abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 januari 2018 @ 18:00:56 #1
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_176677665
quote:

Das Mag stopt met literair tijdschrift
Het grootste zelfstandige literaire tijdschrift in Nederland, Das Magazin, houdt op te bestaan. „Het was nooit ons doel om een tijdschrift voor de eeuwigheid te maken”, zeggen de makers.

Literair tijdschrift Das Magazin houdt op te bestaan. Na de verschijning van het vijfentwintigste nummer, volgende maand, eindigt het na zeven jaar. Het einde is „noodzakelijk”, zegt oprichter en hoofdredacteur Daniėl van der Meer, die samen met medeoprichter Toine Donk in 2015 ook de uitgeverij Das Mag begon. Zij zien hun tijdschrift, op dit moment het grootste zelfstandige literaire tijdschrift in Nederland, niet meer als de beste manier om lezers te vinden. (NRC)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Das Magazin, het tijdschrift waarmee alles begon, S-T-O-P-T
In februari verschijnt het aller, įllerlaatste nummer

Ja, dat lees je goed: we steken de fik in ons tijdschrift Das Magazin. Zeven jaar geleden waren we jonge snotneuzen die nieuwe relevantie wilden geven aan het literaire tijdschrift. Of dat ons is gelukt, die vraag mogen jullie beantwoorden — maar feit is: al die tijd was Das Magazin de grootste. (Das Magazin).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hebben we hier in TTK nog teleurgestelde lezers? Ga je overstappen naar een ander blad zoals De Gids?
  maandag 22 januari 2018 @ 18:51:54 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176678438
Literaire tijdschriften, zijn die voor mensen die literatuur kopen maar die niet lezen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_176845509
Ik lees Kluger Hans, Revisor, Schoon Schip, de Gids, Naakte Lunch (is al opgeheven), Tirade en Extaze - niet allemaal als abonnee en gedoseerd, want dan zou ik geen tijd meer over hebben om te schrijven. Ik vind het jammer dat das Mag ophoudt, omdat ik het nog niet gelezen heb. Waarom? Geen idee. Misschien omdat ik meer houd van klein?
Overigens ben ik te spreken over literaire tijdschriften, wat er gepubliceerd wordt en de waarde daarvan. Ik beveel het lezen van literaire tijdschriften aan als alternatief voor het geven van betekenis aan je leven en het beoefenen van je vrije wil, zo ook hogere functies zoals het geweten en het beoordelingsvermogen naast het je kunnen uiten.
Als je eenmaal de stap neemt om korte verhalen te schrijven, doe je er goed aan mijn blog te volgen. Odileschmidt.wordpress.com is naast Schrijven Online een open resource voor het schrijven van korte verhalen in Nederland.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')