abonnement Unibet Coolblue
pi_176705912
Ik overweeg om aandelen Boskalis te kopen en zag dat je het dividend uitgekeerd kan krijgen in zowel cash als aandelen. Nu vroeg ik mij af hoeveel aandelen ik minimaal nodig heb om ten minste 1 aandeel in dividend uitgekeerd te krijgen.

Als ik uitga van 1 euro dividend bij een koers die bij het ex-dividend gaan maximaal 34 euro is geworden, klopt het dat ik dan 34 euro / (1 euro minus 15% dividendbelasting) = 40 aandelen nodig heb?

Of zie ik nog iets over het hoofd?
pi_176706037
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 22:32 schreef Melanor het volgende:
Ik overweeg om aandelen Boskalis te kopen en zag dat je het dividend uitgekeerd kan krijgen in zowel cash als aandelen. Nu vroeg ik mij af hoeveel aandelen ik minimaal nodig heb om ten minste 1 aandeel in dividend uitgekeerd te krijgen.

Als ik uitga van 1 euro dividend bij een koers die bij het ex-dividend gaan maximaal 34 euro is geworden, klopt het dat ik dan 34 euro / (1 euro minus 15% dividendbelasting) = 40 aandelen nodig heb?

Of zie ik nog iets over het hoofd?
in principe correct maar over stockdividend betaal je geen dividendbelasting. Dus 1¤ dividend geeft dat je 34 aandelen moet hebben.
pi_176707093
Maar over stockdividend betaal je toch ook belasting? In ieder geval volgens Wikipedia.
pi_176715065
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 23:09 schreef Melanor het volgende:
Maar over stockdividend betaal je toch ook belasting? In ieder geval volgens Wikipedia.
Ik had ook het idee dat stock dividend onbelast is, maar als ik er op zoek zie ik wisselende berichten.

Dividendbelasting krijg je wel weer gewoon terug trouwens.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_176715187
Stock dividend is wel belast, maar wanneer er ook cash dividend wordt uitgekeerd, wordt het totale bedrag alleen ingehouden over het cash-gedeelte.

[ Bericht 2% gewijzigd door Little_Miss_Naughty op 24-01-2018 13:10:39 ]
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_176715217
15% belast, maar dat word al ingehouden vaak op het uit te keren bedrag.
pi_176716070
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 23:09 schreef Melanor het volgende:
Maar over stockdividend betaal je toch ook belasting? In ieder geval volgens Wikipedia.
ja jij wel, maar er zit geen dividendbelasting op. Netto maakt het niet uit, maar je krijgt eerder een nieuw aandeel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')