abonnement Unibet Coolblue
pi_176655516
Hallo allemaal,

Vorige week maandag kreeg ik te horen dat ik morgen (maandag) naar de uni moet komen voor een verplicht symposium. Normaal gezien ben ik in de middag vrij en kan dan wel werken. Ook moet ik van m'n werk vier weken van tevoren aangeven dat ik vrij wil vragen, dus dat kon natuurlijk niet. Nu heb ik dus geprobeerd iedereen op de gekregen bellijst af te gaan, maar iedereen op die lijst zegt dat ze niet kunnen invallen. Ook kan mijn broertje die hier ook werkt normaal gezien invallen, maar hij is nu ziek. Dus wat te doen?

P.s. Werk bij de Ah
pi_176655561
Tsja. Kwestie van kiezen. Ik zou mijn studie belangrijker vinden.

Zou dit ook zo aangeven. Dat je iedereen hebt gebeld maar het niet lukt. En dat je opleiding voor gaat. Dus dat je ofwel vrij neemt. Of er gewoon niet bent. Mogen zij kiezen.
Whatever...
pi_176655577
Symposium kan je wel missen. Maar ik zou niet naar de pijpen dansen van de fucking AH.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  zondag 21 januari 2018 @ 16:07:37 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176655634
Als je toch gemachtigd bent om vervanging te regelen bel dan gewoon Tempo Team.
And so is the past
pi_176655815
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:03 schreef Spanky78 het volgende:
Tsja. Kwestie van kiezen. Ik zou mijn studie belangrijker vinden.

Zou dit ook zo aangeven. Dat je iedereen hebt gebeld maar het niet lukt. En dat je opleiding voor gaat. Dus dat je ofwel vrij neemt. Of er gewoon niet bent. Mogen zij kiezen.
Ja klopt, mijn studie is zeker meer belangrijk dan werk. Heb gelukkig wel een vast contract, dus wel wat meer speling. Maar is dit slimmer om vandaag al aan te geven of morgen bellen?

quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:04 schreef KennyPowers het volgende:
Symposium kan je wel missen. Maar ik zou niet naar de pijpen dansen van de fucking AH.
Nou nee, het is dus verplicht, Nier aanwezig=Niet voldaan, dus geen cijfer voor mijn project als ik niet aanwezig ben (TU Delft is hier heel makkelijk in).

quote:
7s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Als je toch gemachtigd bent om vervanging te regelen bel dan gewoon Tempo Team.
Haha, vgm werken daar geen 16-jarigen, dus een beetje te duur (neemt niet weg dat ik ook eig drie jaar te duur ben :P )
pi_176655899
Net waar je prioriteiten liggen hè. Ik zou gewoon zeggen dat je iedereen hebt gebeld. Studie gaat voor bij mij.
Play hard, go pro.
  Redactie Frontpage zondag 21 januari 2018 @ 16:22:44 #7
38148 crew  Innisdemon
pi_176655929
quote:
7s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Als je toch gemachtigd bent om vervanging te regelen bel dan gewoon Tempo Team.
:o ^O^ :o
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_176656151
Phieuw, iemand belde nog ff terug dat die gene toch kon werken *O*
pi_176656167
Je hebt een afspraak met de AH dus je hoort gewoon te komen werken. Universiteit had maar eerder moeten aangeven dat je ergens verplicht heen moest.
pi_176657704
quote:
7s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:33 schreef Nerdslayer het volgende:
Je hebt een afspraak met de AH dus je hoort gewoon te komen werken. Universiteit had maar eerder moeten aangeven dat je ergens verplicht heen moest.
maar school vindt dat je van 8:20 tot 20:00u gewoon beschikbaar moet zijn voor je studie...
dag
pi_176658006
Ik vind het eerlijk gezegd wel bizar dat het pas een week van te voren aangegeven wordt. Of was het al lang vantevoren bekend en ben jij er pas een week geleden achter gekomen?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_176658057
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:49 schreef Peter het volgende:

[..]

maar school vindt dat je van 8:20 tot 20:00u gewoon beschikbaar moet zijn voor je studie...
Idd
  zondag 21 januari 2018 @ 18:20:12 #13
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_176658300
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:07 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd wel bizar dat het pas een week van te voren aangegeven wordt. Of was het al lang vantevoren bekend en ben jij er pas een week geleden achter gekomen?
Dit!
klerkje
  zondag 21 januari 2018 @ 18:39:38 #14
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_176658881
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:17 schreef jvw199 het volgende:
Nou nee, het is dus verplicht, Nier aanwezig=Niet voldaan, dus geen cijfer voor mijn project als ik niet aanwezig ben (TU Delft is hier heel makkelijk in).
Hoe doen ze dat dan als je ziek zou zijn?

Lijkt me nogal dubieus om je dan direct te laten zakken.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_176659887
quote:
7s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:39 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Hoe doen ze dat dan als je ziek zou zijn?

Lijkt me nogal dubieus om je dan direct te laten zakken.
Als je een goede reden hebt valt er altijd te praten, maar werk is voor hun geen goede reden. Uni verwacht 5 dagen per week volledige beschikbaarheid.
pi_176660127
Sowieso schijt hebben aan AH. Studie is belangrijker dan een bijbaantje waar je zo weer iets anders voor kunt vinden.
pi_176660363
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:49 schreef Peter het volgende:

[..]

maar school vindt dat je van 8:20 tot 20:00u gewoon beschikbaar moet zijn voor je studie...
Jammer dan, je gaat akkoord met een arbeidsovereenkomst waarin je afspraken maakt. Je er vervolgens uit proberen te lullen als die afspraken even niet uitkomen laat al zien wat voor werknemer je bent.

Hoe zou TS het vinden als de baas zegt dat hij maar een keertje niet uitbetaald omdat dat nou eenmaal beter uitkomt?
pi_176661245
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:17 schreef jvw199 het volgende:

[..]

Ja klopt, mijn studie is zeker meer belangrijk dan werk. Heb gelukkig wel een vast contract, dus wel wat meer speling. Maar is dit slimmer om vandaag al aan te geven of morgen bellen?

[..]

Nou nee, het is dus verplicht, Nier aanwezig=Niet voldaan, dus geen cijfer voor mijn project als ik niet aanwezig ben (TU Delft is hier heel makkelijk in).

[..]

Haha, vgm werken daar geen 16-jarigen, dus een beetje te duur (neemt niet weg dat ik ook eig drie jaar te duur ben :P )
Je had dit natuurlijk al eerder moeten aangeven. Dus zsm.
Whatever...
pi_176661943
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:32 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Jammer dan, je gaat akkoord met een arbeidsovereenkomst waarin je afspraken maakt. Je er vervolgens uit proberen te lullen als die afspraken even niet uitkomen laat al zien wat voor werknemer je bent.

Hoe zou TS het vinden als de baas zegt dat hij maar een keertje niet uitbetaald omdat dat nou eenmaal beter uitkomt?
:') Laat idd zien wat voor werknemer je bent als je je studie belangrijker vindt dan vakkenvullen bij de AH. :')
Play hard, go pro.
pi_176662696
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:32 schreef Aethereal het volgende:

[..]

:') Laat idd zien wat voor werknemer je bent als je je studie belangrijker vindt dan vakkenvullen bij de AH. :')
Dan maak je maar duidelijke afspraken met je werkgever of universiteit.
  zondag 21 januari 2018 @ 21:45:31 #21
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_176663788
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:02 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Dan maak je maar duidelijke afspraken met je werkgever of universiteit.
Nog nooit een vervolgstudie gedaan neem ik aan?
Dan piep je wel anders, zeker in hedendaagse bachelor en master studies waarbij die instituten zich van alles toe eigenen en hun verwarde bedrijfscultuur het probleem maken van de student.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_176663872
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:45 schreef nils7 het volgende:

[..]

Nog nooit een vervolgstudie gedaan neem ik aan?
Dan piep je wel anders, zeker in hedendaagse bachelor en master studies waarbij die instituten zich van alles toe eigenen en hun verwarde bedrijfscultuur het probleem maken van de student.
Ik heb drie wo-studenten in dienst die parttime werken, het lukt hen wél om werk en studie goed in te plannen.
pi_176666572
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:49 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Ik heb drie wo-studenten in dienst die parttime werken, het lukt hen wél om werk en studie goed in te plannen.
Prima dat je contracten hebt (zowel op je werk als met je studie), en in principe dien je je daar ook aan te houden.

Maar dit is gewoon overmacht en krijg je een strijd omdat werkgever niet flexibel wil of zogenaamd kan zijn. De uni had het ook eerder aan kunnen geven (zal vast een reden achter zitten).

Als je alles gedaan hebt en je kan geen vervanger vinden (wat ik sowieso belachelijk vind, zelf je vervanger regelen 8)7), en je verteld hoe het zit, dan laten ze je écht wel gaan, zoniet, dan heb je een klote, niet flexibele werkgever. Flexibiliteit werkt namelijk 2 kanten op.

Hoe doet de werkgever het dan als je ziek bent?
pi_176666633
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 00:30 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Prima dat je contracten hebt (zowel op je werk als met je studie), en in principe dien je je daar ook aan te houden.

Maar dit is gewoon overmacht en krijg je een strijd omdat werkgever niet flexibel wil of zogenaamd kan zijn. De uni had het ook eerder aan kunnen geven (zal vast een reden achter zitten).

Als je alles gedaan hebt en je kan geen vervanger vinden (wat ik sowieso belachelijk vind, zelf je vervanger regelen 8)7), en je verteld hoe het zit, dan laten ze je écht wel gaan, zoniet, dan heb je een klote, niet flexibele werkgever. Flexibiliteit werkt namelijk 2 kanten op.

Hoe doet de werkgever het dan als je ziek bent?
TS is onvervangbaar. :+
pi_176714394
Wow, niet verwacht dat er nog zoveel ophef zou komen dus even nog wat verduidelijking:

quote:
7s.gif Op zondag 21 januari 2018 16:33 schreef Nerdslayer het volgende:
Je hebt een afspraak met de AH dus je hoort gewoon te komen werken. Universiteit had maar eerder moeten aangeven dat je ergens verplicht heen moest.
Die zijn ook gemaakt met de AH. Eerst wilde ik enkel zondag werken, niet per se vanwege de 200%, maar het komt beter uit. Zaterdag reserveer ik meestal om mijn pa en ma het gevoel te geven dat ik er ook nog ben :P (anders uitloop voor de uni). En doordeweeks uni. Maar natuurlijk, de AH was het er niet mee eens dus moest ik maar twee extra momenten (terwijl er in de huisregels staat dat we minimaal 2 momenten moeten aangeven, maar dat terzijde) vrijgeven voor werk. Ik heb dus duidelijk aangegeven dat ik over het algemeen (dus niet altijd) op maandagmiddag vrij ben. Daarnaast is er ook heel vaak gezegd door de SM (supermarktmanager) dat school (of uni in dit geval) voor gaat op werk, maar de laatste tijd hebben de teamleiders hier steeds meer schijt aan. Wat ook tegenwerkt is dat mijn studie niet een makkelijke studie is (TU Delft Electrical Engineering, besteed vaak 50 uur in de studie per week), dus heb ook duidelijk afgesproken niet meer te willen werken dan dat op het contract staat (4 uur).

quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:02 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Dan maak je maar duidelijke afspraken met je werkgever of universiteit.
Wel een goed punt om hier een keer duidelijke afspraken (dus op papier) over te maken, maar dacht eerst dat enkel aangeven bij de AH dat ik wel eens verhinderd kan zijn meer dan genoeg was.

quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:16 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Als je een goede reden hebt valt er altijd te praten, maar werk is voor hun geen goede reden. Uni verwacht 5 dagen per week volledige beschikbaarheid.
En jep, als je echt ziek bent is het een geldige reden. Werken idd niet

quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 00:30 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Prima dat je contracten hebt (zowel op je werk als met je studie), en in principe dien je je daar ook aan te houden.

Maar dit is gewoon overmacht en krijg je een strijd omdat werkgever niet flexibel wil of zogenaamd kan zijn. De uni had het ook eerder aan kunnen geven (zal vast een reden achter zitten).

Als je alles gedaan hebt en je kan geen vervanger vinden (wat ik sowieso belachelijk vind, zelf je vervanger regelen 8)7), en je verteld hoe het zit, dan laten ze je écht wel gaan, zoniet, dan heb je een klote, niet flexibele werkgever. Flexibiliteit werkt namelijk 2 kanten op.

Hoe doet de werkgever het dan als je ziek bent?
Hier krijg ik de laatste tijd idd steeds meer een schijthekel aan. De AH verwacht maar dat we altijd klaar staan, maar indien er een keer school tussen komt (ondanks zorvuldige planning) boeit het hun niet en MOET je er maar zijn. Ziek zijn mag ook niet meer, vele verhalen gehoord over collega's die alsnog moesten werken terwijl ze ziek zijn (oh en wordt natuurlijk niet uitbetaald, want je bent niet aanwezig). Daarnaast werk ik vaak tot sluit en dan wordt er maar verwacht dat ik nog ff doorwerk totdat alle klanten weg zijn en dit is vaak minimaal tien minuten tot maximaal een kwartier, dus moet ik ook flexibel omgaan met niet uitbetaald structureel werk.... Het is dat ik geld nodig heb (ik wil mijn "stufi" enkel gebruiken voor noodzakelijke dingen) en ook de zekerheid heb vanwege het vaste contract, maar anders zou ik het niet erg vinden om te stoppen (het werk zelf vind ik wel prima tho).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')