abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176725545
quote:
7s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:22 schreef borbit het volgende:

[..]

Zo ingewikkeld is het niet hoor. Het zijn maar 2 stekkertjes. En als je dat weet te vinden kun je er ook zo een nieuwe accu inzetten mocht je in de toekomst weer problemen krijgen.
https://www.scootercentrum.com/nitro-sym-fiddle-3-50-4t-accu.html
https://www.scootercentru(...)der-12v-adapter.html
Hmmm mja. Weet niet of ik dat durf.
pi_176725562
quote:
7s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:22 schreef borbit het volgende:

[..]

Zo ingewikkeld is het niet hoor. Het zijn maar 2 stekkertjes. En als je dat weet te vinden kun je er ook zo een nieuwe accu inzetten mocht je in de toekomst weer problemen krijgen.
https://www.scootercentrum.com/nitro-sym-fiddle-3-50-4t-accu.html
https://www.scootercentru(...)der-12v-adapter.html
Het is toch beter/makkelijker om te gaan cruisen, ook voor de motor toch?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  woensdag 24 januari 2018 @ 21:26:11 #28
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_176725612
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hmmm mja. Weet niet of ik dat durf.
Vraag anders morgen of ze het in de garage voor willen doen. En maak daar dan een filmpje van met je telefoon.
  woensdag 24 januari 2018 @ 21:27:02 #29
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_176725642
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Topic niet gelezen he :P

Ik had hem al en ben van baan gewisseld. En ja ik ben echt super lui dus als er een scooter is dan gebruik ik die :P Al ga ik soms ook wel lopen. Maar begin nu erg vroeg dus dan is het wel handig om er binnen een paar minuten te zijn.
Wel gelezen, maar je kunt dingen ook verkopen of inruilen op een deftige fiets. :+

Je weet nu iig dat je hem een beetje aan het pijnigen bent met die korte stukjes.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 24 januari 2018 @ 21:27:31 #30
68091 borbit
pi_176725656
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:24 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Het is toch beter/makkelijker om te gaan cruisen, ook voor de motor toch?
Nogmaals ik heb er geen verstand van. Maar ik denk dat het beter is af en toe een stuk te rijden. Dan kan de motor goed warm worden. Komt er overal olie. En rotzooi uit de mengsmering gaat mee. En de accu laad dus goed op.
pi_176725697
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wel gelezen, maar je kunt dingen ook verkopen of inruilen op een deftige fiets. :+

Je weet nu iig dat je hem een beetje aan het pijnigen bent met die korte stukjes.
Mja had hier serieus nooit over nagedacht nee :p Verkopen hoeft niet zo nodig want ik vind het wel een leuke scooter. Zeker in de zomer is het super handig. Maar dit schiet niet zo op nee.
pi_176725715
quote:
7s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:26 schreef borbit het volgende:

[..]

Vraag anders morgen of ze het in de garage voor willen doen. En maak daar dan een filmpje van met je telefoon.
Mja ik ben echt totaal niet technisch :P En dan moet ik 1 keer per week dat ding er uit halen zo?
pi_176725826
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Mja ik ben echt totaal niet technisch :P En dan moet ik 1 keer per week dat ding er uit halen zo?
Los daarvan, accu heeft altijd wel wat accuzuur aan buitenkant rondom zitten, dus je moet elke keer weer je handen goed wassen na het vasthouden van de accu en het moet vooral niet op je kleren komen. En telkens in en uitbouwen is ook niet echt bevorderlijk.

En aangezien je te lui bent voor 1KM zie ik je ook niet de accu regelmatig in en uitbouwen.
pi_176725879
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:33 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Los daarvan, accu heeft altijd wel wat accuzuur aan buitenkant rondom zitten, dus je moet elke keer weer je handen goed wassen na het vasthouden van de accu en het moet vooral niet op je kleren komen. En telkens in en uitbouwen is ook niet echt bevorderlijk.

En aangezien je te lui bent voor 1KM zie ik je ook niet de accu regelmatig in en uitbouwen.
:@

Nee klopt. Dan gewoon elke week zorgen dat ik die 12km ofzo rij. En als het vervelend gaat worden hem misschien dan toch maar verkopen :'(
  woensdag 24 januari 2018 @ 21:35:33 #35
68091 borbit
pi_176725888
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Kun je heus wel leren hoor. Maar als je er geen zin in hebt kun je misschien af en toe een rondje om de stad rijden voordat je naar je bestemming gaat?

Of kies anders een tankstation wat verder weg. En ga daar tanken. Dan vergeet je het ook niet. Tanken moet je toch.
pi_176725920
quote:
7s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:35 schreef borbit het volgende:

[..]

Kun je heus wel leren hoor. Maar als je er geen zin in hebt kun je misschien af en toe een rondje om de stad rijden voordat je naar je bestemming gaat?

Of kies anders een tankstation wat verder weg. En ga daar tanken. Dan vergeet je het ook niet. Tanken moet je toch.
Ja met deze afstand tank je 1 keer in de 3 weken ofzo :P
pi_176725974
oh en hem elke dag gewoon paar minuten laten draaien?
  woensdag 24 januari 2018 @ 21:40:01 #38
68091 borbit
pi_176726011
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 20:01 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Gelaccu's ontladen zich minder snel. Kosten ook wat meer dan de reguliere accus. Weet alleen niet of het een goed idee is voor een scooter.

Informeer eens morgen bij je scooterboer, je hebt nu wat basiskennis opgedaan. ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:33 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Het lijkt toch een gel accu als ik snel op google images kijk. Ook geen vieze handen dus.
  woensdag 24 januari 2018 @ 21:41:38 #39
68091 borbit
pi_176726066
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:38 schreef Yasmin23 het volgende:
Is toch leuk om af en toe een stukje te rijden. Zeker als je normaal altijd binnen dezelfde vierkante kilometer blijft? Zolang je niet midden in Amsterdam woont zit je in no time tussen de koeien.
pi_176726115
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:38 schreef Yasmin23 het volgende:
Stationair laten draaien is zonde van je benzine en de laadstroom is ook lager dan wanneer je volgas zou gaan.
pi_176726126
Zal dat ding niet simpelweg een paar maanden met een platte accu in de opslag hebben gestaan? Kunnen ze hem voor de verkoop nog even volladen, maar dan is de accu al reeds aangetast door leegstand.
.
pi_176726133
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:43 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Stationair laten draaien is zonde van je benzine en de laadstroom is ook lager dan wanneer je volgas zou gaan.
Oke :P
pi_176726177
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:43 schreef Fer het volgende:
Zal dat ding niet simpelweg een paar maanden met een platte accu in de opslag hebben gestaan? Kunnen ze hem voor de verkoop nog even volladen, maar dan is de accu al reeds aangetast door leegstand.
Hmm als het goed is niet. Had eerst de fiddle besteld met de euro4 motor. De levering werd elke keer uitgesteld uiteindelijk tot eerste kwartaal dit jaar. Dus toen voor de euro3 motor gegaan. Voor zover ik weet is het een nieuwe scooter.
pi_176726199
quote:
7s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:40 schreef borbit het volgende:

[..]

[..]

Het lijkt toch een gel accu als ik snel op google images kijk. Ook geen vieze handen dus.
[ afbeelding ]
Ze heeft nu geen gel accu, dat was maar een voorstel van mij. Dus ze zou een gel accu moeten aanschaffen en een acculader en de motivatie om de accu regelmatig in en uit te bouwen. Denk je dat TS zoveel wil uitgeven en zo gemotiveerd is als ze 1KM liever met de scooter aflegt? :D
pi_176726223
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:45 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ze heeft nu geen gel accu, dat was maar een voorstel van mij. Dus ze zou een gel accu moeten aanschaffen en een acculader en de motivatie om de accu regelmatig in en uit te bouwen. Denk je dat TS zoveel wil uitgeven en zo gemotiveerd is als ze 1KM liever met de scooter aflegt? :D
Nou ja weet niet hoeveel zon gel accu kost maar als dat het hele probleem zou oplossen zou het een optie zijn. Als je dan nog steeds de kans loopt dat die leeg loopt dan niet natuurlijk.
pi_176726231
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hmm als het goed is niet. Had eerst de fiddle besteld met de euro4 motor. De levering werd elke keer uitgesteld uiteindelijk tot eerste kwartaal dit jaar. Dus toen voor de euro3 motor gegaan. Voor zover ik weet is het een nieuwe scooter.
Van de boot af kan hij toch een paar maanden bij de importeur/distributeur in het magazijn staan? Maakt hem niet minder nieuw.
.
pi_176726247
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:47 schreef Fer het volgende:

[..]

Van de boot af kan hij toch een paar maanden bij de importeur/distributeur in het magazijn staan? Maakt hem niet minder nieuw.
Dat zou kunnen ja. Ze zullen vast wel een voorraad hebben staan denk ik.
pi_176726278
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:43 schreef Fer het volgende:
De scooter heeft het 4 maanden prima gedaan. Enige wat veranderd is is dat ze geen 12KM maar 2 KM per dag aflegt met de scooter. En daarnaast wil haar verlichting ook niet uit. En dan nog de kou buiten wat impact heeft op de capaciteit van de accu.
  woensdag 24 januari 2018 @ 22:13:42 #49
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_176726795
Kun je het ding echt niet bij een stopcontact krijgen? De scooterboer kan dan een stekkeraansluiting maken zodat je hem echt poepsimpel aan de lader kunt hangen.

De andere optie is idd om regelmatig (1x p/w) een stuk (half uur ofzo) te gaan rijden.. Maar eigenlijk is dat natuurljk onzinnig als dat doelloos rondkachelen is.. In de zomer ok, maar met dit weer ga je niet voor de leut effe 20km rijden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_176727318
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 22:13 schreef Sounddragon het volgende:
Kun je het ding echt niet bij een stopcontact krijgen? De scooterboer kan dan een stekkeraansluiting maken zodat je hem echt poepsimpel aan de lader kunt hangen.

De andere optie is idd om regelmatig (1x p/w) een stuk (half uur ofzo) te gaan rijden.. Maar eigenlijk is dat natuurljk onzinnig als dat doelloos rondkachelen is.. In de zomer ok, maar met dit weer ga je niet voor de leut effe 20km rijden.
Ik neem aan dat dat ding op straat staat en niet in de tuin of zo. Hoe zie jij het voor je dat de snoer via voordeur naar buiten loopt en aangesloten is op de scooter zonder dat iemand er last van heeft of dat het gejat wordt?

Of ze neemt een gel-accu, gaat stukken langer mee dan een standaard accu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')