abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 10 februari 2018 @ 11:10:32 #51
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_177076141
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 10:58 schreef SevD het volgende:

[..]

Nieuwsberichten uit de regio vooral. Ik denk aan de hand van waterverbruik tegenover hoeveelheid beschikbare water; daaruit een berekening maken oid.
Hoe is het nu? Ik lees op /r/capetown dat veel mensen toch zuiniger zijn gaan doen. Hierdoor is het meerdere keren verschoven.

Denk je trouwens niet dat dit uiteindelijk alleen maar afstel is van onvermijdelijke? Stel dat het nu even gaat regenen, dan is het probleem volgend jaar weer terug...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_177087943
Dit topic zocht ik, maar ik krijg bij zoeken op "Kaapstad" OF "Zuid Afrika" en "water" alleen maar topics tot 2015...
Moderator Frutsel kon mijn nieuw nieuw geopende topic wel sluiten maar vond het blijkbaar teveel werk mijn OT en reacties door te sluizen.

Bij deze copy/paste ik mijn topic hier dan zelf maar even in.
quote:
Men vraagt zich af hoe het zo ver kon komen, hebben ze niet hard genoeg gebeden voor regen, vertrouwden ze teveel op de weergoden?
Hadden ze niet beter kunnen investeren in omgekeerde osmose installaties en methodes om zuinig met water om te springen in de agrarische sector?
Ja, dat hadden ze kunnen doen, maar ze vonden het belangrijker om de initiatiefnemer hiervoor de mond te snoeren; Arthur Lenk, de voormalige Israelische ambassadeur aldaar.
Hij zat in het panel van de "Mail & Guardian Water Conference" en dat was reden voor BDS groeperingen om als een bok op de haverkist te springen.
De conferentie werd geboycot, onder meer door hater Prof Patrick Bond die op Radio Islam Zuid Afrika zijn gal spuwde, de initiatieven de grond ingeboord en het resultaat ondervinden de burgers. Ik wens ze nog veel sterkte.

http://blogs.timesofisrae(...)ought-to-you-by-bds/
https://www.niw.nl/no-jews-no-water/
En op de vraag van havangila:
quote:
En met hulp van Israël/zonder BDS was er geen watercrisis geweest zeker?
Lijkt me te kort door de bocht, maar men had wellicht al actie kunnen ondernemen en een begin kunnen maken. Soms kunnen kleine zetjes in het verleden grote gevolgen hebben.
Racist
pi_177106480
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  Beste debater 2022 zondag 11 februari 2018 @ 14:51:51 #54
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177108640
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 13:21 schreef IPA35 het volgende:
[ afbeelding ]
:') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 februari 2018 @ 11:25:38 #55
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_177317267
http://coct.co/water-dashboard/

Goed overzicht van de toestand en een countdown tot day zero. Hoewel dat niet zo heel veel zegt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')