouwt.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_176903298
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 19:23 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Jawel maar wat ik me serieus afvraag is of de erfzonde wel van mijn zoon afgewassen is door het dopen, ik heb twee gesprekken gevoerd met de voorganger. Onze zoon is gedoopt maar kiest pas echt voor God als hij een geloofsbelijdenis heeft afgelegd.
Dus als er iets gebeurt met mijn zoon, gaat hij dan naar de hemel?
Wauw.. dus jij gelooft dat als een 1-jarig kind verongelukt in een auto ongeluk, en hij is nog niet gedoopt (stel dat ze met de auto onderweg waren naar de doop), dat hij vervolgens naar de hel wordt gestuurd om voor eeuwig te branden? Puur omdat ie nog niet was gedoopt en dus niet de hemel in kan met die 'erfzonde'?

Geinig dat ouders dat zien als een soort van levensverzekering. "Oh, toch maar even m'n kind dopen zodat ie naar de hemel kan als ie onverhoopt doodgaat". En je nu 'serieus afvragen' of die levensverzekering wel echt is doorgekomen daarboven.. _O- Doe een gebedje en vraag het God zelf. Kan even duren voor je antwoord krijgt, de klantenservice van de hemel is echt beroerd.

[ Bericht 4% gewijzigd door MrAero op 02-02-2018 13:39:48 ]
pi_176903668
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 19:48 schreef Isabeau het volgende:
Is je contact met de moeder dusdanig slecht dat je haar niet kan vragen? Belangstelling tonend.
Neuh dat niet, maar die denkt toch al steeds dat de baby doodgaat dus ik wil haar niet extra op de kast jagen door dit soort vragen te stellen zeg maar.
En het had gekund dat iemand hier het antwoord had
pi_176907178
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 13:49 schreef Mekamotut het volgende:

Neuh dat niet, maar die denkt toch al steeds dat de baby doodgaat dus ik wil haar niet extra op de kast jagen door dit soort vragen te stellen zeg maar.
En het had gekund dat iemand hier het antwoord had
:Y ok
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_176929852
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 19:23 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Jawel maar wat ik me serieus afvraag is of de erfzonde wel van mijn zoon afgewassen is door het dopen, ik heb twee gesprekken gevoerd met de voorganger. Onze zoon is gedoopt maar kiest pas echt voor God als hij een geloofsbelijdenis heeft afgelegd.
Dus als er iets gebeurt met mijn zoon, gaat hij dan naar de hemel?
Nou onder de zoveel jaar zal hij naar de hemel gaan ja maar weet niet de leeftijd waarop je verantwoordelijk bent maar zal een jaar of 14 zijn...en de doop zet je apart maar zorgt niet voor redding dat doet geloof in de Heer en zijn woord en de doop hoort er wel bij en is gehoorzaamheid aan God...en dat tongen is wel bijbels maar was voor de joden en de grieken en niet voor de heidenen dus toen het christendom in de kinderschoenen stond was dat nodig maar nu leven we voor en door geloof en niet door wonderen en tekenen want de duivel komt in de eindtijd ook met wonderen en tekenen....
pi_176951596
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:54 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Alles. En nee ik was niet bekend met de rituelen van deze kerk.
Hoeveel bedraagt het percentage dat je aan salaris moet afdragen aan deze kerk?
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_176951708
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 13:31 schreef MrAero het volgende:

[..]

Wauw.. dus jij gelooft dat als een 1-jarig kind verongelukt in een auto ongeluk, en hij is nog niet gedoopt (stel dat ze met de auto onderweg waren naar de doop), dat hij vervolgens naar de hel wordt gestuurd om voor eeuwig te branden? Puur omdat ie nog niet was gedoopt en dus niet de hemel in kan met die 'erfzonde'?

Geinig dat ouders dat zien als een soort van levensverzekering. "Oh, toch maar even m'n kind dopen zodat ie naar de hemel kan als ie onverhoopt doodgaat". En je nu 'serieus afvragen' of die levensverzekering wel echt is doorgekomen daarboven.. _O- Doe een gebedje en vraag het God zelf. Kan even duren voor je antwoord krijgt, de klantenservice van de hemel is echt beroerd.
Er staan nog zoveel wachtende voor u. Dus hier heb je alvast een retourticket naar de aarde. Als je weer terug bent, dan is de rij naar de hemel dan misschien wat geslonken nadat het merendeel is doorverwezen naar het vagavuur.

[ Bericht 1% gewijzigd door Begripvol op 04-02-2018 17:16:26 ]
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_176952011
quote:
0s.gif Op [url=http:r//forum.fok.nl/topic/2422973/2/25#p176951596]zondag 4 februari 2018 17:07[/url] schreef Begripvol het volgende:

[..]

Hoeveel bedraagt het percentage dat je aan salaris moet afdragen aan deze kerk?
Niks, ik ben geen lid van deze club.
pi_176952349
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 12:39 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Bij het spreken in tongen is het ook de bedoeling dat je het weer kunt uitleggen.
Want het moet wel tot opbouw van de gemeente kunnen zijn.
Dus als je het spreekt en je weet alleen zelf wat het betekend is het van geen nut.

lees 1 Korinthiërs 14 vanaf vers 1 tot 18 maar, zie hier onder.

1 Jaag de liefde na en streef naar de geestelijke gaven, en vooral daarnaar dat u mag profeteren.
2 Wie namelijk in een andere taal spreekt, spreekt niet tot mensen, maar tot God, want niemand begrijpt het, maar in zijn geest spreekt hij geheimenissen.
3 Wie echter profeteert, spreekt tot mensen woorden van opbouw en vermaning en troost.
4 Wie in een andere taal spreekt, bouwt zichzelf op, maar wie profeteert, bouwt de gemeente op.
5 En ik zou wel willen dat u allen in andere talen spreekt, maar vooral dat u profeteert. Immers, wie profeteert, is meer dan wie in andere talen spreekt, tenzij hij het uitlegt, opdat de gemeente erdoor opgebouwd wordt.
6 En nu, broeders, als ik naar u toe zou komen en in andere talen zou spreken, wat voor voordeel zou ik u brengen, als ik ook niet tot u zou spreken óf door openbaring, óf door kennis, óf door profetie, óf door onderricht?
7 Dat geldt ook de levenloze dingen die geluid geven, of het nu een fluit is of een citer, als zij zich niet onderscheiden in hun klanken, hoe zal men weten wat op de fluit of op de citer gespeeld wordt?
8 Want ook als de bazuin een onherkenbaar geluid geeft, wie zal zich gereedmaken voor de strijd?
9 Zo is het ook als u door de taal geen goed verstaanbaar woord voortbrengt. Hoe zal dan begrepen worden wat er gezegd wordt? U bent dan namelijk als iemand die maar wat in de lucht spreekt.
10 Er zijn, al naar het voorvalt, zoveel soorten geluiden in de wereld, en niet één daarvan is zonder eigen klank.
11 Als ik dan de betekenis van het geluid niet ken, zal ik voor hem die spreekt een buitenlander zijn en zal hij die spreekt voor mij een buitenlander zijn.
12 Zo ook u, als u naar geestelijke gaven streeft, zoek er dan naar om overvloedig te zijn in gaven tot opbouw van de gemeente.
13 Daarom, laat hij die in een andere taal spreekt, bidden dat hij het mag uitleggen.
14 Want als ik in een andere taal bid, bidt mijn geest, maar mijn verstand blijft zonder vrucht.
15 Hoe is het dan? Ik zal met mijn geest bidden, maar ik zal ook met mijn verstand bidden. Ik zal met mijn geest lofzingen, maar ik zal ook met mijn verstand lofzingen.
16 Want anders, als u dankzegt met uw geest, hoe zal hij die de plaats inneemt van de niet-ingewijde, amen zeggen op uw dankzegging, wanneer hij niet weet wat u zegt?
17 Immers, u dankt wel op een mooie manier, maar de ander wordt niet opgebouwd.
18 Ik dank mijn God dat ik in meer andere talen spreek dan u allen.

Het is in ieder geval veel beter om het ook uit te kunnen leggen, zodat je er de gehele gemeente mee opbouwt.
Dat is allemaal leuk en aardig geschreven, maar ik zou eraan willen toevoegen:

Als de Heer de levende Heer is, waarom verschijnt Hij dan niet aan de mens opdat de mens weet dat Hij inderdaad nog leeft? Maar als de Heer steeds weigert om aan het aangezicht van de mens te verschijnen, weet de mens niet met wie hij te doen heeft en zal de mens dan nooit de ware Heer kunnen onderscheiden van al die valse heren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Begripvol op 04-02-2018 18:06:32 ]
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_176952614
https://www.volkskrant.nl(...)beekbergen~a2457332/
Dit is het enigste wat ik van de pinkstergemeente weet.
Ik heb wel eens met mensen gesproken die "drugsverslaafd" waren of zijn en dan terug kwamen 2 weken zwaar gelovig een terug val hadden en dan weer terug gingen naar de kerk en weer hele dagen over jesus hadden dit ging zo x aantal keren.
pi_176953526
quote:
19s.gif Op zondag 4 februari 2018 17:41 schreef kiffer het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)beekbergen~a2457332/
Dit is het enigste wat ik van de pinkstergemeente weet.
Ik heb wel eens met mensen gesproken die "drugsverslaafd" waren of zijn en dan terug kwamen 2 weken zwaar gelovig een terug val hadden en dan weer terug gingen naar de kerk en weer hele dagen over jesus hadden dit ging zo x aantal keren.
Dat is ping kassa!

De overheid kan het probleem niet aan. En al weet de overheid dat er flink hiermee wordt gesjoemeld, misschien laat de overheid het zo zoals het gaat, omdat het voor de overheid zo goedkoper is. De overheid zou dan opzoek moeten gaan naar afzonderlijke huisvesting en dat gaat niet lukken, omdat er een gebrek is aan sociale woningen.

'Horeb doet het op internet voorkomen alsof zij geheel afhankelijk is van giften. Onder dat mom werft stichting Vrienden van de Hoop fondsen onder gelovigen. Maar naast het leefgeld van de verslaafden, ontvangt Horeb inkomsten uit de AWBZ. In 2010 was dat 178.000 euro voor het organiseren van dagbesteding. Voor sommige bewoners wordt een persoonsgebonden budget (pgb) aangevraagd. Ook de gemeente Apeldoorn verstrekt subsidie aan Horeb, in 2011 maximaal 53.000 euro.'
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_176971327
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 17:31 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Dat is allemaal leuk en aardig geschreven, maar ik zou eraan willen toevoegen:

Als de Heer de levende Heer is, waarom verschijnt Hij dan niet aan de mens opdat de mens weet dat Hij inderdaad nog leeft? Maar als de Heer steeds weigert om aan het aangezicht van de mens te verschijnen, weet de mens niet met wie hij te doen heeft en zal de mens dan nooit de ware Heer kunnen onderscheiden van al die valse heren.
Wie zegt dat Hij zich niet al eens heeft geopenbaard aan mensen?
Want volgens mij zijn er genoeg verhalen te vinden op internet waarbij Hij zich heeft laten zien of Zijn stem heeft laten horen aan mensen.
Maar als men die verhalen niet wil geloven, tjah dan weet ik het ook niet.

Maar jij hebt dus zoiets van, als je niks van God kunt zien of ooit gezien hebt dan bestaat hij dus ook niet?
Kort moet je eerst gezien hebben voordat je kunt geloven dat het er is?

Volgens mij Maakt God zich juist ook kenbaar door de teksten van de bijbel.
Maar je kunt er ook om Bidden of hij zich aan jou wil tonen of dat je zijn stem wil horen.
En dan kan het best een tijd duren voordat het gebeurd, maar het kan ook in een korte periode gebeuren, Het is net wanneer God de tijd daartoe acht omdat te doen.
Dat is een deel van geloven, dat je het van God mag verwachten. Maar soms moet je gewoon geduld hebben.

[ Bericht 14% gewijzigd door sjoemie1985 op 07-02-2018 14:19:06 ]
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 5 februari 2018 @ 23:21:09 #49
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_176983593
Als ik ooit gelovig zou worden dan lijkt me de Santo Daime wel wat. Is gewoon veel meer bij de tijd dan die saaie westerse en oosterse godsdiensten. Dan kan je drugsthee drinken met dmt erin en zie je god ofzoiets. De kerk zit in adam, zie filmpje:


https://www.trouw.nl/reli(...)importeren~a5d3f916/

Korte docu:



[ Bericht 26% gewijzigd door govie op 05-02-2018 23:34:08 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')