abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176855637
Ik breek even in met een vraag: mijn peuter heeft al sinds zijn prille babytijd de neiging aan zijn haren te trekken als hij moe is. Eerst meer plukken, inmiddels echt zodanig dat hij kale plekken trekt. Grote kale plekken: de laatste heeft er maanden over gedaan om dicht te groeien (dat was echt een stuk van 2 bij 6 cm ofzo). Nu wás het eindelijk dicht en in twee dagen tijd heeft hij een nieuwe plek helemaal kaal getrokken. Hij heeft van zichzelf schitterende krullen, maar met langer haar trekt hij helemaal als een malle, dus hij loopt noodgedwongen al twee jaar met een soort GI Joe-kapsel, wat ik echt verafschuw :{

Ik ben vooral bang dat ie e.e.a. blijvend kapot trekt. Kapper heeft niet echt advies. Het enige wat een beetje helpt is de plek insmeren met iets heel vets, zodat ie daar geen grip heeft, maar ik kan moeilijk de hele dag met een pot vaseline achter 'm aanrennen en z'n haar wordt er uiteraard ook nogal vettig van.

Iemand misschien de gouden tip/een briljant idee?
  woensdag 31 januari 2018 @ 09:27:41 #162
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176855925
Kazy :o Dat is hier ook eens gebeurd, met mijn baby zelfs... het heeft me nog maandenlang achtervolgd ;( ;( :*.

Jentin, kan je er achter komen waarom hij het doet?
KuikenGuppy
  woensdag 31 januari 2018 @ 09:33:06 #163
56471 pinquit
oh my lama!
pi_176856015
Oi Jentin, wat superzonde! Een harige knuffel om aan te plukken is vast niet afdoende voor hem. Of een pluizige muts misschien?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_176856127
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 09:27 schreef Burdie het volgende:

Jentin, kan je er achter komen waarom hij het doet?
Het is een soort ontspanningsgewoonte, lijkt het, zoals andere kinderen duimen of aan een oortje frummelen. Soms zegt hij zelf dat het jeukt, maar aan zijn hoofdhuid is niks te zien en het is altijd maar één plek tegelijk. De kapper en huisarts zien ook niks mis.

Hij weet wel dat hij het niet moet doen, en stopt ook als je hem dat zegt. Hij zegt zelf: 'Ik heb een gaatje in mijn haar' en dat vindt hij ook vaak niet leuk. Maar hij kan het niet helpen, het gaat heel onbewust, lijkt wel. Een knuffel plukt kennelijk minder lekker :P en een muts of pet gaat uiteindelijk af en is voor in bed ook niet handig (want het hoort een beetje bij zijn inslaapritueeltje ofzo).
pi_176867544
Ik noem het ook school, maar het zit in ons geval dan ook in een basisschool en ze delen het schoolplein met de kleuters.

Vandaag was hij 10 minuten aan een stuk driftig geweest daar. Hij was vanmiddag steeds meer verkouden geworden en net 38,7 graden. Dat was een ochtendje op zijn tandvlees dus ;(

Leuk hè Hilmo, hoe je soms jezelf afvraagt hoe je iets moet aanleren en dat het dan vanzelf lukt.

Jentin, wat naar zeg. Ik zou misschien eens informeren bij het consultatiebureau ofzo. Hij zal vast niet de eerste zijn die dat doet en misschien zijn er wel trucjes om het af te leren.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176869001
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 09:42 schreef Jentin het volgende:

[..]

Het is een soort ontspanningsgewoonte, lijkt het, zoals andere kinderen duimen of aan een oortje frummelen. Soms zegt hij zelf dat het jeukt, maar aan zijn hoofdhuid is niks te zien en het is altijd maar één plek tegelijk. De kapper en huisarts zien ook niks mis.

Hij weet wel dat hij het niet moet doen, en stopt ook als je hem dat zegt. Hij zegt zelf: 'Ik heb een gaatje in mijn haar' en dat vindt hij ook vaak niet leuk. Maar hij kan het niet helpen, het gaat heel onbewust, lijkt wel. Een knuffel plukt kennelijk minder lekker :P en een muts of pet gaat uiteindelijk af en is voor in bed ook niet handig (want het hoort een beetje bij zijn inslaapritueeltje ofzo).
Ik kan me herinneren dat ik weleens heb gelezen dat iemand het haar van haar kindje heel kort had geknipt zodat er niets meer te trekken viel. Vrij drastische methode, maar misschien kun je het dan vervangen met een knuffel?
pi_176869989
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 09:01 schreef Jentin het volgende:
Ik breek even in met een vraag: mijn peuter heeft al sinds zijn prille babytijd de neiging aan zijn haren te trekken als hij moe is. Eerst meer plukken, inmiddels echt zodanig dat hij kale plekken trekt. Grote kale plekken: de laatste heeft er maanden over gedaan om dicht te groeien (dat was echt een stuk van 2 bij 6 cm ofzo). Nu wás het eindelijk dicht en in twee dagen tijd heeft hij een nieuwe plek helemaal kaal getrokken. Hij heeft van zichzelf schitterende krullen, maar met langer haar trekt hij helemaal als een malle, dus hij loopt noodgedwongen al twee jaar met een soort GI Joe-kapsel, wat ik echt verafschuw :{

Ik ben vooral bang dat ie e.e.a. blijvend kapot trekt. Kapper heeft niet echt advies. Het enige wat een beetje helpt is de plek insmeren met iets heel vets, zodat ie daar geen grip heeft, maar ik kan moeilijk de hele dag met een pot vaseline achter 'm aanrennen en z'n haar wordt er uiteraard ook nogal vettig van.

Iemand misschien de gouden tip/een briljant idee?
Wat naar! Wist je dat dit haren trekken een naam heeft? Trichotillomanie. Voor " oudere" kinderen kun je er op diverse manieren voor "behandelen" (met medicatie of met gedragstherapie), maar daar is je peuter nog wel erg jong voor. Je zou inderdaad een alternatief kunnen bieden maar dat kost wel wat energie. Je moet dan namelijk elke keer als je kleine aan zijn haren gaat trekken, dat alternatief aanreiken, dus ook op de momenten dat hij het in zijn bed doet. Vervolgens dan erg belonen (door onwijs enthousiast complimenten te geven bijvoorbeeld) als hij voor dat alternatief gaat, zodat dat alternatief " leuk" wordt. Als je dat lang genoeg volhoudt kan je haartrekken gewoonte doorbreken door hem te vervangen met iets anders. Dat werkt dus alleen vaak niet in 1x, maar moet je echt wel een tijd actief volhouden...

Wat ik overigens wel weet is dat "babytrichotillomanie" vaak voorkomt in de eerste levensjaren van een kind, maar dan vaak ook vanzelf ineens weer over gaat. Als kinderen er later (zeg rond de puberteit) mee beginnen, komen ze er vaak veel moeizamer vanaf. Grote kans dat het bij jouw peuter dus ook ineens klaar is over een tijdje...
pi_176871105
Thanks iedereen. Cho, korter dan het nu is gaat niet zonder dat hij Gabbertje wordt :')

Bedankt voor je uitgebreide reactie, Sillie :) Ik kende de term inderdaad wel, maar ergens ging ik daar een beetje van struisvogelen :@ Het klinkt dan zo erg als een aandoening ofzo.

Vervangen door iets anders hebben we nooit zó hard core geprobeerd. Misschien toch eens doen, want ik kan echt wel janken elke keer dat ik het zie. Zeker nu hij eindelijk weer een compleet koppie haar had en nu zit er weer zo'n lelijk gat ;( En ook dát zou ik prima kunnen handelen als ik niet zo bang was dat hij het straks permanent stukmaakt.

Je laatste stuk geeft wel wat hoop :) Op het cb zeggen ze ook dat het vanzelf overgaat; qua oplossingen voor nu komen ze daar echt met helemaal niks, helaas. ('Oh, wat gek. Tja, er zijn er meer. Zonde ja. Nou, hij stopt er vast vanzelf mee.')
pi_176871742
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 21:28 schreef Jentin het volgende:
Thanks iedereen. Cho, korter dan het nu is gaat niet zonder dat hij Gabbertje wordt :')

Bedankt voor je uitgebreide reactie, Sillie :) Ik kende de term inderdaad wel, maar ergens ging ik daar een beetje van struisvogelen :@ Het klinkt dan zo erg als een aandoening ofzo.

Vervangen door iets anders hebben we nooit zó hard core geprobeerd. Misschien toch eens doen, want ik kan echt wel janken elke keer dat ik het zie. Zeker nu hij eindelijk weer een compleet koppie haar had en nu zit er weer zo'n lelijk gat ;( En ook dát zou ik prima kunnen handelen als ik niet zo bang was dat hij het straks permanent stukmaakt.

Je laatste stuk geeft wel wat hoop :) Op het cb zeggen ze ook dat het vanzelf overgaat; qua oplossingen voor nu komen ze daar echt met helemaal niks, helaas. ('Oh, wat gek. Tja, er zijn er meer. Zonde ja. Nou, hij stopt er vast vanzelf mee.')
Permanent stukmaken heb ik in ieder geval nog nooit gehoord! Dus daar zou ik me niet direct druk om maken. In de gevallen die ik heb gezien kwam al het haar gewoon terug als het uittrekken ophield.

En tsja, hard core proberen; zie het trekken als een heel hardnekkige gewoonte, zoals nagelbijten. Daar ben je ook niet 123 van af als mensen zeggen dat je het moet laten of zelfs als je er ook vanaf wil. Je valt elke keer gewoon makkelijk terug in de gewoonte.
Dat voorkomen vraagt veel inzet en energie, maar onmogelijk is het zeker niet!

En ik snap dat je het vind klinken als een “aandoening”, maar ik noemde het meer om
aan te geven dat het dus vaker voortkomt en jouw peuter zeker niet de enige is die dit doet. :*

En ja, het CB: mijn ervaring is dat ze voor de standaard opvoedkundige zaken best goede adviezen kunnen geven, maar bij bijzonderheden weten ze het vaak niet zo goed.. Je zou wel bij de CJG’s in je gemeente is kunnen informeren; zij zouden je weer moeten kunnen verwijzen naar een hulpverlener die er wel raad mee weet en je van advies of eventueel ondersteuning kan voorzien (en dat kan ook al inhouden dat ze meedenken in hoe je het kan doorbreken!). Of via je huisarts advies vragen, die zou ook de hulpverleners in je omgeving moeten weten te vinden!
pi_176875751
CB is toch gewoon CJG?
Kwak
pi_176877270
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 00:52 schreef kwakz0r het volgende:
CB is toch gewoon CJG?
Dat wisselt dus per regio; hier is dat (nog) apart.
pi_176879017
Gisteren laatste echte mama M.o. dag gehad met B. De komende 2 woensdagen gaat ie wennen op school en daarna voor het eggie.
Hij wilde naar het Nijntje museum, hij was eigenlijk veel te moe maar hij moest en zou gaan. Was een supergezellige dag. In de bus terug heeft hij alleen maar geslapen :D

Gisterenavond en vannacht kwam dat wel lekker terug, hele onrustige nacht achter de rug. Hij begon ook ineens over oorpijn maar vanochtend had ie nergens last van. Dus c_/

Jentin, ik deed dit als baby en peuter ook. Ik heb nu een enorme bos haren dus het is wat dat betreft goed gekomen. Eigenlijk geen idee wat mijn moeder ertegen heeft gedaan.

CB wordt bij ons een soap, hadden ze ons eerst al uitgeschreven en B overgeschreven naar de schoolarts, planden ze ons vervolgens in op een dinsdag (wij kunnen niet op maandag en dinsdag). Is de nieuwe afspraak op maandag.....echt schiet mij maar lek.
Gebeld en kregen we van alles over ons heen, dat we toch wel konden schuiven etc. Ga toch maar eens met de huisarts bellen of we daar de inenting kunnen doen.
pi_176879921
Hebben jullie ook wel eens zo,n dag met uk dat jullie niet vooruit te branden zijn? We liggen nu al de hele ochtend onder een dekentje Peppa Pig te bingen. Allebei nergens zin in 😂.
pi_176881431
Wat een gedoe met het cb Exode. Gelukkig ben je er bijna vanaf! Heeft B. al zin om naar school te gaan?

Lekker hoor QB! Geniet ervan. Hier doen we dat eigenlijk alleen in geval van ziek zijn. Zoals afgelopen weekend. We hadden een paar Disneyfilms opgezet en M. vond het alleen maar fantastisch dat ze zolang tv mocht kijken. Nu wil ze alleen wel iedere dag ‘Anna en Elsa kijken’ :+
pi_176881925
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 12:36 schreef kazy het volgende:
Wat een gedoe met het cb Exode. Gelukkig ben je er bijna vanaf! Heeft B. al zin om naar school te gaan?

Lekker hoor QB! Geniet ervan. Hier doen we dat eigenlijk alleen in geval van ziek zijn. Zoals afgelopen weekend. We hadden een paar Disneyfilms opgezet en M. vond het alleen maar fantastisch dat ze zolang tv mocht kijken. Nu wil ze alleen wel iedere dag ‘Anna en Elsa kijken’ :+
Ja, wij en CB zijn nooit vrienden geworden. Maar ja, hij moet nu dus alsnog uitgeschreven worden en die inenting nog krijgen. Gelukkig komen we met de uk die in juli wordt geboren bij een ander CB terecht.
Hij heeft enorm veel zin en is er volgens het KDV ook enorm aan toe. Hij hangt nu voornamelijk bij het BSO deel. In zijn groepje zit hij tussen de net 3jarigen en en dat is een enorm verschil met B. Hij vindt het ook spannend zegt ie, ik heb wel uitgelegd dat hij een maatje in de klas krijgt om hem te helpen. En zelf vinden we het ook spannend....goed spannend maar wel spannend.

Heerlijk zo'n ochtend QB! Ik heb gisteren einde middag heerlijk met B op de Wii gespeeld, daar hadden we allebei zin in. Het hoeft opvoedkundig niet allemaal perfect te zijn toch :P
pi_176883374
Wat een gedoe met het CB, Exode. Jullie zijn er bijna vanaf, toch?

QB, lekker, zo’n ochtendje.

Hier de hele dag onverantwoord tv kijken, samen met mijn zieke meneertje en de baby. Dadelijk even naar de huisarts, want hij zit steeds aan zijn oren. Vragen waar hij last van heeft schiet niet op. ‘Nee, niet ziek. Jijjij beter.’ Of juist ‘Hier pijn (oren). En hier en hier en hier.’ :')
  donderdag 1 februari 2018 @ 15:24:53 #177
409579 LuDann
All the way
pi_176884630
Kazy, jeetje! Hier mag Wolk echt nog lang de trap niet alleen op, ik zie het zo voor me. Nu hebben we ook wel een hele steile en vervelende trap, als ze bovenaan struikelt is het gewoon 3 meter recht naar beneden op haar achterhoofd.

Jentin, ik had een ex met trichotillomanie. Ik vond het gekmakend, er is op oudere leeftijd vrijwel niet vanaf te komen. Bij de hele kleintjes is het schijnbaar een ander verhaal en kan het ook zomaar overgaan. Maar omdat ik gezien heb wat het doet bij een volwassen persoon zou ik er denk ik al jong hulp bij zoeken.

Vervelend gedoe bij het CB Exode!

Lesage, lastig he, wanneer ze het nog niet goed kunnen aangeven.

Wolk kwam gisteren thuis uit het KDV met een tand door haar lip, ze gaf aan dat ze op haar buik van de glijbaan was gegaan en dat ze zich toen pijn had gedaan. We zagen het pas thuis en vonden het vreemd dat de leidster er niks van had gezegd. Dus man vroeg het vanochtend na, blijkt dat ze helemaal niks gezegd had. Waarschijnlijk omdat de leidster had gezegd dat ze niet op haar buik van de glijbaan mocht en ze het stiekem heeft gedaan. Zouden ze dat besef al kunnen hebben joh?
  vrijdag 2 februari 2018 @ 08:58:31 #178
409579 LuDann
All the way
pi_176898655
Wolk gaat zaterdag voor het eerst logeren, bij mijn ouders. Voorbereiding op de bevalling. We gaan het haar vandaag vertellen. Verder nog tips? Misschien beter niet zelf op bed leggen maar door mijn moeder laten doen?
pi_176898680
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 08:58 schreef LuDann het volgende:
Wolk gaat zaterdag voor het eerst logeren, bij mijn ouders. Voorbereiding op de bevalling. We gaan het haar vandaag vertellen. Verder nog tips? Misschien beter niet zelf op bed leggen maar door mijn moeder laten doen?
Ik zou haar er eind van de middag heen brengen, en zelf lekker uit eten gaan...verder komt het vast goed!
pi_176898812
Ik denk vooral niet teveel heisa van maken. Gewoon nuchter uitleggen. Mijn ervaring is dat het toch wel goed komt :)
Oh ja, genieten van je vrije avond, dat is wel heel belangrijk ;) :*
pi_176898815
Gewoon vertellen dat ze bij opa en oma gaat slapen en dat jullie haar na het slapen weer ophalen. En ik zou haar daar ook zonder jullie laten eten. Anders is het daar aankomen en gelijk naar bed moeten, dus wij doen altijd met eten om vast te wennen. En dan zelf zo snel mogelijk weer weg, hoe eerder je weg bent hoe sneller ze weer vrolijk zijn. En vooral ook zelf optimaal gebruik maken van deze vrije avond door zelf ook wat leuks te gaan doen idd! Het zal waarschijnlijk de laatste keer voorlopig zijn.
pi_176898820
LuDann, het kan die reden zijn, ze hebben al snel besef van zulke dingen. of misschien durfde ze het gewoon sowieso niet goed te zeggen. I heeft dat soms ook. Dan is ze te verlegen. (Zelfs als ze pijn heeft dus). En wat logeren betreft: zoals Jagar zegt. Luchtig houden, samen tas inpakken, ruim voor bedtijd wegbrengen, niet al te lang blijven en het verder aan je ouders laten.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 2 februari 2018 @ 10:05:19 #183
409579 LuDann
All the way
pi_176899609
Jammer genoeg moet mijn moeder tot 18:30 werken. We gaan er wel al rond 16 uur heen en mijn vader is gewoon thuis, maar die kan niet alleen gelaten worden met Wolk. Nu twijfel ik of we het dan niet een week later moeten doen, maar dan ben ik 39+4, misschien dat dat wel een beetje erg last minute wordt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel goede tip van het luchtig houden, ik heb al snel de neiging om dingen misschien wat teveel te benadrukken. Ik zal erop letten. En goede tip over die leuke avond, ik ga denk ik even een bioscoopje inplannen dan (mits man dat wil, die zal hem kennende de hele avond en nacht op eieren zitten, hij vindt het echt een enorme stap).

Franny, ik denk dat ze er gewoon niet zo´n last van had en daarom niks gezegd had (ze huilt of klaagt sowieso zelden bij pijn). Ik vind de aanname van de leidster dat ze het niet zei omdat ze anders zouden weten dat ze stiekem van de glijbaan was gegaan wel erg ver gaan. Dat zou van een planmatig inzicht spreken waarvan ik niet denk dat ze dat al heeft (of welke andere peuter dan ook van 2,5 jaar).
pi_176899855
Even illegaal hier posten.
Lu, de eerste keren dat mijn kleuter ging logeren heb ik haar naar bed gebracht.
pi_176900001
Lu, :* voor je spoiler. Ik hoop dat het aanslaat en de zon weer wat meer mag gaan schijnen.

Wat betreft logeren: wij zijn bewust weggegaan op een moment dat N. nog wakker was, zodat ze wist dat we weg waren en niet ineens in paniek zou zijn als ze wakker werd en wij er niet waren.
pi_176900382
Ik zou inderdaad ook eerder kiezen om weg te gaan als ze nog wakker is ja :Y

En ik hoop dat die ontwikkeling zich zo doorzet LuDann :*

Gisteren leek het er even op of onze Minion toch waterpokken kreeg (jongetje bij de gastouder had het ook), maar het blijft voorlopig bij een stuk of 6-8 plekjes en zie ook nog geen echte blaasjes.
Hoewel ze er waarschijnlijk toch een keer doorheen moet, sla ik nu liever nog even over eigenlijk :{
pi_176900406
Lu
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb voor de 3e dag op rij een compleet hysterische S. Eerste keer was op de psz, waar ze zeiden dat hij boos was. Nu is hij dus eigenlijk gewoon ziek en de bui net was omdat hij papa zo mist ( :'( ). Ik vind het zo moeilijk dat hij zijn verdriet niet anders kan uiten dan compleet over zijn toeren gaan.
Zijn daar tips voor? Wordt dit makkelijker of is dit gewoon zijn karakter?
Ik wil zelf steeds meehuilen met hem ;(
  vrijdag 2 februari 2018 @ 11:35:02 #188
409579 LuDann
All the way
pi_176901034
Lesage

SPOILER
En wat lastig van je hysterische peuter zeg. Ik heb helaas geen tips. -O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 10:21 schreef Omentielvo het volgende:
Even illegaal hier posten.
Lu, de eerste keren dat mijn kleuter ging logeren heb ik haar naar bed gebracht.
Oh toch? Wolk heeft wel regelmatig overdag daar geslapen, was dat bij jouw kleuter ook zo of niet? Ik twijfel een beetje. Weggaan als ze nog wakker is klinkt op zich ook wel logisch, dat ze niet denkt dat we er zijn als ze snachts wakker wordt.
pi_176901253
Ik zou het ook laten afhangen van wat Wolk al snapt, LuDann. Ik kan onze zoon prima uitleggen dat wij weggaan als hij slaapt en dat opa/oma hem dan uit bed haalt. Het maakt hem helemaal niks uit, als hij het van te voren maar weet. We hebben hem wel eens op bed gelegd voor de middagslaap en zijn toen zelf weggegaan, maar vergeten te zeggen dat we er niet meer zouden zijn bij wakker worden: toen was hij echt enorm verdrietig.
Wat FF zegt, vind ik wel een goede: zorgen dat ze al even kan acclimatiseren voor ze naar bed moet. Ik zou er zelf denk ik voor kiezen om opa en oma haar dan ook op bed te laten leggen.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 12:53:37 #190
409579 LuDann
All the way
pi_176902569
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 09:11 schreef Franny_G het volgende:
LuDann, het kan die reden zijn, ze hebben al snel besef van zulke dingen. of misschien durfde ze het gewoon sowieso niet goed te zeggen. I heeft dat soms ook. Dan is ze te verlegen. (Zelfs als ze pijn heeft dus). En wat logeren betreft: zoals Jagar zegt. Luchtig houden, samen tas inpakken, ruim voor bedtijd wegbrengen, niet al te lang blijven en het verder aan je ouders laten.
Ik had over deze zin heen gelezen net (concentratievermogen van een natte aardbei, sorry). Mijn reactie leest wel erg dismissive zo. Ik kan het me bij mijn eigen peuter moeilijk voorstellen dat ze dat al kan eigenlijk, maar misschien onderschat ik haar. Ik vind het zo lastig joh, weten wat ze nu wel en niet al begrijpen! En als je er eenmaal achter bent zijn ze al weer 3 stappen verder. :') Ik heb constant het idee dat ik achter de feiten aanloop.

@Jentin: ik weet het dus niet zo goed, of ze dat al snapt. Ik kan het wel uitleggen zoiets en dan herhaalt ze het wel maar misschien dat het haar toch overvalt. Hetzelfde met de baby die op komst is bijvoorbeeld: we lezen boekjes en hebben het er regelmatig over, hoe het zal zijn als de baby er is. Maar echt begrijpen wat het inhoudt? Ik denk dat dat heel lastig is.

Ik heb het er nog even met man over, denk wel dat het idd het beste is als we weggaan als ze nog wakker is. Ik vind het spannend, haha.
pi_176902636
Volgens mij vind elke ouder dat de eerste keer spannend LuDann. Spannender dan het kind meestal :D maar gaat vast goed komen! Het ergste dat kan gebeuren is dat jullie een overstuur kind op moeten halen, maar die kans is heel erg klein als ze daar al vaker overdag geslapen heeft.
pi_176903092
Ik zou er ook voor kiezen om haar op tijd te brengen, en niet zelf in bed te leggen.
En om het extra leuk te maken misschien van tevoren in de winkel iets lekkers kopen om met opa en oma op te snoepen als jullie weg zijn?
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_176906245
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 12:53 schreef LuDann het volgende:

Ik had over deze zin heen gelezen net (concentratievermogen van een natte aardbei, sorry). Mijn reactie leest wel erg dismissive zo. Ik kan het me bij mijn eigen peuter moeilijk voorstellen dat ze dat al kan eigenlijk, maar misschien onderschat ik haar. Ik vind het zo lastig joh, weten wat ze nu wel en niet al begrijpen! En als je er eenmaal achter bent zijn ze al weer 3 stappen verder. :') Ik heb constant het idee dat ik achter de feiten aanloop.
Ja, ik snap wat je bedoelt. Toen I 2,5 - 3 jaar was, speelde ze een keer bij haar buurmeisje. Ik ging haar ophalen, de achterdeur stond open dus ik kon zo doorlopen. Moeder was even boven bezig met baby. Ik liep naar binnen en zag I en het buurmeisje achter een stoel zitten. Ik vroeg: Hee, I en S, waarom zitten jullie achter de stoel? Zegt I: Omdat we stiekem een snoepje hebben gepakt!!

Ik was toen behoorlijk onder de indruk van het feit dat die twee dus zelf hadden bedacht dat ze een snoepje gingen pakken, ze hadden een stoel naar de keuken geschoven om op te klimmen om de snoepjes te pakken en ze hadden dus ook besloten om dan achter de stoel te gaan zitten bij het eten van de verboden vruchten. _O- .

I is dan trouwens wel zo dat ze het dus onmiddellijk verklapt. Haar buurmeisje was wat dat betreft iets vernuftiger want die zei nog: ssssht. _O_ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176907503
Herkenbaar ja :Y
Wat ik vooral lastig vind is dat onze Minion zulke dingen inderdaad ook al heel goed kan benoemen omdat ze zo goed praat. Maar daardoor overschat ik haar soms ook qua begrip van goed en fout enzo.

Hier een paar maanden terug: er stond een schaaltje pepernoten op tafel en ik had gezegd dat ze genoeg op had en er dus geen meer mocht. Kom ik terug van de wc, staat ze uitgebreid te kauwen.
"Ik heb het gewoon gepakt, mama! Ssst, niet zeggen!"

:D :')
pi_176912948
Oh jongens, mijn peuter hè? :'(

Vanmiddag zat ze huilend aan tafel (want ziek ;( ), dus ik pakte d'r handje om 'r te troosten. Aait ze over mijn hand en zegt snikkend "Mama, ik vind jou zooo lief!"
O+ :'(

En ik vind het stiekem best heel lastig dat ze in mijn ogen niet meer de aandacht krijgt die ze verdient sinds d'r babybroertje er is. Maar net kwam ze mij en hem nog een kus geven voordat ze naar bed ging en zegt out of the blue opeens "Mama, ik ben zo blij dat Pitbull er is! O+ "
O+ :'(

Echt belachelijk hoe veel liefde een mens kan voelen O+ O+
pi_176916641
Wat lief Twist! Ik vind het ook zo leuk om te zien hoe O met zijn zusjes bezig is soms. Als er eentje huilt aait hij ze of geeft ze een knuffelkonijn. Hij wil ze ook vaak op schoot en op de opvang hoor ik vaak dat hij regelmatig even bij ze gaat kijken. En zij adoreren hem, alles wat hij doet is geweldig leuk.

Maar tegelijkertijd begint hij te piepen als ze hem aanraken of ook aan het boekje zitten dat voorgelezen wordt. En hij trekt de speen die hij net heel lief aan ze heeft gegeven ook net zo snel weer uit hun mond. Maar stiekem moet ik daar alleen om lachen :@
  zaterdag 3 februari 2018 @ 10:12:22 #197
409579 LuDann
All the way
pi_176922678
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 12:57 schreef FlyingFish het volgende:
Volgens mij vind elke ouder dat de eerste keer spannend LuDann. Spannender dan het kind meestal :D maar gaat vast goed komen! Het ergste dat kan gebeuren is dat jullie een overstuur kind op moeten halen, maar die kans is heel erg klein als ze daar al vaker overdag geslapen heeft.
Ja, is ook zo. Ik hoop alleen dat het mijn ouders niet teveel belast, dat ze niet te vaak wakker wordt. Ze vinden het zelf heel leuk maar mijn moeder heeft wel flink last van die bestralingen. Mijn vader is echter nog steeds in een opperbeste bui, echt fantastisch. Hij heeft een afspraak gemaakt bij de tandarts (want het heeft weer zin!), wil een nieuwe auto kopen en een weekje naar de zon boeken. :D Misschien kan hij zowaar ook een handje meehelpen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 13:22 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik zou er ook voor kiezen om haar op tijd te brengen, en niet zelf in bed te leggen.
En om het extra leuk te maken misschien van tevoren in de winkel iets lekkers kopen om met opa en oma op te snoepen als jullie weg zijn?
Opa en oma hebben een snoepwinkel, met het lekkers komt het wel goed. :P
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 15:40 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, ik snap wat je bedoelt. Toen I 2,5 - 3 jaar was, speelde ze een keer bij haar buurmeisje. Ik ging haar ophalen, de achterdeur stond open dus ik kon zo doorlopen. Moeder was even boven bezig met baby. Ik liep naar binnen en zag I en het buurmeisje achter een stoel zitten. Ik vroeg: Hee, I en S, waarom zitten jullie achter de stoel? Zegt I: Omdat we stiekem een snoepje hebben gepakt!!

Ik was toen behoorlijk onder de indruk van het feit dat die twee dus zelf hadden bedacht dat ze een snoepje gingen pakken, ze hadden een stoel naar de keuken geschoven om op te klimmen om de snoepjes te pakken en ze hadden dus ook besloten om dan achter de stoel te gaan zitten bij het eten van de verboden vruchten. _O- .

I is dan trouwens wel zo dat ze het dus onmiddellijk verklapt. Haar buurmeisje was wat dat betreft iets vernuftiger want die zei nog: ssssht. _O_ .
Joh, dat vind ik echt behoorlijk indrukwekkend voor die leeftijd. O+ Dat had ik echt nog niet gedacht. _O- _O_

Oh en twist en FF, wat ontzettend lief zeg. Ik ben heel nieuwsgierig naar hoe dat hier zal gaan met de baby straks. Ik was gisteren met Wolk bij Lemijn op bezoek en ze ging baby J. allemaal speelgoed brengen, voordoen hoe je moet kruipen en een boekje voorlezen. Zo schattig joh. O+
  zondag 4 februari 2018 @ 10:24:12 #198
409579 LuDann
All the way
pi_176943137
Nou, het ging helemaal goed hoor! *O* Bij weggaan was het gewoon ´doei mama, doei papa, slaap lekker´ en ze wilde niet eens zwaaien voor het raam. :') Na nog even spelen zei ze tegen mijn moeder dat ze moe was, die heeft haar in bed gelegd en ze is zonder een kik te geven gaan slapen tot de volgende ochtend om 8 uur. O+
pi_176943385
Zie je wel dat wij als ouders ons altijd veel te druk maken? :D Wat fijn zeg, nou kan je met gerust hart bevallen! *O*

Ik heb net de meisjes bij oma gedropt omdat ik een enorme berg nakijkwerk heb en man moet werken. N. keek me ook niet eens aan toen ik ging, want oma heeft veel te mooie Hello Kitty (nep)Duplo. :')

Ik geniet tussen de drakenbuien door zo enorm van haar. O+ Ze zingt nu steeds zelfverzonnen liedjes, of ja, bekende liedjes met zelfverzonnen teksten. Zo aten we van de week stamppot en liep ze "rookworst, rookworst in het bos, laat je mama toch niet los" te zingen door het huis. _O- En dat gaat dan zo de hele dag thuis, ik lach me echt dood om haar.
pi_176943955
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 10:38 schreef Selvaria het volgende:
Zie je wel dat wij als ouders ons altijd veel te druk maken? :D Wat fijn zeg, nou kan je met gerust hart bevallen! *O*

Ik heb net de meisjes bij oma gedropt omdat ik een enorme berg nakijkwerk heb en man moet werken. N. keek me ook niet eens aan toen ik ging, want oma heeft veel te mooie Hello Kitty (nep)Duplo. :')

Ik geniet tussen de drakenbuien door zo enorm van haar. O+ Ze zingt nu steeds zelfverzonnen liedjes, of ja, bekende liedjes met zelfverzonnen teksten. Zo aten we van de week stamppot en liep ze "rookworst, rookworst in het bos, laat je mama toch niet los" te zingen door het huis. _O- En dat gaat dan zo de hele dag thuis, ik lach me echt dood om haar.
Hahaha, die rookworst :D

Ik vind het vooral leuk om in de auto te horen wat ze zingt. Echt, de raarste liedjes. Ik moet ze eens opnemen of opschrijven.
pi_176944083
Ah mooi Lu *O* en wat lief met baby J O+

Dat zelf liedjes bedenken doet N hier ook. Ze vraagt ook steeds ‘mama liedje zingen over [insert voorwerp]’. En dan moet ik dus ter plekke een liedje bedenken over een fiets/rijst/je tong enz.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_176945209
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 10:24 schreef LuDann het volgende:
Nou, het ging helemaal goed hoor! *O* Bij weggaan was het gewoon ´doei mama, doei papa, slaap lekker´ en ze wilde niet eens zwaaien voor het raam. :') Na nog even spelen zei ze tegen mijn moeder dat ze moe was, die heeft haar in bed gelegd en ze is zonder een kik te geven gaan slapen tot de volgende ochtend om 8 uur. O+
En jij de hele avond/nacht je zorgen maken _O- . Wel een leuke avond gehad samen?
pi_176945275
Herkenbaar van de liedjes! Hier is momenteel "if you're happy and you know it clap your hands" heel populair. En na het coupletje over handen klappen en op de grond stampen verzint ze zelf nog tig coupletjes er achteraan _O- .
pi_176945928
Nou Lu, ik hoop dat Wolk een beetje van die positieve vibe wil delen met J. Die gaat vanavond ook voor het eerst logeren bij oma en opa :o
  zondag 4 februari 2018 @ 13:06:08 #205
409579 LuDann
All the way
pi_176946111
Thanks, ja het viel allemaal enorm mee dus. _O- Mijn moeder appte al vrij snel dat ze sliep dus op zich konden we al wel redelijk ontspannen. Alleen zijn we wel veel te laat naar bed gegaan natuurlijk. :P

Oh Hupje, spannend hoor, hopelijk gaat alles net zo goed als het bij ons ging! Veel succes.

Hier moet ik vooral de zelfverzonnen liedjes zingen, zelf doet ze dat niet. Net als bij Saskia krijg ik een opdracht om ergens over te zingen.
pi_176951409
Fijn, ludann!

Mijn peuter is nu al sexistisch. Alleen de duplo mannetjes mogen in de duplo graafmachines eigen :{ :@ :o
pi_176952160
Fijn dat het meeviel, Lu.

Even een pittig gesprekje over feminisme voeren, Jagar. :{w . :D .

Ik had nog niet echt afscheid genomen hier, maar I is sinds een week 4 jaar. Wat een ongelooflijke ontwikkeling is dat, van 2 naar 4. Ze is en blijft een extraverte en soms wat explosieve tante maar die typische peuter stervende zwaan praktijken lijken echt verleden tijd. Ze zit nu letterlijk uren aan tafel te kleuren, tekenen, knutselen, letters 'schrijven' en zichzelf te vermaken. O+ . _O_ .

SPOILER
:W .
pi_176952503
Gefeliciteerd nog met I, Franny. Ik vind haar zo'n mooie (en grote!) meid.
pi_176953462
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2018 17:25 schreef Franny_G het volgende:

Ik had nog niet echt afscheid genomen hier, maar I is sinds een week 4 jaar. Wat een ongelooflijke ontwikkeling is dat, van 2 naar 4. Ze is en blijft een extraverte en soms wat explosieve tante maar die typische peuter stervende zwaan praktijken lijken echt verleden tijd. Ze zit nu letterlijk uren aan tafel te kleuren, tekenen, knutselen, letters 'schrijven' en zichzelf te vermaken. O+ . _O_ .

SPOILER
Dat klinkt hemels! Gefeliciteerd nog!
pi_176953561
Gefeliciteerd nog, Franny!

Lu, wat fijn dat het zo mee viel. S. & M. bleven afgelopen nacht ook logeren, maar zijn allebei ziek (geworden) en dus heeft S. met opa in het grote bed liggen slapen en oma op de bank met M. ernaast.
S. is al sinds woensdag ziek en inmiddels niet meer te genieten. Ik vind hem zo zielig de hele tijd
  zondag 4 februari 2018 @ 19:26:29 #211
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_176955044
Franny, nog gefeliciteerd met I. Wat een mooie meid is ze!

LeSage, beterschap met S&M.

Fijn dat het logeren zo goed ging LuDann!
  maandag 5 februari 2018 @ 03:22:12 #212
409579 LuDann
All the way
pi_176963324
Van harte gefeliciteerd nog Franny, met jullie pittige dame! O+ Wat heerlijk dat ze zich zo goed kan vermaken zeg.

Lesage, wat sneu dat ze nou beiden ziek waren bij opa en oma, wel fijn dat ze daarin konden meegaan zo te lezen. Beterschap!

Hier ook weer een zieke Wolk. De ene verkoudheid is net koud een paar dagen achter de rug of ze heeft de volgende alweer te pakken. En daarmee dus helaas ook de bijkomende reactieve benauwdheid. De Ventolin hielp weer eens niet afdoende dus we mochten weer eens midden in de nacht naar de HAP om te vernevelen. Ik zit nu naast haar bed, hopelijk gaat ze eindelijk slapen, we hebben alle drie nog geen oog dicht gedaan. Ze had een hartslag van 160 door de Ventolin zagen we net.

Ik ga morgen even bellen met de huisarts om te vragen of we naar de longarts of kinderarts verwezen kunnen worden. We zijn de tel kwijt maar dit is minimaal de 8e keer dat we snachts met benauwdheid op de HAP zijn beland. Ze heeft Ventolin voor als ze verkouden is maar dat spul is echt een vloek en een zegen. Ze wordt er zo verschrikkelijk hyper van dat ze vaak pas uren na een dosis kan slapen. En dan helpt het soms nog niet eens genoeg en kunnen we midden in de nacht weer de deur uit. Bij elke verkoudheid van Wolk is het dus minimaal een week echt dramatisch met slapen voor ons allemaal.

Iemand ervaring met een alternatief voor Ventolin, of andere opties?

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 05-02-2018 03:28:19 ]
pi_176964944
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 03:22 schreef LuDann het volgende:
Van harte gefeliciteerd nog Franny, met jullie pittige dame! O+ Wat heerlijk dat ze zich zo goed kan vermaken zeg.

Lesage, wat sneu dat ze nou beiden ziek waren bij opa en oma, wel fijn dat ze daarin konden meegaan zo te lezen. Beterschap!

Hier ook weer een zieke Wolk. De ene verkoudheid is net koud een paar dagen achter de rug of ze heeft de volgende alweer te pakken. En daarmee dus helaas ook de bijkomende reactieve benauwdheid. De Ventolin hielp weer eens niet afdoende dus we mochten weer eens midden in de nacht naar de HAP om te vernevelen. Ik zit nu naast haar bed, hopelijk gaat ze eindelijk slapen, we hebben alle drie nog geen oog dicht gedaan. Ze had een hartslag van 160 door de Ventolin zagen we net.

Ik ga morgen even bellen met de huisarts om te vragen of we naar de longarts of kinderarts verwezen kunnen worden. We zijn de tel kwijt maar dit is minimaal de 8e keer dat we snachts met benauwdheid op de HAP zijn beland. Ze heeft Ventolin voor als ze verkouden is maar dat spul is echt een vloek en een zegen. Ze wordt er zo verschrikkelijk hyper van dat ze vaak pas uren na een dosis kan slapen. En dan helpt het soms nog niet eens genoeg en kunnen we midden in de nacht weer de deur uit. Bij elke verkoudheid van Wolk is het dus minimaal een week echt dramatisch met slapen voor ons allemaal.

Iemand ervaring met een alternatief voor Ventolin, of andere opties?
Ik heb persoonlijke ervaring met een heleboel opties Lu, al vanaf dat ik Wolks leeftijd had. Je mag PMen hoor!
pi_176965016
Oh Lu toch, wat sneu! Inderdaad goed om door te zoeken denk ik.
En deze winter is wel hoeror wat betreft verkoudheid en ziek. S. is echt al 5 keer ziek geweest ofzo :{
pi_176965072
Ach wat sneu weer Lu! Er zijn wel veel peuters die er last van hebben lees ik. Beterschap! En hopelijk vinden jullie een alternatief!

Idd lesage, hier ook veel ziek. S was eerst met kerst en sindsdien is er continue een ziek hier in huis. Wordt er gek van.
  maandag 5 februari 2018 @ 08:24:43 #216
409579 LuDann
All the way
pi_176965285
Ugh, we zaten om 5 uur weer bij de HAP om te vernevelen. En daarna een hartslag van 200, zo sneu. Nu eerst even een afspraak maken bij de huisarts voor vanmiddag en dan hopelijk nog even slapen. Ik PM je later Sillie!
pi_176965450
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 08:24 schreef LuDann het volgende:
Ugh, we zaten om 5 uur weer bij de HAP om te vernevelen. En daarna een hartslag van 200, zo sneu. Nu eerst even een afspraak maken bij de huisarts voor vanmiddag en dan hopelijk nog even slapen. Ik PM je later Sillie!
Laat je doorverwijzen LuDann! Wij lopen met Twix bij de kinderlongarts, hebben nu ruim een jaar de juiste medicatie te pakken en het gaat zo goed.
Behalve de longontsteking in december is hij de hele winter nog niet benauwd geweest, terwijl hij wel verkouden is geweest. Nu heeft hij wel structureel medicatie (Flixotide) en voor zonodig de Ventolin. Maar dat laatste hebben we dus alleen nodig gehad tijdens de eerste drie dagen van de longontsteking en verder nog helemaal niet.
pi_176965929
Fijn dat het logeren goed ging Lu maar jeetje bij de HAP, hoe gaat het nu? Doorverwijzing is wel een goed idee denk ik.
Jagar herkenbaar.....meisjes mogen van B ook niet met auto's spelen (zijn nichtjes bijv).
Beterschap LeSage!

Ah Franny, 4! Mooie I! Tot over ruim 2 weken *O*

Wij hadden een druk weekend maar voor B wel een topweekend. Zaterdag kwamen mijn schoonzus en zwager eten met neefje en nichtje. Kortom B heeft lekker kunnen spelen. Wel af en toe even moeten 'tellen'. Mijn schoonzus denkt wat betreft opvoeding etc heel anders dan wij doen. En dat is prima, maar maak dan geen opmerkingen over hoe wij dingen doen (of niet doen) andersom doen wij dat namelijk echt nooit. Van die ongevraagde adviezen voor dingen die wij niet als probleem ervaren.

Gisteren kwamen mijn broer en zijn vrouw lunchen en avondeten. Ze gingen 's middags met mijn nichtje van 16 naar een musical en neefje van 14 bleef bij ons.

Mijn neefje is zo lief voor B, neefje heeft ADHD en is dus vrij wild. Maar dat vindt B hilarisch. Ze hebben heel lang samen met de Duplo gebouwd. Mooi om te zien dat een grote knul van 14 heel rustig een enorme treinbaan bouwt met B. (en mijn schoonzus was verbaasd dat ie dat zo geduldig en rustig deed met B samen)

Daarna met zijn 3en op de bank Ajax-Nac gekeken, B en ik voor Ajax mijn neefje is voor Nac. Met 2 hooligans op de bank. Al vergat B soms dat ie voor 'rood' was. _O-
pi_176966224
Wat naar zeg Ludann :'( beterschap en sterke
  maandag 5 februari 2018 @ 10:14:25 #220
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_176966572
quote:
2s.gif Op zondag 4 februari 2018 17:25 schreef Franny_G het volgende:

SPOILER
Ohh Franny je kleuter O+ Gefeliciteerd nog!

Dat klinkt heftig LuDann ;( beterschap
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 5 februari 2018 @ 10:40:26 #221
409579 LuDann
All the way
pi_176966970
We rijden nu vanaf de huisarts door naar de eerste hulp, mogelijk toch een longontsteking. Ze werd vreselijk benauwd wakker weer, zo sneu. We hebben flixotide geopperd bij de huisarts, die vond dat een goed idee in ieder geval, we gaan het zo bespreken.

Omdat ze vannacht de autostoel ondergekotst heeft even noodgedwongen op schoot in de auto. :X
pi_176967215
Ah nee Lu, beterschap en sterkte! :*
  maandag 5 februari 2018 @ 11:17:04 #223
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_176967407
Sterkte LuDann :*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_176967699
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 10:40 schreef LuDann het volgende:
We rijden nu vanaf de huisarts door naar de eerste hulp, mogelijk toch een longontsteking. Ze werd vreselijk benauwd wakker weer, zo sneu. We hebben flixotide geopperd bij de huisarts, die vond dat een goed idee in ieder geval, we gaan het zo bespreken.

Omdat ze vannacht de autostoel ondergekotst heeft even noodgedwongen op schoot in de auto. :X
Shit Lu, wat een ontwikkeling. Ik hoop dat ze je goed kunnen helpen.
pi_176968146
Sterkte LuDann!
pi_176968255
Sterkte Lu! :*
pi_176969175
Wát sneu voor je meisje Lu. ;( Sterkte en beterschap. :*

Gefeliciteerd nog met je mooie grote, Franny! Je beschrijft haar altijd zo mooi. O+
pi_176971340
Nooooo Lu, beterschap met Wolk ;(
pi_176971804
Arme Wolk, beterschap!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 5 februari 2018 @ 19:18:14 #230
409579 LuDann
All the way
pi_176977123
Bedankt allemaal! O+

We hebben de hele dag op de eerste hulp gezeten, vernevelen, afwachten, weer vernevelen etc. Uiteindelijk mochten we toch naar huis, beleid is nu elke 4 uur 4 pufjes Ventolin en daarnaast krijgt ze een kuur prednison. Als de prednison klaar is dan gaat ze over op de onderhoudsmedicatie Flixotide.

Ze flipt hem alleen helemaal de pan uit van zoveel Ventolin. :X Het is echt heel sneu, ze stuitert hysterisch lachend en huilend de kamer door en staat letterlijk te trillen. Ik ga zo even de HAP bellen of daar niet wat aan te doen is want ik moet haar vannacht dus ook elke 4 uur wakker maken voor zoveel Ventolin. Nóg 36 uur niet slapen gaat wel heel moeilijk worden.

Oh en wie heeft trouwens verzonnen dat autostoelhoezen gewoon vrijwel onmogelijk te wassen zijn? Wat is dat voor faal uitvinding! :(

Het huilen staat me even nader dan het lachen, ik hoop maar dat de baby nog even binnenboord kan houden. Morgen 39 weken en gisteren avond voordat dit allemaal begon hadden we al een episode die we besloten te timen. Vannacht sta ik er alleen voor, man moet morgenochtend om 8 uur aan de andere kant van het land zijn dus hij moet goed slapen om niet van de weg te raken.
pi_176977533
Als vast meelezer wil ik jullie ook heel veel sterkte wensen LuDann! Ik hoop toch zo dat het haar goed helpt en ze iets kunnen geven tegen de hyper. Ik heb vroeger ook inhalers moeten gebruiken en dat gevoel is echt onprettig. Ze zal wel uitgeput zijn, arme meid.
Hoop dat jullie toch een beetje nachtrust krijgen!
pi_176977634
Och lieve Lu, wat een ellende. Is er geen familie/vriendin die bij je kan logeren om de nacht te helpen? Met 39 weken kun je dat eigenlijk niet meer zelf hoor :*

S. leek vandaag echt wat op te knappen. Meet ik net zijn temperatuur: 38,7. Hij heeft nu al sinds woensdag koorts en ik ben zo trots op hem dat hij nog steeds best heel lief is O+
pi_176979724
Wat een timing LuDann :( Al komt zoiets nooit gelegen natuurlijk. Hopelijk weet de buikbaby op de een of andere manier ook dat hij nog even moet wachten tot zn zus weer oké is. Hopelijk zijn er ook wat hulptroepen voor je want ook zonder zwangerschap is dit al pittig. Duurt de prednisonkuur lang? Beterschap iig voor jullie allebei!
  maandag 5 februari 2018 @ 21:05:29 #234
409579 LuDann
All the way
pi_176979823
Bedankt, lief van jullie.

Na overleg met de kinderarts hebben we nu wat melatonine mogen geven en dat lijkt zowaar te helpen. Ze ligt nu rustig bij man op de borst tv te kijken. Over een half uur nog de Ventolin en dan gaan we kijken of het misschien wil lukken met slapen.

@lesage: op zich lukt het denk ik wel vannacht, ik heb mazzel dat deze zwangerschap gewoon zo soepel verloopt. En ze wil toch alleen mij, dus tja. Fijn dat S. wat beter lijkt maar 38.7 is nog best hoog zeg, dat duurt al best lang zo.

@FF: de prednison is 4 dagen, dus valt mee. Het is nu even afwachten tot het aanslaat, dat kan tot 12 uur duren. Dan mogen we de Ventolin gaan afbouwen, dus hopelijk morgen wat minder daarvan al. Ik kijk het morgen even aan hoe ik me voel, anders ga ik wel even rondvragen.
pi_176980090
Ach Lu wat een gedoe.
Heb je een back up voor als de bevalling zich toch ineens aandient?
  maandag 5 februari 2018 @ 21:46:04 #236
409579 LuDann
All the way
pi_176981044
Mijn moeder zal Wolk dan opvangen en als reserve staat mijn broer paraat, die is gisteren teruggekomen uit Australië. :Y Dus dat komt wel goed, alleen morgen zijn mijn ouders (net als elke dinsdag en vrijdag) het grootste deel van de dag in het ziekenhuis voor de ECT behandeling van mijn vader.
pi_176981168
Och hemel Lu wat rot allemaal! Prednison bij je mini, heftig! Gelukkig helpt melatonine toch iets, ik hoop heel erg dat jullie wat slapen straks. En baby moet gewoon binnen blijven hoor! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_176981243
Lu, ik werd (en word) ook altijd mega hyper van ventolin. Toen ik heel jong was zweerden mijn ouders dan ook bij melatonine en warme melk. Daarna ging ik (volgens mijn moeder) altijd wel slapen. Ik kreeg uiteindelijk andere medicatie dan ventolin, want het was voor mij ook geen doen. Ik zal je er later wel wat over PM’en.

Overigens, maar dat hoeft voor Wolk niet zo te zijn natuurlijk, maakt pretnison mij ook mega onrustig, ik weet niet hoe je moet doseren, maar als ik dat spul nu zelf wel eens moet neem ik nooit een dosis voor het slapen, want dan lig ik de halve nacht wakker.. Wat moet dat moet, maar als je er wat mee kan spelen zou mijn advies zijn om de pretnison en nacht zo ver mogelijk uit elkaar houden...

Sterkte! :*
pi_176983670
Hm... M. heeft nu ook ventolin, maar die wordt er gelukkig nog niet druk van. Sterker nog, hij kan eindelijk weer een beetje slapen _O_

Ik hoop dat de melatonine helpt! Mijn vader gebruikt het ook, omdat hij geen dag/nacht ritme meer kon krijgen (het is altijd donker ;) ) en bij hem werkt het heel goed.
Slaap lekker voor jullie :*
pi_176985885
Jeetje wat heftig Lu, zeker zo hoogzwanger.. Hoe is het vannacht gegaan? Helpt de prednison al?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')