abonnement Unibet Coolblue
  zondag 28 januari 2018 @ 15:23:10 #1
473939 Avocadocious
Holy guacamole!
pi_176798335
Ik heb een vaste (fulltime) baan, maar wil enorm graag psychologie gaan studeren. Ik werk nu in een andere sector en heb in Nederland mijn MBO 4 afgerond (en nog een opleiding op HBO niveau in het buitenland, maar ook in een andere richting). Ik heb wat informatie en studiegidsen opgevraagd, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Heeft iemand ervaring met een studie psychologie naast een fulltime baan? Is het te combineren? Hoe heb je dit bijvoorbeeld gedaan met eventuele stages? En zou ik dan het beste kunnen kiezen voor een HBO opleiding Toegepaste Psychologie via bijvoorbeeld de NTI of een bachelor psychologie via de OU?

Ervaringen/tips; ik hoor het graag. Alvast bedankt!
  Leukste jonkie 2022 zondag 28 januari 2018 @ 15:35:22 #2
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_176798573
Ik studeer geen psychologie, maar rechten naast een fulltime baan (50 a 60 uur).
En het is niet "for the faint of heart" zal ik maar zeggen. De meeste studies zijn toch ingericht op 40 uren per week dus houd er rekening mee dat als je geen vlotte leerling bent je die ook echt nodig hebt.

Mijn studie uren wisselen tussen de 15 en 20 uren per week en ik kan het mij permitteren om er langer over te doen, maar ik ben nu al zes jaar bezig met een bachelor rechten :')

Maar het kan natuurlijk wel. Een vriendin van mijn ouders heeft rechten gestudeerd naast een full time baan en het opvoeden van een dochter en is nu rechter. Maar hou er rekening mee dat je heel weinig vrije tijd over houdt.
-XOXO- Je maintiendrai
  Boks-Chick zondag 28 januari 2018 @ 15:50:56 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_176798898
Je kan ook psychologie studeren via bijv. de NCOI, die zijn (in)gericht op werkenden.

Zie bijv.
https://www.ncoi.nl/oplei(...)ste-Psychologie.html
lolwut
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')