abonnement Unibet Coolblue
pi_176679087
Ik ga volgend jaar mijn 5e bachelor jaar in.
Nu is de nominale duur van mijn studie 3 jaar. Ik zou dus 3+1jaar OV krijgen. Nu las ik echter ergens dat je nog een jaar extra kan krijgen als je een 0-lening afsluit?
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik ben niet van plan een Master te gaan doen.
pi_176691395
Ja, ook 5 jaar bachelor gedaan hier. Het klopt wat je zegt. Je sluit voor je 5e jaar een nullening af (gegeven dat je verder niet wilt bijlenen) en dan kan je er nog een jaar gebruik van maken.
pi_176695745
Volgens mij klopt dat niet. Je hebt recht op 3 jaar + 1 jaar uitloop. Als jij vervolgens nog doorgaat, kun je nog wel blijven lenen (want je kunt max. zeven jaar lenen), maar je OV-recht vervalt dan.

Je kunt wel weer een extra jaar OV krijgen als je een master doet. Deze zou je eventueel naar voren kunnen halen. Dat is wat ik heb gedaan, maar in mijn geval ging ik een tweede bachelor doen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_176697497
Ik heb het nagevraagd aan DUO zelf. Ik krijg inderdaad 5 jaar OV. Het master deel wordt ook gewoon een gift als je je bachelor diploma haalt. Ookal ga je geen Master doen
pi_176701517
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 17:23 schreef CarFreak33 het volgende:
Ik heb het nagevraagd aan DUO zelf. Ik krijg inderdaad 5 jaar OV. Het master deel wordt ook gewoon een gift als je je bachelor diploma haalt. Ookal ga je geen Master doen
Voor het reisrecht alleen neem ik aan. Want voor de rest (eerste 3 jaar) van de prestatiebeurs moet je apart kwijtschelding vragen als je na je bachelor geen master meer gaat doen.
pi_176703613
Klopt. Dit geld inderdaad alleen voor het reisproduct.
pi_176735772
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 17:23 schreef CarFreak33 het volgende:
Ik heb het nagevraagd aan DUO zelf. Ik krijg inderdaad 5 jaar OV. Het master deel wordt ook gewoon een gift als je je bachelor diploma haalt. Ookal ga je geen Master doen
dat is niet waar
pi_176790443
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 12:25 schreef Yreal het volgende:

[..]

dat is niet waar
https://apps.duo.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?New,Company={DBD42CAE-B941-4CF4-960D-5F5C917B6281},KB=Kennisbank,ts=OcwDuoNew,Case=GUID({F09AA551-BF8B-4F24-91FD-3CFECC5C0D42}),decision_tree=obj(),question=obj(4332):obj(4335),question=obj(4342):obj(4351)

Lees dit dan eens.
Vooral: Dit geldt niet voor de ov-lening prestatiebeurs. Daarvan worden alle jaren een gift als je één van bovenstaande diploma's haalt.

Het OV is dus een uitzondering, maakt niet uit welk diploma je haalt. Als je dus een bachelor haalt, krijg je alle 5 jaar OV als gift.
Dit heeft DUO mij ook persoonlijk verteld, kan er dus redelijk van uit gaan dat het waar is...
pi_176791025
Je krijgt alleen nominaal+1 jaar ov
pi_176800110
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 09:50 schreef Yreal het volgende:
Je krijgt alleen nominaal+1 jaar ov
Lees nou wat er staat...
Ongeacht welk diploma je haalt, alle jaren OV worden omgezet in een gift.

Ook heb ik het zo persoonlijk van DUO te horen gekregen, ga er toch maar vanuit dat zij het zelf wel weten.
pi_179542378
Hoi, ik heb hetzelfde probleem. ik ga nu mijn vijfde bachelorjaar in, doordat ik twee studies doe. Ik ga hierna nog een master doen van 2 jaar. Heb ik komend jaar dan recht op OV? en mag je dat eventueel een jaar vooruit schuiven? ik weet namelijk dat ik in totaal 6 jaar recht heb, ik weet alleen niet of dat ook voor het komende jaar geldt.
pi_179554714
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 17:53 schreef blondie21 het volgende:
Hoi, ik heb hetzelfde probleem. ik ga nu mijn vijfde bachelorjaar in, doordat ik twee studies doe. Ik ga hierna nog een master doen van 2 jaar. Heb ik komend jaar dan recht op OV? en mag je dat eventueel een jaar vooruit schuiven? ik weet namelijk dat ik in totaal 6 jaar recht heb, ik weet alleen niet of dat ook voor het komende jaar geldt.
OV is nominaal plus 1 plus nog een extra jaar als je een nullening afsluit. Is je bachelor 3 jaar en je master 1 dan heb je dus max 5 jr recht op ov. Is je bachelor 4 jaar en je master 2 dan krijg je sowieso dat vijfde jaar nog.
pi_187124144
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 09:14 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

OV is nominaal plus 1 plus nog een extra jaar als je een nullening afsluit. Is je bachelor 3 jaar en je master 1 dan heb je dus max 5 jr recht op ov. Is je bachelor 4 jaar en je master 2 dan krijg je sowieso dat vijfde jaar nog.
Heeft DUO dit bevestigd? ik zou hier graag gebruik van willen maken maar ik kan nergens informatie over deze regeling van de nullening vinden.
pi_187206750
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 23:13 schreef elliebelliev het volgende:

[..]

Heeft DUO dit bevestigd? ik zou hier graag gebruik van willen maken maar ik kan nergens informatie over deze regeling van de nullening vinden.
Volgens de site heb je voor een vierjarige opleiding vijf jaar lang recht op gratis reizen: https://duo.nl/particulier/ov-en-reizen/#

Over de nullening staat niks op de website, ik denk dat je dan in Mijn Duo moet invullen dat je 0 euro bij wilt lenen voor het laatste jaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')