abonnement Unibet Coolblue
pi_176658463
Mijn vraag is niet wat voor alternatieven voor roken jullie aanbevelen of hoe ik het aan zou moeten pakken met structurele nicotinevermindering, maar welke e-sigaretten en liquids jullie aanraden.


Alvast bedankt! :)

[ Bericht 65% gewijzigd door LeoBhakker op 21-01-2018 18:51:39 ]
pi_176659408
Ik heb een unit van Joytech, gekocht bij Primera. Was 35 euro. De coils zijn 12,50 voor vijf of zo.

Voor de liquids zou ik voor de goedkoopste smaakloze gaan. Dus 100% VG of PG base met nicotine (ik heb 12mg). Bijvoorbeeld Q-Pharm 100% VG Base 12mg 10ml voor 2,50.

6 euro bij de tabakszaak voor zo een flesje is gewoon oplichting :')
pi_176659585
Zelf heb ik een eleaf aster met aspire nautilus mini. Favo sapje is red astaire. Ik zou de volgende reeks eens doorspitten:
LIF / Elektronisch roken #43 RTA, RDA, RDTA wasda?

Daar heb ik zelf alle info gevonden voor het samenstellen van een setje. Inmiddels al ruim een jaar overgestapt op het vapen ipv roken. ^O^
pi_176659656
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:57 schreef Faazz het volgende:
Ik heb een unit van Joytech, gekocht bij Primera. Was 35 euro. De coils zijn 12,50 voor vijf of zo.

Voor de liquids zou ik voor de goedkoopste smaakloze gaan. Dus 100% VG of PG base met nicotine (ik heb 12mg). Bijvoorbeeld Q-Pharm 100% VG Base 12mg 10ml voor 2,50.

6 euro bij de tabakszaak voor zo een flesje is gewoon oplichting :')
Thanks voor de respons. Er van uitgaande dat ik ongeveer een pakje per dag rook, hoe lang doe je ongeveer met één coil/liquids?
pi_176660094
Ik heb me er even in verdiept en ben tot de conclusie gekomen dat de reguliere e-sigaretten vaak zorgen voor een terugval of aankoop van een ander alternatief. Mijn oog is gevallen op MOD, en dan wel deze. Is dit product aan te raden om mee af te trappen?

https://www.e-smokewinkel.nl/vaptio-pi-tf-startset-zwart

Ik wacht geduldig en steek ondertussen nog een peuk op..
pi_176660359
Je vraag stellen in de genoemde topicreeks, is geen verkeerd advies.
Zelf ben ik al zo ver verwijderd van het beginspul, dat ik daar geen zinnig woord meer over kan zeggen.
Er hangen er daar vast wel een paar rond die je beter kunnen helpen.

Over de liquids kan ik alleen zeggen dat je iig een verhouding van 50/50 VG/PG moet zoeken.
Die goedkopere liquids bevatten vaak veel meer PG, wat een scherper gevoel in je keel geeft.
Ook zijn er mensen die er gevoelig voor zijn, met benauwdheid, bloedend tandvlees en pijnlijke blaasjes in de mond als gevolg.
Hoeft niet, kan wel.

Welke smaak en sterkte?
Tja, wat jij lekker vind en jij je prettig bij voelt.
Is nogal persoonlijk.

Hoe lang je met een flesje doet?
Dat hangt helemaal van je verdampertje en je dampgedrag af.
Met een simpel vape-pennetje doe je misschien 4 á 5 dagen met een flesje van 10 ml.
Met mijn dripper, met dikke coils en een hoog wattage, doe ik al gauw 1,5 flesje per dag (ik meng zelf. Dat scheelt een factortje 10 ;))

[ Bericht 0% gewijzigd door marc0871 op 21-01-2018 19:51:33 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_176660408
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:23 schreef LeoBhakker het volgende:
Ik heb me er even in verdiept en ben tot de conclusie gekomen dat de reguliere e-sigaretten vaak zorgen voor een terugval of aankoop van een ander alternatief. Mijn oog is gevallen op MOD, en dan wel deze. Is dit product aan te raden om mee af te trappen?

https://www.e-smokewinkel.nl/vaptio-pi-tf-startset-zwart

Ik wacht geduldig en steek ondertussen nog een peuk op..
Het merk zegt me niet echt iets, alleen zou ik geen sub ohm tank pakken < 1.0 ohm. Die zijn namelijk vooral bedoeld voor direct lung inhalatie. Een roker inhaleert mouth to lung. Daarvoor is een tankje met meer dan 1.0 ohm geschikt. Persoonlijk heb ik goede ervaring met de aspire nautilus mini met een 1.6 ohm coil.
pi_176660725
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:33 schreef cofi het volgende:

[..]

Het merk zegt me niet echt iets, alleen zou ik geen sub ohm tank pakken < 1.0 ohm. Die zijn namelijk vooral bedoeld voor direct lung inhalatie. Een roker inhaleert mouth to lung. Daarvoor is een tankje met meer dan 1.0 ohm geschikt. Persoonlijk heb ik goede ervaring met de aspire nautilus mini met een 1.6 ohm coil.
Ook zo.
Verder heeft die site er ook geen vervangende coils voor voorradig/in het assortiment.
Is wel een puntje om op te letten. eens in de 2/3 weken moet je er toch wel een nieuwe in draaien.

Ga voor merken als Aspire, Justfog, Kanger en Smok voor je tankjes.
Voor een mod (doosje met een chippie en een batterij(houder)) maakt het niet zo veel uit.

Verder eens met Cofi.

Kijk eens bij Smokesmarter.

[ Bericht 1% gewijzigd door marc0871 op 21-01-2018 19:55:02 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 21 januari 2018 @ 20:05:40 #9
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_176661277
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:23 schreef LeoBhakker het volgende:
Ik heb me er even in verdiept en ben tot de conclusie gekomen dat de reguliere e-sigaretten vaak zorgen voor een terugval of aankoop van een ander alternatief. Mijn oog is gevallen op MOD, en dan wel deze. Is dit product aan te raden om mee af te trappen?

https://www.e-smokewinkel.nl/vaptio-pi-tf-startset-zwart

Ik wacht geduldig en steek ondertussen nog een peuk op..
Ik ken het model/merk niet maar heb zelf een eleaf pico. Met externe batterij. Top ding.
Je moet minimaal 50/50 vg/pg verhouding hebben.
Smaakjes heel verschillend moet je zelf achterkomen wat je lekker vind, ik maak ze zelf en dat is veel goedkoper dan kan en klaar halen en 4 euro per 10 ml...

Nadeel in Nederland vind ik de tanks zijn Max 2ML dus ik heb ook wat via Ali besteld en daar hebben de tanks 5ML.
pi_176661315
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:05 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Ik ken het model/merk niet maar heb zelf een eleaf pico. Met externe batterij. Top ding.
Je moet minimaal 50/50 vg/pg verhouding hebben.
Smaakjes heel verschillend moet je zelf achterkomen wat je lekker vind, ik maak ze zelf en dat is veel goedkoper dan kan en klaar halen en 4 euro per 10 ml...

Nadeel in Nederland vind ik de tanks zijn Max 2ML dus ik heb ook wat via Ali besteld en daar hebben de tanks 5ML.
Dat is wel een goeie trouwens! Hoeveel ohm damp jij?
pi_176661417
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:23 schreef LeoBhakker het volgende:
Ik heb me er even in verdiept en ben tot de conclusie gekomen dat de reguliere e-sigaretten vaak zorgen voor een terugval of aankoop van een ander alternatief. Mijn oog is gevallen op MOD, en dan wel deze. Is dit product aan te raden om mee af te trappen?

https://www.e-smokewinkel.nl/vaptio-pi-tf-startset-zwart

Ik wacht geduldig en steek ondertussen nog een peuk op..
In het begin zit je veel te kloten en is het wennen. Mijn eerste aanschaf was ook niet de beste maar ik ben niet kieskeurig.

Het idee was om te stoppen met roken, maar hiermee houd ik de verslaving nog steeds in stand. Het is wmb veel minder slecht voor je longen/conditie/reukvermogen/huid/stank in het huis/etc.

Zodra je trek krijgt in een sigaret, lurk je een paar keer aan dat ding en dat moet je een paar weken vol houden, bijvoorbeeld tijdens koffie/bier/ontbijt/pauze/etc.

Naderhand heb je geen sigaretten meer nodig en ben je er klaar mee. Het werkt bij mij ontzettend goed. Ik rookte gemiddeld een pakje shag per week, ik koop nu zelden nog tabak.

Met een flesje doe ik 3 - 4 dagen, het ligt er aan. Daarom is het niet persé goedkoper dan roken, maar als je goed online zoekt en voor de goedkoopste liquids gaat, kan je nog best voordelig uitkomen.

Veel succes er mee.
pi_176661549
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:12 schreef Faazz het volgende:

[..]

In het begin zit je veel te kloten en is het wennen. Mijn eerste aanschaf was ook niet de beste maar ik ben niet kieskeurig.

Het idee was om te stoppen met roken, maar hiermee houd ik de verslaving nog steeds in stand. Het is wmb veel minder slecht voor je longen/conditie/reukvermogen/huid/stank in het huis/etc.

Zodra je trek krijgt in een sigaret, lurk je een paar keer aan dat ding en dat moet je een paar weken vol houden, bijvoorbeeld tijdens koffie/bier/ontbijt/pauze/etc.

Naderhand heb je geen sigaretten meer nodig en ben je er klaar mee. Het werkt bij mij ontzettend goed. Ik rookte gemiddeld een pakje shag per week, ik koop nu zelden nog tabak.

Met een flesje doe ik 3 - 4 dagen, het ligt er aan. Daarom is het niet persé goedkoper dan roken, maar als je goed online zoekt en voor de goedkoopste liquids gaat, kan je nog best voordelig uitkomen.

Veel succes er mee.
Helemaal mee eens. Mocht je echter het dampen je een beetje eigen gemaakt hebben, dan kun je ook zelf gaan mixen. Dit doe ik nu en dan is het wel echt stukken goedkoper dan roken (al zou dat niet de primaire drijfveer moeten zijn).
pi_176661749
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:17 schreef cofi het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Mocht je echter het dampen je een beetje eigen gemaakt hebben, dan kun je ook zelf gaan mixen. Dit doe ik nu en dan is het wel echt stukken goedkoper dan roken (al zou dat niet de primaire drijfveer moeten zijn).
Zelf mixen? Smaak of nicotine? Ik wil wel al een tijd gewoon een liter base (incl nicotine) tot mijn beschikking hebben ipv. die nutteloze kleine flesjes. Enig idee waar ik dat kan kopen?
pi_176661860
Hen sinds twee weken een Justfog 16 en heel tevreden mee. Al ruim een week niet gerookt. Smaakjes zijn heel persoonlijk, ik heb nu watermeloen en die is wel chill.
pi_176661994
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:25 schreef Faazz het volgende:

[..]

Zelf mixen? Smaak of nicotine? Ik wil wel al een tijd gewoon een liter base (incl nicotine) tot mijn beschikking hebben ipv. die nutteloze kleine flesjes. Enig idee waar ik dat kan kopen?
Base (vg los, pg los en nicotine los), en dan vervolgens weer de zelfgemaakte base met smaakjes.

Ik bestel meestal via savevape (hebben ze de losse elementen voor de base). Smokesmarter heeft volgens mij ook wel het eea.
  maandag 22 januari 2018 @ 16:48:07 #16
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_176676356
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:06 schreef cofi het volgende:

[..]

Dat is wel een goeie trouwens! Hoeveel ohm damp jij?
Ik damp DL, vind ik het prettigste en meer smaakbeleving. Zit meestal op 0.13 ohm
  maandag 22 januari 2018 @ 16:50:00 #17
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_176676404
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:12 schreef Faazz het volgende:

[..]

Met een flesje doe ik 3 - 4 dagen, het ligt er aan. Daarom is het niet persé goedkoper dan roken, maar als je goed online zoekt en voor de goedkoopste liquids gaat, kan je nog best voordelig uitkomen.

Veel succes er mee.
Ik maak 200 ML voor zo'n 15 euro. Dus het is echt wel veel goedkoper.
pi_176695961
Beste fokkers,

Bedankt voor alle berichten. Ik heb me aan de specificaties gehouden en ik kan mezelf voor minder dan vijftig euro nu officieel vierentwintig uur een damper noemen. Het bevalt me erg goed. Ik merk wel dat ik nijg naar een sigaret, maar zodra ik naar het apparaat grijp en als een stoomtrein begin te inhaleren onderdruk in dit gevoel heel erg. Heb wat verrassingspakketten met diverse liquids besteld om er achter te komen welke smaak ik nou écht lekker vind. Zodra ik dit weet maar eens oriënteren op het gebied van de liquids zelf maken.

Bedankt en damp ze! Ga m'n best doen om het vol te houden. Moet goed komen! :)
  dinsdag 23 januari 2018 @ 16:38:43 #19
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_176696742
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:59 schreef LeoBhakker het volgende:
Beste fokkers,

Bedankt voor alle berichten. Ik heb me aan de specificaties gehouden en ik kan mezelf voor minder dan vijftig euro nu officieel vierentwintig uur een damper noemen. Het bevalt me erg goed. Ik merk wel dat ik nijg naar een sigaret, maar zodra ik naar het apparaat grijp en als een stoomtrein begin te inhaleren onderdruk in dit gevoel heel erg. Heb wat verrassingspakketten met diverse liquids besteld om er achter te komen welke smaak ik nou écht lekker vind. Zodra ik dit weet maar eens oriënteren op het gebied van de liquids zelf maken.

Bedankt en damp ze! Ga m'n best doen om het vol te houden. Moet goed komen! :)
Waar een wil is, is een weg.
Als je echt wilt dan rook je niet meer :)
pi_176698907
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:59 schreef LeoBhakker het volgende:
Beste fokkers,

Bedankt voor alle berichten. Ik heb me aan de specificaties gehouden en ik kan mezelf voor minder dan vijftig euro nu officieel vierentwintig uur een damper noemen. Het bevalt me erg goed. Ik merk wel dat ik nijg naar een sigaret, maar zodra ik naar het apparaat grijp en als een stoomtrein begin te inhaleren onderdruk in dit gevoel heel erg. Heb wat verrassingspakketten met diverse liquids besteld om er achter te komen welke smaak ik nou écht lekker vind. Zodra ik dit weet maar eens oriënteren op het gebied van de liquids zelf maken.

Bedankt en damp ze! Ga m'n best doen om het vol te houden. Moet goed komen! :)
Goed om te horen! Zo’n verrassingspakket is een goed idee. Deed ik in het begin ook om smaakjes te ontdekking.

Wat heb ke precies gekocht? Just curious. O~)
pi_176884948
Een verassingspakket van fruitsmaken via EA. Watermeloen en granaatappel bevallen me heeeel erg, maar kers is toch echt mijn favoriet. Nadat ik dit pakketje weggedampt heb ga ik mijn nicotine-inname verlagen en zelf kersenliquid maken!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')