abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176737341
Het valt mij op dat wanneer ik mijn telefoon via Bluetooth verbind met de radio en dan stream het veel zachter klinkt. Is dit normaal?

Met bijv FM radio en dergelijke voldoet volume 15-18 al maar met BT dan moet ik toch wel rond de 25 zitten om het een beetje fatsoenlijk te kunnen horen zowel voor als achter.
Irene is bae <3
  Moderator donderdag 25 januari 2018 @ 13:55:47 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176737483
quote:
4s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:50 schreef Jiang153 het volgende:
Het valt mij op dat wanneer ik mijn telefoon via Bluetooth verbind met de radio en dan stream het veel zachter klinkt. Is dit normaal?

Met bijv FM radio en dergelijke voldoet volume 15-18 al maar met BT dan moet ik toch wel rond de 25 zitten om het een beetje fatsoenlijk te kunnen horen zowel voor als achter.
Vaak is op de telefoon het bluetooth volume apart te regelen. Dus, het kan zijn dat op je telefoon het volume van de bluetooth wat lager staat. Ik heb een Android toestel en ik weet niet beter dan dat het zo werkt. Als je dan op je telefoon het bluetooth volume hoger zet, gaat de muziek over de radio ook harder.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_176737558
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Vaak is op de telefoon het bluetooth volume apart te regelen. Dus, het kan zijn dat op je telefoon het volume van de bluetooth wat lager staat. Ik heb een Android toestel en ik weet niet beter dan dat het zo werkt. Als je dan op je telefoon het bluetooth volume hoger zet, gaat de muziek over de radio ook harder.
Op mijn s8+ heb ik idd de BT audiovolume al op max staan, maar zelfs dan moet ik dus minimaal 25 op de radio draaien voor een beetje fatsoenlijke geluid.
Irene is bae <3
  donderdag 25 januari 2018 @ 14:00:36 #4
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_176737582
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Zonder deze quote zou ik inderdaad ernstig twijfelen of dit wel het topic is waar je in/op wilde reageren ^O^.
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:59 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Op mijn s8+ heb ik idd de BT audiovolume al op max staan, maar zelfs dan moet ik dus minimaal 25 op de radio draaien voor een beetje fatsoenlijke geluid.
Dan is er niks aan te doen.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_176737611
quote:
14s.gif Op donderdag 25 januari 2018 14:00 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Zonder deze quote zou ik inderdaad ernstig twijfelen of dit wel het topic is waar je in/op wilde reageren ^O^.

[..]

Dan is er niks aan te doen.
Hmm het zij zo dan maar.

Vond het alleen zo eigenaardig. Ik stream via Spotify als dat ook wat uitmaakt kwa volume.
Irene is bae <3
pi_176737686
fm radio ongeveer op 14-25
aux ongeveer 40-50
  Moderator donderdag 25 januari 2018 @ 14:11:38 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176737785
quote:
14s.gif Op donderdag 25 januari 2018 14:00 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ah, is dit je dingetje om nu in elk topic gaan lopen emmeren over het wel of niet quoten van de OP? :D
Breitling - Instruments for Professionals
pi_176737853
quote:
4s.gif Op donderdag 25 januari 2018 13:50 schreef Jiang153 het volgende:

Dus ja is normaal telefoons zijn troep als het gaat om geluid door te sturen
  donderdag 25 januari 2018 @ 14:47:10 #9
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_176738717
Heb je een standaard radio? Of is dit een aftermarket Pioneer oid.
Van Pioneer weet ik dat je de SLA in kan stellen (bij de meeste?). Dit houdt in dat je per audio bron een aanpassing kan doen zodat de verschillende bronnen dezelfde volume instelling kunnen gebruiken.

Bijvoorbeeld Bleutooth op +4 en dan de radio op 0 zodat je dat verschil opheft.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_176739541
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 14:47 schreef -Richard- het volgende:
Heb je een standaard radio? Of is dit een aftermarket Pioneer oid.
Van Pioneer weet ik dat je de SLA in kan stellen (bij de meeste?). Dit houdt in dat je per audio bron een aanpassing kan doen zodat de verschillende bronnen dezelfde volume instelling kunnen gebruiken.

Bijvoorbeeld Bleutooth op +4 en dan de radio op 0 zodat je dat verschil opheft.
Idd Pioneer.

Heb geen handleiding dus geen idee wat al die functies zijn. Zag wel zo'n loudness functie maar dat verpest het geluid helemaal.

Wat is SLA? Moet ik dan bt audio +5 zetten om gelijk geluid te krijgen?
Irene is bae <3
pi_176739567
Pre-amp van bt module is gewoon zachter,als Radio pre amp 0db is zal bt misschien -2db zijn oid. get used to it.
life happens while you're pusing the throttle.
  donderdag 25 januari 2018 @ 15:43:27 #12
438762 -Richard-
pi_176739940
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 15:21 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Idd Pioneer.

Heb geen handleiding dus geen idee wat al die functies zijn. Zag wel zo'n loudness functie maar dat verpest het geluid helemaal.

Wat is SLA? Moet ik dan bt audio +5 zetten om gelijk geluid te krijgen?
Ja dat bedoel ik inderdaad.
Dit is wat Pioneer zelf zegt:
Bronniveauregeling (SLA – Source Level Adjuster)
Hiermee kan het volume van alle bronnen afzonderlijk worden geregeld (op basis
van het FM volume) zodat ze steeds met hetzelfde volume beginnen te spelen.

De BT setting wordt dan met hoger volume afgespeeld. Blader eens door het menu heen opzoek naar SLA. Dit menu moet je dan ingaan wanneer je BT als audiobron hebt, zodat de radio ook begrijpt dat jij de SLA aanpassing op de BT functie wil toepassen.
Ik zou dat gewoon eens testen om te kijken of dat je probleem oplost. Als het niet werkt dan heb je het in elk geval met de daarvoor bedoelde instelling geprobeerd.
pi_176741375
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 15:43 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik inderdaad.
Dit is wat Pioneer zelf zegt:
Bronniveauregeling (SLA – Source Level Adjuster)
Hiermee kan het volume van alle bronnen afzonderlijk worden geregeld (op basis
van het FM volume) zodat ze steeds met hetzelfde volume beginnen te spelen.

De BT setting wordt dan met hoger volume afgespeeld. Blader eens door het menu heen opzoek naar SLA. Dit menu moet je dan ingaan wanneer je BT als audiobron hebt, zodat de radio ook begrijpt dat jij de SLA aanpassing op de BT functie wil toepassen.
Ik zou dat gewoon eens testen om te kijken of dat je probleem oplost. Als het niet werkt dan heb je het in elk geval met de daarvoor bedoelde instelling geprobeerd.
Thanks man hiermee is het opgelost!

Hoef nu bij BT niet meer volume enorm te verhogen om het hoorbaar te maken.
Irene is bae <3
  donderdag 25 januari 2018 @ 18:12:28 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_176742311
Lang leve de EU met hun geluidsdruklimieten voor koptelefoons en audio apparaten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_176747121
Volgens mij heb ik hem bij mij ook ergens op zijn hardst gezet in het begin. Daarnaast gaat in een radiostudio alles eerst door een compressor/limiter/loudness maximizer die geluid zo hard mogelijk de zender in blaast.
.
  donderdag 25 januari 2018 @ 22:17:17 #16
343196 RingBewoner
pi_176747516
quote:
10s.gif Op donderdag 25 januari 2018 14:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ah, is dit je dingetje om nu in elk topic gaan lopen emmeren over het wel of niet quoten van de OP? :D
:D, ik zal er weer mee ophouden.
  donderdag 25 januari 2018 @ 22:18:15 #17
343196 RingBewoner
pi_176747548
quote:
13s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:12 schreef Sounddragon het volgende:
Lang leve de EU met hun geluidsdruklimieten voor koptelefoons en audio apparaten.
Is die limiet er? Want mijn koptelefoon kan naar een niveau waarop ik niks anders meer hoor. Heb normaal het volume amper op een kwart.
  donderdag 25 januari 2018 @ 22:26:19 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_176747819
quote:
14s.gif Op donderdag 25 januari 2018 22:18 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Is die limiet er? Want mijn koptelefoon kan naar een niveau waarop ik niks anders meer hoor. Heb normaal het volume amper op een kwart.
jazeker, in the early days kon je bijna elk muziekapparaat op standje discotheek zetten, zó hard dat men in je ruime omgeving kon meegenieten van je muziek, en je makkie je koptelefoon aan vellen kon spelen.. Toen was je nog eigen baas.. Tegenwoordig staat het voluit meestal nét niet acceptabel.. Leuk als je klassieke troep luistert misschien, maar voor een beetje hardstyle is het gewoon qud.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 25 januari 2018 @ 22:48:50 #19
343196 RingBewoner
pi_176748452
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 22:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

jazeker, in the early days kon je bijna elk muziekapparaat op standje discotheek zetten, zó hard dat men in je ruime omgeving kon meegenieten van je muziek, en je makkie je koptelefoon aan vellen kon spelen.. Toen was je nog eigen baas.. Tegenwoordig staat het voluit meestal nét niet acceptabel.. Leuk als je klassieke troep luistert misschien, maar voor een beetje hardstyle is het gewoon qud.
Ik merk er weinig van. Ik hoor vaak genoeg de muziek van anderen terwijl ze oordoppen in hebben. Asociaal gedoe.
pi_176748535
Als caraudio niet uit zichzelf was gestorven, hadden ze de verkoop van 1000w (RMS) versterkers waarschijnlijk ook verboden.
.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 19:46:30 #21
438762 -Richard-
pi_176764858
Ja dat gaat wel hard inderdaad. Ik had een 400w RMS sub en de rest 4x90w RMS, leuk spul. Heb nu een originele installatie van Harman Kardon met ongeveer 500w RMS aan DSP audio, klinkt best wel lekker. Maar ben allang blij dat de versterker netjes achter de bekleding zit. Geen lelijke bekabeling etc.

Doet me denken aan de tijd met kleine telefoontjes die je via het ontwikkelaars menu kon omtoveren tot discotheek. Nou is dat wat overdreven, maar het hiddenmenu liet het volume wel serieus opschroeven. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')