abonnement Unibet Coolblue
pi_176663912
Ik heb een kat die altijd op mijn kamer zit, en die ik graag zou willen uitlaten. Het is een baby van nog geen jaar.

Nu heb ik zo'n rood nylon tuigje van 8 euro van de Intratuin. Maar iedere keer gaat die kat met haar voorpootje door het deel dat om de nek zit.
Daarnaast heb ik het idee dat het een zielig tuigje is omdat het dunne bandjes zijn die snijden. (denk ik)

Heeft iemand advies voor betere tuigjes voor de kat? :?
Ukraine
pi_176664064
Lijkt me duidelijk dat je kat niks wil weten van een tuigje. Laat dat beest toch met rust.
Maak er een binnenkat van.
pi_176664334
Dan moet het deel dat om de nek zit wellicht ietsje strakker. Als je er twee vingers tussen kan doen, is het los genoeg.

Het beestje moet natuurlijk even wennen aan het tuigje, maar als ze begrijpen dat de beloning voor het ongemak is dat ze naar buiten mogen, dan nemen ze dat gauw voor lief.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  roze zondag 21 januari 2018 @ 22:09:48 #4
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_176664354
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:57 schreef Hiddendoe het volgende:
Lijkt me duidelijk dat je kat niks wil weten van een tuigje.
Your beauty never ever scared me.
pi_176664357
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:08 schreef Jordy-B het volgende:
Dan moet het deel dat om de nek zit wellicht ietsje strakker. Als je er twee vingers tussen kan doen, is het los genoeg.

Het beestje moet natuurlijk even wennen aan het tuigje, maar als ze begrijpen dat de beloning voor het ongemak is dat ze naar buiten mogen, dan nemen ze dat gauw voor lief.
Het is een ragdoll, dus die vindt alles goed. :P
Het tuigje kan niet meer strakker helaas. En dat bandje lijkt me eigenlijk ook niet heel comfortabel.
Ukraine
pi_176664388
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:10 schreef SashaRomanova het volgende:

[..]

Het is een ragdoll, dus die vindt alles goed. :P
Het tuigje kan niet meer strakker helaas. En dat bandje lijkt me eigenlijk ook niet heel comfortabel.
Oh, een grote kat dus...

Ga eens kijken bij de tuigjes voor kleine honden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_176664439
Een kat op een slaapkamer? Dat is veel te weinig ruimte. Waarom kan ie niet in de rest van het huis komen?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176664464
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:13 schreef valentijn101 het volgende:
Een kat op een slaapkamer? Dat is veel te weinig ruimte. Waarom kan ie niet in de rest van het huis komen?
Ik wil die kat uitlaten in de rest van mijn woning. Maar durf die kat niet los te laten omdat die dan misschien ontsnapt en zich laat ontvoeren. :')
Ukraine
  roze zondag 21 januari 2018 @ 22:15:22 #9
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_176664466
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:15 schreef SashaRomanova het volgende:

[..]

Ik wil die kat uitlaten in de rest van mijn woning. Maar durf die kat niet los te laten omdat die dan misschien ontsnapt en zich laat ontvoeren. :')
Ontsnappen zal wel meevallen als je beetje op de deuren let.
Your beauty never ever scared me.
  roze zondag 21 januari 2018 @ 22:16:08 #10
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_176664480
Je gaat toch niet serieus je kat aan een tuigje in je huis laten lopen? :@
Your beauty never ever scared me.
pi_176664619
Ik had eerste datzelfde probleem en dat ze het tuigje los trok. Bij pets place toen een dikker stevige tuig gehaald. Verder kun je het proberen zoals hier beschreven, http://www.catsaroundtheg(...)sh-or-harnessjacket/

kleine stapje maken en laten wennen.
pi_176664671
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:22 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Ik had eerste datzelfde probleem en dat ze het tuigje los trok. Bij pets place toen een dikker stevige tuig gehaald. Verder kun je het proberen zoals hier beschreven, http://www.catsaroundtheg(...)sh-or-harnessjacket/

kleine stapje maken en laten wennen.
Harnasjacket klinkt wel fijner en ook steviger dan zo'n nylon tuigje, thanks!
Ukraine
pi_176666762
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:50 schreef SashaRomanova het volgende:
Ik heb een kat die altijd op mijn kamer zit, en die ik graag zou willen uitlaten. Het is een baby van nog geen jaar.

Nu heb ik zo'n rood nylon tuigje van 8 euro van de Intratuin. Maar iedere keer gaat die kat met haar voorpootje door het deel dat om de nek zit.
Daarnaast heb ik het idee dat het een zielig tuigje is omdat het dunne bandjes zijn die snijden. (denk ik)

Heeft iemand advies voor betere tuigjes voor de kat? :?
Heb je hier iets aan?

Ik weet niet hoe je woont maar als je een balkon hebt is het misschien een idee om die af te zetten.
  One tough cookie maandag 22 januari 2018 @ 01:31:39 #14
169210 liesje1979
pi_176666813
Hahaha! Ik vond de TT al bizar toen ik nog dacht dat je hem buiten uit wilde laten. :D Maar binnen dus. Samen een gezellig wandelingetje naar de keuken?
Nah ik doe flauw maar geef je kat meer ruimte dan je zolderkamer, Zonder tuigje moet ook wel binneenhuis kunnen lijkt me?
  One tough cookie maandag 22 januari 2018 @ 01:32:24 #15
169210 liesje1979
pi_176666814
Een kat van nog geen jaar is ook geen baby meer he?
  One tough cookie maandag 22 januari 2018 @ 01:33:24 #16
169210 liesje1979
pi_176666820
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:15 schreef SashaRomanova het volgende:

[..]

Ik wil die kat uitlaten in de rest van mijn woning. Maar durf die kat niet los te laten omdat die dan misschien ontsnapt en zich laat ontvoeren. :')
Je hebt katten ontvoerders in je huis? :o
pi_176666827
Ik hoop voor die kat dat je een grote kamer hebt anders is dit echt heel sneu. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 22 januari 2018 @ 02:06:15 #18
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_176666970
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:15 schreef SashaRomanova het volgende:

[..]

Ik wil die kat uitlaten in de rest van mijn woning. Maar durf die kat niet los te laten omdat die dan misschien ontsnapt en zich laat ontvoeren. :')
Ik zeg het eerlijk, dit antwoord deed me wel met mijn wenkbrauwen fronsen.
Aan de andere kant weet ik niet hoe jij woont, woon je bijvoorbeeld in een studentenhuis, dan kan ik me goed voorstellen dat de kat in jouw kamer moet blijven. Je wilt niet dat een huisgenoot de voordeur open doet en jouw kat weg loopt.

Maar als je in een gewoon huis woont, dan heb je waarschijnlijk ook een hal. Als je de deur van de hal naar de woonkamer dicht houdt, dan kan de kat bijna niet ontsnappen. Ja, dan moet je wel jouw ramen 's zomers dichthouden of er een hor voorzetten.
pi_176667601
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:24 schreef SashaRomanova het volgende:

[..]

Harnasjacket klinkt wel fijner en ook steviger dan zo'n nylon tuigje, thanks!
Ik vind het eigenlijk niet echt fijner klinken voor de kat zelf. Ik gebruikte bij mijn Ragdoll ook gewoon een nylon-achtig tuigje, maar dan van wat dikker materiaal en met een soort vilt aan de binnenkant, zodat het niet kon snijden:



En dan wel voor buiten uiteraard :P.
pi_176668241
Koop gewoon een klein honden tuigje, die heb je in heel harnas, veel steviger. Laat het diertje lekker buiten uit en gewoon los door het huis lopen. Bekijk het eens zo, hoe zou jij het vinden om dagenlang opgesloten te worden in de badkamer.

Een dier heeft indrukken nodig om te verwerken en moe te worden, dat kan toch niet zo, zelfs mijn cavia's gaan zomers gewoon de ren in, zouden in de winter ook gaan als ze dan niet veranderden in ijslolly's. Dieren hebben gewoon de ruimte nodig.
pi_176668998
Je kan toch een kat niet alleen maar in een slaapkamer houden :N serieus, en dan aan een tuigje met riem 'uitlaten' in de rest van het huis? Als je op zo'n manier woont dat je een huisdier alleen in je slaapkamer kunt houden dan moet je gewoon geen kat kiezen. Dat kan gewoon niet. Dat dier heeft beweging nodig en nieuwe dingen om te doen en onderzoeken, niet alleen een kamertje :N
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')