abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9980630
Niet om iemand af te schrikken maar just for your information, ik ben net gekapt met deze studie.

Het is een toffe studie maar ik zeg er alvast direct bij, *weet waar je aan begint*.

Amen.

donderdag 24 april 2003 @ 12:36:57 #77
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_9980827
quote:
Op donderdag 24 april 2003 12:27 schreef RMW het volgende:
Niet om iemand af te schrikken maar just for your information, ik ben net gekapt met deze studie.

Het is een toffe studie maar ik zeg er alvast direct bij, *weet waar je aan begint*.

Amen.

Is het nog steeds zo'n zooitje op de HKU dan? Of was dat niet aan de HKU?
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  donderdag 24 april 2003 @ 12:38:14 #78
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_9980852
quote:
Op woensdag 9 april 2003 18:10 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Ja, daar kan je misschien net anderhalf spel in maken

Ik wou ook altijd wel naar het buitenland - totdat ik ff een week bij Lionhead in Guildford heb gezeten en erachter kwam dat dat echt niet is wat je wil...
Werken in fuckin' nowhere, op 2 uur afstand van de dichtstbijzijnde plaats waar je een beetje fatsoenlijk kan uitgaan, terwijl al je vrienden & familie in Nederland zitten...

Toch maar niet dus

Ja en in Engeland schijnt het vaak echt fabriekswerk te zijn, oftewel je maakt alleen maar textures, of alleen maar low-poly objecten etc. Geen afwisseling.

En Engeland lijkt me sowieso niet echt boeiend om te wonen eigenlijk.

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
  donderdag 24 april 2003 @ 19:15:24 #79
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_9989910
quote:
Op donderdag 24 april 2003 12:27 schreef RMW het volgende:

Amen.

En wat was de reden om te stoppen?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 24 april 2003 @ 21:40:19 #80
37243 Salteh
Oi! Oi! Niii!
pi_9993346
verschilt natuurlijk ook per bedrijf :p

[Dit bericht is gewijzigd door Salteh op 24-04-2003 22:17]

...
  donderdag 24 april 2003 @ 21:48:39 #81
12750 Hrun
Special Obedience
pi_9993533
Wat heeft geme design met engine coding te maken?

zoiezo staat programmeren helemaal los van game design, dus beetje gekke studie.

Natuurlijk is het handig om wat van de mogelijkheden van computers af te weten, maar naar mijn mening werkt programmeerkennis alleen maar remmend.

Anything that contributes to depopulating earth, is good.
  donderdag 24 april 2003 @ 22:07:08 #82
12888 Skull-splitter
pi_9993991
quote:
Op donderdag 24 april 2003 21:48 schreef Hrun het volgende:

zoiezo staat programmeren helemaal los van game design, dus beetje gekke studie.

Natuurlijk is het handig om wat van de mogelijkheden van computers af te weten, maar naar mijn mening werkt programmeerkennis alleen maar remmend.

Mjah, hangt er dus vanaf wat je wil doen... Als je alleen het concept vormt en misschien wat art (tekenen, 2d of 3d of combi) doet lijkt het idd onzin, maar wil je iets nieuws in een engine bouwen zul je dat toch moeten coden... Duurde bij mij ook een tijdje voor het kwartje viel
  vrijdag 25 april 2003 @ 00:43:14 #83
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_9997643
quote:
Op donderdag 24 april 2003 21:48 schreef Hrun het volgende:

Nou, daar ben ik het niet mee eens

Ik doe alles wat er bij spellen maken komt kijken in m'n eentje. Game-design, graphics-design, code-design en alle uitvoering ervan. Audio synthese etc.

Het helpt juist enorm om te weten hoe een spel technisch inelkaar zit.

Bij Davilex deed ik alleen maar graphics (2D,3D, karakter animatie, levels) en juist omdat ik wist hoe het technisch werkte kon ik daar mooi op inspelen en samen met de programmeur extra ideeen toevoegen aan het spel. Het werkt trouwens veel sneller en beter om als graphics artist direct met een programmeur samen te werken in plaats van via leiders of designers die niet zoveel kaas van de technische details hebben gegeten.

Prima als er een ontwerp en stijl vastgelegd is, maar ga je als leiding of ontwerper niet constant met alle details van de uitvoering bezig lopen houden (als dat door anderen wordt uitgevoerd), dan vertraag je de boel alleen maar.
Mochten er echt dingen van de ontwerpen af gaan wijken dan kun je altijd aan de bel trekken. Met teveel overhead loopt het hele bedrijf de soep in, dat gebeurt vaker bij bedrijven als de boel uit z'n krachten groeit.

Wat juist enorm vervelend is dat is als een game designer aan komt zetten met allerlei onmogelijke ideeen, dingen die misschien wel leuk bedacht zijn maar nooit binnen de deadline in het spel zullen komen of technisch gewoon niet te doen zijn. Leuke kunstacademie instelling, maar in de praktijk werkt het toch echt anders.

/Algemener

Overigens ben ik genoeg game designers tegen gekomen die echt geen leuk spel konden ontwerpen. Je moet daar toch ook gevoel en talent voor hebben. Het is niet zo van, nou het spel werkt dus het is af. Een spel moet leuk, spannend, motiverend, inspirerend, afwisselend, verassend etc. zijn. Niet alleen maar van A naar B met de gebruikelijke ingredienten hier en daar gestrooid.
Er komt enorm veel bij kijken, logica, motivatie, balans, feel. Als je een van die dingen niet goed hebt is het spel niet leuk.

De echte klassiekers hebben allerlei extra (op zich nutteloze) details, atmosfeer, verslavingsfacor en werken op je fantasie. Dat is behoorlijk lastig te bereiken.

Het is een entertainment produkt, dus ogenschijnlijk nutteloze details zijn prima zolang het spel daar leuker van wordt.

dinsdag 27 mei 2003 @ 23:06:06 #84
52346 DeltaOne
Private "Delta One"
pi_10721868
Wat is de gemiddelde salaris van een game - desinger dan?
"Keep ur friends close, but ur enemy closer"
pi_10722031
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 23:06 schreef DeltaOne het volgende:
Wat is de gemiddelde salaris van een game - desinger dan?
heeeeeeeeeeeeel laag
Hangt van de opdrachten af denk ik
  dinsdag 27 mei 2003 @ 23:16:38 #86
52346 DeltaOne
Private "Delta One"
pi_10722166
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 23:12 schreef gieling.com het volgende:

[..]

heeeeeeeeeeeeel laag
Hangt van de opdrachten af denk ik

Denkt het idd ook

Maar als je half life 2 hebt designed dan is je salaris echt niet laag

Dus alle game designers doe je best en probeer in Valve te gaan werken

"Keep ur friends close, but ur enemy closer"
pi_11259637
Ben niet aangenomen op de HKU voor animatronics Bleek achteraf eigenlijk dat ik me beter had kunnen aanmelden voor animatie, gezien het feit dat animatronics valt onder puppet en character animation En ik liever wil(de) werken met maya en 3dmax
  zaterdag 21 juni 2003 @ 00:05:46 #88
12888 Skull-splitter
pi_11259899
Ik wilde al zeggen... Als je Animatronics had gedaan dan had ik je verzocht mij in je MSN te knikkeren
pi_11260787
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 00:05 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik wilde al zeggen... Als je Animatronics had gedaan dan had ik je verzocht mij in je MSN te knikkeren
haha Wist trouwens al een tijdje dat ik niet door was 5 juni was mijn gesprek maar ik had me toch eigenlijk al bedacht wat opleiding betreft dus dat kwam wel weer goed uit
pi_11264982
Gek dat niemand 'Triumph Studios uit Delft' noemt (denk aan de Age of Wonders Serie....)

p.s. het is natuurlijk een beetje onzin om te roepen dat je met een leuke hbo-studie van 4 jaar 'beter' bent dan een gymnasiast die na minimaal 5 jaar zijn diploma haalt in Delft oid....Ir / Master of Science wordt je heus niet zomaar.

zondag 22 juni 2003 @ 12:51:48 #91
12888 Skull-splitter
pi_11288202
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 11:25 schreef bazziman het volgende:
Gek dat niemand 'Triumph Studios uit Delft' noemt (denk aan de Age of Wonders Serie....)

p.s. het is natuurlijk een beetje onzin om te roepen dat je met een leuke hbo-studie van 4 jaar 'beter' bent dan een gymnasiast die na minimaal 5 jaar zijn diploma haalt in Delft oid....Ir / Master of Science wordt je heus niet zomaar.

Kwestie van doelgerichtheid en selectie op talent misschien?
pi_11333809
Ik ben helaas afgewezen op het gesprek in Februarie. Had dezelfde ochtend gehoord dat ik een semester op mijn huidige opleiding kon overdoen door een meelifter. Dus was een beetje depri. Gevolg gesprek ging slecht, geen wonder was niet echt in de stemming om alles te motiveren. En afgewezen.

Maar goed, volgend jaar weer een kans.

Ik vind sowieso een gesprek een beetje raar, je kan je heel makkelijk anders voordoen dan je bent, bij mij wat negatiever uitgevallen. Ik denk niet dat je met een gesprek van een half uur iemand doorgrond op al zijn mogelijkheden en drijfveren. Nee dat kan alleen Dr Phil.

dinsdag 1 juli 2003 @ 22:12:22 #93
59777 Chronepsis
uuuuh...Boeien
pi_11497395
Beste GDDers,

kheb een klein vraagje over het rooster van het eerste jaar GDD, kben namelijk wel aangenomen , maar ga de studie naast mijn ander studie doen (theater, film en televisie wetenschappen) en vraag me dus af of ik beter de lessen van TFT vroeg op de morgen kan nemen of 's middags. De HKU kon me nog nix vertellen

wie ken me uit branding halen

Wie weet spreekt niet, wie spreekt weet niet
  woensdag 2 juli 2003 @ 02:29:45 #94
12888 Skull-splitter
pi_11502143
Ik vraag me eigenlijk meer af hoe je het gaat betalen...
pi_11502159
mijn broer werkt nu bij een bedrijf dat computerspelletjes maakt. Hij is ook op Fok! (soms)

in dit topic heb je een link naar de website van dat bedrijf

Blimb Entertainment (NL'se developper)

[Dit bericht is gewijzigd door HeyFreak op 02-07-2003 14:16]

pi_11502429
Het kan dan wel een hoge opleiding zijn en je kan wel een leuek titel krijgen maar hier in Nederland bereik je er toch niks mee man.

Nederlandse gameindustrie is niks en zal niks worden ook

woensdag 2 juli 2003 @ 08:57:20 #97
12888 Skull-splitter
pi_11503010
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 04:55 schreef Hertog_Martin het volgende:
Het kan dan wel een hoge opleiding zijn en je kan wel een leuek titel krijgen maar hier in Nederland bereik je er toch niks mee man.

Nederlandse gameindustrie is niks en zal niks worden ook

Dus ga je naar een ander land....
pi_11509251
Ik ga a.s. donderdag m'n toelatingsopdracht in Hilversum inleveren. KAn dan eventueel een gesprek krijgen in Augustus. Ik moet alleen zeggen dat ik wel wat depri werd toen ik las hoe weinig er relatief maar werden toegelaten. Vooral m'n toelatingsopdracht is niet zo bijzonder...ik hoopte meer te worden toegelaten op de brief/vragenlijst die ik heb ingevuld. De opdracht is niet bagger ofzo, maar ik denk dat 'ie te straight-forward is om er echt uit te springen...

Ik *moet* echt op deze opleiding komen...

- Azulthar

p.s. ik hoop wel dat de opleiding niet teveel Art en te weinig Technology is...straks krijg je allemaal van die zweverige artists in de groep die allemaal ideeën hebben die totaal niet kunnen enzo...no offense

woensdag 2 juli 2003 @ 14:44:46 #99
12888 Skull-splitter
pi_11510617
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 13:55 schreef Azulthar het volgende:
Ik ga a.s. donderdag m'n toelatingsopdracht in Hilversum inleveren. KAn dan eventueel een gesprek krijgen in Augustus. Ik moet alleen zeggen dat ik wel wat depri werd toen ik las hoe weinig er relatief maar werden toegelaten. Vooral m'n toelatingsopdracht is niet zo bijzonder...ik hoopte meer te worden toegelaten op de brief/vragenlijst die ik heb ingevuld. De opdracht is niet bagger ofzo, maar ik denk dat 'ie te straight-forward is om er echt uit te springen...

Ik *moet* echt op deze opleiding komen...

- Azulthar

p.s. ik hoop wel dat de opleiding niet teveel Art en te weinig Technology is...straks krijg je allemaal van die zweverige artists in de groep die allemaal ideeën hebben die totaal niet kunnen enzo...no offense

Andersom bereik je ook niks
pi_11514463
Uiteraard, uiteraard...je hebt ze allemaal nodig
Ik ben alleen zo'n "soort zoekt soort" persoon: ik kan beter opschieten met mensen die op me lijken.

BTW: Ik weet dat de eerste jaren redelijk vast zijn, maar hoeveel vrijheid is er in de latere jaren? Keuzevakken, dat soort dingen?

- Azulthar

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')