abonnement Unibet Coolblue
pi_176674560
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:03 schreef loveli het volgende:

[..]

Wat is precies het probleem tussen je vriend en zijn moeder? Bestaat dat probleem nog steeds als hij bv. tijdelijk bij jou in zou trekken?

(tip: niet doen)
Heb dat eerder gedaan met een kennis en het is te doen als je van tevoren een maximale termijn stelt van b.v. 6 weken.
pi_176674656
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:11 schreef Horzula het volgende:

[..]

Heb dat eerder gedaan met een kennis en het is te doen als je van tevoren een maximale termijn stelt van b.v. 6 weken.
[edit] Je bent iemand's vriend of je bent het niet.
  Vis een optie? maandag 22 januari 2018 @ 15:20:13 #53
70532 loveli
N
pi_176674783
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:15 schreef Horzula het volgende:

[..]

[edit] Je bent iemand's vriend of je bent het niet.
Kennis, schreef je eerst.

Er is een groot verschil tussen een goede vriend en een goede huisgenoot.
crap in = crap out
pi_176674832
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:20 schreef loveli het volgende:

[..]

Kennis, schreef je eerst.

Er is een groot verschil tussen een goede vriend en een goede huisgenoot.
Je behandelt een kennis als een vriend als je hem gratis in huis neemt.
  maandag 22 januari 2018 @ 15:38:53 #55
394371 ikbenniethaan33
TOP Oss till I die!
pi_176675117
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:38 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Door het stof gasn en 1000x excuses aanbieden aan moeder is geen optie (meer)?
Die moeder is mentaal (op dit moment) niet 100%, dus dat is geen optie.
Forza TOP Oss
pi_176675182
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:07 schreef Koettie het volgende:
Ik zou wat iemand al zei contact opnemen met maatschappelijk werk. Verder, met stufi en werken kan hij een kamer zoeken, zal alleen niet binnen een week geregeld zijn. Kan hij tijdelijk wel bij vrienden/familie terecht?
Zou het maatschappelijk werk laten zitten. Als hij vastloopt kan hij altijd later nog gaan.
pi_176675350
Je moet gewoon heel praktisch zijn op zulke momenten, en niet jezelf heel zielig gaan vinden.

Elke overnachting ergens is er 1. Begin voor vandaag een bank/reservebed te regelen bij een matti, en als je dat gefixt hebt ga je meteen 1 voor morgen en overmorgen regelen. Daarna ga je private huurbazen bellen, vragen of ze ergens kamer vrij hebben en ga je serieus regelen dat je daar direct dezelfde dag nog gaat kijken of het wat is. En dan niet fokking kieskeurig zijn he, een beetje schimmel bijt niet. Ik weetniet hoe dat zit met studiefinanciering of watever maar als je dus geen inkomsten hebt ga je langs gemeentehuis, zeg je: "luister vrinden, ik ben dakloos, dat is niet jullie schuld, maar fix mij geld, want ik moet huur betalen." Dit gaat je pas lukken nadat je huurcontract hebt getekend, dus beter speel je open kaart met je huisbaas, anders krijg je dat ie boos wordt als de huur 2 weken langer op zich laat wachten door omstandigheden. De meeste huurbazen staan wel open voor eerlijkheid en open kaart, als ze dat niet doen zijn het zure dwaasjes. Sommige gemeentes hebben ook wel telefoonnummers van huurbazen met wie ze korte lijntjes hebben. Als je gaat lopen pruilen en jezelf zielig vinden en huilen enzo, dan kom je nergens in ieder geval.

Als je eigen toko hebt gefixt en je kan je eigen vreten betalen, kan je je richten op werk/school of een combinatie ervan vanaf volgend jaar. Jatoch.
pi_176675400
quote:
6s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:53 schreef Salvad0R het volgende:
Je moet gewoon heel praktisch zijn op zulke momenten, en niet jezelf heel zielig gaan vinden.

Elke overnachting ergens is er 1. Begin voor vandaag een bank/reservebed te regelen bij een matti, en als je dat gefixt hebt ga je meteen 1 voor morgen en overmorgen regelen. Daarna ga je private huurbazen bellen, vragen of ze ergens kamer vrij hebben en ga je serieus regelen dat je daar direct dezelfde dag nog gaat kijken of het wat is. En dan niet fokking kieskeurig zijn he, een beetje schimmel bijt niet. Ik weetniet hoe dat zit met studiefinanciering of watever maar als je dus geen inkomsten hebt ga je langs gemeentehuis, zeg je: "luister vrinden, ik ben dakloos, dat is niet jullie schuld, maar fix mij geld, want ik moet huur betalen." Dit gaat je pas lukken nadat je huurcontract hebt getekend, dus beter speel je open kaart met je huisbaas, anders krijg je dat ie boos wordt als de huur 2 weken langer op zich laat wachten door omstandigheden. De meeste huurbazen staan wel open voor eerlijkheid en open kaart, als ze dat niet doen zijn het zure dwaasjes. Sommige gemeentes hebben ook wel telefoonnummers van huurbazen met wie ze korte lijntjes hebben. Als je gaat lopen pruilen en jezelf zielig vinden en huilen enzo, dan kom je nergens in ieder geval.

Als je eigen toko hebt gefixt en je kan je eigen vreten betalen, kan je je richten op werk/school of een combinatie ervan vanaf volgend jaar. Jatoch.
op het gemeentehuis kun je geld krijgen als 18 bent? Wow
pi_176675409
Als hij een opleiding heeft heeft hij recht op Stufi, dus de gemeente gaat qua geld niets voor je doen. Maatschappelijk werk heeft mogelijk wel tips qua kamers huren.
pi_176675415
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:56 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

op het gemeentehuis kun je geld krijgen als 18 bent? Wow
18?? Geen idee. Denk dat zij iig aan touwtjes van bepaalde instanties kunnen trekken voor eventuele begeleiding van zelfstandigheid etc etc
pi_176675418
quote:
6s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:53 schreef Salvad0R het volgende:
Je moet gewoon heel praktisch zijn op zulke momenten, en niet jezelf heel zielig gaan vinden.

Elke overnachting ergens is er 1. Begin voor vandaag een bank/reservebed te regelen bij een matti, en als je dat gefixt hebt ga je meteen 1 voor morgen en overmorgen regelen. Daarna ga je private huurbazen bellen, vragen of ze ergens kamer vrij hebben en ga je serieus regelen dat je daar direct dezelfde dag nog gaat kijken of het wat is. En dan niet fokking kieskeurig zijn he, een beetje schimmel bijt niet. Ik weetniet hoe dat zit met studiefinanciering of watever maar als je dus geen inkomsten hebt ga je langs gemeentehuis, zeg je: "luister vrinden, ik ben dakloos, dat is niet jullie schuld, maar fix mij geld, want ik moet huur betalen." Dit gaat je pas lukken nadat je huurcontract hebt getekend, dus beter speel je open kaart met je huisbaas, anders krijg je dat ie boos wordt als de huur 2 weken langer op zich laat wachten door omstandigheden. De meeste huurbazen staan wel open voor eerlijkheid en open kaart, als ze dat niet doen zijn het zure dwaasjes. Sommige gemeentes hebben ook wel telefoonnummers van huurbazen met wie ze korte lijntjes hebben. Als je gaat lopen pruilen en jezelf zielig vinden en huilen enzo, dan kom je nergens in ieder geval.

Als je eigen toko hebt gefixt en je kan je eigen vreten betalen, kan je je richten op werk/school of een combinatie ervan vanaf volgend jaar. Jatoch.
Heb je zelf weleens geprobeerd zonder geld te huren bij een huisbaas? Zelfs met geld doen ze vaak al vreselijk moeilijk.
pi_176675475
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:57 schreef Horzula het volgende:

[..]

Heb je zelf weleens geprobeerd zonder geld te huren bij een huisbaas? Zelfs met geld doen ze vaak al vreselijk moeilijk.
Ja joh zo vaak :') Maarja ik verkoop nog zand op het strand als het moet
pi_176675555
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:53 schreef shazaam het volgende:
Jeugdzorg heeft ook nog wel eens crisislocaties, ook voor jongeren boven de 18.

Het meest ideaal is natuurlijk als hij /niet/ in de crisisopvang terecht komt. Een en al drama, drugs diefstal noem het maar op.

Kan hij niet bij jouw en je ouders terecht?
Nou nou nou, ik werk in een crisis opvang, en dit valt reuze mee hoor. Drank en drugs worden niet toegestaan,en zolang je op je spullen let is er geen mogelijkheid tot diefstal.
pi_176675701
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:05 schreef tetsuo-shima het volgende:

[..]

Nou nou nou, ik werk in een crisis opvang, en dit valt reuze mee hoor. Drank en drugs worden niet toegestaan,en zolang je op je spullen let is er geen mogelijkheid tot diefstal.
Drugs worden bijna nergens toegestaan en zo'n beetje bijna alles is verboden, desalniettemin...
pi_176676117
Waar is de vader in dit verhaal?
dag
  maandag 22 januari 2018 @ 17:40:14 #66
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_176677311
Hoezo kan hij niet op kamers? Hij heeft stufi. Blijf ver bij de daklozenopvang vandaan! Is absoluut niet waar deze jongen heen moet. Als student heb ik nooit bij hospiteren mijn bankrekening moeten laten zien of welk bewijs van inkomen dan ook. En dan liegt hij voor het gemak toch even dat hij net aan het hbo is begonnen? Leugen om bestwil, wie controleert dat nou? Anders even social media aanpassen. Flink zijn, regel het net als heel veel andere 18-jarigen doen, en schouders eronder.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_176678222
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 17:40 schreef Andromache het volgende:
Hoezo kan hij niet op kamers? Hij heeft stufi. Blijf ver bij de daklozenopvang vandaan! Is absoluut niet waar deze jongen heen moet. Als student heb ik nooit bij hospiteren mijn bankrekening moeten laten zien of welk bewijs van inkomen dan ook. En dan liegt hij voor het gemak toch even dat hij net aan het hbo is begonnen? Leugen om bestwil, wie controleert dat nou? Anders even social media aanpassen. Flink zijn, regel het net als heel veel andere 18-jarigen doen, en schouders eronder.
Kan je tegenwoordig nog flink lenen bij DUO als je mbo doet? In dat geval is een kamer wel een realistische optie, voor de langere termijn. Hij zal dan naast zijn school ook nog moeten werken om bij te verdienen, denk ik.
Een kamer vinden kan lastig zijn, maar dat zal niet per se midden in Eindhoven hoeven, lijkt mij. Buiten het centrum wordt het meteen ook al iets goedkoper.
  maandag 22 januari 2018 @ 19:17:18 #68
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176678991
Oh ik heb trouwens helemaal geen idee hoe dat werkt en of het kan hoor.. maar als je tijdelijk kan stoppen met je opleiding, dan kun je natuurlijk zo aan boord van een cruiseschip stappen bijvoorbeeld..
Ben je iig onder de pannen.. en zijn er ook geen verlokkingen..
(zo ongeveer al het westers personeel stapt om dat soort redenen op een cruiseschip)
  maandag 22 januari 2018 @ 19:27:00 #69
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_176679228
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_176679386
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:05 schreef tetsuo-shima het volgende:

[..]

Nou nou nou, ik werk in een crisis opvang, en dit valt reuze mee hoor. Drank en drugs worden niet toegestaan,en zolang je op je spullen let is er geen mogelijkheid tot diefstal.
Op hardcore feesten is er ook zero tolerance.
:’)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 22 januari 2018 @ 19:45:02 #71
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176679586
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:05 schreef tetsuo-shima het volgende:

[..]

Nou nou nou, ik werk in een crisis opvang, en dit valt reuze mee hoor. Drank en drugs worden niet toegestaan,en zolang je op je spullen let is er geen mogelijkheid tot diefstal.
Eehm... dat is toch in elke situatie? :+
Anders word het roof..
pi_176687285
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:26 schreef ikbenniethaan33 het volgende:
.

Nu wil ik vragen wat hij in zo'n situatie kan doen. Alvast bedankt!
Staat de arme jongen nu op de stoep te wachten totdat het juiste advies is gegeven ?

Wat dacht je persoonlijk van een woning te zoeken ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 23 januari 2018 @ 08:07:57 #73
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_176688145
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:05 schreef tetsuo-shima het volgende:

[..]

Nou nou nou, ik werk in een crisis opvang, en dit valt reuze mee hoor. Drank en drugs worden niet toegestaan
Behalve dan dat je tussen een zooi halve garen slaapt die zichzelf gewoon liggen af te beren waar jij bij ligt. Drank en drugs zijn inderdaad geen probleem, maar reken maar dat je wat levenswijsheid op gaat doen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 08:49:36 #74
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_176688681
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 08:07 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Behalve dan dat je tussen een zooi halve garen slaapt die zichzelf gewoon liggen af te beren waar jij bij ligt. Drank en drugs zijn inderdaad geen probleem, maar reken maar dat je wat levenswijsheid op gaat doen.
misschien voorkomt dat de volgende keer dat hij eruit getieft wordt door zijn mams :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 23 januari 2018 @ 13:48:39 #75
3542 Gia
User under construction
pi_176693349
quote:
14s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:55 schreef Zolderkamer het volgende:

Nee TS vraagt om een langdurige oplossing.. dat bed bad brood is gelul..
Hij geeft zelf aan dat meneer kortdurend bij vrienden terecht kan..
Er is in elke stad wel een nachtopvang waar je voor 5 euro kunt eten en slapen.
Op die leeftijd kun je ook worden aangemeld voor een traject naar zelfstandigheid. Via de gemeente.
Dat is geen misbruik, daar zijn die instanties juist voor.

quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:56 schreef Koettie het volgende:
Als hij een opleiding heeft heeft hij recht op Stufi, dus de gemeente gaat qua geld niets voor je doen. Maatschappelijk werk heeft mogelijk wel tips qua kamers huren.
Ik weet niet wat hij studeert, maar in zo'n traject waar ik op doel, krijg je onderdak, leefgeld en hulp en ondersteuning voor alles wat geregeld en aangevraagd moet worden. Je krijgt dan een lening via DUO van zo'n 900 euro, waarvan alles betaald wordt, ook je opvang, naar rato.

Van daaruit word je geholpen aan een eigen woonruimte. Hoe snel dat is, hangt af van je eigen inzet en de mogelijkheden binnen je gemeente.

Je zit dan straks wel met een studieschuld, maar daar kom je toch niet onderuit. Tenzij je in staat bent naast je studie nog zo'n 30 uur per week te werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')