abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176664033
Iemand uit mijn klas liet een krantenknipsel zien, over een buschauffeur die kinderen handboeien om heeft gedaan omdat ze vervelend waren. :') Volgens mij was het dit artikel: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)g-onder-de-maat.html

We hebben hier lang en veel over gepraat. En wij hebben op internet gekeken hoe het zit met busjes die kinderen naar school brengen en de aansprakelijkheid.

Wat ons opvalt is dat busbedrijven geen toezichthouder in de bus hebben zitten, de chauffeur alleen op verkeer hoeft te letten en dat ouders en kinderen zelf verantwoordelijk zijn voor het gedrag van de kinderen. :?
Busjes naar school vervoeren vooral kinderen tot 10 jaar (vooral sbo) en in enkele gevallen oudere kinderen naar speciaal onderwijs.

Wat vinden jullie hiervan? Hoort dit zo volgens jullie? Zouden jullie het goed vinden als een busje naar school voor je kind noodzaak is en het busbedrijf de verantwoordelijkheid legt bij de kinderen?
Ukraine
pi_176664120
Huiswerktopic
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_176664197
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:59 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Huiswerktopic
Nee? Ik vraag me gewoon af of mensen zich kunnen vinden in dat kinderen beneden de 10 jaar/kinderen met een handicap verantwoordelijk zijn voor hun eigen gedrag in een bus zonder toezichthouder. :')
Ukraine
pi_176664199
Nee, in dat geval zou ik mn kind gaan brengen en halen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_176664229
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:02 schreef Ticootje het volgende:
Nee, in dat geval zou ik mn kind gaan brengen en halen.
Dat was ook het eerste wat ik dacht..
Best rot dat in sommige gevallen dat niet kan. Bijvoorbeeld als je nog andere kinderen naar een andere school moet brengen of je woont 45 minuten rijden van de school af. :|
Ik vind het maar raar allemaal. Las ook ergens dat die busjes soms 15 kinderen tegelijk vervoeren en dat ze elkaar zowat afmaken. :'(
Ukraine
pi_176664278
Wat ben jij een aanwinst voor FOK!, zeg.
Protège moi de mes désirs.
pi_176664662
https://www.zaanstad.nl/m(...)25?mPag=375&mVrg=638

Dit kan toch niet waar zijn? Kinderen zitten zonder serieus toezicht in de bus? :?

Arme mensen in Zeeland die van alles ver vandaan wonen en al helemaal ver van speciaal onderwijs. _O-
Ukraine
pi_176664687
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:03 schreef SashaRomanova het volgende:

[..]

Dat was ook het eerste wat ik dacht..
Best rot dat in sommige gevallen dat niet kan. Bijvoorbeeld als je nog andere kinderen naar een andere school moet brengen of je woont 45 minuten rijden van de school af. :|
Ik vind het maar raar allemaal. Las ook ergens dat die busjes soms 15 kinderen tegelijk vervoeren en dat ze elkaar zowat afmaken. :'(
Keuzes maken.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_176664715
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:25 schreef marsan het volgende:

[..]

Keuzes maken.
Ja, maar wat als je kind alleen terecht kan op speciaal onderwijs? Lijkt me lastig als het niet om de hoek is en je meerdere kinderen hebt en ook nog eens moet werken.
Ukraine
pi_176664770
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:26 schreef SashaRomanova het volgende:

[..]

Ja, maar wat als je kind alleen terecht kan op speciaal onderwijs? Lijkt me lastig als het niet om de hoek is en je meerdere kinderen hebt en ook nog eens moet werken.
Dan heb je een partner, je hebt er dan voor te zorgen dat het past binnen je uren. Je maakt maar een pool met andere ouders. Of je doet het met dat busje.
Kortom je kiest voor een bepaalde oplossing.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_176664990
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:30 schreef marsan het volgende:

[..]

Dan heb je een partner, je hebt er dan voor te zorgen dat het past binnen je uren. Je maakt maar een pool met andere ouders. Of je doet het met dat busje.
Kortom je kiest voor een bepaalde oplossing.
Dat is waar. Eigenlijk twijfel ik nu aan waarom de gemeente de busjes vergoedt. Want tenzij de ouders ziek/geestelijk gehandicapt zijn is een bus in veel gevallen helemaal niet nodig maar eerder luxe. :P
Ukraine
pi_176665064
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:42 schreef SashaRomanova het volgende:

[..]

Dat is waar. Eigenlijk twijfel ik nu aan waarom de gemeente de busjes vergoedt. Want tenzij de ouders ziek/geestelijk gehandicapt zijn is een bus in veel gevallen helemaal niet nodig maar eerder luxe. :P
Dat maak jij er nu van. Maar dat staat los van de vraagstelling omtrent toezicht.
Ik heb t puur over wel of geen toezicht en verantwoordelijkheid. En hoe je daar als ouder mee om kunt gaan als je meer toezicht zou willen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_176665072
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:42 schreef SashaRomanova het volgende:

[..]

Dat is waar. Eigenlijk twijfel ik nu aan waarom de gemeente de busjes vergoedt. Want tenzij de ouders ziek/geestelijk gehandicapt zijn is een bus in veel gevallen helemaal niet nodig maar eerder luxe. :P
Dat is bijstand ook. Mensen kunnen toch gewoon prima werken?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_176665107
Of huurtoeslag -> mensen kunnen ook een goedkoper huis zoeken

Of kinderopvangtoeslag -> de pedofiele buurman kan ook prima oppassen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_176665141
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:46 schreef marsan het volgende:

[..]

Dat maak jij er nu van. Maar dat staat los van de vraagstelling omtrent toezicht.
Ik heb t puur over wel of geen toezicht en verantwoordelijkheid. En hoe je daar als ouder mee om kunt gaan als je meer toezicht zou willen.
Dat klopt, maar ik dacht eigenlijk dat het busje naar school een soort standaard is voor veel kinderen in het speciaal onderwijs.
Ik had niet echt bedacht dat in veel gevallen de bus niet nodig is.

Dan blijft wel de vraag of ouders weten dat ze de buschauffeur niet aansprakelijk kunnen stellen als hun kind bont en blauw thuis komt. Want ouders zijn verantwoordelijk voor het gedrag ook al kunnen ouders niet terwijl dat kind vervoert wordt ingrijpen. :')
Ukraine
pi_176665192
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:49 schreef SashaRomanova het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik dacht eigenlijk dat het busje naar school een soort standaard is voor veel kinderen in het speciaal onderwijs.
Ik had niet echt bedacht dat in veel gevallen de bus niet nodig is.

Dan blijft wel de vraag of ouders weten dat ze de buschauffeur niet aansprakelijk kunnen stellen als hun kind bont en blauw thuis komt. Want ouders zijn verantwoordelijk voor het gedrag ook al kunnen ouders niet terwijl dat kind vervoert wordt ingrijpen. :')
Denk je niet dat als ouders een mogelijkheid zien om hun kind zelf te brengen en halen dat ze dat wel zouden doen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_176665223
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:49 schreef SashaRomanova het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik dacht eigenlijk dat het busje naar school een soort standaard is voor veel kinderen in het speciaal onderwijs.
Ik had niet echt bedacht dat in veel gevallen de bus niet nodig is.

Dan blijft wel de vraag of ouders weten dat ze de buschauffeur niet aansprakelijk kunnen stellen als hun kind bont en blauw thuis komt. Want ouders zijn verantwoordelijk voor het gedrag ook al kunnen ouders niet terwijl dat kind vervoert wordt ingrijpen. :')
Ouders zijn dom als ze dat soort dingen niet weten en zich niet inlezen of zich laten informeren.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_176665243
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Denk je niet dat als ouders een mogelijkheid zien om hun kind zelf te brengen en halen dat ze dat wel zouden doen?
Een jaar of 15 geleden kon je hier in de gemeente als ouder even bellen dat je ziek bent en dan kwam een busje je kind halen en 300meter verderop op school afleveren.

Je moet eens weten hoeveel busjes hier altijd stonden en je kan wel raden dat het meestal dezelfde kinderen waren die met een bus gebracht werden.

(En dan was het niet eens een Vrije School maar gewoon een openbare buurtschool.)
Ukraine
pi_176665249
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:53 schreef marsan het volgende:

[..]

Ouders zijn dom als ze dat soort dingen niet weten en zich niet inlezen of zich laten informeren.
Dat sommige ouders dat niet doen vind ik ook wel een beetje apart ja. Maar dat zal ook wel een reden hebben.
Ukraine
pi_176665266
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:54 schreef SashaRomanova het volgende:

[..]

Dat sommige ouders dat niet doen vind ik ook wel een beetje apart ja. Maar dat zal ook wel een reden hebben.
En wat js die reden volgens jou?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_176665278
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:55 schreef marsan het volgende:

[..]

En wat js die reden volgens jou?
Moet je hen vragen. De Nederlandse taal nog niet zo goed spreken, niet begrijpen wat er staat op een formulier dat ze ondertekenen door een laag iQ, dat soort dingen.
Ukraine
pi_176665291
Ik vind het wel grappig.
pi_176665313
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:56 schreef SashaRomanova het volgende:

[..]

Moet je hen vragen. De Nederlandse taal nog niet zo goed spreken, niet begrijpen wat er staat op een formulier dat ze ondertekenen door een laag iQ, dat soort dingen.
Maar ik vraag het jou ;)
En wat vind jij daar nu van dat die mensen dat niet begrijpen of snappen en hun kinderen met die busjes laten vervoeren?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_176665336
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:57 schreef marsan het volgende:

[..]

Maar ik vraag het jou ;)
En wat vind jij daar nu van dan die mensen dat niet begrijpen of snappen en hun kinderen met die busjes laten vervoeren?
Wat ik daarvan vind? Heel slecht. Maar bij sommige ouders doe je er niks aan.
Ukraine
pi_176665366
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:58 schreef SashaRomanova het volgende:

[..]

Wat ik daarvan vind? Heel slecht. Maar bij sommige ouders doe je er niks aan.
En hoe denk jij erover in het geval van die ouders waar je er niets aan doet?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')