abonnement Unibet Coolblue
pi_176974877
quote:
7s.gif Op maandag 5 februari 2018 14:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik vind samenwerking prima. Het probleem met de EU is dat het een samenwerking is die zo ver gaat als de EU zelf wil...

Stel je je eens voor dat je een contract tekent met een business partner voor een bedrijfje en dat deze partner de vrijheid heeft om het contract aan te passen. 2 weken later ligt hij te krikken in je huis met je vrouw... onder contractuele obligatie natuurlijk.

Losse deals tussen landen die goed gedefinieerd zijn en om de zoveel tijd gewoon herzien moeten worden zijn wat dat betreft democratischer.
Het probleem met de EU is dat diens burgers schijnbaar niet in de gaten hebben dat de EU slechts zoveel macht heeft als dat haar door de lidstaten is gegeven. De EU wil helemaal niks en de competenties van de Unie liggen vervat in de verdragen die de lidstaten unaniem met elkaar hebben gesloten.
  maandag 5 februari 2018 @ 17:23:30 #52
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_176974904
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:22 schreef J.B. het volgende:

[..]

De EU heeft zoveel macht als de lidstaten haar geven, de EU wil helemaal niks en de competenties van de Unie liggen vervat in de verdragen die de lidstaten unaniem hebben gesloten.
Ok dus als de UK morgen wil besluiten dat ze volgend jaar de vrijheid van beweging aan banden willen leggen dan kan dat?

Dat moet je ze even vertellen dat dat zomaar even kan per land want ze zijn onder de indruk dat dat niet zo is.

Dat bedoel ik... de EU is geen agreement, het is een cluster... een cluster-fuck if you will.

Je zit voor alle agreements als cluster er niet alleen aan vast, het hangt ook nog eens af van de andere lidstaten hoe flexibel iets is. Dat is met een simpele eenzijdige overeenkomst tussen 2 partijen niet het geval.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_176974998
quote:
7s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:23 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ok dus als de UK morgen wil besluiten dat ze volgend jaar de vrijheid van beweging aan banden willen leggen dan kan dat?

Dat moet je ze even vertellen dat dat zomaar even kan per land want ze zijn onder de indruk dat dat niet zo is.

Dat bedoel ik... de EU is geen agreement, het is een cluster... een cluster-fuck if you will.
Nee, maar de UK heeft zelf met de andere EU-landen de verdragen onderhandeld waarin die vrijheid vervat zit. Als ze er vanaf willen zullen alle EU-landen daar dus ook unaniem mee akkoord moeten gaan, of ze moeten uit de EU treden. Ook dat gebeurt op de wijze die alle lidstaten samen hebben vastgelegd, en dat is Artikel 50 van het Verdrag van Lissabon.

Als ze nu dus spijt hebben dat het lastig blijkt om eruit te komen is dat nogal mosterd na de maaltijd, want ALLE 28 leden (dus ook het VK) hebben stuk voor stuk unaniem ermee ingestemd dat de procedures zo zijn als dat ze zijn.
  maandag 5 februari 2018 @ 17:29:44 #54
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_176975050
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:27 schreef J.B. het volgende:

[..]

Nee, maar de UK heeft zelf met de andere EU-landen de verdragen onderhandeld waarin die vrijheid vervat zit. Als ze er vanaf willen zullen alle EU-landen daar dus ook unaniem mee akkoord moeten gaan, of ze moeten uit de EU treden. Ook dat gebeurt op de wijze die alle lidstaten samen hebben vastgelegd, en dat is Artikel 50 van het Verdrag van Lissabon.
Met andere woorden. De EU is een overeenkomst die zich steeds verder uitbreidt maar nauwelijks een stap terug zal zetten.

Als een wurgslang die steeds strakker om je nek gaat zitten.

quote:
Als ze nu dus spijt hebben dat het lastig blijkt om eruit te komen is dat nogal mosterd na de maaltijd, want ALLE 28 leden (dus ook het VK) hebben stuk voor stuk unaniem ermee ingestemd dat de procedures zo zijn als dat ze zijn.
En dat is wat mij betreft ook een morele valkuil. Hoe kan een generatie ministers uit de jaren 70 beslissen om een contract aan te gaan waar men 3 generaties later nog aan vast zit.

Wat dat betreft is dit de enige zinnige stap voor de UK willen ze hier nog uit los komen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_176975135
quote:
7s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Met andere woorden. De EU is een overeenkomst die zich steeds verder uitbreidt maar nauwelijks een stap terug zal zetten.

Als een wurgslang die steeds strakker om je nek gaat zitten.

Nogmaals, de EU heeft slechts de competenties die haar door de lidstaten gegeven zijn en als Nederland beslist dat er nu geen enkele meer bijkomt dan is dat gewoon zo. Nieuwe EU-verdragen moeten namelijk unaniem goedgekeurd worden.

quote:
[..]

En dat is wat mij betreft ook een morele valkuil. Hoe kan een generatie ministers uit de jaren 70 beslissen om een contract aan te gaan waar men 3 generaties later nog aan vast zit.

Wat dat betreft is dit de enige zinnige stap voor de UK willen ze hier nog uit los komen.
Hoe hebben de geallieerde leiders in 1945 kunnen beslissen hoe de kaart van Europa getekend werd waar we nu 70 jaar later nog aan vast zitten? Zo werkt het gewoon in de wereld, als je met elkaar verplichtingen aangaat zit je er aan vast. Nederland zit bijvoorbeeld ook vast aan het Ijzeren Rijnverdrag met België uit 1873, zo werkt verdragenrecht nu eenmaal.

Wat dat betreft is de EU zelfs nog relatief flexibel, er is een namelijk een uitweg in de vorm van Artikel 50.
  maandag 5 februari 2018 @ 17:38:38 #56
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_176975178
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:35 schreef J.B. het volgende:

[..]

Nogmaals, de EU heeft slechts de competenties die haar door de lidstaten gegeven zijn en als Nederland beslist dat er nu geen enkele meer bijkomt dan is dat gewoon zo. Verdragen moeten namelijk unaniem goedgekeurd worden.
En unaniem worden afgewezen. En het is aantoonbaar makkelijker om meer regels en sub-verdragen er doorheen te duwen over de jaren heen dan om dingen af te ronden.

Dus die macht van de EU wordt steeds groter. Of iig, de druk vanuit het verdragencluster wordt steeds groter op de lidstaten, tenzij men dus unaniem het eens kan zijn over het afschaffen van iets. En er is altijd wel een land wat een bepaald verdrag gewoon prettig vind dus dat gebeurt gewoon nooit.

het is een 1-richtingsweg.

quote:
[..]

Hoe hebben de geallieerde leiders in 1945 kunnen beslissen hoe de kaart van Europa getekend werd waar we nu 70 jaar later nog aan vast zitten? Zo werkt het gewoon in de wereld, als je met elkaar verplichtingen aangaat zit je er gewoon aan vast. Nederland zit bijvoorbeeld ook vast aan het Ijzeren Rijnverdrag met België uit 1873, zo werkt verdragenrecht nu eenmaal. Wat dat betreft is de EU nog relatief flexibel, er is een namelijk een uitweg in de vorm van Artikel 50.
Per issue een verdrag tussen 2 partijen.

Jij trouwt toch ook met 1 persoon... niet met 5 tegelijkertijd op dezelfde akte. Doe normaal man.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_176975305
quote:
7s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En unaniem worden afgewezen. En het is aantoonbaar makkelijker om meer regels en sub-verdragen er doorheen te duwen over de jaren heen dan om dingen af te ronden.

Dus die macht van de EU wordt steeds groter. Of iig, de druk vanuit het verdragencluster wordt steeds groter op de lidstaten, tenzij men dus unaniem het eens kan zijn over het afschaffen van iets. En er is altijd wel een land wat een bepaald verdrag gewoon prettig vind dus dat gebeurt gewoon nooit.

het is een 1-richtingsweg.

Nee. Als de Walen hun poot stijf hadden gehouden was CETA er niet gekomen en was er dus GEEN unanieme afwijzing geweest, zo werkt verdragenrecht niet.

quote:
[..]

Per issue een verdrag tussen 2 partijen.

Jij trouwt toch ook met 1 persoon... niet met 5 tegelijkertijd op dezelfde akte. Doe normaal man.
Zwitserland heeft meer dan 100 bilaterale verdragen met de EU, jij denkt dat het voor Nederland mogelijk is als we per EU-land meer dan 100 bilaterale verdragen gaan sluiten? Ik mag toch hopen dat je je beseft dat het hebben van ongeveer 3000 verschillende verdragen volstrekt onwerkbaar is. Als ik ga trouwen heb ik één contract met mijn partner, en dat is vaak al lastig zat.

Bovendien sta je in dat geval in onderhandelingen altijd in een minderwaardige positie ten opzichte van landen als Duitsland en Frankrijk, dat ondervindt het Verenigd Koninkrijk nu dus ook in de onderhandelingen met de EU.
pi_176975341
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:45 schreef J.B. het volgende:

[..]

...

Bovendien sta je in dat geval in onderhandelingen altijd in een minderwaardige positie ten opzichte van landen als Duitsland en Frankrijk, dat ondervindt het Verenigd Koninkrijk nu dus ook in de onderhandelingen met de EU.
Maar ze hebben in ieder geval nog iets om te onderhandelen.

Nederland is in de EU ook zeker niet gelijkwaardig aan Duitsland of Frankrijk, sterker nog Nederland heeft helemaal geen gewicht in de schaal.
  maandag 5 februari 2018 @ 17:49:10 #59
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_176975357
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:45 schreef J.B. het volgende:

[..]

Nee. Als de Walen hun poot stijf hadden gehouden was CETA er niet gekomen en was er dus GEEN unanieme afwijzing geweest, zo werkt verdragenrecht niet.
Je gaat voorbij aan het punt.

quote:
[..]

Zwitserland heeft meer dan 100 bilaterale verdragen met de EU, jij denkt dat het voor Nederland mogelijk is als we per EU-land meer dan 100 bilaterale verdragen gaan sluiten? Ik mag toch hopen dat je je beseft dat het hebben van ongeveer 3000 verschillende verdragen volstrekt onwerkbaar is. Als ik ga trouwen heb ik één contract met mijn partner, en dat is vaak al lastig zat.

Bovendien sta je in dat geval in onderhandelingen altijd in een minderwaardige positie ten opzichte van landen als Duitsland en Frankrijk, dat ondervindt het Verenigd Koninkrijk nu dus ook in de onderhandelingen met de EU.
Als Zwitserland en Noorwegen het kan dan kunnen wij het ook. En wie zegt dat we exact die 3000 verdragen weer willen? Ik wil wedden dat 50% daarvan totaal irrelevant is voor ons. Lekker rustig.

Als Nederland buiten de EU valt dan hoeven we alleen maar relevante verdragen met de EU te sluiten, meer niet. Niet met elk land. Hoe meer landen uit de EU vallen hoe meer verdragen inderdaad. Boeiend.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 5 februari 2018 @ 18:07:48 #60
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_176975734
quote:
7s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je gaat voorbij aan het punt.

[..]

Als Zwitserland en Noorwegen het kan dan kunnen wij het ook. En wie zegt dat we exact die 3000 verdragen weer willen? Ik wil wedden dat 50% daarvan totaal irrelevant is voor ons. Lekker rustig.

Als Nederland buiten de EU valt dan hoeven we alleen maar relevante verdragen met de EU te sluiten, meer niet. Niet met elk land. Hoe meer landen uit de EU vallen hoe meer verdragen inderdaad. Boeiend.
Ehm #hoedan?

Zwitserland en Noorwegen betalen overigens om de vruchten te plukken van die verdragen. Alleen hebben ze geen invloed in de wetgeving. Vind dat zelf niet een heel geweldig idee.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 5 februari 2018 @ 18:09:58 #61
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_176975791
quote:
2s.gif Op maandag 5 februari 2018 18:07 schreef Falco het volgende:

[..]

Ehm #hoedan?

Zwitserland en Noorwegen betalen overigens om de vruchten te plukken van die verdragen. Alleen hebben ze geen invloed in de wetgeving. Vind dat zelf niet een heel geweldig idee.
Ze hebben de keuze om bepaalde verdragen op te zeggen.
Verder lijken die landen weinig last te hebben van dat betalen. Sterker nog. Misschien betalen die landen wel veel minder omdat ze niet gedwongen worden met alles maar mee te moeten doen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 5 februari 2018 @ 18:13:42 #62
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_176975869
quote:
7s.gif Op maandag 5 februari 2018 18:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ze hebben de keuze om bepaalde verdragen op te zeggen.
Verder lijken die landen weinig last te hebben van dat betalen. Sterker nog. Misschien betalen die landen wel veel minder omdat ze niet gedwongen worden met alles maar mee te moeten doen.
Wij hebben toch ook geen last van dat betalen? Of voel je echt het juk van de EU op je schouders en gaat de economie hier echt zo kut?

Iedereen heeft de keuze om bepaalde verdragen op te zeggen. Kijk maar naar bijvoorbeeld het artikel 50 wat het VK heeft ingezet. Alleen heb je natuurlijk wel consequenties als je deze gaat opzeggen :).
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 5 februari 2018 @ 18:33:26 #63
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_176976244
quote:
2s.gif Op maandag 5 februari 2018 18:13 schreef Falco het volgende:

[..]

Wij hebben toch ook geen last van dat betalen? Of voel je echt het juk van de EU op je schouders en gaat de economie hier echt zo kut?
Nope. En voor mij is de discussie of Nederland uit de EU moet puur theoretisch. Ik ben daar zelf niet van overtuigd maar het dient als prima kleinere proxy voor of de UK uit de EU moet.

quote:
Iedereen heeft de keuze om bepaalde verdragen op te zeggen. Kijk maar naar bijvoorbeeld het artikel 50 wat het VK heeft ingezet. Alleen heb je natuurlijk wel consequenties als je deze gaat opzeggen :).
Het is met de EU all or nothing... en als je het opzegt heb je chaos. Laat dat een les zijn voor de volgende freak die een structuur zoals dit verzint.

Oh en het is nog maar de vraag hoe lang artikel 50 nog rond blijft hangen. Ik meen me te herinneren dat daar een vervaldatum op zat.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_176976972
quote:
7s.gif Op maandag 5 februari 2018 18:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ze hebben de keuze om bepaalde verdragen op te zeggen.
Verder lijken die landen weinig last te hebben van dat betalen. Sterker nog. Misschien betalen die landen wel veel minder omdat ze niet gedwongen worden met alles maar mee te moeten doen.
Zwitserland heeft net als de Britten een zwakke onderhandelingspositie t.o.v. de EU, en cadeautjes aan Zwitserland geeft de EU nu (even) niet meer vanwege de onderhandelingen met de Britten
https://www.nrc.nl/nieuws(...)zwitserland-a1590792
  donderdag 8 februari 2018 @ 10:45:22 #65
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177030580
quote:
Hard Brexit would cost public finances £80bn, says secret analysis

A no-deal Brexit would blow an £80bn hole in the public finances, with the leave-voting heartlands of north-east England and West Midlands worst affected, according to new detail from the government’s own secret economic analysis.

The Guardian has learned that the secret papers, which assess the economic impact of leaving the bloc, predict that if there is no deal, the government will need to borrow £120bn more over the next 15 years.
In het artikel staat ook een heldere diagram waar je in één oogopslag kan zien hoe groot de verwachte schade is voor elk gebied bij verschillende uitkomsten van de onderhandelingen.

Het is natuurlijk allemaal geen verrassing meer, maar het blijft tragisch.
  donderdag 8 februari 2018 @ 13:20:23 #66
69994 seto
-|||--------|||-
  donderdag 8 februari 2018 @ 13:36:17 #67
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177033257
quote:
Leave-voting areas to be hit hardest by Brexit

Parts of the UK that voted Leave in the 2016 EU referendum will suffer most as a result of Brexit, according to a government impact assessment.

The study found that the north-east and the West Midlands would suffer the biggest hit to growth, while London, which voted heavily for Remain, would be the least affected by Brexit.

The regional data are part of an analysis compiled by government economists which found that Britain’s growth would be reduced over the next 15 years, whatever the results of Brexit negotiations.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_177042227
Brexit-interview gaat viraal nadat presentator minstens 10 keer dezelfde vraag moet stellen aan staatssecretaris

https://www.vrt.be/vrtnws(...)r-vraagt-minister-1/

Typisch weer dit :P
  donderdag 8 februari 2018 @ 21:20:29 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177042737
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 21:01 schreef J.B. het volgende:
Brexit-interview gaat viraal nadat presentator minstens 10 keer dezelfde vraag moet stellen aan staatssecretaris

https://www.vrt.be/vrtnws(...)r-vraagt-minister-1/

Typisch weer dit :P
Is traditie in de UK en ze zijn daar gek op tradities
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 8 februari 2018 @ 21:41:02 #70
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_177043331
quote:
Wel een kanttekening daarbij is dat hij eigenlijk de boel probeerde te rekken :)

quote:
Paxman's explanation was that "by the time I'd asked the question five or six times... it was clear... that you [Howard] weren't going to answer it... at which point a voice came in my ear and said "The next piece of tape isn't cut, you'd better carry on with this for a while" and I'm afraid I couldn't think of anything else to ask you." - (Gekopieerd van hier)
  donderdag 8 februari 2018 @ 21:58:13 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177043907
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 21:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Wel een kanttekening daarbij is dat hij eigenlijk de boel probeerde te rekken :)

[..]

Ik hou van Paxman
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 8 februari 2018 @ 22:35:52 #72
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_177045002
quote:
Hou daar wel van. Vraag me wel af hoe dat soort journalisten dat doen, met volstrekt rechte smoel dingen vragen als "You ever think you're incompetent?" nota bene vlak na gevraagd te hebben "Do you ever wake up in the morning and think: 'My god, what am I gonna be told today?'"
pi_177055022
quote:
Northern Ireland will stay in single market after Brexit, EU says

UK negotiators braced for major row over EU’s draft withdrawal agreement

[..]

“There will be no wriggle room for the UK government,” said Philippe Lambert MEP, the leader of the Greens in the European parliament, who was briefed in Strasbourg earlier this week by the EU’s chief negotiator, Michel Barnier. “We are going to state exactly what we mean by regulatory alignment in the legal text. It will be very clear. This might cause some problems in the UK – but we didn’t create this mess.”

Barnier has repeatedly warned that Brexit, with the red-lines chosen by Theresa May, means barriers to trade in the form of checks at the border.

[..]

The EU’s proposed text is said to be the logical consequence of the agreement reached between the European commission and the UK government in December, to allow the talks to move on from the issues of citizens rights, the financial settlement and the Irish border.

The UK government had said that “in the absence of agreed solutions, the United Kingdom will maintain full alignment with those rules of the internal market and the customs union which, now or in the future, support North-South cooperation, the all-island economy and the protection of the 1998 [Good Friday] agreement”.

Despite initial protests from the DUP, the unionists were bought off with paragraph 50 of the joint agreement, in which the British government promised to ensure that there would be no barriers to trade between the British mainland and Northern Ireland.

David Davis, the Brexit secretary, has suggested that the whole of the UK could remain in regulatory alignment with the EU. The DUP trumpeted the concession as evidence that Northern Ireland and Great Britain would be leaving the EU on the same terms.

Those commitments to the DUP are regarded by the EU, however, as an internal arrangement for the British government outside the scope of the legal text.
https://www.theguardian.c(...)after-brexit-eu-says
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177055221
Londen beschuldigt de Europese Unie van "kwade trouw"

https://www.vrt.be/vrtnws(...)e-van-kwade-trouw--/

quote:
De Britse brexitminister David Davis is boos op de Europese Unie omdat die de Britten wil straffen als ze zich tijdens de overgangsperiode na de brexit niet aan de Europese regels houden.
De Britten zijn boos omdat de EU strafmaatregelen wil opleggen als de Britten zich niet aan de wederzijds overeengekomen regels houden tijdens de overgangsperiode na de Brexit. In wat voor een utopie leven ze daar?! :')
  vrijdag 9 februari 2018 @ 13:38:57 #75
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177055854
quote:
Japanese ambassador warns of Brexit ‘high stakes’

Japan’s ambassador to the UK has warned Theresa May that her Brexit negotiators are playing for increasingly “high stakes” in the run-up to a final deal with the EU later this year.

Koji Tsuruoka, speaking outside Downing Street, said international companies could close their UK operations if there was “no profitability” in staying in the country.

“If there is no profitability of continuing operations in the UK — not Japanese only — no private company can continue operation,” he said. “So, it’s as simple as that. This is all high stakes that I think all of us need to keep in mind.”

The ambassador said Japanese companies had come to the UK on the basis that they would have access to European markets: “Therefore it is expected that they will have free access”
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')