abonnement Unibet Coolblue
pi_176663671
Mijn vriend en ik willen een kind dus ik ben sinds 1 januari gestopt met de pil. Helaas heb ik met name vandaag nu een soort kramp/spierpijn in mijn rechterlies.

Weet iemand of dat gelinkt kan zijn aan geen pil meer slikken en dus een eisprong krijgen? Of is dit eerder gelinkt aan sporten? (Ik doe aan touw/paal dansen dus dan moet je soms behoorlijk intensief je buikspieren gebruiken. Maar dit is geen symmetrische of herkenbare pijn.)
Ukraine
pi_176663904
In deze moslim oorlog tijd nog een kind willen?
pi_176663953
Ben je al ongesteld geworden sinds je gestopt bent met de pil?

Kramp in je lies klinkt meer als spierpijn dan als een eisprong. Ik zou sowieso wachten met proberen tot je weer een normale cyclus hebt.
  zondag 21 januari 2018 @ 22:34:55 #5
465093 Sexy_Lexy_83
Jeuk van Taalnazi’s
pi_176664850
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:40 schreef SashaRomanova het volgende:
Mijn vriend en ik willen een kind dus ik ben sinds 1 januari gestopt met de pil. Helaas heb ik met name vandaag nu een soort kramp/spierpijn in mijn rechterlies.

Weet iemand of dat gelinkt kan zijn aan geen pil meer slikken en dus een eisprong krijgen? Of is dit eerder gelinkt aan sporten? (Ik doe aan touw/paal dansen dus dan moet je soms behoorlijk intensief je buikspieren gebruiken. Maar dit is geen symmetrische of herkenbare pijn.)
Dat kan heel goed, niet alle vrouwen voelen dat maar ik voel het ook.
Sweet but not that sweet !
pi_176664881
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:34 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:

[..]

Dat kan heel goed, niet alle vrouwen voelen dat maar ik voel het ook.
Altijd?

Dan lijkt mij de kalender methode best een prima methode zegmaar.... Gewoon Ff 2 daagjes een condoom om en zonder rubber neuken tot de ongesteldheid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_176664923
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Altijd?

Dan lijkt mij de kalender methode best een prima methode zegmaar.... Gewoon Ff 2 daagjes een condoom om en zonder rubber neuken tot de ongesteldheid.
Voor sommige mensen is een methode als de ladycomp een prima methode daarom. Zeker als je ook je eisprong 100% zeker voelt. Alleen moet je de 5 dagen daarvoor geen seks hebben gehad zonder condoom. ;)
Ukraine
  zondag 21 januari 2018 @ 22:41:07 #8
465093 Sexy_Lexy_83
Jeuk van Taalnazi’s
pi_176664965
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Altijd?

Dan lijkt mij de kalender methode best een prima methode zegmaar.... Gewoon Ff 2 daagjes een condoom om en zonder rubber neuken tot de ongesteldheid.
Ik heb nu een spiraaltje maar als ik zwanger wou raken voelde ik dat inderdaad.

Maar zou het niet als anticonceptie gebruiken
Sweet but not that sweet !
pi_176665068
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ahjoh, living on the edge, en je kunt altijd nog abortus doen.
Zomaar een van de vele artikelen op internet van vrouwen die vormen van periodieke onthouding gebruiken: http://www.degroenemeisjes.nl/stoppen-met-de-pil/

Mijn voorkeur is het niet. Als je een beetje oplet bij biologie weet je dat een lichaam soms best onvoorspelbaar kan zijn.
Ukraine
pi_176665438
Dit topic ging volgens mij niet om de vraag of periodieke onthouding een betrouwbare anticonceptie methode is.. maar goed dat kan aan mij liggen.. 8)7
  maandag 22 januari 2018 @ 00:31:44 #11
465093 Sexy_Lexy_83
Jeuk van Taalnazi’s
pi_176666578
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:04 schreef madam-april het volgende:
Dit topic ging volgens mij niet om de vraag of periodieke onthouding een betrouwbare anticonceptie methode is.. maar goed dat kan aan mij liggen.. 8)7
Klopt maar omdat ludovico dat noemde wou ik het wel als waarschuwing meegeven voor dames die nog niet zwanger willen worden.
Sweet but not that sweet !
pi_176666706
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 00:31 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:

[..]

Klopt maar omdat ludovico dat noemde wou ik het wel als waarschuwing meegeven voor dames die nog niet zwanger willen worden.
Ik had het niet over jou maar over ts.. ts reageert namelijk helemaal niet op OT reacties, enkel op de periodieke onthouding..
pi_176666871
Sinds ik ben gestopt met de pil voel ik inderdaad een eisprong. Was wel raar de eerste paar keer, maar meestal na een paar uur was het gevoel over :) ene maand merk ik het meer op dan de andere maand trouwens
pi_176671343
Meestal heeft lichaam even nodig om de hormonen van de pil eruit te werken, dus als jij begin januari gestopt bent dan zou je wel heel vlug al je eisprong voelen.
Houd rekening met een jaar voordat de pil eruit is.
Hoeft natuurlijk niet zo te gaan.
Maar dit zeggen de meeste gynaecologen en verloskundigen tegen vrouwen die zwanger willen worden en de pil gebruikten.
Houd in elk in je hoofd dat het niet meteen raak hoeft te zijn zodra je stopt en je dus ook niet meteen een eisprong voelt.
  maandag 22 januari 2018 @ 12:28:43 #15
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_176671500
Voelt een eisprong aan als spierpijn van paaldansen? Poeh, blij dat ik een man ben!
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 22 januari 2018 @ 13:12:17 #16
465093 Sexy_Lexy_83
Jeuk van Taalnazi’s
pi_176672217
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:20 schreef Luuntje het volgende:
Meestal heeft lichaam even nodig om de hormonen van de pil eruit te werken, dus als jij begin januari gestopt bent dan zou je wel heel vlug al je eisprong voelen.
Houd rekening met een jaar voordat de pil eruit is.
Hoeft natuurlijk niet zo te gaan.
Maar dit zeggen de meeste gynaecologen en verloskundigen tegen vrouwen die zwanger willen worden en de pil gebruikten.
Houd in elk in je hoofd dat het niet meteen raak hoeft te zijn zodra je stopt en je dus ook niet meteen een eisprong voelt.
Nou een jaar is wel erg lang hoor Gynaecologen zeggen dat je het een jaar de tijd moet gunnen alvorens je naar de huisarts moet gaan om het 1 en ander uit te sluiten waarom het niet lukt.
Sweet but not that sweet !
  maandag 22 januari 2018 @ 13:12:59 #17
465093 Sexy_Lexy_83
Jeuk van Taalnazi’s
pi_176672229
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:28 schreef LeesFoknl het volgende:
Voelt een eisprong aan als spierpijn van paaldansen? Poeh, blij dat ik een man ben!
Nou ja het is pretty fucked up het voelt als een soort harde bal in je onderbuik met een spierpijn achtige kramp.
Sweet but not that sweet !
pi_176672326
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:12 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:

[..]

Nou een jaar is wel erg lang hoor Gynaecologen zeggen dat je het een jaar de tijd moet gunnen alvorens je naar de huisarts moet gaan om het 1 en ander uit te sluiten waarom het niet lukt.
Ja vandaar rekening houden met dat jaar.
Zo werd het ons toen uitgelegd.
Ligt er natuurlijk ook aan welke pil en hoe lang je deze genomen hebt.
  maandag 22 januari 2018 @ 14:34:12 #19
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_176673640
Van Sexy-Lexy:
Nou ja het is pretty fucked up het voelt als een soort harde bal in je onderbuik met een spierpijn achtige kramp.
[/quote]

Aha. Ik maakte vaker zo een hete warm water rubberen zak / kruik en dan met een handdoek eromheen voor op haar buik maar ik meende datb het psychosomatisch was, dat het niet de warmte was maar het gebaar, dus dat ik "care about her". Want, zo dacht ik, dan stop je dat ding toch onder je voeten als je het koud hebt.

[ Bericht 34% gewijzigd door LeesFoknl op 22-01-2018 15:18:56 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_176674356
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:34 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Aha. Ik maakte vaker zo een hete warm water rubberen zak / kruik en dan met een handdoek eromheen voor op haar buik maar ik meende datb het psychosomatisch was, dat het niet de warmte was maar het gebaar, dus dat ik "care about her". Want, zo dacht ik, dan stop je dat ding toch onder je voeten als je het koud hebt.
Huh?
Tekst van Lexy bij mijn naam??
  maandag 22 januari 2018 @ 15:19:53 #21
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_176674774
Zie het, en heb het gecorrigeerd. Weet niet hoe het gebeurd was maar sorry ....
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_176684151
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 15:19 schreef LeesFoknl het volgende:
Zie het, en heb het gecorrigeerd. Weet niet hoe het gebeurd was maar sorry ....
Vond het al een vreemd antwoord :P
pi_176693810
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:34 schreef LeesFoknl het volgende:
Van Sexy-Lexy:
Nou ja het is pretty fucked up het voelt als een soort harde bal in je onderbuik met een spierpijn achtige kramp.
Aha. Ik maakte vaker zo een hete warm water rubberen zak / kruik en dan met een handdoek eromheen voor op haar buik maar ik meende datb het psychosomatisch was, dat het niet de warmte was maar het gebaar, dus dat ik "care about her". Want, zo dacht ik, dan stop je dat ding toch onder je voeten als je het koud hebt.
[/quote]

Toen ik jonger was heb ik inderdaad ook wel dusdanige krampen gehad dat ik mijn vuisten onder mijn ribben vol in mijn lijf duwde om tegen te drukken. Of op handen voeten en dan je zo klein mogelijk maken om ook die druk te voelen. Was altijd het teken dat de eisprong er aan zat te komen of net was geweest. Soms bloedproppen zo groot als een mandarijntje. Op een gegeven moment was mijn moeder er klaar mee en die heeft gezorgd dat ik aan de pil kon tegen de pijn. Kruiken met warmte hebben voor mij nooit geholpen.

Nu ruim een jaar aan de prikpil en nu helemaal niet meer ongesteld, geen emotionele uitbarstingen en geen vreetbuien meer. Voel nu de eiersprong ook niet meer, die heb je geloof ik wel bij het gebruik van de prikpil, maar de eicel kan niet innestelen.
pi_177002025
Mijn eisprong is meer een steek in m'n zij. Net als wanneer je met een volle maag een stukje gaat rennen, maar dan minder intens, en het duurt een halve dag. Ik ben er vrij zeker van dat pijn in je lies niks met je eisprong te maken heeft.
pi_177002396
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 21:53 schreef pasopikbijt het volgende:
Mijn eisprong is meer een steek in m'n zij. Net als wanneer je met een volle maag een stukje gaat rennen, maar dan minder intens, en het duurt een halve dag. Ik ben er vrij zeker van dat pijn in je lies niks met je eisprong te maken heeft.
Een steek in je zij door ovulatie? Bijzonder.. Je eierstokken zitten niet eens in de buurt van je zij namelijk..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')