abonnement Unibet Coolblue
pi_176987695
Zondag ook weer voor het eerst buiten gelopen dit jaar. Na een hardnekkige griep heb ik pas eind januari de draad weer op kunnen pakken,en vorige week voor het eerst weer een minuuut of 40 op de loopband doorgebracht.
Voor de Twiskemolen Loop had ik een seizoenskaart genomen en zondag toch maar gegaan. Bij het uitstappen van de auto begon het te hagelen, altijd een goed begin. Snel startnummertje opgehaald en toen binnen nog maar even wat opgewarmd. Met een minuut of 20 voor het startschot te gaan begonnen met opwarmen en wat laagjes uitgedaan en na het startschot ergens in het midden begonnen.

Express achter een aantal lopers blijven hangen (die moeten op een gegeven moment gedacht hebben wtf doet die dude achter ons) om te kijken hoe het ging en uit de wind te lopen (die vies koud was). Ik had me deze keer maar verstandig gekozen voor een 5km aangezien we momenteel alleen maar conditie aan het opbouwen zijn en na 2,5km ging het eigenlijk nog best goed. Toen besloten om Km4 te versnellen en Km5 nog iets meer te versnellen. Dat ging opzich heerlijk en netjes binnen het half uur binnen, weliswaar ruim boven m'n PR maar dat geeft heulmaal niks.

Express voor deze loop gekozen ipv de AsselRonde waar ik een startbewijs voor gewonnen had, 25km na een maand geen training en griep..leek me geen strak plan

De komende 2 weken is het alleen maar opbouwen d.m.v. duurloopjes en daarna gaan we weer aan de snelheid werken.

Nadat de afgelopen tijd m'n laatste wedstrijd van 2017 en de Halve van Egmond niet doorgingen door de griep heb ik me afgelopen week wel weer ingeschreven voor een nieuwe HM, die van Leiden eind Mei en een trainingsschema opgesteld.

M'n racefiets ook weer aangepakt en voorzien van een gps computertje, een bel en verlichting, conditiekweken pakken we dus ook fietsend op :)

[ Bericht 4% gewijzigd door McM77 op 06-02-2018 10:39:09 (Asselronde toevoegen) ]
pi_176988065
Wie gaan er dit weekend nog meer Groet uit Schoorl doen :) ? Ik wilde het eerst als rustige training doen, maar ik ga toch tempo lopen. Ik wil nu maar eens kijken of er misschien meer mogelijk is dan het doel wat ik tot afgelopen weekend voor Rotterdam in mijn hoofd had.
pi_176988101
Nopes, ondanks die heul erg dichtbij is geen Groet uit School voor mij, wellicht volgend jaar
  dinsdag 6 februari 2018 @ 10:52:44 #179
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_176988157
Ik sla Schoorl weer over. Zaterdagavond de Night Trail in Berschenhoek op t gemakkie :Y
F means you're fucked
pi_176988183
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 10:48 schreef Devv het volgende:
Wie gaan er dit weekend nog meer Groet uit Schoorl doen :) ? Ik wilde het eerst als rustige training doen, maar ik ga toch tempo lopen. Ik wil nu maar eens kijken of er misschien meer mogelijk is dan het doel wat ik tot afgelopen weekend voor Rotterdam in mijn hoofd had.
Ik zit een heel weekend in Schoorl, maar ik weet nog niet wat ik moet doen. Ik heb een startnummer voor het NK 10 maar ik heb een week zware griep gehad en daarvoor kwakkelde mijn gezondheid ook al, waardoor ik sinds de marathon eigenlijk nog geen goede interval of tempotraining gedaan heb. Kans is dat als ik nu voluit als wedstrijd ga lopen dat ik weer ziek of niet fit word. De 10 als rustige training doen voelt ook een beetje gek. Een geblesseerde clubgenoot heeft nog een startnummer voor de 30 maar dat is wel weer wat overdreven misschien.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_176988552
30 lijkt mij inderdaad wat veel als je net ziek bent geweest. En 10 rustig lopen, is ook wel een beetje suf ja :P .
pi_176988684
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 10:53 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zit een heel weekend in Schoorl, maar ik weet nog niet wat ik moet doen. Ik heb een startnummer voor het NK 10 maar ik heb een week zware griep gehad en daarvoor kwakkelde mijn gezondheid ook al, waardoor ik sinds de marathon eigenlijk nog geen goede interval of tempotraining gedaan heb. Kans is dat als ik nu voluit als wedstrijd ga lopen dat ik weer ziek of niet fit word. De 10 als rustige training doen voelt ook een beetje gek. Een geblesseerde clubgenoot heeft nog een startnummer voor de 30 maar dat is wel weer wat overdreven misschien.
Mij hazen naar 46:00?

Behalve dat ik nog net niet de hele winter ziekig ben geweest :’)

Bij de 30 mag je overigens ook na 21km al stoppen, of misschien kun je het nog officieel om laten zetten?
pi_176989121
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:26 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Mij hazen naar 46:00?

Behalve dat ik nog net niet de hele winter ziekig ben geweest :’)

Bij de 30 mag je overigens ook na 21km al stoppen, of misschien kun je het nog officieel om laten zetten?
Dat eerste is nog best wel een idee, als je dat leuk vindt..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_176989287
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:48 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat eerste is nog best wel een idee, als je dat leuk vindt..
Leuk is waarschijnlijk tijdens het lopen zelf niet helemaal de juiste term, maar ja, lijkt me leuk!
pi_176989391
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:59 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Leuk is waarschijnlijk tijdens het lopen zelf niet helemaal de juiste term, maar ja, lijkt me leuk!
Oke, ik kijk nog even hoe de trainingen vandaag en donderdag gaan, en ik bespreek het met mijn trainer. Mocht ik me nou ineens superfit gaan voelen kan het zijn dat ik toch voor mijn eigen race wil gaan maar ik zie die kans niet zo groot in.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_176990021
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oke, ik kijk nog even hoe de trainingen vandaag en donderdag gaan, en ik bespreek het met mijn trainer. Mocht ik me nou ineens superfit gaan voelen kan het zijn dat ik toch voor mijn eigen race wil gaan maar ik zie die kans niet zo groot in.
Allebei prima ^O^
pi_176991207
Ik ga trouwens heel voorzichtig mijn eerste stapjes zetten op trainers gebied. Ik ga (samen met een aantal andere van mijn hardloop clubje) een aantal duurlopen in de aanloop naar Marathon Tilburg begeleiden.
Niet dat ik verder behoefte heb om hardloop trainer te worden of zo, maar dit is wel leuk.
Tis meer als pacer lopen en ik heb zelf de routes mogen maken :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 14:06:12 #188
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_176991471
Nog wel een leuke gadget gevonden denk ik, deze budget sportwatch (geen andriod OS) maar wel met een andriod/ios applicatie voor op de labtop/telefoon, gps en hartslag voor maar 30 euro. Als ik het goed begrijp hoef je niet je smartphone mee te nemen voor gps en hoef je pas later na de oefening te synchroniseren als je e.e.a. wilt uitlezen op de applicatie voor slimme apparaten. Enigste lijkt te zijn dat je niet de gps data kunt gebruiken voor in runtastic of googlemaps en andere online services (want geen andriod os), maargoed dat drukt de pret niet voor maar 30 euro. Het enige wat ik wil weten van een oefening is realtime hartslag (zonder dat ik op knopjes moet duwen tijdens het lopen) en hoeveel ik na de loop heb gelopen binnen welke tijd. Volgens de video hieronder kan je een rondetijden instellen maar ook hartslagthresholds, of het uitgebreid genoeg is moeten jullie maar even beoordelen.



Ik heb de verkoper vragen gestuurd, ik zal de antwoorden hier t.z.t. even posten. Ik bezit een budget chromebook dus deze niet slimme sportwatch zou nog best wel eens een leuke budgetpropositie kunnen zijn (prijs+gps+hartslag) want andriod-app krijg je erbij via een qr-code ofziets (ik ben geen softwarenerd). Zo'n garmin is keileuk natuurlijk maar ook tussen de 300 tot 500 euro afhankelijk van het type, dus misschien is het wel een leuk ding voor mensen die iets minder professioneel willen trainen met geld op de knip.

to add: Nee ik werk niet bij een chinashop. Reviewtje gevonden.


Edit 2: Volgens mij hebben ze deze goedkoper met een half kleurenbeeldscherm. https://www.gearbest.com/smart-watches/pp_1384258.html

Van wat ik hoor op het internet is het schermpje van de eerste gps+heart rate watch niet prettig. Bij is dat eventueel beter maar weet ik nog niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door govie op 06-02-2018 14:59:42 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_176993168
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 14:06 schreef govie het volgende:
Nog wel een leuke gadget gevonden denk ik, deze budget sportwatch (geen andriod OS) maar wel met een andriod/ios applicatie voor op de labtop/telefoon, gps en hartslag voor maar 30 euro. Als ik het goed begrijp hoef je niet je smartphone mee te nemen voor gps en hoef je pas later na de oefening te synchroniseren als je e.e.a. wilt uitlezen op de applicatie voor slimme apparaten. Enigste lijkt te zijn dat je niet de gps data kunt gebruiken voor in runtastic of googlemaps en andere online services (want geen andriod os), maargoed dat drukt de pret niet voor maar 30 euro. Het enige wat ik wil weten van een oefening is realtime hartslag (zonder dat ik op knopjes moet duwen tijdens het lopen) en hoeveel ik na de loop heb gelopen binnen welke tijd. Volgens de video hieronder kan je een rondetijden instellen maar ook hartslagthresholds, of het uitgebreid genoeg is moeten jullie maar even beoordelen.

[ afbeelding ]

Ik heb de verkoper vragen gestuurd, ik zal de antwoorden hier t.z.t. even posten. Ik bezit een budget chromebook dus deze niet slimme sportwatch zou nog best wel eens een leuke budgetpropositie kunnen zijn (prijs+gps+hartslag) want andriod-app krijg je erbij via een qr-code ofziets (ik ben geen softwarenerd). Zo'n garmin is keileuk natuurlijk maar ook tussen de 300 tot 500 euro afhankelijk van het type, dus misschien is het wel een leuk ding voor mensen die iets minder professioneel willen trainen met geld op de knip.

to add: Nee ik werk niet bij een chinashop. Reviewtje gevonden.


Edit 2: Volgens mij hebben ze deze goedkoper met een half kleurenbeeldscherm. https://www.gearbest.com/smart-watches/pp_1384258.html

Van wat ik hoor op het internet is het schermpje van de eerste gps+heart rate watch niet prettig. Bij is dat eventueel beter maar weet ik nog niet.
Review waar je vrij weinig aan hebt, Dc rainmaker maakt goede reviews. Hoe nauwkeurig is je hartslagmeting? Hoe nauwkeurig is je gps data? Niets is irritanter dan data wat niet klopt.

Bij garmin zou jij al kunnen voldoen met de goedkoopste modellen. Bijvoorbeeld https://www.dcrainmaker.c(...)nning-gps-watch.html . Dan blijven deze echter inderdaad nog steeds fors duurder dan die van jou.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheWhiteCowboy op 06-02-2018 15:41:34 ]
  dinsdag 6 februari 2018 @ 16:26:37 #190
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_176994071
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 15:36 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Review waar je vrij weinig aan hebt, Dc rainmaker maakt goede reviews. Hoe nauwkeurig is je hartslagmeting? Hoe nauwkeurig is je gps data? Niets is irritanter dan data wat niet klopt.

Bij garmin zou jij al kunnen voldoen met de goedkoopste modellen. Bijvoorbeeld https://www.dcrainmaker.c(...)nning-gps-watch.html . Dan blijven deze echter inderdaad nog steeds fors duurder dan die van jou.
Je hebt wel een punt en wss gelijk maar Garmin, Polar of Tomtom is voor mijn portomonee te duur. Niet iedereen kan 200 euro uitgeven aan hardloopschoenen en 300 euro aan een hardloophorloge, we lopen uiteindelijk allemaal binnen ons eigen budget. Daarnaast zijn de hartslaghorloges met meetband van bijvoorbeeld europese merk Cresta al snel 35 euro en 2,5x zo duur duurder dan de chinese concurrentie. Ik zie geen verschillen tussen beide en verwacht dat cresta hun polsbandjes ook gewoon in china maken. Deze twee apparaatjes hierboven hebben een lagere prijs en daarnaast een leuke gps indicatie van de lengte van een duurloop. Als ik 15 kilometer loop, dan komt het niet op 500 meter meer of minder. Laatst had ik mijn s3-mini telefoon bij en die week al 2km af dusja. Bij de hartslag is wel meer accuraatheid nodig vind ik, dit omdat de intervaltrainingsintensiteit voor 100% afhangt van de percentuele afwijking van de meting (maar niet van de absolute afwijking).
Ik ben positief over chinashops omdat ik nog geen echte miskopen heb gehad. Vaak is ondanks wat mensen denken de elektronicacomponenten die worden gebruikt in een chinashop-apparaat gelijkwaardig met westerse merken, maar de software oftewel de afwerking is soms niet optimaal (is mijn ervaring). Soms heb je wel chinees gerei met een kwalitatieve look & feel, zoals bijvoorbeeld de amazfit die toch vrij goed wordt beoordeeld door europeanen en hier veel wordt verkocht. Maar omdat ik zonder mobiel wil hardlopen en iets minder wil uitgeven is juist een van deze 2 budgetapparaatjes wel interessant.
Ik heb ook nog voldoende chinashop smartwatches gevonden met andriod+simcard+tf-card+bt en weet ik wat allemaal in een horloge zitten. Maar vaak denk ik dat als ze zoveel in 1 horloge stoppen, de kwaliteit van de aangeboden features achteruit loopt, dus waarschijnlijk ben ik beter af met een simpele hartslagmeting+gps feature zonder al die smartonzin, waardoor de fabrikant hopelijk meer aandacht heeft besteed aan die 2 features. Ik zie die gekleurde hartslag+gps meter toch wel zitten, kans is aannemelijk dat die wordt besteld want ik moet intervaltraining doen en dat gaat moeilijk zonder hartslagmeter. Als ik een chinashop dingske bestel dan review ik hem wel voor de fokkerdie fokkertjes hiero.

Edit: Die uitwerking van de online data is wel fraai trouwens op die garminlink van jouw, maar mag ook wel voor 150 euro natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door govie op 06-02-2018 16:55:30 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_176994857
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 15:36 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Dan blijven deze echter inderdaad nog steeds fors duurder dan die van jou.
En zijn waarschijnlijk niet kapot na twee keer dragen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_176995163
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 16:26 schreef govie het volgende:

[..]

Je hebt wel een punt en wss gelijk maar Garmin, Polar of Tomtom is voor mijn portomonee te duur. Niet iedereen kan 200 euro uitgeven aan hardloopschoenen en 300 euro aan een hardloophorloge, we lopen uiteindelijk allemaal binnen ons eigen budget. Daarnaast zijn de hartslaghorloges met meetband van bijvoorbeeld europese merk Cresta al snel 35 euro en 2,5x zo duur duurder dan de chinese concurrentie. Ik zie geen verschillen tussen beide en verwacht dat cresta hun polsbandjes ook gewoon in china maken. Deze twee apparaatjes hierboven hebben een lagere prijs en daarnaast een leuke gps indicatie van de lengte van een duurloop. Als ik 15 kilometer loop, dan komt het niet op 500 meter meer of minder. Laatst had ik mijn s3-mini telefoon bij en die week al 2km af dusja. Bij de hartslag is wel meer accuraatheid nodig vind ik, dit omdat de intervaltrainingsintensiteit voor 100% afhangt van de percentuele afwijking van de meting (maar niet van de absolute afwijking).
Ik ben positief over chinashops omdat ik nog geen echte miskopen heb gehad. Vaak is ondanks wat mensen denken de elektronicacomponenten die worden gebruikt in een chinashop-apparaat gelijkwaardig met westerse merken, maar de software oftewel de afwerking is soms niet optimaal (is mijn ervaring). Soms heb je wel chinees gerei met een kwalitatieve look & feel, zoals bijvoorbeeld de amazfit die toch vrij goed wordt beoordeeld door europeanen en hier veel wordt verkocht. Maar omdat ik zonder mobiel wil hardlopen en iets minder wil uitgeven is juist een van deze 2 budgetapparaatjes wel interessant.
Ik heb ook nog voldoende chinashop smartwatches gevonden met andriod+simcard+tf-card+bt en weet ik wat allemaal in een horloge zitten. Maar vaak denk ik dat als ze zoveel in 1 horloge stoppen, de kwaliteit van de aangeboden features achteruit loopt, dus waarschijnlijk ben ik beter af met een simpele hartslagmeting+gps feature zonder al die smartonzin, waardoor de fabrikant hopelijk meer aandacht heeft besteed aan die 2 features. Ik zie die gekleurde hartslag+gps meter toch wel zitten, kans is aannemelijk dat die wordt besteld want ik moet intervaltraining doen en dat gaat moeilijk zonder hartslagmeter. Als ik een chinashop dingske bestel dan review ik hem wel voor de fokkerdie fokkertjes hiero.

Edit: Die uitwerking van de online data is wel fraai trouwens op die garminlink van jouw, maar mag ook wel voor 150 euro natuurlijk.
Interval kan ook zonder hartslaginformatie. Sterker nog interval hoeft ook niet perse. Hartslaggebruik ik voornamelijk voor lange duurlopen.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 17:19:15 #193
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_176995165
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 17:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

En zijn waarschijnlijk niet kapot na twee keer dragen.
Dat zijn de chinese ook niet hoor, de hardware is meestal exact hetzelfde.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  dinsdag 6 februari 2018 @ 17:20:20 #194
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_176995182
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 17:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Interval kan ook zonder hartslaginformatie. Sterker nog interval hoeft ook niet perse. Hartslaggebruik ik voornamelijk voor lange duurlopen.
Je hebt er geheid meer kennis van dan ik, maar ik loop nu een schema via een boek en die doet intervaltraining via een hartslagmeter of gps, maar ik doe liever gewoon hartslag.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_176995390
Ik loop volgens het principe als je maar lol hebt. ^O^
  dinsdag 6 februari 2018 @ 17:39:35 #196
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_176995461
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 17:34 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ik loop volgens het principe als je maar lol hebt. ^O^
Dat deed ik ook tot ik twee springersknieen kreeg, daarom ben ik ook met dat hardloopboek begonnen en zo een trainingsschema gemaakt, om de belasting op de knieen zo iets te verlagen.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_176997526
Ik loop lekker zonder hartslagmeter, is beter voor mijn hartslag. Anders ga ik me daar maar druk om maken. :P
Mijn dure Suunto heeft overigens wel hartslagmeting capaciteiten...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_176997788
Ik sport nooit zonder hartslag.
pi_176997966
Het staat bij mij wel aan, kijk er wel af en toe naar om er vervolgens vrijwel niks mee toedoen. Het varieert nogal bij wat de vorm van de dag is.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 19:48:01 #200
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_176998149
Ik doe ook echt helemaal nix zonder hartslag hoor
F means you're fucked
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')