abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 januari 2018 @ 10:48:07 #26
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_176669697
Denk er ook aan dat de VS prijzen vanafprijzen zijn. Dus plus verkoopbelasting
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_176670494
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:29 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Maar als je extra garantie koopt met Apple Care is het voor zover ik weet wel wereldwijd. En vaak is garantie op artikelen gekocht op de airport ook wereldwijde garantie.

Lokaal in een apple store geld enkel de ter plaatse geldende garantieregels.
En hoeveel is de laptop dan nog goedkoper met Applecare? De prijzen daarvan die ik nog uit het verleden ken laten het volledige voordeel dan direct verdampen.

Verder blijft het gewoon een gok, je kan gepakt worden en hier alsnog btw e.d. moeten aftikken en het kan ook prima goed gaan, maar ik zou dan op zijn minst geen laptop meenemen op de heenreis. Met 1 laptop terugkomen zal toch minder aandacht trekken dan 2, zeker als een van beide optisch gloednieuw is. Het trucje met een account instellen en wat foto's e.d uploaden kent de douane inmiddels ook wel.
pi_176670505
quote:
Wat heeft dat te maken met het kopen van een laptop in de VS?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_176670513
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:32 schreef miro86 het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met het kopen van een laptop in de VS?
Mijn nederige excuses, ik reageerde in het verkeerde topic.
pi_176670571
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:48 schreef Tinkepink het volgende:
Denk er ook aan dat de VS prijzen vanafprijzen zijn. Dus plus verkoopbelasting
Lees jij topics wel waarin je loopt te brallen?

quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:15 schreef Coritchando het volgende:
Heb je wel de taxes meegenomen? Die verschillen per staat.
pi_176670635
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:36 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Lees jij topics wel waarin je loopt te brallen?

[..]

wow gelukkig was jij er als eerste bij om dit te vermelden _O_
pi_176670718
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:31 schreef Dennism het volgende:

[..]

En hoeveel is de laptop dan nog goedkoper met Applecare? De prijzen daarvan die ik nog uit het verleden ken laten het volledige voordeel dan direct verdampen.

Verder blijft het gewoon een gok, je kan gepakt worden en hier alsnog btw e.d. moeten aftikken en het kan ook prima goed gaan, maar ik zou dan op zijn minst geen laptop meenemen op de heenreis. Met 1 laptop terugkomen zal toch minder aandacht trekken dan 2, zeker als een van beide optisch gloednieuw is. Het trucje met een account instellen en wat foto's e.d uploaden kent de douane inmiddels ook wel.
Ik was vorige maand in Nieuw Zeeland en Australie en heb foto's genomen van de apple prijzen op schiphol, Auckland en Brisbane.

omgerekend in Euro's was de meest dure Macbook pro op Schiphol 3299 euro en in Auckland 2410 euro. Australie 2460 euro. Dat scheelt toch behoorlijk.
pi_176670859
TS moet inclusief belasting in de VS 1409 USD betalen.. nog steeds goedkoper dan NL
En als jij gewoon zorgt dat de laptop is opgeladen (voor als ze hem werkend willen zien) kun je er gewoon mee vliegen.
Alleen is het hopen dat de douane op Schiphol je geen extra controle gaan geven.
Maar dat heb ik nog nooit gehad als ik terug kwam uit de VS
pi_176671633
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:39 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

wow gelukkig was jij er als eerste bij om dit te vermelden _O_
Als je wil mag je me aanraken :Y
pi_176671806
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:27 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Persoonlijk vindt ik door rood rijden een ernstigere overtreding dan op een vakantie een klein voordeeltje halen door daar iets te kopen.
Totaal irrelevant.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_176674193
Je zal net zien dat jij er uitgepikt wordt voor controle als je weer terug komt in Nederland.
pi_176677490
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:47 schreef baskick het volgende:

[..]

Totaal irrelevant.
Dan is dan wel irrelevant. Maar persoonlijk vindt ik dit geen grote misdaad en dat het je gelijk een slecht mens maakt.

Ik voel mij er in ieder geval niet schuldig over. Terwijl ik dat wel zou voelen als ik door rood zou rijden, ook al krijg ik er geen boete voor.

Ik vindt het een grote vorm van burgertje pesten.

Ik heb ooit eens 410 gulden boete gehad. Dit omdat ik kopie's van nederlandse dvd's had gemaakt om aan boord te kijken. Binnen europa mag dit, maar ik was met het schip buiten europa geweest en toen waren het ineens illegale dvd's geworden.

Om dat allemaal te tellen en administratief te verwerken zijn ze gerust 2 uur met je bezig.
pi_176680726
Bedankt voor alle reacties!

Denk dat ik het ga doen. Neem hem dan mee in m'n laptoptas en doe m'n werklaptop erbij. Mocht ik gepakt worden, dan betaal ik het bedragje extra maar.
pi_176682262
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 20:30 schreef carrythworld het volgende:
Bedankt voor alle reacties!

Denk dat ik het ga doen. Neem hem dan mee in m'n laptoptas en doe m'n werklaptop erbij. Mocht ik gepakt worden, dan betaal ik het bedragje extra maar.
+ boete van niet aangeven is hogere prijs dan NL.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2018 21:15:25 ]
pi_176685065
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:15 schreef Jordy-B het volgende:
Ze gebruiken daar wel een ander voltage op het stopcontact, hè.
dus dan koop je een nieuw snoertje.. In geval van apple is het in nl makkelijk te koop ..
pi_176689873
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 22:40 schreef poldervrouwtje het volgende:

[..]

dus dan koop je een nieuw snoertje.. In geval van apple is het in nl makkelijk te koop ..
https://www.apple.com/nl/(...)-13-inch-macbook-pro

90 euro :') doei doei voordeeltje :W
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_176691649
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 10:22 schreef DieselTank het volgende:

[..]

https://www.apple.com/nl/(...)-13-inch-macbook-pro

90 euro :') doei doei voordeeltje :W
Tja.. in de VS zijn ze nu eenmaal niet dusdanig goedkoper dat het loont.. maar het klinkt zo leuk toch ? Er zijn ergens wel lijstjes te vinden van waar apple spul echt goedkoop is.. VS is niet goedkoopste iig.
pi_176691724
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 20:30 schreef carrythworld het volgende:
Bedankt voor alle reacties!

Denk dat ik het ga doen. Neem hem dan mee in m'n laptoptas en doe m'n werklaptop erbij. Mocht ik gepakt worden, dan betaal ik het bedragje extra maar.
Bedragje ? Laat dat -je- maar weg.. je krijgt een fikse boete en je betaalt belasting over de aankoop van je laptop.. En alle trucjes kennen ze daar.. ze kunnen aan serienummer zien wanneer hij is aangeschaft en volgens mij ook waar..
pi_176697289
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:09 schreef poldervrouwtje het volgende:

[..]

Tja.. in de VS zijn ze nu eenmaal niet dusdanig goedkoper dat het loont.. maar het klinkt zo leuk toch ? Er zijn ergens wel lijstjes te vinden van waar apple spul echt goedkoop is.. VS is niet goedkoopste iig.
M'n baas had enkele jaren geleden een landbouwmachine aangeschaft en geimporteerd uit Engeland vanwege de pond koers. Toen de importeur van Nederland erachter kwam konden we coulances en garanties 100% vergeten (Ook al betaalde het moederbedrijf de garanties). En nu kan volgens mij de software van de geïmporteerde machines niet meer uitgelezen worden door de Nederlandse dealers.

Zo dom zijn die grote bedrijven en de overheid niet hoor.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 25 januari 2018 @ 16:33:02 #45
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_176740752
Jemig wat een bangmakerij om een laptopje.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')