abonnement Unibet Coolblue
pi_176671606
Wat is dat toch met mensen die je alleen "gebruiken", en zodra je je doel gediend hebt, dan gooien ze je gewoon bij het grofvuil en kun je opzouten.

En dan verzinnen ze vaak ook nog smoesjes en excuses, omdat ze niet eerlijk durven of kunnen zijn.

Wie herkent dit ook en hoe ga je ermee om?

Ps. Gelukkig heb en ken ik ook mensen die niet zo zijn en wél gewoon een vriendschap kunnen waarderen ^O^
  maandag 22 januari 2018 @ 12:36:50 #2
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176671642
Als mensen al zo triest zijn ben ik alleen maar blij als ze me dumpen, want dan zijn ze het sowieso niet waard om deel uit te maken van mijn leven.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_176671660
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Als mensen al zo triest zijn ben ik alleen maar blij als ze me dumpen, want dan zijn ze het sowieso niet waard om deel uit te maken van mijn leven.
Nouja, dit dus :)
pi_176671668
Vraag me eerder af wat dat is met mensen die zich kennelijk laten gebruiken. Gewoon alleen dingen doen die je echt zelf wilt toch? Ja het kan wel kwetsend zijn als iemand op een onfatsoenlijke manier een punt zet achter een vriendschap oid, maar dat vind ik iets anders dan gebruikt zijn.
  maandag 22 januari 2018 @ 12:53:37 #5
451005 Grems
Clown World
pi_176671895
Heb je misschien wat voorbeelden TS?
pi_176671969
TS is gebruikt
pi_176672524
Hoe hebben ze je gebruikt?
pi_176672625
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:35 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Wat is dat toch met mensen die je alleen "gebruiken", en zodra je je doel gediend hebt, dan gooien ze je gewoon bij het grofvuil en kun je opzouten.
wat bedoel je precies ermee?

Vrijwel allle menselijke sociale contacten hebben een bepaalde ego-centrisch doel...
een persoon zal zelf ook beter willen worden van contacten, en contacten bewust aangaan om hier zelf beter an te worden (waarbij dat beterworden niet hoeft te betekenen dat de ander er slechter van wordt, in veruit de meeste contacten worden gewoon beiden er beter van, en kunnen een voordeel uit een contact halen).

Pure altruistische contacten hebben weing nut en contacten war je zelf slechter van wordt zijn zelfs er dom en verkeerd...

Als je van jezelf merkt dat je wel regelmatig in zulk een situatie beland zou ik eerst kijken of je zelf daaraan wat kunt veranderen, misschien ook je eigen basis-instellng en de manier waarop je anderen vertrouwd toch wat aanpassen.

Ikzelf heb de indruk dat het al helpt door te realiseren dat je ook vriendschappen kunt aangaan om er zelf beter van te worden (zonder dat dat iets slechts tegen anderen betekent) en dat je niet zomaar vriendshappen aangaat om die ander enorm te helpen, zonder dat er ook een bepaald voordeel voor jezelf tegenover staat.
IIg voorkomt dat al een teleurstelling
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 22 januari 2018 @ 13:43:46 #9
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176672715
In China bestaat er trouwens enkel een vriendschap op basis van dat je er beter van word..
Das echt vreemd als westerling..
pi_176673662
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:53 schreef Grems het volgende:
Heb je misschien wat voorbeelden TS?
Dank allemaal voor jullie bijdrage :).

Voorbeelden:

- Mensen die een relatie krijgen en daardoor geen tijd meer lijken te hebben voor je. Vervolgens wél met anderen iets gaan doen.

- Zelf niet uit willen spreken wat voor een contact wij hebben, uiteindelijk spreek ik dat wel uit en krijg ik dat later op mijn bord terug (ja, want jij zei dat wij dit of dat hebben).

En ja, er zal vast ook een deel bij mij liggen, ben er zelf ook debet aan.
pi_176673951
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:38 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Als je van jezelf merkt dat je wel regelmatig in zulk een situatie beland zou ik eerst kijken of je zelf daaraan wat kunt veranderen, misschien ook je eigen basis-instellng en de manier waarop je anderen vertrouwd toch wat aanpassen.
Juist ivm bovenstaande heb ik ook dit topic geopend, het viel mij op een gegeven moment gewoon op.

Het blijkt dat de waarde vriendschap nogal verschillend is bij mensen. En daar vergis ik mij (blijkbaar) nogal eens in.
pi_176674306
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:35 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Dank allemaal voor jullie bijdrage :).

Voorbeelden:

- Mensen die een relatie krijgen en daardoor geen tijd meer lijken te hebben voor je. Vervolgens wél met anderen iets gaan doen.

- Zelf niet uit willen spreken wat voor een contact wij hebben, uiteindelijk spreek ik dat wel uit en krijg ik dat later op mijn bord terug (ja, want jij zei dat wij dit of dat hebben).

En ja, er zal vast ook een deel bij mij liggen, ben er zelf ook debet aan.
Mensen hebben nu eenmaal ook geen oneindige hoeveelheid vrije tijd om te besteden. Ik probeer bijna alle vrienden die ik heb wel regelmatig te spreken, maar sinds ik een relatie heb is dat gewoon een stuk minder vaak. Wat betekend dat ik sommige vrienden gewoon een stuk minder vaak zie, helaas, maar zo is het nu eenmaal.
pi_176674971
Sommige mensen zien bepaalde vriendschappen als een entertainmentcentrale bij gebrek aan beter. En als ze dan dus wel iets beters vinden, ben je niet meer nodig.
pi_176676572
Dit soort mensen filter je door niet alleen maar te geven (en altijd toe te zeggen), maar af en toe ook te nemen, om vervolgens te zien hoe zij reageren als zij moeite in jou moeten steken.
pi_176679588
Ik heb bijvoorbeeld een paar zogenaamde "relaties" gehad waarbij het uit werd gemaakt via facebook/mail, dat ze niet eerlijk waren enz. Nu kan ik er gelukkig om lachen en medelijden met ze hebben. Op het moment zelf is dat heel moeilijk. Zodra je het leert herkennen kun je voorkomen gehecht te raken aan mensen die zich op die manier tot jou verhouden. Dan kunnen ze je ook niet meer gebruiken. Ik moet zelf ook vaak opletten dat ik mensen niet onbewust aan het gebruiken ben, want ik merk dat ik vaak een tekort aan tijd heb om te doen wat ik wil en dit als excuus gebruik dat ik geen tijd voor anderen heb. Ik denk dat dit toch de voornaamste oorzaak is voor dit gedrag. Vrije tijd is gewoon bijna niks als je kijkt hoe snel de tijd gaat.

[ Bericht 18% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 22-01-2018 20:07:32 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_176680054
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:35 schreef weethetevennietmeer het volgende:

- Zelf niet uit willen spreken wat voor een contact wij hebben, uiteindelijk spreek ik dat wel uit en krijg ik dat later op mijn bord terug (ja, want jij zei dat wij dit of dat hebben).

Hoe moet ik me dit voorstellen? Je gaat met mensen om en dan ga je vragen aan hen of je nu vrienden bent of niet ofzo?
pi_176680093
Heb een scharrel die ik gebruik voor seks. Ik wil geen relatie omdat ik niet monogaam ben/wil zijn op dit moment.

Voor de rest ben ik heel loyaal aan de mensen die ik tot vrienden reken, een status die je bij mij niet snel bereikt. Kennissen schuif ik zo aan de kant, maar als iemand eenmaal een vriend is ga ik voor diegene door het vuur als ware het een familielid is.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_176680286
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 20:05 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

Hoe moet ik me dit voorstellen? Je gaat met mensen om en dan ga je vragen aan hen of je nu vrienden bent of niet ofzo?
Dit specifieke geval betrof een relatie die ik had, althans, dacht te hebben met iemand ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2018 20:24:49 ]
  maandag 22 januari 2018 @ 20:22:05 #19
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_176680453
Een vriendschap is niet altijd eeuwig houdbaar. Door veranderende omstandigheden veranderen mensen. En dat kan weleens betekenen dat als iemand een relatie krijgt hij anders tegen het leven gaat aankijken. Net als dat dat kan gebeuren als iemand een relatie verbreekt (al dan niet zelf), kinderen krijgt, een andere baan neemt/krijgt etc.

Soms is een vriendschap gewoon uitgeblust.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 22 januari 2018 @ 20:28:17 #20
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_176680640
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 20:05 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

Hoe moet ik me dit voorstellen? Je gaat met mensen om en dan ga je vragen aan hen of je nu vrienden bent of niet ofzo?
TS had 14 vriendschap verwacht. Vriend had maar 7 vriendschap. Tja dan gaat het mis he.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')