abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 24 november 2000 @ 15:23:31 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_491427
Ik heb het bij het lezen van de streamverslagen al een paar keer opgevangen: Georgie zit wel eens van de valium te snoepen. Weet iemand hoe de vork daarvan exact in de steel zit? Is Sjors overspannen ofzo? Heeft hij clean moeite zijn instincten te beteugelen? Kan hij slecht tegen bemoeienissen van buitenaf (zit-ie slecht daar in het huis)? Of is-ie er gewoon een keer aan begonnen en weet hij niet van ophouden omdat-ie d'r zo lekker mellow van wordt?

In elk geval vind ik het een verdachte aangelegenheid. Geen gezond mens slikt geregeld valium, en als Georgie (dus) niet helemaal gezond is, waarom zit hij dan in het BB-huis?

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_491435
Daarom ligt hij dus continu op bed
pi_491446
Is mij ook al eerder opgevallen, de vanzelfsprekendheid waarmee G. af en toe vraagt om valium, of - als een soort van 'bij wijze van spreken' - zegt: "geef mij maar 'n valium".

Met alle respect voor iemands gezondheids-toestand van - blijkbaar - al enige tijd vóór deelname aan BB2, denk ik te kunnen aannemen dat G. om welke reden dan ook persoonlijk zeer vertrouwd is (geraakt) met het gebruik van dit geneesmiddel.

pi_491456
Georgie heeft iets aan zijn nek.
Wat precies weet ik niet......maar dit is wel de reden dat hij Valium slikt....
  vrijdag 24 november 2000 @ 15:50:46 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_491471
quote:
Op 24 november 2000 15:35 schreef Moor het volgende:
Met alle respect voor iemands gezondheids-toestand van - blijkbaar - al enige tijd vóór deelname aan BB2, denk ik te kunnen aannemen dat G. om welke reden dan ook persoonlijk zeer vertrouwd is (geraakt) met het gebruik van dit geneesmiddel.
En ik vraag mij dus echt af in wat voor gezondheidstoestand onze huispapegaai verkeert/verkeerde... Voorzover ik ervan op de hoogte ben, is valium toch een behoorlijk paardemiddel dat vooral wordt voorgeschreven aan mensen die in een geestelijk labiele periode zitten. Het is sowieso een agressieve mind-smasher die elke boven het maaiveld uitstekende emotie genadeloos afkapt, ter meerdere glorie van een levenloze monotone zoem in het hoofd.

Erg vreemd dat dit soort rotzooi zo makkelijk aan BB-bewoners geleverd schijnt te worden.

Ik wacht nog steeds met smart op de intocht van het edele Moederkruid. Of een groepsessie met de heilige paddestoel, onder deskundige supervisie van een sjamaan.... It makes valium look like devilish shit.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 24 november 2000 @ 15:53:00 #6
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_491478
Ik praat graag alvorens te denken...

Valium is natuurlijk ook een pijnstiller... fysieke pijn bedoel ik dus.
In dat geval liggen de zaken iets anders. Toch blijft mijn aversie tegen logge barbituraten als valium kaarsrecht overeind.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 24 november 2000 @ 15:57:36 #7
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_491485
quote:
Op 24 november 2000 15:42 schreef cos-micV het volgende:
Georgie heeft iets aan zijn nek.
Wat precies weet ik niet
Ik wel...
Hij lult eruit...

V

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 24 november 2000 @ 16:04:44 #8
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_491500
Voor zover ik weet heeft sjors een nekhernia.
Ik begreep al niet dat hij toch is goedgekeurd om het huis in te gaan.
eurobilltracker.com
  vrijdag 24 november 2000 @ 16:08:59 #9
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_491512
Heeft een nekhernia en daardoor kan hij s'nachts niet goed slapen. Slikt daar dan een valiumpje voor. Ik vraag me alleen af of dat overdag bij hem wel is uitgewerkt want hij licht volgens mij de hele dag te meuren in zijn bed.
  vrijdag 24 november 2000 @ 16:09:50 #10
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_491514
Ed heeft in een of ander lullig retrospectief BB-interview Georgie een stille Buddha genoemd.

Ja hallo. Met zo'n slikkersmentaliteit is die indruk makkelijk te wekken.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 24 november 2000 @ 17:31:30 #11
2180 Avia
FOK-Member
pi_491697
quote:
Op 24 november 2000 15:42 schreef cos-micV het volgende:
Georgie heeft iets aan zijn nek.
Wat precies weet ik niet......maar dit is wel de reden dat hij Valium slikt....
Sjonge, wat daalt die in waarde zeg, hij stond al laag op de ladder, maar met dat valium slikken vind ik het helemaal een watje.
Ik snap niet dat BB trouwens zomaar valium verstrekt, dacht dat dit een paardemiddel tegen neurotici was ( nouja, Georgie kennende)

Ik bedoel, het zijn toch geen aspirientjes ofzo?
Waar slaat dit op?
En dat verklaart natuurlijk het feit dat hij de schone slaapster uithangt.

Maar een nekhernia hebben en dan valium slikken, nee dat gaat er bij mij niet in.

Wie gelijk heeft, hoeft dat nog niet te krijgen, en wie gelijk krijgt, hoeft dat nog niet te hebben.
  vrijdag 24 november 2000 @ 17:39:35 #12
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_491708
Diazepam=Valium, is in eerste instantie een spierverslappend middel wat, in hoge doseringen zelfs een epileptisch insult kan afremmen of zelfs stoppen. In lagere doseringen is het ideaal en veelgebruikt om in combinatie met pijnstillers herniagerelateerde klachten te verlichten, omdat het défence musculaire (=het krampachtig spannen van spieren om pijn te verzachten) opheft. Dus de combinatie nekhernia en valium is zo gek nog niet.
Ben te zaai voor een signature
pi_491766
Pijn aan z'n nek??

Komt vast en zeker van die beker die hij eerst altijd droeg.
xie dat ding nu nooit meer

snelheid=wijsheid
  vrijdag 24 november 2000 @ 18:49:12 #14
6941 APK
Factual, I think.
pi_491787
Valium-achtige producten zijn trouwens ook behoorlijk verslavend en er kan zeer snel een vorm van tolerantie (m.b.t. het middel, niet de medebewoners) optreden.

Hoe lang slikt hij dit al, een week of drie, vier?

Het zou zijn, af en toe, geirriteerde gedrag kunnen verklaren....

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_492025
Heb toen BB begon - van een voormalige collega van Sjors - gehoord dat hij idd een nekhernia heeft. Een of ander verhaal dat hij eigenlijk een operatie moet ondergaan omdat die hernia regelmatig voor problemen zorgt. Vond het toen een beetje wazig allemaal omdat de bewoners medisch worden gekeurd. Leek mij dat je dan niet het huis in mag. Maar goed, zijn klachten begonnen al snel en inmiddels zit meneer al een paar weken aan de valium. Is het kennelijk toch waar...
Sometimes, to be silent is to be most eloquent
  vrijdag 24 november 2000 @ 23:53:16 #16
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_492135
Wat een hoop kenners van de farmacie hier op Fok!
Zeker allemaal medicijnen gestudeerd ?

  zaterdag 25 november 2000 @ 01:40:57 #17
6941 APK
Factual, I think.
pi_492241
Naaah,

Eergisteren voor het eerst sinds een paar weken van een hele naar een halve. Daar wordt je toch chagerijnig en geirriteerd van!

Jaaa, die nek hernia's....

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 25 november 2000 @ 02:18:01 #18
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_492261
Even doorgaand in de huis-tuin-en-leken apothekerie: om valium als spierverslapper te gebruiken is toch echt drastisch. Ik heb zelf drie keer eerder een spierverslappende pil genomen (voor nek en pijnlijke ribbenkast), en die werken meteen, geruisloos, zonder enige bijwerkingen., kun je normaal mee functioneren (regelmatig gebruik is echter gevaarlijk voor de hartspier). Nu heb ik ook als kind mijn vader ooit 1 halve valiumpil zien nemen, maar die ging er zo van van de kaart dat hij die ook nooit meer genomen heeft. En dan Georgie die er dagelijks van snoept? Dan ben je mijns inziensen VER heen hoor...

[Dit bericht is gewijzigd door Perico op 25-11-2000 02:20]

pi_492280
Georgie moet eens met de witte weduwe gaan smoezen.

Heb n.a.v. een gebroken nek in het verleden al jaren chronische pijnklachten door arthrose aan dit onderdeel. Nooit zal ik aan de valium gaan!!!

  zaterdag 25 november 2000 @ 02:55:28 #20
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_492285
Alsjeblieft, ga mijn beroepsmatige kennis van zaken niet in twijfel trekken. Er zijn mensen die flippen op een paracetamol, er zijn er die psychotisch raken van eeeeen trekje aan een joint. Dat klopt. Maar a priori is valium voor de massa een spierverslapper (en geen wonder/horror-drug die van doodordinaire huisvaders wilden maakt). Goed, bij langdurig gebruik in hoge doses kun je er uiteindelijk afhankelijk van worden, maar gebruikelijk is om bij mensen met een cervicale hernia een dosis van maximaal 4xdaags 10 milligram voor te schrijven, klinisch wel te verstaan. Dus in het BB huis zal Georgie waarschijnlijk volstaan met maximaal 4xdaags 5 milligram, volledig onschuldig, kun je nog gewoon auto mee rijden, mits je geen alcohol of andere geestverruimende middelen tot je hebt genomen, en geloof me en jezelf dat de combinatie alcohol en georgie geen optie is: bij het vorige bachhanaal mocht hij geen alcohol. Slim van de redactie, want stel je voor dat hij er met de BB auto vandoor wilde gaan....

[Dit bericht is gewijzigd door Roache_ op 25-11-2000 02:59]

Ben te zaai voor een signature
pi_492292
OK, nu van iemand die het weten kan (door mijn werk ken ik dat soort pillen goed): Valium is een Benzodiazepine en die wordt iha voorgeschreven ivm angstklachten of spanningsklachten, als spierverslapper ken ik het nog niet. Je wordt er suf en rozig van en inderdaad: je moet het nooit langer dan een paar weken of hooguit twee maanden gebruiken, heeft geen zin, je raakt er hooguit verslaafd aan. Het past in dezelfde familie als slaapmiddelen zoals normison of mogadon. Niet echt een licht middeltje. Bij een hernia?? 'k Zou dan eerder aan pijnstillers denken...
  zaterdag 25 november 2000 @ 03:05:43 #22
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_492299
quote:
Op 24 november 2000 18:27 schreef Solid__ het volgende:
Pijn aan z'n nek??

Komt vast en zeker van die beker die hij eerst altijd droeg.
xie dat ding nu nooit meer


Solid, als we nu eens met z'n allen STE voor je username zetten dan hebben we STEsolid, hét valiumdiazepamachtoige vloeistofje waar ik al eerder over repte, wat epileptische verschijnselen remt. Je brengt het met een sonde anaal in en laat het rectum en het sigmoïd de rest doen.
Leuke naam heb je dus gekozen, voortaan zal ik ieder post die ik van je lees associëren met een anus....
Ben te zaai voor een signature
pi_492300
Sorry, Roache, blijkbaar een arts aan het woord... Ook spierverslapper? Wist ik nog niet. Maarruh, ook dan wor je er een ietwat stoned van hoor, 4x5 mg.. Ik heb het ooit op voor een operatie (hernia, sic), alles cool dan hoor...
  zaterdag 25 november 2000 @ 03:06:49 #24
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_492301
quote:
Op 25 november 2000 03:00 schreef yo het volgende:
OK, nu van iemand die het weten kan (door mijn werk ken ik dat soort pillen goed): Valium is een Benzodiazepine en die wordt iha voorgeschreven ivm angstklachten of spanningsklachten, als spierverslapper ken ik het nog niet. Je wordt er suf en rozig van en inderdaad: je moet het nooit langer dan een paar weken of hooguit twee maanden gebruiken, heeft geen zin, je raakt er hooguit verslaafd aan. Het past in dezelfde familie als slaapmiddelen zoals normison of mogadon. Niet echt een licht middeltje. Bij een hernia?? 'k Zou dan eerder aan pijnstillers denken...
Je beroep, NU! En kwakzalver telt niet als beroep. Behalve als je oxazepam bedoelt. Dan ben ik het volledig eens met je posting. Maar daar hadden we het niet over. We spraken over Georgie die verslaafd was aan de valium.

Nogmaals een edit:

Je onwetendheid zij je vergeven! Ervaringsdeskundigen heb ik het beroepshalve niet op, verdraaien de waarheid in hun voordeel. Het siert je dat je een onzekere factor toelaat.

[Dit bericht is gewijzigd door Roache_ op 25-11-2000 03:10]

Ben te zaai voor een signature
pi_492307
OK, dan maar met de billen bloot: ik ben geen arts, ik ken dat spul uit de psychiatrie, ik werk daar als psycholoog... uhm ken het enkel als psychiatrische toepassing en ben daar niet al te enthousiast over, vandaar m'n commentaar
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')