abonnement Unibet Coolblue
pi_176803554
Mijn vriendin heeft een huis in Frankrijk. Daar moet woonbelasting betaald worden. Punt is dat er geen tv staat, zodat hiervoor een vrijstelling kan worden aangevraagd. Maar daarvoor is het nodig om een inkomstenbelastingnummer te hebben.
Na maanden speurwerk komen wij er maar niet achter hoe je dat in Frankrijk voor elkaar krijgt. Weet iemand hoe, of kan iemand verwijzen naar iemand die het weet?
De Franse Ambassade weet het niet. De Franse Belastingdienst ook niet. Een aangeschreven Franse minister geeft geen antwoord.
Niet te geloven, hè.

Edit: het lukt zelfs niet om de woonbelasting te betalen! Dat moet via een account, dat wij echter niet krijgen toegewezen. Dus dan maar betaald aan de Gemeente daar, maar die wordt gewoon terugbetaald.

[ Bericht 15% gewijzigd door jantco op 28-01-2018 19:57:09 (aanvulling) ]
Wie zich gedraagt als een robot, krijgt salaris teveel.
pi_176832335
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 19:16 schreef jantco het volgende:
Een aangeschreven Franse minister geeft geen antwoord.
Heb je die een aangetekende brief in het Frans gestuurd? Hoelang geleden?
pi_176832362
Hoe weet je dat je belasting moet betalen ? Ergens op internet gelezen of daadwerkelijk een aanslag gekregen ?
pi_176832374
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 19:16 schreef jantco het volgende:
Edit: het lukt zelfs niet om de woonbelasting te betalen! Dat moet via een account, dat wij echter niet krijgen toegewezen. Dus dan maar betaald aan de Gemeente daar, maar die wordt gewoon terugbetaald.
Dan houdt het toch op? Ik snap het probleem niet. Ze willen je geld niet, prachtig toch.
pi_176910330
Nee, in het Engels gemaild. Ik begreep dat een assistent van de minister dan zou gaan antwoorden. Ik heb erbij geschreven dat dat ook in simpel Frans mag.
Ja, zij krijgt een aanslag. Maar anders dan in NL kun je niet zomaar van je bank naar een andere bank met een omschrijving geld overmaken.
Allemaal heel wonderlijk. Enkele jaren geleden ging het anders, toen kon er nog wel betaald worden.
Wie zich gedraagt als een robot, krijgt salaris teveel.
pi_176949387
Ik neem aan dat je vrienden een Franse belastingaanslag krijgt. Op een van de sites van de EU vond ik wat informatie, zie: https://ec.europa.eu/taxa(...)ntry_sheet_FR_nl.pdf

Het nummer zou dus misschien al op de aanslag zelf kunnen staan.
pi_177616928
Ja mooi, Storpojke.
Inmiddels heeft mijn vriendin in de Franse taal (een andere) minister aangeschreven. Ze werd gebeld door een Franse dame, die zei dat mijn vriendin geen aangifte kan doen. Verder kreeg ze nu een beschikking en werd het teveel betaalde geld teruggestort. Dus vooralsnog is het opgelost.
De woonbelasting is de laatste jaren gecentraliseerd.
Wie zich gedraagt als een robot, krijgt salaris teveel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')