abonnement Unibet Coolblue
pi_176879432
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 23:11 schreef lipje het volgende:

[..]

en een verlengde Caddy Life?
Is zelfs in de normale lengte duurder dan de Touran. Vanafprijs Touran "comfortline edition" is ¤34750,-, de Caddy Combi comfortline is er vanaf ¤39050,-. De verlengde versie is er vanaf ¤41970,-.
De Caddy's zijn dan wel diesels. Wil je die in benzineuitvoering dan kun je hooguit de 125pk TSI krijgen in de kale Trendline uitvoering voor ¤32350. Maar dan moet je nog wel alle opties aanklikken om op een min of meer vergelijkbare uitvoering als de Touran te komen, en dan is ie alsnog duurder. Als ik dan kan kiezen tussen een personenwagen of een tot personenwagen omgebouwde bestelbus kies ik omwille van rijcomfort dus voor de personenwagen. Ik heb in onze pré-kindertijd een caddy in besteluitvoering gereden omdat die er nou eenmaal stond. Dat was er een van voor de facelift, dus qua rijcomfort zal dat niet heel ver uit elkaar zitten. Lang verhaal kort: als je kiezen mag wil je dat _echt_ niet.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_176879608
Alleen de eerste post gelezen. Allereerst gefeliciteerd (en ook een beetje gecondoleerd, tweelingen zijn zwaar de eerste jaren).

Hoe dan ook: ga proefrijden. Want alles is subjectief. Ik denk dat je met 150 pk best voldoende hebt in het verkeer. Al vraag ik mij wel af of dat economisch een verstandige keuze is met jouw kilometers, maar ja, mij krijg je sowieso nooit in een diesel. Dus daar houd ik mij niet echt mee bezig.
pi_176934031
Also. Vandaag hebben we proefgereden in de Seat Alhambra, omdat dat een alternatief zou zijn mocht het toch in de Touran niet passen. Het is even wennen aan de gi-gan-ti-sche draaicircel, maar als je dat even doorhebt en een beetje knap sturen kan is het prima te doen. De 150PK benzinemotor is voldoende om dat lompe zware ding mee te sleuren het verkeer door, al moet je er dan geen wonderen van verwachten. Wij reden uiteraard met een lege auto, met alleen mijn wederhelft ernaast en onze knul van 2 jaar op de achterbank. Ik vraag me af hoe dat gaat met een flinke aanhanger (ding mag 1800kg trekken 8)7 ) of als je er daadwerkelijk met 7 man en bagage in gaat zitten.
Comfortabel en ruim is ie zeker, maar wat wil je ook met een auto van dat gewicht en formaat.

Op de terugweg zijn we nog even langs de VW dealer gereden, ditmaal mét kinderstoel en easybase voorzien van maxi cosi. Lang verhaal kort: het past prima naast elkaar op de achterbank van de Touran. Met de kinderstoel in het midden en de maxi cosi ernaast hoef je niks te forceren, het staat allemaal keurig op zijn plek. Op de derde stoel kon ik zelf (1.85m, ruim 90 kilo) met een beetje goede wil zelfs nog gewoon zitten. De tweede maxi cosi past daar dus ook, de auto is immers symmetrisch.
Met de maxi cosi achter de bestuurdersstoel kon ik zelfs nog heel aardig achter het stuur zitten, ondanks dat ik vrij lange benen heb.
In het dagelijks leven zetten we de kinderstoel achter de bestuurdersstoel, omdat die wat minder diep is doordat onze knul inmiddels aardig rechtop zit. De twee maxi cosi's met de tweeling erin kunnen dan in het midden en achter mijn iniminimeisje van 1.60m. Vlooienbaal in een bench in de kofferbak, en de andere helft is dan meer dan groot zat om de bepakking nog in kwijt te kunnen ^O^
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_176934542
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 10:42 schreef VEM2012 het volgende:
Alleen de eerste post gelezen. Allereerst gefeliciteerd (en ook een beetje gecondoleerd, tweelingen zijn zwaar de eerste jaren).

Hoe dan ook: ga proefrijden. Want alles is subjectief. Ik denk dat je met 150 pk best voldoende hebt in het verkeer. Al vraag ik mij wel af of dat economisch een verstandige keuze is met jouw kilometers, maar ja, mij krijg je sowieso nooit in een diesel. Dus daar houd ik mij niet echt mee bezig.
Ik wil per sé een automaat, omdat ik regelmatig in de file sta en veel op de drukke momenten van de dag rijd. Dan is de keuze beperkt tussen de 115pk/250nm 1.6TDI DSG7, dezelfde die ik nu ook in de Golf heb, óf de 190pk/400nm 2.0BiTDI DSG6.
Doorgeteld op 5 jaar en 55000km/jaar (stel ik ga wat meer rijden, en dat is de verwachting) is die laatste diesel van alle beschikbare motoriseringen de minst aantrekkelijke optie. Zelfs de 180PK 1.8TSI is onder aan de streep goedkoper.

Dan is de keuze dus tussen de 115pk 1.6 koffiezetter of de 150pk 1.4 benzine, want dat is qua kosten de tweede optie. Al met al hangt het er om, als het verschil in inruilwaarde tussen de benzine en dieselvariant wat minder groot uitvalt dan waar we nu mee rekenen, dan zou diesel rijden interessant worden. We hebben het over een verschil van hooguit ¤2000,- in totaal, in het nadeel van de benzinevariant, op dus 250000+km en 5 jaar, dus zo'n ¤400,- per jaar. En dan heb ik het verschil in verzekering en onderhoudskosten, beide in het voordeel van de benzinevariant, nog niet meegenomen.

Met het beleid aangaande de dieselauto's en de toekomst van het autorijden an sich is het verschil in kosten dus hoogstwaarschijnlijk te verwaarlozen. Dan heb ik liever de benzine uitvoering omdat die in de aanschaf aanzienlijk goedkoper is en me dat dus een hoop bijtelling scheelt.

Zelfs de 150PK 2.0TDI is een (iets) duurdere optie dan de 1.4TSI. Verschil zit hem dan in de aanschafprijs, die is door de BPM zó veel hoger dat je dat met het verschil in brandstofprijs gewoon niet goed kunt maken met de kilometers die ik rijd. Maar, die is wel alleen leverbaar als handbak. De meerprijs voor een automaat is zo'n ¤2500,- als die leverbaar zou zijn, en dat is direct in het nadeel van de diesel.

Je ziet ook bij de leasemaatschappijen dat er pas boven 60.000km/jaar eventueel een diesel aangeboden wordt, dus met mijn calculatie kan ik niet heel ver van de waarheid af zitten.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 22:13:25 #30
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_176937562
Ik rij nu amper 30K, wordt alleen nog maar minder maar m'n volgende voiture wordt volgens de baas toch een olieboot. 55K is wel een bizar hoog omslagpunt, laat staan 60. Al is het inderdaad wel wat onzeker wat de toekomst gaat brengen voor de brandstofauto en de diesels in het bijzonder.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_176938765
Ik moet ook dieselen met 35000, omdat de werkgever waarschijnlijk vast zit in zijn klassieke denkpatronen.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')