abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176701533
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 11:40 schreef jogy het volgende:

[..]

Nee, DIS is beter want DIS DISt alle vastgeroeste traditionalisten door gewoon een succes te zijn en een nieuwe generatie fans aan te trekken zodat de franchise een daadwerkelijke kans heeft op een toekomst.
Als dit de toekomt is, had ik liever gezien dat er geen toekomst voor star trek was.

Bij de vorige aflevering had ik de hoop dat Discovery eindelijk een beetje star trek zou worden.
Maar de laatste aflevering was weer gewoon ruk.

Dit is gewoon een of andere sci fi serie die ze maar star trek genoemd hebben zodat ze hogere kijkcijfers krijgen omdat star trek zo populair is.

Afgelopen weekend heb ik een paar afleveringen van een voorgaande star trek serie gekeken. DIS lijkt er gewoon niet op.

Wat dat betreft zit ik met smart op het nieuwe seizoen van The Orville te wachten.
Ok, het is een beetje parodie en soms te stomme humor, maar bij die serie heb ik 100x meer het gevoel dat ik naar star trek zit te kijken dan bij het gedrocht DIS.
pi_176701685
Blijft een prima serie, ook al kunnen een paar conservatievelingen er niet zo goed tegen dat het niet genoeg 'star trek' is. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator dinsdag 23 januari 2018 @ 20:30:20 #78
8781 crew  Frutsel
pi_176702467
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 19:54 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Bijzonder goede gok. Bleef altijd wel bij mij in achterhoofd hangen en dacht er telkens over na als ik Lorca in beeld zag. :')

De laatste 2 dingen zeggen me trouwens niets. Ik volg alleen hier.
Zo ben ik nu benieuwd of de discovery überhaupt nog terugkomt in het normale universe of dat ze bijv straks de dokter en zijn paralel-vriend mee terugnemen zodat we weer compleet zijn, met of zonder Lorca :P (of zou de andere Lorca ook nog levend zijn)
pi_176703067
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 20:30 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zo ben ik nu benieuwd of de discovery überhaupt nog terugkomt in het normale universe of dat ze bijv straks de dokter en zijn paralel-vriend mee terugnemen zodat we weer compleet zijn, met of zonder Lorca :P (of zou de andere Lorca ook nog levend zijn)
Dit gaan ze natuurlijk heel lang uitrekken, dus we zullen het antwoord niet vlot weten vrees ik.

Over je vraag: is het niet al een soort van bewezen dat iedereen uit de mirror tegenovergestelde van onze universum is? Dus is die mirror-dokter wel te vertrouwen dan? Mirror-Lorca en Mirror-Stamets bleken ook niet betrouwbaar te zijn? Waarom de Mirror-dokter wel?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_176704090
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 19:54 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

De laatste 2 dingen zeggen me trouwens niets. Ik volg alleen hier.
Reddit's Star Trek staat vol met analyses mocht je dat interessant vinden.

Wat ik ook mooi vond: als Michael met Lorca met de shuttle reist noemt de computer een afstand van 27 miljoen km en warp 1 (lichtsnelheid). Exact 90 seconden later komen ze aan wat dus klopt ;)
Be curious, not judgmental
pi_176705063
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 21:35 schreef Aether het volgende:

[..]

Reddit's Star Trek staat vol met analyses mocht je dat interessant vinden.

Wat ik ook mooi vond: als Michael met Lorca met de shuttle reist noemt de computer een afstand van 27 miljoen km en warp 1 (lichtsnelheid). Exact 90 seconden later komen ze aan wat dus klopt ;)
Ja, daar let ik dan weer niet op. :D Maar wel leuk zo een detail.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_176707363
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 19:57 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]

Als dit de toekomt is, had ik liever gezien dat er geen toekomst voor star trek was.

Blablabla.

Afgelopen weekend heb ik een paar afleveringen van een voorgaande star trek serie gekeken. DIS lijkt er gewoon niet op.
Je hoeft niet te kijken he. Of vind je het fijn om bewust een glas azijn te drinken? :P

Ik vind er wel wat overeenkomsten in en ben blij dat het geen standaard startrek is zoals tng.. daar waren zoveel filler episodes dat je in slaap viel.

Maargoed.. wat typeert een echte star trek? Elke serie star trek lijkt weer anders.. dus welk gevoel het MOET zijn, geen idee.
pi_176707615
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 19:57 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]

Als dit de toekomt is, had ik liever gezien dat er geen toekomst voor star trek was.

Bij de vorige aflevering had ik de hoop dat Discovery eindelijk een beetje star trek zou worden.
Maar de laatste aflevering was weer gewoon ruk.

Dit is gewoon een of andere sci fi serie die ze maar star trek genoemd hebben zodat ze hogere kijkcijfers krijgen omdat star trek zo populair is.

Afgelopen weekend heb ik een paar afleveringen van een voorgaande star trek serie gekeken. DIS lijkt er gewoon niet op.

Wat dat betreft zit ik met smart op het nieuwe seizoen van The Orville te wachten.
Ok, het is een beetje parodie en soms te stomme humor, maar bij die serie heb ik 100x meer het gevoel dat ik naar star trek zit te kijken dan bij het gedrocht DIS.
k man
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_176708898
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 19:57 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]

Als dit de toekomt is, had ik liever gezien dat er geen toekomst voor star trek was.

Bij de vorige aflevering had ik de hoop dat Discovery eindelijk een beetje star trek zou worden.
Maar de laatste aflevering was weer gewoon ruk.

Dit is gewoon een of andere sci fi serie die ze maar star trek genoemd hebben zodat ze hogere kijkcijfers krijgen omdat star trek zo populair is.

Afgelopen weekend heb ik een paar afleveringen van een voorgaande star trek serie gekeken. DIS lijkt er gewoon niet op.

Wat dat betreft zit ik met smart op het nieuwe seizoen van The Orville te wachten.
Ok, het is een beetje parodie en soms te stomme humor, maar bij die serie heb ik 100x meer het gevoel dat ik naar star trek zit te kijken dan bij het gedrocht DIS.
Wat mis jij precies in DIS wat andere Star Trek series wel hebben?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_176708927
De discussie lijkt een beetje op die van Doctor Who, waarbij de serie wordt behandeld als een museumstuk waarbij elke vernieuwing door de fans meteen wordt gezien als heiligschennis.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 24 januari 2018 @ 02:13:46 #86
28033 Pek
je moet wat
pi_176709361
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 00:53 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Wat mis jij precies in DIS wat andere Star Trek series wel hebben?
The Prime Directive? :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_176710243
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 00:58 schreef Wantie het volgende:
De discussie lijkt een beetje op die van Doctor Who, waarbij de serie wordt behandeld als een museumstuk waarbij elke vernieuwing door de fans meteen wordt gezien als heiligschennis.
Dit.

En dan kijk je toch niet? Hoezo 'liever dat er geen nieuwe serie was gekomen'.

Blijf er vanaf. Ik vind het geweldig, kijk er elke week naar uit en vind het zeker wel Star Trek, en ben inmiddels ook alweer >20 jaar fan. 8-) en met mij nog vele anderen.

En The Orville vind ik ook tof.
Ja doei.
  woensdag 24 januari 2018 @ 09:40:47 #88
13250 Lod
Sapere aude!
pi_176711476
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 00:53 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Wat mis jij precies in DIS wat andere Star Trek series wel hebben?
Missen is een groot woord. Maar ik mis een beetje de moreel/ethische vraagstukken, zoals een Data en in hoeverre een robot een mens moet/kan zijn. En inderdaad, zoals eerder genoemd, de prime directive en of je je daar aan moet houden of niet.

Maar belangrijk is dat ik mijn aandacht mis. Bij de een-na-laatste aflevering viel het mij opeens op dat ik met totaal andere dingen bezig was. En ik al een groot deel van het verhaal gemist had. De laatste heb ik nog niet eens gezien en ik ben ook nog niet aan het kijken wanneer ik die wel kan gaan zien.

En, in het algemeen, hou ik helemaal niet van de trend van de laatste jaren om films en series een stuk donkerder en 'realistischer' te maken. Grittier is geloof ik de term. Bij sommige films/series past het wel, maar bij velen ook niet. De hele Batman reboot vond ik weinig aan bijvoorbeeld, geef mij maar de oudere films van eind vorige eeuw. Karikaturale karakters en een script dat zich niet helemaal serieus neemt.

En vind ik daarom de oude Star Treks ook leuker. En natuurlijk de serie "The Orville".
DIS/STD is helaas niet aan mij besteed.
GNU Terry Pratchett
  woensdag 24 januari 2018 @ 09:51:45 #89
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_176711704
Ik vind de expositionele dialogen zo vervelend. Voelt onecht aan. Alsof we elke gebeurtenis voorgekouwd moeten krijgen. Ik zie ook het nut niet van mirror-Lorca, het voegt niks toe aan de serie. En het hele mycenial network is slecht uitgedacht, beetje cheesy.

Camerawerk is wel goed though. :P Ik zie de serie als simpel popcornvermaak.
When all else fails, you always have delusion.
  woensdag 24 januari 2018 @ 10:01:17 #90
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_176711844
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 19:57 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]

Als dit de toekomt is, had ik liever gezien dat er geen toekomst voor star trek was.

Bij de vorige aflevering had ik de hoop dat Discovery eindelijk een beetje star trek zou worden.
Maar de laatste aflevering was weer gewoon ruk.

Dit is gewoon een of andere sci fi serie die ze maar star trek genoemd hebben zodat ze hogere kijkcijfers krijgen omdat star trek zo populair is.

Afgelopen weekend heb ik een paar afleveringen van een voorgaande star trek serie gekeken. DIS lijkt er gewoon niet op.

Wat dat betreft zit ik met smart op het nieuwe seizoen van The Orville te wachten.
Ok, het is een beetje parodie en soms te stomme humor, maar bij die serie heb ik 100x meer het gevoel dat ik naar star trek zit te kijken dan bij het gedrocht DIS.
Kan en mag maar ik ben het er niet mee eens.

Ik heb wel nostalgie nu ik Voyager aan het terugkijken ben naar hoe Star Trek was maar als je star trek TNG/VOY vergelijkt met TOS dan zie je evenveel verschil met het concept tussen die twee als tussen TNG/VOY en DIS. Dus wat dat betreft is het gewoon een voortzetting van de vernieuwing der generaties en dat vind ik uiteindelijk alleen maar goed. En The Orville is gewoon een geweldige serie inderdaad, ben blij dat het er is. Maar elke verandering is kut en moeilijk en nee het wordt nooit meer zoals het was maar om de hele franchise levend te houden moet dat ook niet, kijk anders maar naar Enterprise die probeerde het nog met een voet in de oude manier en die is voortijdig gestopt. Nope, the king is dead, long live the king!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_176711960
Ik heb ook liever geen STD. ;(
Ja doei.
pi_176715822
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:08 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb ook liever geen STD. ;(
Condom up sister :P.
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 15:53:32 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176718313
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:51 schreef Mirel het volgende:
Ik vind de expositionele dialogen zo vervelend.
Ja mee eens je ziets iets gebeuren en denkt bij jezelf zo zit het :o en vervolgens komt er een lange scene waarbij datzelfde dan weer uitgelegd wordt... :O

Dat had ik een beetje bij het ash segment. Het is duidelijk dan vraagt saru het aan l'ell die wil het niet vertellen, maar dan toch wel en gaat dan echt staan van "nou zo zit de vork in de steel". Beetje het de slechterik legt zijn cunning plan uit, is niet meer zo van deze tijd. Zorg gewoon dat het zo gefilmd is dat je het zelf kunt deduceren.

Desondanks vermaak ik me wel in deze reeks.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 15:55:09 #94
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176718341
Trouwens dat deden ze in de oude series ook best wel veel. "Vertel je me nou dat het zus en zo en zus en zo en daarom zo zit, spock?" "not quite, het zit zus en zo"...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2018 @ 18:03:43 #95
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_176742152
Zit nu The Nth Degree (TNG) te kijken, maar daarin komt iets voor dat enigszins vergelijkbaar is met de Spore Drive van DIS. Het aansluiten van iemand op een computer, om zo in andere universa te komen.
pi_176742295
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:03 schreef Gijscoman het volgende:
Zit nu The Nth Degree (TNG) te kijken, maar daarin komt iets voor dat enigszins vergelijkbaar is met de Spore Drive van DIS. Het aansluiten van iemand op een computer, om zo in andere universa te komen.
Dat is wel een coole aflevering. Barclay wordt superslim.
pi_176742871
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:11 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dat is wel een coole aflevering. Barclay wordt superslim.
Ik kan Schultz toch maar moeilijk zien in andere rollen dan Howling Mad Murdock. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176742978
sorry verkeerd topic
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_176743051
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:51 schreef Mirel het volgende:
Ik vind de expositionele dialogen zo vervelend. Voelt onecht aan. Alsof we elke gebeurtenis voorgekouwd moeten krijgen. Ik zie ook het nut niet van mirror-Lorca, het voegt niks toe aan de serie. En het hele mycenial network is slecht uitgedacht, beetje cheesy.

Camerawerk is wel goed though. :P Ik zie de serie als simpel popcornvermaak.
Je ziet het nut van mirror-Lorca niet?
Hij heeft Durnham gekozen omdat hij verliefd op haar was.
Hij gaat waarschijnlijk een aanslag plegen op de emperor.
De komende afleveringen worden interessant.
  donderdag 25 januari 2018 @ 19:20:42 #100
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_176743689
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:51 schreef polderturk het volgende:

[..]

Je ziet het nut van mirror-Lorca niet?
Hij heeft Durnham gekozen omdat hij verliefd op haar was.
Hij gaat waarschijnlijk een aanslag plegen op de emperor.
De komende afleveringen worden interessant.
Allemaal drama in de mirror universe waar de mensen comically evil zijn en gouden capes dragen.
When all else fails, you always have delusion.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')