abonnement Unibet Coolblue
pi_176716697
Hoi allemaal,
Ben zo'n 10 jaar terug begonnen op mijn eerst middelbare school.
Begon op Havo Niveau, Maar na persoonlijke redenen ben ik na 2/3 Maanden al afgehaakt in de brugklas.
Ben toen overgestapt naar een andere school, en vanwege concentratieproblemen ben ik in niveau gezakt. Heb daar alleen mijn eerst jaar afgemaakt. VMBO-Kader volgens mij, Door gezondheids redenen Heb ik tot aan mijn 17/18de Niet thuis gewoond,
Waar ook weinig mogelijk was op het gebied van scholing.
Heb dus geen enkel diploma,
Heb meerdere dingen gehoord/gelezen op dit gebied, maar kan het alemaal nog niet echt plaatsen.
Nu mijn gezondheid weer op orde is en ik mij weer voledig kan focussen, zou ik graag weer terug naar school gaan.
Ben een keer op het ROC geweest voor een gesprek, Kon eventueel daar beginnen met Niveau 1/2, Maar zag dit niet echt zitten. Zijn er nog andere opties, kwa 21+ Testen, Andere toetsen die ik zou kunnen afleggen? Aangezien ik 22 ben en mijzelf niet echt vind thuishoren op een ROC van dat Niveau. (Mischien een beetje hoog in de bol, Maar dat is wat ik denk :9)

Bedankt.
pi_176716732
Gezien het feit je nog geen diploma hebt, lijkt het me verstandig eerst inderdaad niveau 1 of 2 te doen. Zo heb je in elk geval een gecertificeerd (vak)diploma op zak, mocht je later door willen stromen naar een vervolgopleiding.
Het eindstation bepaal je zelf, het beginpunt niet.
Google is your friend, abuse your friends
pi_176718521
https://vavolyceum.rocmn.nl/opleiding/havo-eenjarig

Je kan overwegen om zoiets te doen. Afhankelijk van wat je denkt aan te kunnen kun je havo of VWO proberen. Zo'n opleiding duurt een jaar en je wordt goed begeleid. Als het je binnen een jaar lukt ben je niet eens zo oud om te beginnen aan een HBO of Universitaire opleiding. Starten op een MBO 1 of 2 lijkt me - mits je het vermogen gewoon hebt - verspilde tijd.
pi_176718629
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:04 schreef LekkerKopjeKoffie het volgende:
https://vavolyceum.rocmn.nl/opleiding/havo-eenjarig

Je kan overwegen om zoiets te doen. Afhankelijk van wat je denkt aan te kunnen kun je havo of VWO proberen. Zo'n opleiding duurt een jaar en je wordt goed begeleid. Als het je binnen een jaar lukt ben je niet eens zo oud om te beginnen aan een HBO of Universitaire opleiding. Starten op een MBO 1 of 2 lijkt me - mits je het vermogen gewoon hebt - verspilde tijd.
met alleen 1 jaar vmbo kader als vooropleiding gaat hij daar niet toegelaten worden
pi_176718732
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:11 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

met alleen 1 jaar vmbo kader als vooropleiding gaat hij daar niet toegelaten worden
Is vast een particuliere variant van toch?
pi_176719610
quote:
Zijn er nog andere opties, kwa 21+ Testen, Andere toetsen die ik zou kunnen afleggen? Aangezien ik 22 ben en mijzelf niet echt vind thuishoren op een ROC van dat Niveau. (Mischien een beetje hoog in de bol, Maar dat is wat ik denk :9)
Misschien moet je eerst even een pas op de plaats maken, met je 1 jaar vmbo en geen enkel diploma voordat je niveau 1/2 van het MBO te min vindt :')
There are only 151 Pokémon.
  woensdag 24 januari 2018 @ 17:19:05 #7
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176719724
Entree-opleidingen, voorheen mbo-1, zijn drempelvrij. Oftewel: daar word je altijd toegelaten, ook zonder diploma. Daar kom je terecht tussen een mengelmoesje van dropouts zoals jijzelf aangevuld met leerlingen die van het praktijkonderwijs komen en asielzoekers. Ik kan me voorstellen dat je daar weinig trek in hebt, maar het is momenteel wel de meest realistische optie die je hebt. En: die opleidingen zijn ook niet gek. In de praktijk blijk je vrij snel de stappen door een ROC te kunnen maken als ze in de smiezen hebben dat je (ver) onder je niveau aan het werken bent.
Ik ken situaties uit de praktijk van leerlingen die een schooljaar begonnen op niveau 2 en eindigden in 4.

En het enige alternatief, dat bestaat omdat je niet kwalificatieplichtig bent, is op zoek gaan naar een werkgever die je ongeschoold wil aannemen en waar je intern opleidingen kan doen om jezelf te scholen. Fastfoodketens en winkelketens hebben die mogelijkheden vaak wel, al heb je daar soms een kruiwagentje voor nodig of moet je gewoon als burgerflipper/flessenbandjongen beginnen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_176719746
Als 21-plusser kun je toch een toelatingstoets maken op het hbo.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_176719840
Ja die 21+ toets zou kunnen maar is wel lastig want het zijn vaak havo eindexamens.
En vavo is ook pittig zeker op havo niveau want je krijgt maar 1 of 2 jaar om alle stof te beheersen wat normaal 5 jaar les is.
Dus het zal zeker aanpoten zijn omdat je al jaren uit die schoolse flow bent.
pi_176720197
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:28 schreef lonsjes het volgende:
Ja die 21+ toets zou kunnen maar is wel lastig want het zijn vaak havo eindexamens.
En vavo is ook pittig zeker op havo niveau want je krijgt maar 1 of 2 jaar om alle stof te beheersen wat normaal 5 jaar les is.
Dus het zal zeker aanpoten zijn omdat je al jaren uit die schoolse flow bent.
maar op de vavo word je niet toegelaten met alleen maar 1 jaar brugklas vmbo kader
pi_176721371
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:51 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

maar op de vavo word je niet toegelaten met alleen maar 1 jaar brugklas vmbo kader
Tja.. Dan zou ik voor mbo 2 gaan en daarna 4 en dan hbo of meteen mbo 4 als je kunt aantonen dat je het niveau aankan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')