Bedrag kun je ook gewoon afkopen he. Het is een lening.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 20:07 schreef BEFEM het volgende:
Hoi,
Sinds 1 mei 2017 heeft het hebben van een telefoonabonnement invloed op je hypotheek. Althans, dat denk ik. Als je kredietbedrag boven de 250 is krijg je een BKR registratie en kan je minder lenen. Nu ben ik over dat laatste niet helemaal zeker, soms kom ik op internet tegen dat het direct invloed heeft en soms alleen als je te laat bent met betalen.
Wie o wie heeft er gelijk?
Zou zuur zijn als ik door die registratie minder hypotheek kan krijgen. Kan 45 euro per maand declareren bij werkgever maar dat heeft dan geen zin omdat ik boven de 250 uitkom
Ja dan betaal ik dus zelf geld, dat is niet de bedoeling want de zaak compenseert dat niet.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 20:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bedrag kun je ook gewoon afkopen he. Het is een lening.
Hoe bedoel je dit? Je krijgt toch gewoon een vergoeding voor je abonnement of betaalt jouw baas ook het leningdeel voor de telefoon af? Waarom geeft hij dan niet gewoon een budget voor apparaten?quote:Op dinsdag 23 januari 2018 21:08 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja dan betaal ik dus zelf geld, dat is niet de bedoeling want de zaak compenseert dat niet.
Moet je iedere maand de factuur indienen of is het contract aan het begin voldoende?quote:Op dinsdag 23 januari 2018 21:08 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja dan betaal ik dus zelf geld, dat is niet de bedoeling want de zaak compenseert dat niet.
Baas betaalt alleen het abonnement. Als ik bijvoorbeeld 300 euro bij moet lappen zodat het kredietbedrag niet boven de 250 komt dan is dat uit m'n eigen zak.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 21:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Je krijgt toch gewoon een vergoeding voor je abonnement of betaalt jouw baas ook het leningdeel voor de telefoon af? Waarom geeft hij dan niet gewoon een budget voor apparaten?
Elke maand, helaas.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 21:18 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Moet je iedere maand de factuur indienen of is het contract aan het begin voldoende?
Dan sluit je het toestel gewoon met lening af en betaal je deze ineens af na x maand.
Punt is dat voor m'n vriendin hetzelfde geldt. Die 12k kan toch best wat verschil maken uiteindelijk, ben beetje bang om het risico te nemenquote:Op dinsdag 23 januari 2018 21:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Als je ¤50.000 verdient per jaar kan je een hypotheek krijgen van ongeveer ¤237.000. Als je ¤1000 schuld hebt voor een iPhone kan je nog ongeveer ¤231.000 lenen. Het is aan jezelf om te bepalen of dat een probleem is.
Welk risico nemen precies?quote:Op dinsdag 23 januari 2018 21:39 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Punt is dat voor m'n vriendin hetzelfde geldt. Die 12k kan toch best wat verschil maken uiteindelijk, ben beetje bang om het risico te nemen
Je abonnement staat niet geregistreerd he? Het krediet waar je je telefoon mee hebt betaald staat als schuld bij het bkr.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 21:38 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Baas betaalt alleen het abonnement. Als ik bijvoorbeeld 300 euro bij moet lappen zodat het kredietbedrag niet boven de 250 komt dan is dat uit m'n eigen zak.
Dat ik straks te weinig hypotheek kan krijgen.quote:
Ja.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 21:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je abonnement staat niet geregistreerd he? Het krediet waar je je telefoon mee hebt betaald staat als schuld bij het bkr.
Maar hoe dan ook, die 800 eu krediet met rente betaal je sowieso uit eigen zak. Die 45 eu abonnement krijg je blijkbaar van je baas.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 21:51 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja.
Voorbeeld: Wil een Samsung met kredietbedrag 800 euro en abonnement is 45 euro. Baas betaalt 45 euro per maand. Als ik wil dat ik geen BKR registratie krijg moet ik dus 800-250 betalen, uit eigen zak.
Nee:quote:Op dinsdag 23 januari 2018 21:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar hoe dan ook, die 800 eu krediet met rente betaal je sowieso uit eigen zak. Die 45 eu abonnement krijg je blijkbaar van je baas.
Is die abonnementvergoeding dan een vast bedrag? Want je abonnement kost maar 30 euro. In dat geval lekker sim only voor 10 eu en je oude mobiel, 35 eu netto extra te besteden.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 21:58 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Nee:
[ afbeelding ]
Kredietbedrag is 720 en bijbetaling is maar 24 euro. Rest wordt betaald uit het abonnement wat mijn baas dus dan vergoed. Maar kredietbedrag is wel hoger dan 250 dus blijkbaar BKR registratie
Waarom wil je dan met alle geweld een toestel/abo die je het risico op minder hypotheek geeft?quote:Op dinsdag 23 januari 2018 21:58 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Nee:
[ afbeelding ]
Kredietbedrag is 720 en bijbetaling is maar 24 euro. Rest wordt betaald uit het abonnement wat mijn baas dus dan vergoed. Maar kredietbedrag is wel hoger dan 250 dus blijkbaar BKR registratie
Mijn initiële vraag was dus of het meetelt voor hypotheek of niet want 'het internet' is daar niet 100% helder over.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 22:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarom wil je dan met alle geweld een toestel/abo die je het risico op minder hypotheek geeft?
Tis alleen abonnement vergoeding, krijg het niet erbij als ik goedkoper neem, helaas.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 22:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Is die abonnementvergoeding dan een vast bedrag? Want je abonnement kost maar 30 euro. In dat geval lekker sim only voor 10 eu en je oude mobiel, 35 eu netto extra te besteden.
Dan is het heel merkwaardig dat je baas meer gaat vergoeden dan je daadwerkelijke abonnement.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 22:12 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Tis alleen abonnement vergoeding, krijg het niet erbij als ik goedkoper neem, helaas.
De toestellening wordt geregisteerd en telt dus mee bij de leningcapaciteit berekening.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 22:11 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Mijn initiële vraag was dus of het meetelt voor hypotheek of niet want 'het internet' is daar niet 100% helder over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |