abonnement Unibet Coolblue
pi_176675854
November zou ik al mijn tanden laten trekken en dezelfde dat een kunstgebit krijgen. Na een eerste consult doorgestuurd naar de kaakchirurg in het ziekenhuis om te verifieren dat dat kon, geen probleem, dus terug naar de tandarrts voor afdrukken. Daarna merkte hij op dat er toch wel wat fikse ontstekingen waren waarmee eigenlijk niet gewacht kon worden, dus die kiezen werden gelijk getrokken.

Daarna werd de vervolgafspraak maar uitgesteld (door de feestdagen, toen weer een foutje bij de fabriek, weet ik het) waardoor ik uiteindelijk vandaag eindelijk terecht zou kunnen om mijn voortanden te laten trekken en mijn kunstgebit in te krijgen.

Tanden zijn getrokken, noodprothese wordt gepakt.... waar? Blijkt dat die er nog helemaal niet is. Gaat nog zeker twee weken duren terwijl ik nu helemaal geen tanden meer heb. Één dag wordt dus uiteindelijk bijna 3 maanden en ik zit met een lege smoel.

Heb ik ergens recht op wat betreft korting of niet nakomen van afspraken ? De rekening van meer dan 2500 euro heb ik al lang binnen, maar ik heb heel weinig zin die. op deze manier te betalen.Ik vind enige tegemoetkoming wel op zijn plaats.

Wat is redelijk, heb ik ergens recht op?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 januari 2018 @ 16:29:49 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_176676008
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:22 schreef clouwapr het volgende:
Tanden zijn getrokken, noodprothese wordt gepakt.... waar? Blijkt dat die er nog helemaal niet is.
Dat zou ik toch maar eens aankaarten bij je tandarts. Lijkt me toch dat ze eerst moeten checken of de noodprothese er is vóór ze gaan trekken. Of je er concreet iets mee opschiet is wat anders...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_176676076
Hoe kunnen ze nou je tanden trekken voordat ze controleren of de prothese binnen is? Jeejtje! :N
Protège moi de mes désirs.
pi_176676247
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:22 schreef clouwapr het volgende:
November zou ik al mijn tanden laten trekken en dezelfde dat een kunstgebit krijgen. Na een eerste consult doorgestuurd naar de kaakchirurg in het ziekenhuis om te verifieren dat dat kon, geen probleem, dus terug naar de tandarrts voor afdrukken. Daarna merkte hij op dat er toch wel wat fikse ontstekingen waren waarmee eigenlijk niet gewacht kon worden, dus die kiezen werden gelijk getrokken.

Daarna werd de vervolgafspraak maar uitgesteld (door de feestdagen, toen weer een foutje bij de fabriek, weet ik het) waardoor ik uiteindelijk vandaag eindelijk terecht zou kunnen om mijn voortanden te laten trekken en mijn kunstgebit in te krijgen.

Tanden zijn getrokken, noodprothese wordt gepakt.... waar? Blijkt dat die er nog helemaal niet is. Gaat nog zeker twee weken duren terwijl ik nu helemaal geen tanden meer heb. Één dag wordt dus uiteindelijk bijna 3 maanden en ik zit met een lege smoel.

Heb ik ergens recht op wat betreft korting of niet nakomen van afspraken ? De rekening van meer dan 2500 euro heb ik al lang binnen, maar ik heb heel weinig zin die. op deze manier te betalen.Ik vind enige tegemoetkoming wel op zijn plaats.

Wat is redelijk, heb ik ergens recht op?
Heb je destijds niet gevraagd of je noodprothese mocht zien? Dat is namelijk de normale gang van zaken, dan kan er nl. nog wat verandert worden.
pi_176676261
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:29 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat zou ik toch maar eens aankaarten bij je tandarts. Lijkt me toch dat ze eerst moeten checken of de noodprothese er is vóór ze gaan trekken. Of je er concreet iets mee opschiet is wat anders...
Dit dus.
pi_176676360
Raar verhaal, als er ontstekingen zijn wordt er helemaal niet getrokken... Bovendien moet je tandvlees ook uitharden eer er een gebit in kan.
pi_176676467
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:48 schreef mrPanerai het volgende:
Raar verhaal, als er ontstekingen zijn wordt er helemaal niet getrokken... Bovendien moet je tandvlees ook uitharden eer er een gebit in kan.
Nee hoor, tegenwoordig niet meer. Je krijgt het echt rauw op je dak, zal ik maar zeggen.
pi_176676544
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:29 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat zou ik toch maar eens aankaarten bij je tandarts. Lijkt me toch dat ze eerst moeten checken of de noodprothese er is vóór ze gaan trekken. Of je er concreet iets mee opschiet is wat anders...
Daar was ik dus ook vanuit gegaan ja :{
pi_176676570
Zeker omdat ik vorige week nog belde dat ik de kleur wel wilde kiezen, want hij zei zelf dat híj de kleur gekozen had... en ik had een aantal tinten witter gewild.
pi_176676592
TS, het enige wat ik kan bedenken is dat je je de komende weken maar moet kleden als een moslima in een burka.
Niet grappig bedoeld, maar liever dat dan zonder tanden in het openbaar moeten verschijnen.
pi_176676617
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:56 schreef clouwapr het volgende:
Zeker omdat ik vorige week nog belde dat ik de kleur wel wilde kiezen, want hij zei zelf dat híj de kleur gekozen had... en ik had een aantal tinten witter gewild.
Klopt ook al niet. Klaag die tandarts aan. Sleep hem voor de tuchtcommissie.
pi_176676677
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:48 schreef mrPanerai het volgende:
Raar verhaal, als er ontstekingen zijn wordt er helemaal niet getrokken... Bovendien moet je tandvlees ook uitharden eer er een gebit in kan.
Bij een ontsteking worden de tanden gewoon getrokken hoor. Alleen de verdoving werkt dat niet zo goed meer :X

En dat je een paar weken moet wachten voor dat je het gebit krijgt, is iets van vroeger.
Tegenwoordig tanden er uit, en het gebit er in *O*

Ik mag volgende week voor een ondergebit. Ik zal zeker gaan kijken of mijn nieuwe gebit er is voor dat de tandarts gaat trekken.
Als ik zonder tanden moet gaan lopen, zou ik de straat niet op durven en mijn eigen ziek melden tot ik mijn gebit zou hebben :')
pi_176676687
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:57 schreef Hiddendoe het volgende:
TS, het enige wat ik kan bedenken is dat je je de komende weken maar moet kleden als een moslima in een burka.
Niet grappig bedoeld, maar liever dat dan zonder tanden in het openbaar moeten verschijnen.
ik loop idd al met een sjaal om mn hoofd :')
pi_176676710
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:56 schreef clouwapr het volgende:
Zeker omdat ik vorige week nog belde dat ik de kleur wel wilde kiezen, want hij zei zelf dat híj de kleur gekozen had... en ik had een aantal tinten witter gewild.
Rare gang van zaken. Ik ben vandaag nog geweest om een laatste afdruk te maken, en wij hebben samen de juiste kleur tanden gekozen
pi_176676737
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 17:02 schreef clouwapr het volgende:

[..]

ik loop idd al met een sjaal om mn hoofd :')
Dat bedoel ik. Tandarts of gebittenmaker gaan de fout in en jij moet er voor bloeden.
Aanklagen die handel.
pi_176676825
Of je ergens recht op hebt?
Jazeker, een slecht passende kunstklapper en recht op ontbering bovendien.
Karper diem, vis van de dag
pi_176678427
Een noodprothese kan de volgende dag geleverd worden als het echt moet. De meerprijs die de tandarts daarvoor moet betalen is in dit geval vooral zijn probleem.

Ik zou hem dan ook morgenochtend bellen met de mededeling dat je binnen 48 uur zonder meerprijs de beloofde noodprothese verwacht en dat wanneer hij dat niet regelt, je naar de tuchtcommissie zult stappen en de rekeningen niet zult betalen omdat hij niet de prestaties levert die jij als patiënt mag verwachten.

Daarnaast mag je verwachten dat jij inspraak hebt in de kleur van het product wat je bij hem aanschaft. Is de door hem gekozen kleur niet naar jouw wens, dan is de aanpassing naar de door jouw gekozen kleur ook voor rekening van de tandarts.

Deze prutser zal er wel eentje zijn die Nederlandse tarieven rekent voor protheses die hij ergens ver weg bestelt.
  maandag 22 januari 2018 @ 19:05:14 #18
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_176678699
Dit is oprecht wel een dingetje kerel.

Toevallig zit zowel mn pa als zusje in de klapperdingen. De personen die ze maken.
Als het moet, is er een gebit binnen 24h. 2 weken is sowieso bullshit.

Hou ons even op de hoogte of het ècht 2 weken gaat duren, anders ga ik die ouwe van me eens even aansporen om je ff op weg te helpen ;)
Tadumtiedum.
pi_176679911
Neemt die ook niet de zeik met je? Tanden trekken bij de kaakchirurg komt uit de basisverzekering, als de tandarts gaat trekken kost het geld.
  maandag 22 januari 2018 @ 20:07:47 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176680098
TS had een verrot gebit maar de tandarts maakt er een zooitje van?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_176680234
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
TS had een verrot gebit maar de tandarts maakt er een zooitje van?
Wat heeft de staat van het gebit te maken met de afspraken die een tandarts met zijn client maakt?
Dit, dus.
pi_176680315
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 20:13 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Wat heeft de staat van het gebit te maken met de afspraken die een tandarts met zijn client maakt?
Ontbering.
Karper diem, vis van de dag
  maandag 22 januari 2018 @ 20:23:21 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_176680477
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 19:59 schreef davo1979 het volgende:
Neemt die ook niet de zeik met je? Tanden trekken bij de kaakchirurg komt uit de basisverzekering, als de tandarts gaat trekken kost het geld.
Zo simpel ligt het niet helemaal.
Trekken bij de kaakchirurg wordt in principe alleen vergoed als het niet bij de tandarts kan. Bv. te verwachten medische complicaties zoals bloedingen, perforaties of als alles uit de kaak gehakt moet worden. 8-)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 22 januari 2018 @ 23:42:29 #24
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_176686359
Ik zou die tandarts aanklagen
pi_176687430
Ironisch genoeg hebben we pas ook met de rechtsbijstand iets gehad... neem aan dat ik die daarvoor moet hebben? (ik woon nog thuis, dus moet vorm 'ouders met kind' hebben, en ouders zijn te lui om hun handtekening te zetten... ial regel ik alles en zit het al in een voorgeschreven envelop)

[ Bericht 44% gewijzigd door clouwapr op 23-01-2018 04:50:12 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')