Dat laatste is er wel ja. Een centimer of 3.quote:Op zondag 28 januari 2018 11:38 schreef MaGNeT het volgende:
Je zou er extra plaatmateriaal of dwarsliggers onder kunnen lijmen.
Erg dik hoeft dat niet te zijn, de sandwich-constructie geeft al flink wat stevigheid.
Is er ruimte onder de (bodem van de) lades?
Aan de onderkant van de lade kan je van links naar rechts balkjes lijmen die minder dan 3cm dik zijn. Kwestie van een paar vurenhouten latten/balkjes te halen en een busje constructielijm.quote:Op zondag 28 januari 2018 11:43 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Dat laatste is er wel ja. Een centimer of 3.
Mijn voorkeur heeft een oplossing met zo min mogelijk werk qua zagen/aanpassen etc.
Een u profiel zie ik niet helemaal voor me?
Je komt toch niet door de vloer heen zeg maar? Of bedoel je aan de binnenkant?
Klopt inderdaad. Maar dat is echt stevig genoeg?quote:Op zondag 28 januari 2018 11:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Aan de onderkant van de lade kan je van links naar rechts balkjes lijmen die minder dan 3cm dik zijn. Kwestie van een paar vurenhouten latten/balkjes te halen en een busje constructielijm.
De balkjes zaag je zo af dat ze strak tussen de zijkanten van de lade passen. Ik zou een verstekbakje gebruiken om te zorgen dat het mooi recht afgezaagd wordt, dan is het contactvlak voor de lijm ook egaler.
2 balkjes per lade zou meer dan genoeg moeten zijn.
Als het niet voor de schoonheidsprijs hoeft te gaan kan je van binnenuit en van de zijkanten nog schroeven er in kunnen draaien. Wel voorboren, ander is de kans op scheuren groot.
Veel werk is het niet, per balkje hoef je maar 1x te zagen, 1x te lijmen en rustig wachten tot het droog is.
Ik ben op reis, heb geen foto.quote:Op zondag 28 januari 2018 14:28 schreef Chaos het volgende:
Post eens een foto anders. Meestal is het doorbuigen zelf geen probleem, maar heeft dat als gevolg dat de bodem uit de groef in de achterkant schuift. Een klein metalen hoekprofiel dat je achter de achterkant en onder de bodem schroeft is dan al genoeg om alles bij elkaar te houden. Latjes met de kopse kant lijmen is meestal geen succes trouwens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |